Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
166
Kommenttia
5346
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suomen+kotouttamisohjelma+on+aika+toimimaton.
Yritin+aikoinaan+vaikuttaa+siihen+sisältäpäin,+kun+olin+päättävissä+elimissä.
Ajatukseni+tyrmättiin+heti+alkuunsa,+ja+olin+pienessä+vähemmistössä,+joka+ei+pitänyt+hyvänä+sitä+mallia+jota+alettiin+toteuttaa.
Olin+pari+vuotta+toteuttamassa+tätä+nykyistä+systeemiä,+mutta+jäin+pois+kun+näin+ettei+siitä+tule+mitään.
Olin+myös+kertomassa+heille+suomalaisen+työelämän+vaatimuksista,+mutta+minulle+sanottiin+suoraan,+ettei+heitä+voi+pakottaa+mihinkään.
Esimerkiksi+se+koettiin+pakotukseksi++kun+kerroin,+että+jos+työ+alkaa+klo+8.00+niin+silloin+on+oltava+työpaikalla,+eikä+silloin+kun+sattuu+heräämään,+ja+ehtimään+tulla.
Oikeastaan+vain+kiinalaiset+sopeutui+kaikkiin+sääntöihin,+ja+heitä+minulla+oli+työssä+usein.
29.05.2018 22:25
Kyllä+oli+kioskeja+Lieksassa+aikoinaan.
Melkein+jokaisessa+kadunkulmassa+jotain.
Tuo+grilli+taitaa+olla+ainoa+nykyään,+vai+onko+muita?
29.05.2018 22:14
Hauska+tuo+sinun+aloituksesi,+ja+tulkitsen+sen+eräänlaiseksi+palsta+piristyksen+yrityksesi,+en+taida+olla+väärässä.
Tuo+lainaamasi+pätkä+on+runosta+Hymyilevä+Apollo.
Olen+esittänyt+sen+joskus+julkisesti,+noin+20+vuotta+sitten.
29.05.2018 22:12
Eiköhän+tyydytä+virittelemään+liukumiinoja,++ja+räjähtämättömät+voi+aarreseminaarin+jälkeen+käydä+pioneerit+tuhoamassa.
25.05.2018 20:49
Vielä+koirista+puheenollen,+yksi+outo+juttu.
Naapurini+sano+hakevansa+joka+perjantai+pari+mäyräkoiraa,+mutta+koskaan+hän+ei+niitä+laske+pihalle,+vaikka+on+omakotitalo+ja+väljä+tontti,+ei+ainakaan+näy.
Vuodessahan+niitä+kertyy+yli+sata,+joten+jotain+outoa+siinnä+on.
Olen+alkanut+epäillä,+että+taitaa+syödä+niitä,+koska+hänen+vaimonsa+on+koiraa+syövistä+maista.
Sitä+minä+ihmettelen,miksi+hän+on+mieltynyt+yksin+mäyräkoiriin,+ei+kertaakaan+sano+hakevansa+terriereitä+tai+mopseja.
25.05.2018 20:47
Hyvä+kun+ehdit+mukaan,+mutta+karhu+jätä+pois,+kun+minulla+on+ärhäkkä+karhukoira,+niin+sehän+kävisi+heti+sen+karhun+kimppuun.
25.05.2018 20:36
Suurimmat+mitä+tiedän+ovat+lentopommeja,+mutta+en+edes+vihjaa+missä+niitä+on.
25.05.2018 20:28
En+varmasti+neuvo,+ja+se+on+viimeinen+sanani+asiaan.
25.05.2018 20:26
Jaa+mitäkö+teen,+no+en+ole+vielä+päättänyt,+ehkä+julkaisen+sen+Höntön+Sanomissa.
Totta+puhuen+annan+tiedon+olla,+esikoiseni+tietää+sen+alueen,+mutta+ei+aio+ikinä+tulla+Lieksaankaan,+joten+sinne+jää.
Hän+on+käynyt+Lieksassa+viimeksi+pienenä+lapsena+oikein+kunnolla,+mutta+pari+vuotta+sitten+poikkesi+ja+oli+päivän.
Hänen+puolestaan+saa+kalleudet+olla+siellä.
24.05.2018 22:23
Voi+tuhannen+turkinpippuria+suunnitelma+paljastui.
Varminta+on+mennäsinne+Vuonislahdelle,+jossa+on+niitä+aarreseminaareja+pidetty.
Kävin+eile+ostamassa+hakun,+lapion,+taskulampun,+tulilankaa,+dynamiittia,+tulitikkuja+ja+kymmenen+kiloa+lenkkimakkaraa,+eiköhän+niilä+pärjätä.
