Vai mielummin vaan uskoa Jeesukseen ja jutella asioista muiden uskovaisten kanssa. Kaksi ihmistähän on jo seurakunta sinänsä ja voi olla hyvinkin hengellistä touhua verrattuna joihinkin seurakunnan touhuihin?! Raamattu käteen ja Jeesuksen kanssa aamusta iltaan rukouksessa.
Kannattaako kuulua johonkin tiettyyn seurakuntaan?
34
<50
Vastaukset
- jari-pekka-65
Juuri näin. On olemassa vain yksi seurakunta, Kristuksen ruumis, joka kokoontuu milloin missäkin ja joskus vain kahdenkin uskovan voimin. Alussa seurakunta kokoontui kodeissa ja siihen palataan takaisin.
- Yksiuskovainenenen
Mä olen tuossa alkuvuodesta tullut takaisin Jeesuksen luo. Tein 16v kakarana ratkasuni kyllä vapiksessa ja siitä tuli aikalailla suorittamista ja kävin täsmällisesti tietyssä kokuksessa. Lipsuin sitten siinä hyvin pian alun jälkeen maailmaan ja kaikenlaiseen pahuuteen. Rukoilin kyllä jatkuvasti ja nyt sitten semmoset 13v myöhemmin tuntuu ihan erilaiselta ja Jeesus ei mua hylännyt vaan otti takasin syliin. Nyt ymmärrän paremmin ja uskoni vahvistuu kun päässyt jotenkin kulkemaan erilailla rukouksessa ja tässä on muutamia ihmeitä tapahtunut kevään aikana joita ihmettelen vieläkin:) olen jotenkin niin sillä kannalla että mulle ei ole hyväksi olla tietyssä seurakunnassa vaan juuri tuo muutaman hyvön uskovan yhteys ja jatkuva kulkeminen rukouksessa Jeesuksen kanssa saa ihmeitä aikaan. Mä olen kun itestään muuttunut ihmishirviöstä lempeäksi ja osaan rakastaa tuntemattomiakin semmosella tavalla ettei se ole oikein tuttua sille vanhalle minälle. Pääsin irti viinasta ja kaikesta mutaliejusta ja nyt haluaisin kasvaa ja kuulla sanaa. Köynkin usein kuuntelemassa hyvän puheen jossain seurakunnassa enkä muuten osallistu seurakunnan toimintaan. Vaikka olin hölmöilly ja pettäny niin vaimo otti mut takasin ja tultiin kaikki lopulta uskoon. Oli varma ero edessä ja ruklilin vastausta ja vastaus tuli nököjään kun nyt kaikki seurataan Herraa. Vaikka olisit miten vaikeessa tilanteessa niin Jeesus ei hylkää kun käännyt hänen luokse!
- jari-pekka-65
Yksiuskovainenenen kirjoitti:
Mä olen tuossa alkuvuodesta tullut takaisin Jeesuksen luo. Tein 16v kakarana ratkasuni kyllä vapiksessa ja siitä tuli aikalailla suorittamista ja kävin täsmällisesti tietyssä kokuksessa. Lipsuin sitten siinä hyvin pian alun jälkeen maailmaan ja kaikenlaiseen pahuuteen. Rukoilin kyllä jatkuvasti ja nyt sitten semmoset 13v myöhemmin tuntuu ihan erilaiselta ja Jeesus ei mua hylännyt vaan otti takasin syliin. Nyt ymmärrän paremmin ja uskoni vahvistuu kun päässyt jotenkin kulkemaan erilailla rukouksessa ja tässä on muutamia ihmeitä tapahtunut kevään aikana joita ihmettelen vieläkin:) olen jotenkin niin sillä kannalla että mulle ei ole hyväksi olla tietyssä seurakunnassa vaan juuri tuo muutaman hyvön uskovan yhteys ja jatkuva kulkeminen rukouksessa Jeesuksen kanssa saa ihmeitä aikaan. Mä olen kun itestään muuttunut ihmishirviöstä lempeäksi ja osaan rakastaa tuntemattomiakin semmosella tavalla ettei se ole oikein tuttua sille vanhalle minälle. Pääsin irti viinasta ja kaikesta mutaliejusta ja nyt haluaisin kasvaa ja kuulla sanaa. Köynkin usein kuuntelemassa hyvän puheen jossain seurakunnassa enkä muuten osallistu seurakunnan toimintaan. Vaikka olin hölmöilly ja pettäny niin vaimo otti mut takasin ja tultiin kaikki lopulta uskoon. Oli varma ero edessä ja ruklilin vastausta ja vastaus tuli nököjään kun nyt kaikki seurataan Herraa. Vaikka olisit miten vaikeessa tilanteessa niin Jeesus ei hylkää kun käännyt hänen luokse!
