Löytyykö Lieksasta metallinetsintää harrastavia henkilöitä! Kertokaa mikä kone teillä on ym, niin voisimme järjestää yhteispippailut joillakin alueilla!
Lieksan metallinetsijät?
32
172
Vastaukset
- Piiputtaja
Garret 350 ja pikkupiippari Minelab Pro-Find 25.
Ei oikein ehtinyt tänä kesänä paljoa piippailemaan. Toukokuu on paras aika siihen hommaan kun ötökät ei pure selästä.- jenkkikarretti.
Alueita olis tiedossa useitakin,tietenkin lupa maanomistajilta on saatu!
Maa-ala kun kasvaa luvallisiin noin 500 hehtaariin, niin olis kiva löytää joku kaveriksi piippailuhommiin! - peptotrt
nosto
- propy
okei
- ierietei
piip piip.
- Dilberdiina
No kerro rehellisesti mitä löysitte Riikolanlammesta.
- poyrpy
Vettä.
Hei tuo on asia joka kiinnostaa ja jota olen aikonut alkaa harrastaa.
Voisitteko antaa tällaiselle täydelle maallikolle vihjeitä millainen laite kannattaa hankkia.
En etsi alkuun niitä kalleimpia, mutta kunnollinen olisi hyvä olla.
Sellainen joka haistelee eri metalleita ainakin puoleen metriin maasta ja jotain mielellään myös vedestä.
Minulla on täällä syvässä etelässä muutama varma paikka jossa olen löytänyt vanhan asutuksen jäänteitä.
Joku on 1500-luvulta ja joku vanhempi.
Lieksassakin on joitain paikkoja joita olisi mukava tarkemmin tutkia.
En kuitenkaan ole tulossa sinne, vaikka eihän sitä ihminen koskaan eläessään tiedä mistä itsensä löytää.- Yööörrrrrkkk sinulle
Mene vaan oikein syvälle metsän siellä syvässä etelässä ja eksy sinne niin palstalta lähtee sen turhin ja tyhmin kirjoittaja. En ole eläissäni inhonnut ketään niin paljon kuin KAMUTTAJAA joka kirjoittaa niitä ummehtuneita muistoja. eikö sinulla ole mitään nykypäivästä sanottavaa kuten vaikka somaleista.
- ityuiu
Garret 350 on ihan hyvä piippari.
- garret-ace250
ace 250 ja kenttälapio
- piip.piip
Kannattaa olla myös pikkupiippari ja karjalanpiirakoita. Pienet esineet on joskus vaikea löytää siitä maan seasta.
- heppainen
Ikivanhoja hevosenkänkänauloja on löytynyt.
- tuuusuuu
Löytääkö piipparilla tussua?
- koneins
Koneinsinöörien piilottamat työkalut varmaan löytyy
- alödsjasödfjk
Hop.
Jahas, vanha aloitus nostettu.
No onko löytynyt mitään.
Itse en ole ehtinyt koko hommaan, mutta laitteita olen katsellut, jos vaikka joskus ehtisi.
Lieksassa olisi kaksi aluetta josta uskon löytyvän jotain, mutta en viitsi niitä tässä mainita.- potypui
Toukokuussa vähän piippailin mutta kun on liikaa harrastuksia niin ei ole ehtinyt.
Yksi veitsenkärki löytyi.
- kjhlkhjlkjh
Ja hop.
ollivuono kirjoitti:
Jelppan kyllä täältä Saaristosta käsin aloittelijoita ja kokeneempia harrastuksessa.
Kiitos etukäteen.
Jos lääkärit saa minua hieman parempaan kuntoon, niin heti lähden etsimään.
Tiedän joitain paikkoja mihin kannattaa mennä.
Hommattiin yhdelle sukulaiselle miinaharava 50-vuotislahjaksi. Vaan sillä haetaan
naulat ja muut metalliesineet sirkkelöitävistä tukeista. On haukkunut hintansa.
Pihapetäjiin on hakattu paljon nauloja ja sirpaleita sekä luoteja löytyy Itä-Suomen
puista.- vai.Pakarilanlampi
Kuka tietää mistä Lieksassa kannattaa etsi onko Riikolanlampi paras?
Aloita siitä lammesta, ties mitä "aarteita" sieltä löytyy.
Sen tiedän, että ainakin kaksi jääkairaa siellä on.
- huomenna.jatkan
heh minä sain siitä lammesta vanhan polkupyörän romun jotain viiskyt luvun mallia.
kuka tietää keltä silloin on pyörä kadonnut?Toinen kaira on saaren, ja Haapaniemen rannan välissä, toinen lähellä Rättiniemeä.
Molempien omistajat ovat kuolleet kauan sitten, asuivat lähellä uimalaitosta.
- hattukin.hävisi
Eikö sitä lippahattua löytynyt samalla kun pyörän löysit?
- Tangoa
Joko ne kirkonkellot on riikolanlammesta löytyneet?
Kevätniemen tanssilavan ympäristöstä voi löytyä kultaa kun tanssien aikana on varmaan mustasukkaisuuskohtauksessa lentänyt metsään. - jenkkikarretti
Eipä löytynyt kevätniemestä mutta tuhottomasti kaljapullonkorkkeja kylläkin!
Kesän antina muutama hopeakolikko 1770-1830 väliltä ja niitä tavanomaisia örejä,skillinkejä, kopeekoita ja riikintaalereita kuparisia! Sivulöytöinä paljon rautaa! Löytyisiköhän Honka-ja Pikkusaaren itäpuolelta jäätuura pohjasta. Lainasin jonkun verkkoavannolta poikasena tuuraa joka sujahti avannosta järveen. Kas kun en älynnyt laittaa sitä narulenkkiä ranteen ympärille. Monena yönä tuli uniin joku isäntä kyselemään tuuransa perään. Kyllä pelotti. Rikos lienee vanhentunut viiteenkymmeneen vuoteen.
Vesistä voi löytää kaikenlaista.
Lieksanjoesta löytyisi varmaan räjähtämättömiä ammuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001