Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
170
Kommenttia
5349
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muistelua+olet+aivan+oikeassa+olen+tosiaan+kulkenut+muitakin+kuin+kengänrajoja,+tuota+en+ollut++kuullutkaan+ennen.
Sopii+hyvin+kamuttaja+ihmisten+määritelmään.
Luulen+tällä+olevan+useitakin+kamuttaja+tyyppisiä+kirjoittajia.
Taitaa+se+luonteenlaatu+olla+sen+alueen+ihmisten+geeneissä.
28.08.2016 22:15
Niin+se+kutti+kujjuuni+selvitän+senkin+vielä.
Henkilö+jota+pidettiin+oikein+ilkeänä+ja+pahantahtoisena,+mutta+ei+ollut+rikollinen.
Häneen+ei+voinut+luottaa+eikä+odottaa+mitään+hyvää+häneltä.
Lapsesta+ei+koskaan+sanottu+niin,+vaan+oli+oltava+aikuinen+ja+pitempi+"keljuilu-ura"+takana.
Hän+ei+ollut+silti+laiska,+vaan+hyvin+vaikea+ihminen.
28.08.2016 22:09
Wanha,+sanoisin+sinulla+olevan+valtavan+hyvä+muisti,+ja+laaja+murresanojen+varasto.
En+minäkään+muista+läheskään+kaikkia+sanoja+mitä+kysytään,+sitten+kun+luen,+niin+joku+tulee+mieleen,+ja+joku+ei+sittenkään.
28.08.2016 22:03
Malttisella+oli+myös+aika+hyvä+arvaus.
Kerron+Kamuttajan.
Lapsena+minä+kokeilin+vähän+kaikkea+aikuisten+"iloksi"+ja+ihmetykseksi.
Olin+aina+jotain+kamuttelemassa.
Kamuttajaksi+sanottiin+henkilöä+jolla+on+aina+jokin+projekti+menossa+tavallisesti+useampi++yhtä+aikaa.
Korjaili,+rakensi,+kokeili+kaikenlaista,+ei+oikeastaan+hetkeäkään+ollut+jotain+tekemättä,+eli+vihasi+joutenoloa.
Minäkin+olen+elämäni+aikana+hankkinut+useamman+alan+loppututkintoja,+ja+vaihtanut+ammattia,+kun+on+mieli+tehnyt.
Näin+sitä+on+tullut+koettua+elämässä+muutakin,+kuin+koettu+naapurin+verkkoja+(vitsi),+ja+pyöritettyä+muutakin,+kuin+peukaloita.
Syy+tuon+Kamuttaja+nimimerkin+käyttöönottoon+juontaa+kaukaa+lapsuudesta.
28.08.2016 22:00
Kerron+rimottamisen.
Kun+aurinko+paistoi+oikein+kirkkaasti,+silloin+kun+sitä+toivottiin,+kuten+esimerkiksi+heinän+teossa,+tai+pyykkiä+kuivatessa,+silloin+sanottiin+"kylläpä+tuo+aarinko+nyt+rimottaa+mukavasti".
Se+oli+toivottua+paistetta,+päinvastoin+kuin+rekittäminen.
28.08.2016 21:44
Ei+kysyjä+sinua+Markku+varmaan+alkujaan+tarkoittanut.
En+kyllä+ymmärrä+mikä+oli+motiivina+minultakaan+kysyä.
Ei+minulla+ollut+mitään+tietoa,+enkä+viitsinyt+ruveta+etsimään,+mutta+sinä+tiesit.
28.08.2016 21:40
Nimenomaan+aurinkoon+se+liittyy,+mutta+hieman+rekittämisestä+poiketen
28.08.2016 21:30
Vai+osaston+haluat+tietää,+kerron+sen+niin+saat+riemuksesi+uutta+reviteltävää.
Osasto+oli+biologia,+lähin+esimies+oli+alan+professori,+joka+hoiti+paperipuolen,+ja+minä+käytännön+tutkimuksen.
28.08.2016 21:28
Rekittäminen+ratkaistu+Wanha+ratkaisi.
Rekittämistä+kuulin+käytettävän+silloin+kun+aurinko+paistoi+liian+kuumasti+ja+oli+tukahduttava+helle.
Rimnottaminen+puuttuu+ja+kamuttajan+laaja+merkitys.
28.08.2016 21:20
Mummo+taas+sekoilee,+välillä+on+hissanmaikk,+ja+mikä+milloinkin.
Mummo+on+kaksilahkeinen+ja+kova+pyöräilemään,+olenhan+oikeassa+"mummo"+kuakilan.....?
28.08.2016 21:16
Toinen+kaira+on+saaren,+ja+Haapaniemen+rannan+välissä,+toinen+lähellä+Rättiniemeä.
Molempien+omistajat+ovat+kuolleet+kauan+sitten,+asuivat+lähellä+uimalaitosta.
28.08.2016 21:12
Autan+vähän+parissa+sanassa.
Rekittää+littyy+säähän+samoin+rimottaa.