Kiitos Herralle. Usko on sellanen asia, jossa lähtökohta ei ole meissä, vaan se on Jumalassa. Me emme tavallaan valitse, vaan Jeesus. Emme valitse itsellemme mieliksi, seurakunta asiassakaan. Pienestä se lähtee ja kasvaa juuri siihen mittaan, jonka Jumala hyväksi näkee.
Jumalan rakkaus on erilaista, kuin ihmisten rakkaus. Jumalan rakkaus ei voi hylätä. Se sai ihmeitä aikaan myös teidän perheessä. Jeesus tuntee meidät läpikotaisin ja tietää mitä tekoa me olemme. Minäkään en pärjäisi päivääkään ilman Jumalan rakkautta. Joh. 15:16, 1. Joh. 4:19 - Yksiuskovainenen
Kiitos hyvistä sanoista. Meidän täytyy kiinnittää katse Jeesukseen ja elää Jeesuksen kanssa. kaikkea hyvää sulle siunausta!
- jari-pekka-65
Yksiuskovainenen kirjoitti:
Kiitos hyvistä sanoista. Meidän täytyy kiinnittää katse Jeesukseen ja elää Jeesuksen kanssa. kaikkea hyvää sulle siunausta!
Kiitos Herralle. Siunausta teille kaikille.
Kyllä paikallisseurakuntaan kuuluminen on ihan raamatullista toimintaa, johon tulisi kyllä liittyä uskoon tullessaan, se on osa maanpäälistä Kristuksen ruumista, ja sen jäseneksi tullaan hengellisessä mielessä kun uudestisynnytään ja uskovien kasteella siihen liitetään ulkoisesti.
Mohikaani_27 kirjoitti:
Kyllä paikallisseurakuntaan kuuluminen on ihan raamatullista toimintaa, johon tulisi kyllä liittyä uskoon tullessaan, se on osa maanpäälistä Kristuksen ruumista, ja sen jäseneksi tullaan hengellisessä mielessä kun uudestisynnytään ja uskovien kasteella siihen liitetään ulkoisesti.
Seurakunta on paikka jossa ihminen hioo ihmistä josta tulee timantti. Joku kirjoitti kauniisti että toisten seura on kuin peili.
Jaripekka ei sellaista kaipaa, vaan hänelle riittää kotikokoukset. Hän tekee siitä lain toisillekin mikä on väärin.
- Apostolienajantapaan
En ole kirjoilla missään kirkossa. Kokoonnumme uskovina yhteen, luemme raamatusta - emme selittele sitä - Siis luku, jonka kokee antaneen itselle jotain.
Toinen jatkaa jne. Kello vain rajaa ns. takarajan. Lauletaan välillä, senkin valinta on niin, kuka sanoo jonkun numeron. Siis kokoontumisemme on vapaamuotoinen.
Ei rekvisiittoja, turhia "tunnepurkauksia", vaan rukouskammioista sinne ja arkeen.
Tärkein on, että Jumalan kirjoitettu sana, se tuo kullekin sen, mitä Pyhä Henki haluaa valaista, ilman johdattelevia selityksiä.
Näin kokoonnumme, perheinä, yksittäisinä ihmisinä. Vain vanhin on srk. vastuuhenkilö. - Kserkses
Tänä päivänä ei käytännössä ole sellaista jäsenluettelon käsittävää seurakuntaa, mihin tulisi liittyä. Jumala ei niihin johdata. On parempi säilyttää hajurako tai pysyä loitolla niistä yhteisöistä.
Uskovat ihmiset ja lähimmäiset on joukkona sitten se tarkoitettu yhteys.
