Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. "Biologinen+isä+ei+ollut+Joosef+eikä+Pyhä+Henki,+vaan+Isä-+Jumala."Jeesus+on+Jumalan+ainutsyntyinen+Poika+jo+taivaassa+oli+Sana+alusta+asti+ollut+olemassa+ei+ole+luotu.+Sana+tuli+Henkiolentona+Marian+päälle+ja+meni+yliluonnollisella+tavalla+Marian+kohtuun.+LUUK.+1:+35.+Enkeli+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Pyhä+Henki+tulee+sinun+päällesi,+ja+Korkeimman+voima+varjoaa+sinut;+sentähden+myös+se+pyhä,+mikä+syntyy,+pitää+kutsuttaman+Jumalan+Pojaksi.+Jeesus+on+Jumalan+voima+ja+viisaus.++1KOR.+1:+on+Kristus,+Jumalan+voima+ja+Jumalan+viisaus.+Näin+Maria+tuli+raskaaksi
  2. "Myöhempien+aikojen+pyhät+uskovat,+etteivät+leipä+ja+vesi+ole+kirjaimellisesti+Kristuksen+ruumis+ja+veri+vaan+ne+ovat+voimallisia,+vertauskuvallisia+muistuttajia+Hänen+uhristaan+meidän+vuoksemme."Vain+vertauskuvallisia?+Ei+saa+enään+Jeesuksen+ruumista+ja+verta+eikä+ole+syntienanteeksiantamusta.+1KOR.11:29.+sillä+joka+syö+ja+juo+erottamatta+Herran+ruumista+muusta,+syö+ja+juo+tuomioksensa.+Ei+teillä+lausuta+asetus+sanoja+++23.+Sillä+minä+olen+saanut+Herralta+sen,+minkä+myös+olen+teille+tiedoksi+antanut,+että+Herra+Jeesus+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,+24.+kiitti,+mursi+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan;+tehkää+tämä+minun+muistokseni".+25.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni;+niin+usein+kuin+te+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni".+26.+Sillä+niin+usein+kuin+te+syötte+tätä+leipää+ja+juotte+tämän+maljan,+te+julistatte+Herran+kuolemaa,+siihen+asti+kuin+hän+tulee.+MATT.26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+29.+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."+Eli+ehtooliisessa+saa+synnit+anteeksi
  3. "Jeesus+oli+jo+silloin+Jumala,+Esikoinen,+ja+me+jotka+silloin+valitsimme+hänet,+saimme+syntyä+ruumiiseen.+Saatana+ja+häntä+seuranneet+heitettiin+henkinä+maan+päälle."Onko+silloin+myös+saatana+jumala+jos+on+Jeesuksen+veli?+Eikö+saatana+ollut+lankennut+enkeli+eikä+suuri+enkeli?