Se+tie+olisi+paras+miinottaa+papparassien+varalta+vaikka+liukumiinoilla+mutkissa.
24.05.2018 22:19
Joku+tuolla+kysyi+onko+räjähtämättömiä+pommeja+Lieksaan+alueella.
Vastaan+lyhyesti,+kyllä+on+useita.
24.05.2018 22:12
Sieltä+lammen+saaresta+voi+löytyä+vaikka+mitä+"aarteita",+sitä+kannattaa+kaivella.
22.05.2018 22:37
Onhan+siinnä+isokin,+mutta+se+on+vettä+täynnä.
Sitä+voi+käydä+ihailemassa.
Muita+luolia+en+tiedä.
22.05.2018 22:35
Tuomo+oli+ainakin+joskus+autokoulun+opettajana+Hyvinkäällä.
Tapasin+häntä+joskus+sattumalta.
22.05.2018 22:33
En+kirjoita+Thor-+verkon+kautta.
Minä+ostin+juuri+viime+viikolla+uuden+Muikkuverkon+jonka+kautta+nyt+kirjoitan,+joten+eikun+jäljittämään+Puruvedelle+muikkuaikaan.
20.05.2018 23:38
Nyt+sinä+onneton+paljastit+minut+Mauno+Äyräpään+Karjalan+kannakselta!
20.05.2018 23:36
Yritän+taas+vastata.
Jotenkin+en+oikein+pidä+aitona+tuota+pyyntöä,+onkohan+joku++laittanut+sen,+muuten+vain.
Paistaa+hieman+liikaa+läpi+sellainen,+ettei+ole+"tosi+kyseessä"+vaan+jotain+muuta.
Jos+esim.+Lieksan+lehdessä+joku+kirkon+virkailija+esittää+saman,+tai+seurakunnan+sivuilla,+niin+sitten+pidän+sitä+kiinnostusta+totena.
"Koulutuksen+tässä+vaiheessa"+jään+hiljaa+sivusta+seurailemaan,+mitä+tapahtuu,+ja+kenen+toimesta.
Ei+ne+esineet+ole+harrastelijoiden+löydettävissä,+kun+ei+niitä+aivan+taimikauhalla+saa+esiin.
20.05.2018 23:34
Vastaan+myöhemmin+tarkemmin,+kaksi+vastaustani+on+jo+kadonnut,+lyhyellä+aikaa<.
Joko+tekniikassa+on+vikaa,+tai+ylläpidostakohan+johtuu?
19.05.2018 22:51
No+terve+sinulle!
Olenkin+ihmetellyt+miksi+et+kirjoita+tänne,+vaikka+sinulla+olen+huomannut,+on+todella+paljon+tietoa.
Kiva+kuulla+sinusta+täälläkin,+eikä+vain+siellä+Historia+puolella.
Taitaa+olla+samaa+syy+kuin+minulla,+miksi+et+paljon+tänne+kirjoita,+=+älyttömät+poistot!
Sinulle+vastaan,+koska+olet+asiakirjoittaja.
Syitä+miksi+en+vienyt+silloin,+enkä+myöhemminkään+tutkimuksiani+loppuun.
Minä+en+tavoittele+tunnettavuutta,+vaikka+tiedän+kirkon+kalleuksien+löytymisen+olevan+kova+juttu.
Toisekseen+en+tiedä+kenelle+ne+nyt+kuuluisivat,+joten+ajattelin,+että+antaat+olla.
Sitten+sekin+ettei+niitä+saa+sieltä+aivan+paljain+käsin,+ja+lisäksi+tarvitaan+välineitä,+mutta+tapaturmien+riski+on+silti+suuri.
Olen+kertonut+vanhimalle+pojalleni+paikan+(tai+alueen)+suunilleen,+mutta+tarkka+paikka+pitäisi+olla+näyttämässä,+eikä+terveyteni++salli+enää+pitkiä+matkoja,+eikä+vaikeita+maastoja.
Tuon+aarrejutun+ovat+muut+keksineet,+minä+vain+uskon+tietäväni+noiden+tavaroiden+kätköpaikan,+se+onko+ne+aarteita+arvioikoon+muut.
Hyvää+kesää+sinulle+Naakanketale,+toivoo+tietomäärääsi+ihmettelevä+Kamuttaja.
18.05.2018 17:36
Minä+olin+tuo+äskeinen,+mutta+ei+taas+hyväksynyt+nimimerkkiäni.
Olenkohan+jossain+boikotissa?
17.05.2018 23:26
72 / 268