Jos niissä yhteyksissä joku on ansainnut vanhimman arvostuksen, se on Jumalalta.- jari-pekka-65
Vaikka ei jäsenluetteloa pidä ollakkaan, eikä pidä mihinkän uskonnolliseen liikkeeseen liittyäkkään, niin hajurakoa ei pidä laittaa. Jos Jeesus on sun sydämeesi laittanut, että seurakunta on yksi ja on yksi lauma ja yksi Paimen, niin sä myös pidät kaikki uskovat, jotka tunnustaa Jeesusta, sisarina ja veljinä riippumatta siitä, mihin kirkkoon tai herätysliikkeeseen kuuluvat.
Muutos tässä lähtee aina ensin itsestä. Mulla pitää ne raja aidat kaatua sydämestä ja olla kaikkien uskovien kanssa yhtä. Jos joku ei halua, niin se on sitten hänen asiansa.
Yhtä meistä kaikista tulee vain, kun rakkauden kautta vaikuttava usko pääsee puhdistamaan meidän sydämemme sellasesta me-hengestä Pyhän Hengen alle.
Se ei tapahdu siten, että nyt mä olen lukenut tästä ja nyt mun "pitää tehdä" niin, koska se on oikein. Se ei tapahdu vaatimusten kautta, vaan sydämen halusta. Ei lain kautta. Laki saa aikaan vihaa ja kapinaa ja siksikin yhä enemmän ja enemmän näemme seurakunnan hajoamista.
Näitä lakihenkisiä seurakuntia meillä on ihan riittämiin.
Rakkaus se on, joka rakentaa ja yhdistää. Jumalan Agape rakkaus.
Sitä me tarvitsemme ja Kristuksen sisäistä tuntemusta. Muuten meillä ei ole mitään. * Kyllä seurakunta totuus on sata-% Raamatullinen ja tosissaan otettava ja huomioitava paikka uudestisyntyneelle, lue ja tutki seuraavaa, ehkä Pyhä Henki avaa silmänne näkemään seurakunnan oikeassa valossa, eikä suinkaan jonkinlaisena pakkopaitana ja sen orjuuttamana ja alistettuna seurakunnan sääntöihin. Seutrakunta on lyhyesti sanottuna, JEESUS KRISTUS !
" Seurakunta UT:ssa -lainattu IRT-sanakirjasta-
Sen perustuksena on
Jeesus Kristus, 1Kor. 3:11, joka myös on sen kulmakivi, Ef. 2:20, 1Piet. 2:4-6. Apostolien ja profeettain perustus, Ef. 2:20.
Seurakunta on
Kristuksen ruumis, Ef. 1:22,23, Kol. 1:24. Valittu, 1Piet. 5:13.
Kristus
On seurakunnan pää, Ef. 1:22, 4:15. Antaa seurakunnalle apostoleja, profeettoja, evankelistoja, paimenia ja opettajia, 4:11. On antanut henkensä alttiiksi sen puolesta, 5:25. Rakastaa sitä, 5:25. Puhdistaa ja pyhittää sen, 5:26,27, 1Kor. 6:11.
Kristuksessa koko seurakunta on yhteenliitetty ja pysyy koossa, Ef. 4:16.
Seurakunnan ykseys
Seurakunta on yksi ruumis Kristuksessa, Room. 12:5, 1Kor. 10:17, 12:12, Gal. 3:28. Kaikki uskovat ovat jäseniä Kristuksen ruumiissa toistensa palvelemiseksi, Room. 12:5 ss., 1Kor. 12:12 ss.
Seurakunta kasvaa
Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta, Ap. t. 9:31. Jatkuvasti, 2:47, 5:14, 11:24. Ennustusten mukaisesti, Jes. 2:2, Hes. 17:22-24, Matt. 13:31-33.
Koko seurakunta saa kasvunsa Kristuksesta, Ef. 4:16.
Seurakunta vaikuttaa
Julkituomalla Jumalan moninaisen viisauden, Ef. 3:10. Jumalan kunniaksi, 3:21.
Seurakuntaa tulee
Paimentaa, Ap. t. 20:28. Kunnioittaa, 1Kor. 11:22.• Pitää pyhänä, 3:17.
Seurakunta saa kärsiä
Jumalattomien vainoa, Ap. t. 8:1, 1Tess. 2:14-16.
Seurakuntaa
Efeson raunioita Turkissa. Efesossa toimi yksi varhaisimmista kristillisistä seurakunnista.
varjellaan
Tuonelan porteilta, Matt. 16:18, vrt. Jes. 4:5.
Kirkastettu seurakunta
Ilm. 19:7-9, 21:9-27, vrt. Ef. 5:27.
