Mitä Jeesus merkitsee Jehovan todistajille

Selviskö se nyt

Tarkistin asian kysymällä ja vastaus oli seuraava:

Miten rakkaudellista huolenpitoa Jumala onkaan osoittanut Poikansa kautta kaikista roduista ja kansoista olevien ihmisten siunaukseksi ! Hän on luvannut vapautuksen sorrosta, synnistä ja kuolemasta. Mikä loistava odote ! Meidän on kuitenkin tärkeä ymmärtää, että nämä siunaukset tulevat ihmiskunnalle ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Tästä syystä Jumala henkeytti apostoli Pietarin sanomaan Jeesuksesta.

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
Apostolien teot 4:12

15

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siispä

MIkä tämä nimi on?

• Erätauolla nopea vastaus

Se on heille sama kuin muslimeillekin ei Jumalalla ole Poikaa vain profeetta ei ole Jumala kuten on Kristittyjen Raamatussa

• dyslexia vaivaa AN:a
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Erätauolla nopea vastaus

Se on heille sama kuin muslimeillekin ei Jumalalla ole Poikaa vain profeetta ei ole Jumala kuten on Kristittyjen Raamatussa

ai JEESUS.nimikö?
        katsotaanpas...
        totuusvoittaaaina10.5.2014 17:320 SULJE
        Erätauolla nopea vastaus--------------

Sanamieshän EI ole koskaan osannut lukea mitään,
        mitä jt Jeesuksesta kirjoittvat.
        Ihan kaikkien _lukutaitoisten_näkyvissähän se on toki...

www.jw.org

Jeesus =

lat. muoto kreikk. nimestä I·ē·sous′,
        joka vastaa hepr. nimeä Je·šu′aʽ tai Jehō·šu′aʽ ja
        joka merkitsee ’Jehova on pelastus’.

Opas, 1. osa
        it-1 s. 901-s. 902
        Jeesus
        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200002450

• dyslexia vaivaa AN:a kirjoitti:

ai JEESUS.nimikö?
        katsotaanpas...
        totuusvoittaaaina10.5.2014 17:320 SULJE
        Erätauolla nopea vastaus--------------

Sanamieshän EI ole koskaan osannut lukea mitään,
        mitä jt Jeesuksesta kirjoittvat.
        Ihan kaikkien _lukutaitoisten_näkyvissähän se on toki...

www.jw.org

Jeesus =

Opas, 1. osa
        it-1 s. 901-s. 902
        Jeesus

Etpä sinä ainakaan

JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Totuutta et voi väistää

• JESUS Espanol

siispä7.5.2014 18:000 SULJE
      MIkä tämä nimi on?-----------------

ai JEESUS.nimikö?
      katsotaanpas...

Jeesus =

Ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla
      elänyt juutalainen historioitsija Josefus mainitsee noin 12 tämännimistä henkilöä, muita kuin Raamatun kertomuksessa mainittuja.

Nimi esiintyy myös apokryfisissä,
      ajanlaskumme alkua edeltäviltä vuosisadoilta peräisin olevissa kirjoituksissa.

Se ei siis nähtävästi ollut mikään harvinainen nimi tuohon aikaan.

Opas, 1. osa
      it-1 s. 901-s. 902
      Jeesus

Nykyisinkin monen nimi on Jeesus,
      etenkin espanjankieliset tuntuu siitä tykkäävän.

• 66666666666666666666

איך לאהוב טיפול אלוהים גילה דרך בנו, ואנשים מכל הגזעים של אנשי ברכה! הוא הבטיח שחרור מדיכוי, חטא ומוות. מה תוחלת גדולה! אנחנו חייבים, עם זאת, חשובים להבין שהברכות האלה נבוא לאנושות רק דרך ישוע המשיח. מסיבה זו, אלוהים גרם לשליח פטרוס אמר לישו.

אין גם ישועה באחרת: כי אין תחת השמים שם אחרים נתון בקרב גברים, לפיה אנו חייבים להיות נשמרו.
        מעשי השליחים 4:12

• Jeesus on

Hankkimalla täsmällistä tietoa tästä varauksesta ja uskomalla Kristuksen liittyvään Jumalan päätökseen voit päästä osalliseksi ikuisen elämän suurenmoisista siunauksista.
      Uskon miehet ovat odottaneet tämän toivon täyttymistä tuhansia vuosia, ja Jumalan lupaukset antoivat heille hyvän syyn siihen. Aabrahamille jumala antoi lupauksen, että...

Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."
      1. Mooseksen kirja 22:18

että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
      Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
      Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
      Galatalaisille 3:14 - 16,

Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
      Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
      Galatalaisille 3:28 - 29

• Harhaoppiatämä

Jehovan todistajien mukaan Jeesus oli maanpäällä vain ihminen.

Ennen maanpäälle tuloaan Jehovan todistajien mukaan Jeesus oli enkeli.

