Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Aloituksia

170

Kommenttia

5349

1. Näinhän se on.
  2. Lieksassa oli mielikuvitusta noissa nimissä, niin paikkojen kuin ihmisten.
    Aikoinaan legendoista tehdyissä avauksissa löytyy ihmisten erikoisa nimiä.
    Osan heistä tunsin ja osaa en.

Nuo Rivieran ja Appelsiinilaakson tulin aikoinaan tietämään, mutta tunnustan etten muista täsmällisesti missä, suunnilleen kyllä muistan.
  3. Onnin piti tulla meidän kylälle monta kertaa, aina kun nähtiin lupasi poiketa kun ehtii.
    Hän halusi haastatella alueen vanhoja ukkoja joita siellä oli useita, vanhimmat 1800- luvun puolivälin tienoilla syntyneitä.
    Sitten nuo ukkelit muutti Mähkön kankaaseen yksi kerrallaan.

Onni harmitteli kovasti jälkeenpäin, kun ei tullut aikanaan käytyä, sillä hän tiesi näillä ukoilla olleen paljon tietoa.
    Hän oli erikoisen kiinnostunut vanhoista alueen asukkaista.
    Toinen asia joka häntä myös kiinnosti kovin oli Venäjällä sotineet Pielisjärven miehet, erikoisesti he jotka kiersivät Japanin sodassa ja Kaukasuksella
    Kertoi kyllä tietävänsä näin tapahtuneen, koska oli joiltain haastattelemistaan kuullut asiasta ja miehistä, ketä oli mukana, mutta ei ollut itse haastatellut heitä.
    Näissä ukoissa oli heitäkin.

Minä olen merkannut niitä aikoinaan ylös, ja jotain vanhoja asioita olen täälläkin kirjoitellut.
    Iso osa on kyllä vieläkin muistiinpanoissani, enkä niitä julkaise, mutta olen luvannut testamentata ne Kotiseutuyhdistykselle.
    Niissä on myös paikkoja, joista kannattaa mennä etsimään hyvin vanhoja esineitä.
    Ymmärrätte varmaan, miksi sellaisia ei voi julkaista, hetihän joku menee etsimään niitä, ja jos löytää niin rikastuu salaa myymällä.

Itse en ikinä pääse etsimään enää mitään, kun tuo terveys alkaa olla aika horjuvaa.
    Nuorempana suunnittelin joskus tekeväni etsintämatkan alueille, mutta ei ollut koskaan aikaa, ja nyt ei pysty.
  4. Kyllä se on kieli.