Nimityksiä
Herran seurakunta, Ap. t. 20:28. Elävän Jumalan seurakunta, 1Tim. 3:15. Jumalan huone, 3:15, Hebr. 10:21. Jumalan temppeli, 1Kor. 3:16, 2Kor. 6:16. Elävän Jumalan temppeli, 6:16. Jumalan rakennus, 1Kor. 3:9. Jumalan asumus. Ef. 2:22. Jumalan perhe, 2:19 Jumalan lauma, 1Piet. 5:2. Jumalan Israel, Gal. 6:16. Jumalan viljelysmaa, 1Kor. 3:9. Kristuksen ruumis, Ef. 1:22,23, Kol. 1:24. Hengellinen huone, 1Piet. 2:5. Pyhä papisto, 2:5. Totuuden pylväs ja perustus, 1Tim. 3:15. Kultaiset lampunjalat, Ilm. 1:20.
Kirkastettua seurakuntaa nimitetään
Karitsan morsiameksi, Ilm. 21:9. Karitsan vaimoksi, 19:7, 21:9. Elävän Jumalan kaupungiksi, Hebr. 12:22. Pyhäksi kaupungiksi, Ilm. 21:2,10. Uudeksi Jerusalemiksi, 21:2. Taivaalliseksi Jerusalemiksi, Hebr. 12:22. Jerusalemiksi joka on ylhäällä, Gal. 4:26. Siionin vuoreksi, Hebr. 12:22. Esikoisten seurakunnaksi, Hebr. 12:23. Esikoisten juhlajoukoksi, 12:23.
Kristus ja seurakunta, Ef. 5:25-32
1) Kristus rakasti seurakuntaa, j. 25. 2) Antoi itsensä alttiiksi sen edestä, j. 25. 3) pyhitti seurakunnan, j. 26. 4) Puhdisti sen, j. 26. 5) Ravitsee sitä, j. 29. 6) Vaalii sitä, j. 29. 7) On asettava sen eteensä kirkastettuna, j. 27.
- NäkeePeilistä
Ymmärrän niin, että olisi oman kristittynä kasvun kannalta hyvä kuulua johonkin seurakuntaan. Siellä joutuisi kuin peilin eteen. Näkisi toisten todellisen minän kristillisyyden valaisemana. Ja saman valaisun kokisi myös itsensä suhteen. Raamatussahan sanotaan, että ihminen on kuin likainen vaate Jumalan edessä.
Kristillisyydessä on huikeaa juuri tämä realismi, mikä tähän liittyy. - Uskossaollaa
Yksin ja vaikka yhden ystävän kanssa jutellen hengellisistä asioista ja kysymyksistä. Sillein minä teen. En kaipaa hulabaloo seurakuntaa. Tunnen niissä usein olevani jotenkin huonompi uskova kun siellä pomppii ja huutaa osa jne. Heiluttaa lippuja ja laulaa. Mä en vaan ikinä ole sitä ymmärtäny. Mä mielummin rukoilen penkissä ja olen hiljaa kun tanssin ja pauhaan menemään. Tää palsta on ollu mulle myös hyvä kun täällä voi lukea sanaa myös kun aika paljon teksteissä on Jumalan sanaa.
Yksin voi olla uskossa, mutta seurakunta tarkoittaa uskonnossa olemista, eli ei siis henkilökohtaista uskoa.
Ehdottomasti kannattaa kuulua johonkin seurakuntaan. Se on raamatullinen malli.
"...älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän." (Hebr 10:25)
"Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa." (Apt 2:42)
Kaikki uskovat kuuluvat Kristus-ruumiiseen, mutta tämän lisäksi tarvitsemme paikalliseurakuntayhteyden. Siellä saamme opetusta, kasvamme ja hioudumme. Yksinäinen puu ei pala pitkään. Uskovien yhteys vahvistaa meitä. Jeesus myös kehotti meitä viettämään ehtoollista sanoen: "Tehkää tämä minun muistokseni".- RealSana
Olen ollut yli kolmekymmentä vuotta uskossa. Olen kuulunut joskus helluntaiseurakuntaan. Sitten liityin toiseen ns.,vapaan suunnan seurakuntaan, josta erosin kolmetoista vuotta sitten. Voin sanoa kokemani perusteella, ettei todellakaan kannata liittyä mikään seurakunnan jäseneksi.