Kamuttajaankin+autan.
Lapsena+ollessa+voi+verrata+Vaahteramäen+Eemeliin.
Aikuisena+mikähän+olisi+jatke+hänelle,+tai+minkä+tyyppinen+henkilö+hänestä+mahtaa+tulla?
28.08.2016 21:06
Siitä+haukalla+saadusta+fasaanista.
Mistähän+olisi+löytynyt+sellaista+riistanvalvojaa,+tai+muuta+viranomaista+joka+olisi+tullut+sinne+mitään+sanomaan,+ei+mistään.
Tämä+tapahtui+Etelä-Suomessa+hyvin+suuren+kartanon+mailla+jossa+metsästi+mm.+Kekkonen,+Raade+yms.+isokenkäisiä+joiden+nimiä+en+mainitse.
Minä+oli+enemmän+hanslankarin+osassa,+koska+olin+luotettava,+ja+lintuja,+eläimiä,+sekä+niiden+tapoja+tunteva,+myös+asemani+vuoksi.
27.08.2016 23:22
Olet+kyllä+jäljillä+aika+hyvin,+mutta+henkilön+joka+on+kamuttaja+toiminta+on+vieläkin+laajempaa.
Tuo++mitä+sanoit+kuuluu+kyllä+kamuttajan+hommiin.
Minä+olen+aivan+varma,+että+täällä+on+useita+joita+murresana+kamuttaja+tarkoittaa.
27.08.2016 23:14
Vastaan+vielä+mikä+on+ollut+skaala,+sitten+en+muihin+kysymyksiin+tässä+ketjussa+vastaa.
Päiväkotilapsista,+työttömiin,+eläkeläisiin,+metsästäjiin,+luonto-oppaiksi+opiskeleviin,+opettajiin.
Siinnä+niitä+oli.
Työelämän+aikana+ehdin+vähemmän,+mutta+eläkkeellä+enemmän.
27.08.2016 23:10
Aloita+siitä+lammesta,+ties+mitä+"aarteita"+sieltä+löytyy.
Sen+tiedän,+että+ainakin+kaksi+jääkairaa+siellä+on.
27.08.2016 23:05
Siinnä+hommassa+se+on+mainio,+vaikka+ei+mitään+aarteita+etsisi.
27.08.2016 23:04
Sillä+taitaa+hieman+VIEPRATA.
Normaali+ihminen+erottaa+kyllä+helposti+meidät,+mutta+ei+,,,,,,,ihminen
27.08.2016 23:02
On+ollut+esillä+ja+olen+kertonut+sen+tarkkaan,+mutta+katsotaan+kuka+muistaa.
Se+on+murresana+jota+käytettiin+ennen+Pielisjärvellä.
Se+kyllä+kuvaa+minua+aika+hyvin.
Nyt+hierokaa+muistiluitanne,+kuka+muistaa,+tai+tietää.
27.08.2016 22:54
1.+KINA.+Ratkaistu
2.+Joku+on+männy+OTERRIIN.+Ratkaistu+=+on+loppunna+kokonnaan,+ei+oo+yhttään.
3.+Johan+nyt+RIMOTTAA.+Ratkaisematta
4.+REKITTÄÄ+2+eri+yhteyttä,+ja+aivan+eri+tarkoitusta.+Toinen+tarkoitus+ratkaistu,+toinen+puuttuu,+se+ei+liityy+työntekoon+mitenkään.
5.+LÄEKÄSSÖÖ.+Ratkaistu
6.+MOUKKU,+löytyy+2+oikeaa+vastausta,+riippuen+missä+päin+Pielisjärveä+on+kuullut+käytettävän.+Luulin+olevan+2+oikeaa,+mutta+paljastuikin,+niitä+olevan+neljä.+Ryyppy+ja+ilmarakko+uusia,+joku+sanoi+ahvenen+mäti,+se+on+oikein.
Tarkoitti+yleensä+kalan+mätiä,+mutta+jossain+päin+pitäjää+tarkoitti+kalan+maksaa.
7.+HUUHATTELLOO.+Yksi+tarkoitus+ratkaistu,+mutta+vielä+toinen+ratkaisematta,+lähellä+ensimmäistä.
Nyt+on+jo+tullut+muitakin+tarkoituksia+mitä+tavoittelin+ja+niissäkin+käytettiin.
Tarkoitti+usein+vähän+turhaa+tai+tarkoituksetonta+vaeltelua+tai+touhuilua,+myös+puheita.
8.+RAANIJORUNTTI.+Ratkaistu,+eli+on+Kivitasku.
9.+KUALLAA.+Ratkaistu
10.+KUTTI+KUJJUUNI.+Ratkaisematta.+Tarkoittaa+yleensä+ihmistä,+joskus+voitiin+sanoa+eläimestäkin.
Lähelle+on+jo+osuttu.
11.+KUOTTA.+Ratkaistu.
12.+LUUN+NENÄ+ratkaistu.
27.08.2016 22:49
157 / 268