- "Biologinen isä ei ollut Joosef eikä Pyhä Henki, vaan Isä- Jumala."
Jeesus on Jumalan ainutsyntyinen Poika jo taivaassa oli Sana alusta asti ollut olemassa ei ole luotu. Sana tuli Henkiolentona Marian päälle ja meni yliluonnollisella tavalla Marian kohtuun.
LUUK. 1: 35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Jeesus on Jumalan voima ja viisaus. 1KOR. 1: on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Näin Maria tuli raskaaksi - Paljon on kirjoituksia joita eri kirjoista puuttuu myös mormonien kirjoista. On otettu pois ja lisätty. Jos kaikki asiat olisi laitettuna Raamattuun olisi kirjoja silloin yhden kirjaston verran. Mutta kaikki oleellinen on Raamatussa. On luominen ja laki on Psalmit ja Vanhan Testamentin profetiat, mitkä on pohjaa Ilmestyskirjaan. Sitten on Jeesuksen syntymä ja Evankeliumi. Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolleista ruumiilisesti nouseminen. Ja taivaaseen nouseminen ja istuminen Isän oikealle puolelle. Sitten on Apostolien teot ja Apostolien kirjeet. Ja sitten on Ilmestyskirja ja uudet maat ja taivaat. Että kaikki tarpeellinen löytyy kyllä Raamatusta ei tarvita mitään mormonien kirjoja.
JOH. 20: 30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
21: 24. Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. - Moniko mormoni väittää, että Jeesuksella on ollut vaimo. Nyt Olli sen kiistää. Oliko lapsia? Kaanaan häät ovat myös mormoneilla monta versiota. Ja Marian raskaaksi tulemisesta. Onko Jeesus luotu tai luomaton Jumala. Tähänkään ei saa selvää vastausta. Toiset sanovat että on luotu saatanan veli. Syntiinlankeemus on joidenkin mielestä hyvä asia. Monta muuta ristiriitaista väitettä on mormoneilla jopa heidän papeillaan.
Tämä johtuu siitä, että mormoneilla ei kouluteta pappeja kuten muilla. Esim. helluntalaiset he käyvät Ison Kirjan opiston Keuruulla ja valmistuvat Evankelistoiksi ja saarnaajiksi. Luterilaisilla vaaditaan yliopistotason koulutus. Pitää osata esim. alkukieltä ja historia ja kulttuuri ja maantieto Raamatun maissa.
Tämä koulutus asia selventäisi mormonien oppia ja olisi yhteläinen. - Juuri sen vuoksi mormoneja vainottiin paljon, kun he väittivät olevansa ainoa oikea uskonto. Nyt ei vainota, mutta kukaan ei tuohon usko. Ei mormonit ole oikea uskonto, mutta on omituisin uskonto mikä muistuttaa Kristin uskoa.
- Teillä vaan toiset sanoo sitä ja toiset tättä. Helsingin Marjaniemen mormonien kokouksessa sanoi ko. kirkon piispa ettei ole syntien anteeksiantoa ehtoollisessa (sakramentissa) Että vain Luterilaisilla on.
- "Myöhempien aikojen pyhät uskovat, etteivät leipä ja vesi ole kirjaimellisesti Kristuksen ruumis ja veri vaan ne ovat voimallisia, vertauskuvallisia muistuttajia Hänen uhristaan meidän vuoksemme."
Vain vertauskuvallisia? Ei saa enään Jeesuksen ruumista ja verta eikä ole syntienanteeksiantamusta.
1KOR.11:29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Ei teillä lausuta asetus sanoja
23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
MATT.26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Eli ehtooliisessa saa synnit anteeksi - Ei vaan homot on homoja ja pedofiilit on pedofiileja, vaikka on heitä jotka tavoittelevat nuoria poikia. Näitä on esim. Thaimaassa siellä näin erään vanhemman miehen olevan nuoren pojan kanssa. Raiskaajat ovat raiskaajia. Mutta kaikki nämä ovat sukupuolisesti kieroutuneita. Kuinka heitä sitten pitäisi tukea?
- "mutta ei homojen puolustaja."
Miksi pitäisi puolustaa homoja? Eikö olisi parempi jos ohjattaisiin he terapiaan, että he luopuisivat homoudesta.
Mutta seta sanoo että antaa jokaisen olla se mikä on, vaikka ei olisi normaalia. - Mikä on sinun Olli nykyinen sähköposti osoite? Kun ei ole enään Suomi24 eikä Saunalahteakaan???
- Kun kerran ei ole osoittaa, että Jeesuksella oli silloin ei ole ollut vaimoa. Te olette väärässä ja katoliset ja protestantit ovat oikeassa.
JOH. 19: 25. Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.
Jos Jeesuksella olisi ollut vaimo ja lapsia ei Jeesus olisi antanut äitiänsä Apostoli Johannekselle. Tai jos olisi ollut veljiä tai sisaria. - Raamattu on totta eikä ole mitään lapsellisia. Usko sinäkin Raamattuun silloin pelastut
- Seurakunnat eivät kadonneet mihinkään.
- "Raamatullisuus ei ole protestanttinen Raamatun tulkinta."
Juuri protestanteilla on Raamattu Pyhä kirja - Onko teidän kirkossa sitten Nikodemus?
- Luterilaisesta kirkosta on ainakin helppo lähteä pois. Toisin mitä on mormonien ja Jehovan todistajista. Mormonit käy eroamisen jälkeen usein kodissa. Ja Jehovan todistajat ei saa tavata edes omia lapsiaan kun on eronnut.
Luterilaiseen kirkkoon voi myös palata helposti ja aina lähteä pois ilman seuraamuksia. - "Te olette tietämättömiä ja kateellisia. Mars rukoilemaan ja kysymään! Täällä et helpolla pääse!"
Emme ole tietämättömiä. Emme ole kateellisia sille ettemme ole harhaopissa. Me ylistämme Jeesusta oikeassa Raamatun opissa HALLELUJA!!!! - Jumalalla ei ole sukupuolta. Ei ollut Jeesuksellakaan vaikka tuli mies ruumiiseen.
- Olli "Me olemme täysin oikeaoppisia. Muut eivät kokonaan."
Muut ovat oikea oppisia, mutta mormonit ei ollenkaan. Eikä myöskään muslimit ja Jehovan todistajat - "Jeesus oli jo silloin Jumala, Esikoinen, ja me jotka silloin valitsimme hänet, saimme syntyä ruumiiseen. Saatana ja häntä seuranneet heitettiin henkinä maan päälle."
Onko silloin myös saatana jumala jos on Jeesuksen veli? Eikö saatana ollut lankennut enkeli eikä suuri enkeli? - Mormonien jumalaa rukoileminen on epäjumalalle rukoilemista ja saa saatanalta vastauksen.