- 2453
Voisitko avata hiukan kokemuksiasi?
- jari-pekka-65
Biblian käännös tuosta Hebr 10:25 kohdasta avaa paljon enemmän sitä, mistä on kysymys.
* Ei seurakunta totuus perustu yhteen, eikä kahteenkaan Raamatun kohtaan, vaan seurakunta totuus on pääosa evankeliumia, se on Kristuksen ruumis, näkyvä osa seurakunnasta , hengellisesti siihen liitytään, Jumalan Hengen kasteessa, ja silloin saadaan Pyhän Hengne sinetti sisimpään, joka todistaa hengessä, (1Kor.12:13, PH:n sinetti Ef.1:13.) että olen Jumalan lapsi, (Room.8:16.) ja pyhä Henki toimii seurakunnassa ja sen kautta, ja ohjaa uudestisyntyneen Krisuksen luokse, juuri siinä, kun on ohjannut syntisen Pelastajan luo, seurakunta on periaattessa Kristus itse, Hänen ruumiinsa, ja jäsenet on aina uudestisyntymisen kautta päässeet ruumiin jäsneniksi. Jumalan Hengen kasteessa liitytään hengellisesti Kristuksen ruumiseen, olkoisesti liitetään uskovien upotuskasteessa jäseneksi Kristuksen ruumiiseen, eli seurakuntaan. Ei juuri kannata kinata tätä totuutta vastaan, sillä siin kyllä sotii itse Herraa vastaan, seurakunta on Hänen ruumiinsa, jos kiellät seurakunnan, kiellät Hännen uhrinsa puolestasi. Heb. 10:10. " Tämän tahdon perusteella meidät on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan."
- Näinseon
Ja seurakunnan kokous on se kun puhut uskovaisen kaverisi kanssa. Siihen ei tarvita rakennusta ja sataa ihmistä jos haluat olla uskovien yhteydessä.
- jari-pekka-65
Just. Jeesus vei seurakunnan hyvin usein autioon paikkaan, keskelle eimitään. Siksi, että huomio kiinnittyisi vain olennaiseen.
* No, ne lippu, pomppo, konttaajat, sun muut, ei kyllä olekaan merkki siitä, että kyseessä olisi Jumalan seurakunta ! Valitettavasti ajanhenki on loitontanut , jopa seurakuntia Sanan totuudesta, aistilliseen ja sielulliseen hömpään, johon vielä liitetään se, että kyseisiet imiöt olisivat Pyhän Hengen vaikuttamia, niinhän asia ei todellakaan ole !
* Kyllä Raamattu puollustaaseurakunta totuutta, nämä monet kommentit jotka puollustavat vapaata ja sitoutumatonta uskovien yhteyttä ilman Raamatullista seurakunta, ja seurakunta järjejstystä, nämä ON Raamatun opetuksen mukaista seurakunta yhteyttä. Vanhemmisto on Uudentestamentin mukainen johto elin seurakunnassa, jos osaa lukea ja uskoo mitä Raamatun sana opettaa. Seurakunta on paikka, jossa opetellaan rakakstamaan sisaria ja veljiä, siellä ihminen toistansa hioo, niikuin kivi kiveä, ja me olemme näitä kiviä seurakunta ruumiissa, . Totta on, että kun Kristus tulee, silloin on vain yksi lauma ja yksi Paimen, mutta niin kauan kuin täällä maanpäällä ollaan ja eletään, paikallis-seurakunta on jokaisen uskovan hengellinen koti, kyllä tämä on selkeää Raamatun ja apostolien opetusta, . En toki tuomitse ketään, joka ei halua kuulua minnekeeän yhteisöön, vahinko on lähinnä hänelle itselleen, ja yksi tärkeä tosiasia pitää ottaa huomioon, Pyhä Henki toimii uudenliiton aikana uudenliiton seurakunnassa, ja sen kautta. Se aika on auttamattomasti ohi, kun Hän toimi Jumalan määrätessä milloin Pyhä Henki toimi, yksilön tai Israelin kansan kautta, pakanat eivät päässeet mitekään koskaan Pyhän Hengen kanssa kosketukseen, vasta