Näin näppärästi Jehovan todistajat kieltävät Jeesuksen jumaluuden.

• ccxxed

"Näin näppärästi Jehovan todistajat kieltävät Jeesuksen jumaluuden."

Jeesus kielsi itse sen, hän kertoi olevan sa JUmalan poika. Jos joku kertoo että hän on Leevin poika, niin ei hän samaan aikaan voi Leevi olla ei ainakaan sama Leevi.

• ISÄ ei ole poikansa

Minä olen Martin poika.
        En siis Martti.

Martti lähetti minut tupakkia ostamaan kioskilta.
        Ei lähettänyt itseään.

Martti olisi saanut tupakkia menemällä itse,
        kiskan täti ei myynyt tupakkia alaikäiselle,
        vaikka olikin Martin POIKA joka
        sano että etkös tiijä kuka minun ISKÄ on?

• seest
      • on se

Tässä kolminaisuutta selventävä linkki, ei ole Jehovan todistajien tekemä..

• skitsoo jutskaa
        on se kirjoitti:

Tässä kolminaisuutta selventävä linkki, ei ole Jehovan todistajien tekemä..

Jeesushan sanoo Raamatussa
        selvästi
        *Jumala on kolminaisuus*

mitä nyt pikkasen vitsialee sanomal et Faija on suurempi KUIN HÄN.

Uskontunnustuksen mukaan
        kolminaisuuden KAIKKI osat on
        tismalleen samankokoisia.
        ja ikäisiä.

Mun faija ei oo samanikänen kun mä,
        ei olla siis kaksosia,
        kolmosista puhumattakaan :....

Isä ja Poika on ERI_IKÄISET

paitti Kolmosissa jossa yks kolmosista onkin Faija...

• JOH
        skitsoo jutskaa kirjoitti:

Jeesushan sanoo Raamatussa
        selvästi
        *Jumala on kolminaisuus*

mitä nyt pikkasen vitsialee sanomal et Faija on suurempi KUIN HÄN.

Uskontunnustuksen mukaan
        kolminaisuuden KAIKKI osat on
        tismalleen samankokoisia.
        ja ikäisiä.

Mun faija ei oo samanikänen kun mä,
        ei olla siis kaksosia,
        kolmosista puhumattakaan :....

Isä ja Poika on ERI_IKÄISET

paitti Kolmosissa jossa yks kolmosista onkin Faija...

Jumala ei ole kolminaisuus, vaan Jumala on yksi.

Isä Jumala on Jeesusta suurempi tottakai koska Jeesus maanpäällä ollessaan oli ihminen taikka paremminkin sanoen Ihmisen eli Adamin poika.

Uskontunnustuksen mukaan Isä Jumala, Jeesus ja Pyhä henki ovat yksi ja sama kuten Jeesus itsekin todisti.

Ymmärrän hyvin että faijasi ja sinä ette ole kaksosia, mutta ymmärrän myös sen että ette ole Jumalia ----- tätä et tainnut hoksataan :))

Jeesus on ollut jo aikojen alussa samoin kuin Isä Jumalakin.

Matematiikassa on termi ääretön. Vaikka parillisia lukuja on vähemmän kuin kaikki luvut, niin silti molempia on yhtä paljon eli ääretön määrä. Tämä on matemaattinen totuus ja samalla paradoksi, mutta tällaista se on kun puhutaan iankaikkisuuksista taikka äärettömyyksistä. Vähän nyt epäilen, että Vartiotorniseura ei ole tässä yhteydessä Jehovan todistajille hiiskunut halaistua sanaa :))

Onkos sulla lisää tuollaista vapaamuotoista Jehovann todistajien propagandapläjäyksiä joissa jätetään aina jokin oleellinen asia kertomatta .... Jehovan todistajien tyyliin.

• JOH

"Annetaan myös ymmärtää että vasta Nikean kirkolliskokouksessa v. 325 kolminaisuusoppi hyväksyttiin."

Tämä on varmaan eräs niistä vakavimmista valheista joita Vartiotorniseura syöttää jäsenilleen.

Ykseysoppi oli hyäksytty jo eka vuosisadalla koska löydettiin Raamatun jakeita jotka viittasivat siihen, että Jeesus, Jumala ja Pyhä henki ovat yhtä. Ja kun näitä kymmeniä jakeita tutkittiin, niin ei voitu kertakaikkiaan sovittaa näitä jakeita keskenään että ne KAIKKI ovat totta muuten kuin että olemassa ykseys Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen välillä.

Jehovan todistajia on helppo johtaa harhaan koska heidän ei anneta lukea taikka ottaa huomioon suurinta osaa näistä jakeista. Ja tämän puutteen Jehovan todistajat korvaa historiatiedoilla. Mutta kristinuskoa ei muodosteta historian kautta, vaan kristinusko muodostuu Jumalan sanan kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3617
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3092
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2740
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2242
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1799
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1755
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe