Vapaa kuvaus

Oon uusi luomus Kristuksessa, Hän puhdisti mun verellään. Ja otti omaksi lapsekseen, poisti pimeän, toi elämän. Olen saanut syntini anteeksi, olen saanut syntyä uudesti. Olen löytänyt aarteen kalleimman, olen löytänyt Jeesuksen. Sanat ja sävel: Heikki Raatikainen Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

10

Kommenttia

318

1. Totta.

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).

Pysyminen Kristuksessa on todella tärkeää. Jos oksa on irrallaan puusta, niin se kuivettuu ja kuolee. Samoin käy meille, jos emme pysy Kristus-puussa. Kristus-puussa pysyminen tarkoittaa myös synnistä erossa pysymistä. Pysyessämme Hänessä, elämän "mahla" virtaa meihin. Me kasvamme ja kannamme hedelmää.
  2. Mikä on palalaikka?
  3. Ehdottomasti kannattaa kuulua johonkin seurakuntaan. Se on raamatullinen malli.

"...älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän." (Hebr 10:25)

"Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa." (Apt 2:42)

Kaikki uskovat kuuluvat Kristus-ruumiiseen, mutta tämän lisäksi tarvitsemme paikalliseurakuntayhteyden. Siellä saamme opetusta, kasvamme ja hioudumme. Yksinäinen puu ei pala pitkään. Uskovien yhteys vahvistaa meitä. Jeesus myös kehotti meitä viettämään ehtoollista sanoen: "Tehkää tämä minun muistokseni".