Jeesuksen uhrin kautta avattiin tie kaikkein pyhimpään, niin että pakanatkin voivat pelastua ja saad Pyhän Hengen. En usko, että täällä mainituissa kuppikunnissa Pyhä Henki on läsnä, paitsi, että odottaa saada johtaa Jeesuksen luo ja sitä kautta seurakunta yhteyteen , koska Pyhä Henki on osa seurakuntaa ja sen toimintaa, kun Jeesus tulee,seurakunta temmataan taivaaseen, myös Pyhä Henki menee seurakunnan mukana taivaaseen, ja tulee yö, jollion ei kukaan voi työtä tehdä. On siis täysin Jumalan mielenmukaista liittyä uudestisyntymisen ja uskovien kasteen kautta seurakunta ruumiiseen. Raamattu on kyllä tarkoitettu juuri tässä seurakunta yhteydessäkin ainut oikea ohje ja opettaja, sitä tulee uskoa ja totella, eikä sallia omansydämen eksyttää pois Jumalan seurakunnan yhteydestä, oman lihan mukavuuden tyydyttämiseksi, ja juuri siksi tätä eksytystä on, kun ei olla toteltu Sanaa ja liitytty seurakuntaan, paikallis-seurakuntaan, minkä niminen se sitten onkin, kuhan siellä julistetaan täyttä evankeliumia, mitä Raamattu opettaa. Lutherilainen kirkko ei välttämättä ole se oikea paikka, siellä on kirkon oppi, ei Raamatun, paras seurakunta on edelleen helluntai-seurakunta, joka perinteisesti kunnioittaa Sanaa ja Sanan opetusta tärkeimpänä aiheena, hyäksyy Pyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen, armolahjoineen, antaa kastaa uskovien upotuskasteella, uskoo Jeesuksen pikaiseen paluuseen seurakunnalleen,* Seurakunta totuus on toki paljon suurempi, kuin joku jossa kokoonnutaan, se on evankeliumin ja Jumalan pelastussuunnitelman ydin asioita, on kyse Kristuksen tuumiin osallisuudesta, päästä jäseneksi Hänen ruumiiseensa, eli seurakuntaan, seurakunta oikeassa ja parhaimmillaan on suorassa kosketuksessa Pyhän Hengen ja Sanan kautta, sen jäseniin suoraan, kaikki ovat kuninkaallinen pyhä papisto, kukaan ei ole ylempänä toistaan henkohtaisesti, on vaan Pyhän Hengen asettamia henkilöitä eri tehtäviin, ja nämä tehtävät on kyllä selkeäasti lueteltu Paavalin kirjeissä. Vanhemmisto on oikeasti seurakunnan pamenia ja palvelijoita, " kuka tahtoo olla suurin, hän olkoon kaikkien palvelija.!" Mutta muuten jokainen seurakunnan jäsen on Pyhän Hengen valtuuttama pappi, eli pappeuden omaava, ja voi toimia esm. kun joku tahtoo pellastua, opastaa uudestisyntymiseen ja siitä seurakuntaan sen jäseneksi asti, ei tarvita mitään " pastoria", joka muutenkin on kirkosta vuokrattu titteli, ei perustu Raamattuun !
- eliäläviitsihöpoöttää
mitenkäs se jaripekan lähetystyö toimii siinä yhdenmiehen seurakunnassasi?
kuka on sinun vanhimpasi kuten Raamatusta hyvinkin voit lukea?
huvikseenko Paavali Timoteusta opasti seurakuntien järjestämisessä?- Ettäässsillee
Eikä me kaikki uskovat olla mukana lähetystyössä. Osa on vasta pelastunu ja on itsensäkin kanssa vielä opittavaa ennenkuin voi opettaa muille. Ja tärkeetä on vaikka otta yks tuttu jonka saisi käännytettyä Jeesuksen puoleen kun pyöriä pitkin maailmaa ellei todella ole kutsumus merten taakse. Minulla ei ole. Minulla on elämä täällä suomessa ainakin tällä hetkellä..eihän sitä toki tiedä mihin matka vie. Mutta inhoan matkustelua ja olla ulkomailla yli kaiken.
