Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
166
Kommenttia
5346
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+lapsi+ei+saa+rakkautta+lapsena+hänen+on+vaikea+osata+antaa+sitä+aikuisena+omille+lapsilleen.
14.05.2019 23:20
Et+ole+ilmeisesti+ollut+suorituskyvyn+äärirajoilla++olevien+joukossa.
Minä+olen+kuullut+äitiä+huutavan++aivan+aikuisten+miesten.
Samoin+olen+kuullut+äitiä+huutavan+hirvittävissä+tuskissa+olevien+niin+miesten+kuin+naisten,+esim.+kolaripaikoilla,+joissa+olen+ollut+usein.
Se+ei+unohdu+herkästi,+kun+kuolevia+auttaa+ulos+autonromuista.
14.05.2019 23:18
Jopas+olikin+täsmätietoa+Saavanniemen+alueesta.
Tiedän+seudun,+mutta+en+tunne+aluetta+niin+tarkkaan,+että+osaisin+päätellä+missä+nuo+paikat+tarkemmin+ovat,+olen+kyllä+työasioissa+käynyt+siinnä+maalaistalossa.
Lammen+rannassa+Saavanniemen+puolella+olevassa+Rättiniemessä+on+vanhoja+esineitä+löytynyt.
Rättiniemessä+oli+ennen+sotia+pieni+mökki,+jossa+asui+eräs+Lieksan+legendoja,+kunnioitettava+mies.
Saavanniemen+historia+on+myös+mielenkiintoinen,+sillä+asutus+siellä+on+satoja+vuosia+vanhaa.
14.05.2019 23:11
Vanhoista+opiskelukavereistani+on+moni+tehnyt+saman+ratkaisun,+hyvin+ikävää.
Eräät+ammatit+joihin+moni+päätyi,+vaikutti+jonkin+verran+siihen.
14.05.2019 00:00
Miksikö+en+tullut+sinne+eläkepäivikseni,+siksi+kun+koko+"elämäni"+on+täällä,+esim.+jälkipolvet.
13.05.2019 23:56
Olisi+kelvannut+jos+olisi+ollut+alan+töitä,+tai+olisin+voinut+alkaa+yrittäjäksi.
Pari+kertaa+koetin+tulla+yrittäjäksi,+syyt+miksi+en+tullut,+olen+kertonut+täällä+monta+kertaa.
13.05.2019 23:55
Mitä+olisi+pitänyt+selvitä?
13.05.2019 23:52
Ai+teillä+on+sellaisetkin+"kierrätyskeskukset",+no+niitä+taitaa+olla+ympäri+Suomea.
13.05.2019 23:51
Jo+olikin+älytön+möläys.
13.05.2019 23:48
Taisi+joku+heittää+tuon+vitsillä,+luulen+niin.
Hissanmaikk+on+taitava,+vain+Potakkavaaran+pohjoisrinteen+murteella+kirjoitetuista+älynväläyksistä.
13.05.2019 23:46
Kyllä+se+äiti+sana+näyttää+olevan+kovienkin+miesten+huulilla,+kun+tulee+tosi+tiukkaa.
Muistan+jo+armeijasta,+kun+oli+ollut+todella+kova+reissu,+ja+moni+uupui+maahan+kaatuen,+kumma+kyllä+silloin+ainakin+puolet+heistä+hoki,+äiti+äiti+äiti.
Kantaporukkakaan+ei+pilkannut+heitä,+vaan+oli+aivan+hiljaa.
Myöhemmin+elämässä+olen+ollut+monien+kuolevien+kanssa+tekemisissä,+niin+sielläkin+tulee+usein+lopussa+sana+äiti.
13.05.2019 23:44
Olen+varma,+että+arvasit+oikein,+olet+todella+terävä+(tämä+on++totuus,+ei+kohteliaisuus).
12.05.2019 17:58
Tämä+olin+tosiaan+minä.
Jostain+syystä+ei+suostunut+hyväksymään+viestin+lähettämistä+rekisteröityneenä.
12.05.2019 17:53
Täällä+oli+minulla+aikoinaan++sellainen+työkaveri+joka+sanoi+varmaan+kymmenen+kertaa+päivässä+"tyhjän+naaru+on+hiipivän+hulluuven+ensimmäenen+oere".
Hänellä+se+ehkä+oli,+koska+pari+vuotta+sen+jälkeen,+kun+hän+palasi+kotiseudulleen+jonnekin+Savoon,+mies+ampui+itsensä+(oli+alle+30+v).
Viina+ja+sen+myötä+tuhlattu+suuri+perintö+oli+taisi+se+laukaiseva+tekijä.
12.05.2019 17:20
Jos+aikoinaan+olisi+ollut+Lieksassa+kunnon+töitä,+niin+tuskin+olisin+lähtenyt+pois,+on+se+sentään+ykkönen+Suomessa.
12.05.2019 16:51
Nyt+ei+naaraata,+sanoi+savolaismies+kun+anoppi+veneestä+putosi.
12.05.2019 16:46
Otan+kantaa+Wanhan+tietoihin.
Ne+ovat+täyttä+asiaa+alusta+loppuun,+molemmat+kirjoitukset.
Taitaa+olla+ainoa+jolla+on+jotain+tietoa+minun+lisäkseni+niistä,+jaa+mutta+on+yksi,+jos+hän+kirjoittaa.
Teen+lähipäivinä+uuden+aloituksen,+jossa+kerron+tarkemmin+Piiroislouhista,+ja+niiden+historiasta.
Lieksan+historiassa+on+vielä+monta+valkeaa+sivua,+ja+tuo+paikka+on++yksi+niistä.
12.05.2019 16:45
Kun+noiden+tavaroiden+arvosta+on+esitetty+mielipiteitä,+niin+koetan+ensi+viikolla+hieman+kysellä+tutuiltani,+jotka+tuntevat+antiikin+ja+historiallisen+esineisen+arvoa,+minkä+arvoisa+juuri+nuo+voisivat+olla.
Samoin+sitä+kenelle+he+arvelevat+niiden+nykyisin+kuuluvan,+eli+kenelle+pitäisi+ilmoittaa,+jos+ilmoittaa+niistä.
08.05.2019 21:04
Tuo+aarre+nimitys+on+annettu+tällä+palstalla,+sillä+ei+ole+kyse+mistään+aarteesta,+vaan+kadoksissa+olevista+vanhan+kirkon+kalustosta.
Sitä+ei+mikään+dokumentti+tee+tyhjäksi,+että+niitä+ei+ole+löydetty.
Se+minkä+arvoisia+ne+ovat,+on+mahdoton+sanoa+muiden+kuin+alan+todellisten+ammattilaisten,+jos+he+saavat+ne+joskus+käsiinsä.
Arvoon+vaikuttaa+myös+kunto.
Taidankin+tässä+kun+ehdin,+kysellä+hieman+tutuiltani+Kansallismuseossa.
08.05.2019 21:00
Kasvi+vaatii+vain+muutamaa+valon+aallonpituutta,+eri+aaltoa+kasvamiseen+ja+eri+kukkimiseen,+ei+koko+skaalaa.
Nämä+määrätyt+aallot+saadaan+jo+nykyisin+Ledeillä.
Lisäksi+sinne+täytyy+tuoda+hieman+hiilidioksidia,+sillä+kasvi+tarvitsee+sitäkin.
Ravinteet+saadaan+veteen+liotettuina+(vesiviljely).
08.05.2019 20:53
40 / 268