Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Etpä sinä ainakaan

JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
    2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
    3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
    16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Totuutta et voi väistää
  2. Näin tapahtui
  3. Ja Jeesus tulee näkyvänä takaisin

”Kristuksen paluu on tapahtuva samalla tavalla kuin hänen taivaaseen koValmistautukaa kaikessa s.233

”Ihmisten luonnoliset silmät eivät siis koskaan enää tule näkemään Jeesusta Kristusta maan päällä hänen näkemisensä on ihmissilmälle mahdotonta” Asiat joissa on madotonta valehdella s. 332

MATT.25: 31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
    32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
    33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
    34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Eli ihmiset kyllä näkevät Jeesuksen

MATT.24: 30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

1TESS.4: 14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
    15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
    16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
    18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

TESS.4: 14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
    hoamisensakin pilvissä näkymättömänä luonnollisille ihmisille”
    15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
    16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=hCxwXANvYzE

http://www.youtube.com/watch?v=hCxwXANvYzE
  4. Henkisesti tai ruumiillisesti

Jehovan todistajat väittävät, että Jeesus on nousut kuolleista vain henkisesti ja ruumis on jotenkin hävitetty olemattomiin. ”Jeesuksella oli voima muuttaa ja luoda liharuumis ja vaatteet ja näyttäytyä milloin ja missä tahansa” Jumalan harppu s. 168 ”Uudelleen luotuna hän menee ylös taivaaseen ja ottaa paikan Siionissa” . ” Ruumis, jossa Jeesuksen Kristuksen nähtiin nousevan taivaaseen ei ollut se ruumis mikä ristiinnaulittiin puuhun” Ja kun pilvi peitti Jeesuksen hävitti tämä pilven takana sen ruumiin minkä minkä hän oli luonut tätä tilaisuutta varten ja nyt hän on henki ja sen takia näkymätön” Tootuus tekee teidät vapaiksi s. 270, 296, 297. ”Jeesus loi tätä tilaisuutta varten itselleen ihmisruumiin, jotta opetuslapset saattoivat nähdä hänet. Kristuksen paluu on tapahtuva samalla tavalla kuin hänen taivaaseen kohoamisensakin- pilvissä näkymättömänä luonnolliselle ihmisille” Valmistautukaa kaikessa s. 233

EF.1: 20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

”Hän ei koskaan noussut kuolleista” Jumalan harppu s. 163 Kuollut Jeesus on ainiaaksi pois laskuista Totuus tekee teidät vapaiksi s. 263 Se henki joka Jeesuksesta lähti ei ollut mikään muu kuin hänen hengityksensä Siis Jeesusta minkä me tunnemme ruumiillisesti ei enää ole. ”Jumala hajotti Kristuksen ihmisruumiin” Valmistautukaa kaikessa s. 367

”Me väitämme valheeksi sen että Jeesus herätettiin kuolleista lihassa. Meidän Herramme ihmisruumis otettiin jollain yliluonnollisella tavalla pois haudasta emmekä tiedä mitä sille tapahtui. Kukaan ei tiedä haihtuiko se kaasuksi vai onko se jossain säilytettävänä …. Se näytetään ihmisille tuhatvuotisessa valtakunnassa” Raamatuntutkielmia osa 2 s. 131 ja Jumalan harppu s. 163 JT väittävät että Jeesus luotiin uudelleen pääsiäisaamuna ”Jeesus herätettiin uudelleen pääsiäisaamuna henkiolemuksena” Varmistautukaa kaikessa s.233

JT puhuvat ylösnousemusruumiista, mutta itse Jeesus ei kuitenkaan heidän oppiensa mukaan koskaan noussut kuolleista, vaan hänen ruumiinsa hajosi ja hänet luotiin uudelleen. Sekoavatko Jehovan todistajat omassa opissaan???

LUUK.24: 5 Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?
    6 Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa,

37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
    38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
    39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
    40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
    41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"

JOH.20: 27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
    28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
    29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

MARK.16: 19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

Tämän Jehovan todistajat kieltävät ja sanovat että Jeesus istui Jumalan oikealle puolelle vasta vuonna 1914.