- siinäselyhyenmukaan
Lähes poikkeuksetta nämä yksin itsensä korotatneet kuuluvcat tietynlaiseen ihmistyyppiin joiden luonne ei sovi kenenkään kanssa, ainut kelvollinen on peililkuva eteisen seinässä.
siinä taas on kyse pelkästään siis lihallisuuden elinvoimasta jolle ei ollenkaan sovi että joku toinenkin on jotainmieltä siitä jonka vain MINÄ tiedän parhaiten.
siis kyse edelleen on lapsen tasolle jääneestä uskon kasvusta ja pysyykin siinä koska koko elämä varjellaan sitä omaa koskemattomuutta. - Kksk
Miksi sinä tuomitset jos joku haluaa olla yksin tai kotikokouksissa? Ei kaikille sovi seurakuntaelämä samalla tavalla. Minäkin koen että parempi juuri olla pienessä porukassa. Se ei tee kenestäkään huonompaa ja ollaa Jeesuksen edessä samalla viivalla. Evankeliointia on se kun puhut vaikka kaverillesi Jeesuksesta, ei tarvitse lähteä austraaliaan asti jos ei se ole se juttu:)
Jos itselle ei sovi seurakuntaelämä, niin ei siitä pidä tehdä lakia muille kuten jaripekka tekee.
- Nimetö
Kyllä seuurakunta on tärkeä, mutta lahkoissa on vaaransa ja eksytykset jotka vievät pois Jumalan rakkaudesta ja tuntemisesta.
Perustus pitää olla kunnossa, Jeesus Kristus joka kasvattaa rakkauteen Isää ja lähimmäistä kohtaan.
On rohkeaa puolustaa seurakunta elämää koska harvassa ovat ne lahkot joiden tie, totuus ja Herra on Jeesus Kristus.
Näinä aikoina totuuden tuntoon päässeet eksytetään tai hoidetaan pihalle kirjanoppineiden ja fariseusten johdolla jotka luulevat ikuisen elämän olevan sanan kieroon tulkitsemisessa ja heissä.
Kristus johdattaa meidät Isän rakkauteen, antikristukset pois rakkaudesta, Isän tuntemisesta ja oikeudenmukaisuudesta.
Älkää eksykö, etsikää Herraa ja Hänen tuntemistaan.
Kirjat ovat usen toisten vajaita ymmärryksiä, raamattu Jeesuksen Messiiaan johdolla on hyvä kasvu paketti.
Jos meitä johdattaa Isä Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa, niin mitä muuta me tarvitsemme ?
Alkuseurakuntaa ei enää ole, aikamme on paha, kyllä Herra lahkoon johdattaa jos se on tarpeen.
Siellä missä on köyhät ja kurjat niin siellä meidänkin pitäisi vaikuttaa.
Jumalan siunausta.
Joh. 16:13
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Tim. 3:14
Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, - Nonnniin
Kiitos hyvistä sanoista. Siunausta elämääsi! Kysyn Jeesukselta jos jokin mättää:)
auroraboreallis kirjoitti:
Jos itselle ei sovi seurakuntaelämä, niin ei siitä pidä tehdä lakia muille kuten jaripekka tekee.
Olet aurora ihan oikeassa !
- RealSana
Herra Jeesus puhuu viimeisten päivien seurakunnalle: "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Siis seurakunta on yhtä kuin rakennus. Tänä päivänä Jeesus on monien seurakuntien ulkopuolella ja kolkuttaa seurakunnan ovea. Harvat, yksittäiset uskovat kuulevat Jumalan äänen.
Usein seurakunnan toiminta on oman seurakunnan rakentamista, omia touhuja ja kiireitä. Harva seurakunta on kiinnostunut Isän Jumalan tahdosta.- Jeesusonrakkaus
Siksi uskovien yhteys vaikka yksikin on tärkeä. Juttele vaikka useamman kerran viikossa kasvaaksesi. Pyhä henki on läsnä kotikokouksissakin. Siihen ei tarvitse isoa rakennusta. Yhdessä kaikki uskovat olemme Kristuksen ruumis. Ja kun Jeesus kolkuttaa ovelle eli sydämeesi niin avaa ovi hänelle.
- RealSana
Laodikian seurakunta oli ensimmäinen seurakunta jossa oli ovi, siis seurakunta oli rakennus. Olen nähnyt monia rakennuksia, jossa on kyltti ...seurakunta". Miten vaikeaa on hellareitten lukea Sanaa niin kuin on kirjoitettu. Uskovat ovat sulkeneet itsensä sisälle seurakunta rakennukseen ja Jeesus kolkuttaa seurakunnan ovea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733363
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442172- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251697- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618