Kysytään Kamuttajalta että mitä sinä

kohta-on-juhannus

aiot tehdä sen aarteen paikan tietämyksen kanssa siellä syvässä etelässä. Kerrotko vai oletko kertonut paikan jollekin vai vietkö tiedon mukanasi. Että tämmönen kysymys.

80

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kamuttajan.naapuri

      Se on vielä riski ukko ja tulee varmaan itte kaivelemaan sen ittelleen ja myy ja pistää rahat johonkin osakkeisiin. Sehän asuu tosiasiassa siinä uudessa talossa joka vasta valmistu. tuli eläkepäivikseen tänne jataisi tulla senkin aarteen takia.

    • seurannassa.ovat

      Se säästää sen siihenkun itte tulee kaivamaan rotestimökinpojan ja vanahanlieksalaisen ja kaikkien muiden rekattujen niinkun sen ryssäsoltaatin kassa. ne on käyny kirjeenvaihtoo yksityisesti tän suomi24 chatinkautta olen seuranu. ne tulee heinäkuussa koko lössi ja asuu katuvankan luona

      • Meidän lössi on paljastunut ja salainen suunnitelmamme uhkaa levitä kaikkien tietoon. Koska heinäkuun tapaamisemmekin näyttää olevan seuraajien tiedossa, pitänee vaihtaa uudeksi ajakohdaksi elokuu ja tapaamispaikaksemme minun kesämökki Vuonislahdessa Pielisellä. Pystytän mökkitielle suuren yksityistilaisuudesta ilmoittavan taulun. Se pitää uteliaat loitolla.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Meidän lössi on paljastunut ja salainen suunnitelmamme uhkaa levitä kaikkien tietoon. Koska heinäkuun tapaamisemmekin näyttää olevan seuraajien tiedossa, pitänee vaihtaa uudeksi ajakohdaksi elokuu ja tapaamispaikaksemme minun kesämökki Vuonislahdessa Pielisellä. Pystytän mökkitielle suuren yksityistilaisuudesta ilmoittavan taulun. Se pitää uteliaat loitolla.

        Voi tuhannen turkinpippuria suunnitelma paljastui.

        Varminta on mennäsinne Vuonislahdelle, jossa on niitä aarreseminaareja pidetty.
        Kävin eile ostamassa hakun, lapion, taskulampun, tulilankaa, dynamiittia, tulitikkuja ja kymmenen kiloa lenkkimakkaraa, eiköhän niilä pärjätä.

        Se tie olisi paras miinottaa papparassien varalta vaikka liukumiinoilla mutkissa.


      • Unibanco_
        kamuttaja kirjoitti:

        Voi tuhannen turkinpippuria suunnitelma paljastui.

        Varminta on mennäsinne Vuonislahdelle, jossa on niitä aarreseminaareja pidetty.
        Kävin eile ostamassa hakun, lapion, taskulampun, tulilankaa, dynamiittia, tulitikkuja ja kymmenen kiloa lenkkimakkaraa, eiköhän niilä pärjätä.

        Se tie olisi paras miinottaa papparassien varalta vaikka liukumiinoilla mutkissa.

        Erittäin hyvä ellei täydellinen varusluettelo, mutta jonkin verran vastaavanlaisia kokoontumisajoja järjestäneenä, ehdottaisin mukaan otettavaksi myös alkoholipitoista juomaa. Se edistää huomattavissa määrin uusien, mitä nerokkaimpien ideoiden syntymistä ja myös niiden käyttöön ottamista.


      • Unibanco_ kirjoitti:

        Erittäin hyvä ellei täydellinen varusluettelo, mutta jonkin verran vastaavanlaisia kokoontumisajoja järjestäneenä, ehdottaisin mukaan otettavaksi myös alkoholipitoista juomaa. Se edistää huomattavissa määrin uusien, mitä nerokkaimpien ideoiden syntymistä ja myös niiden käyttöön ottamista.

        Grillin sytyttämiseen emme käytä alkoholipitoisia aineita. Ihan tavalliset tuohenkäppyrät riittävät. Alkoholia emme muutenkaan tarvitse, koska emme järjestä tarjoilua vieraille. Vieraita ei ole edes kutsuttu. Niin ja sitten vielä yksi asia: meidän lössi ei käytä ollenkaan alkoholipitoisia juomia. Ehkä Katuvankka joskus, mutta harvoinhänkin omien sanojensa mukaan.


      • Unibanco_
        wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Grillin sytyttämiseen emme käytä alkoholipitoisia aineita. Ihan tavalliset tuohenkäppyrät riittävät. Alkoholia emme muutenkaan tarvitse, koska emme järjestä tarjoilua vieraille. Vieraita ei ole edes kutsuttu. Niin ja sitten vielä yksi asia: meidän lössi ei käytä ollenkaan alkoholipitoisia juomia. Ehkä Katuvankka joskus, mutta harvoinhänkin omien sanojensa mukaan.

        Mikäli olen ymmärtänyt oikein paikallista kulttuuria, on erittäin todennäköistä etteivät vieraat tulisi kutsumallakaan, mikäli heillä olisi tieto ettei alueella järjestetä alkoholitarjoilua.


    • kiva.teoria

      On siulla ihan hyvä mielikuvitus. Minä en kyllä noin korkkeelentossii turhaan pohtis tai esittäskää edes. Nääs jotenni tunttuu, jotta oot iha hakoteillä. Noi ei kyllä aarteita löyvetä, vaikka kuin ois ahne. Ja siul ei oo seurannas mikkää muu ku oma kirjuutelus. Huoli siittäi, jos miun laine nörtti tiettää mistä kirjuuttelet. Siinä ei kuule kirkonkellot ja freedomit auttele.

    • Jaa mitäkö teen, no en ole vielä päättänyt, ehkä julkaisen sen Höntön Sanomissa.

      Totta puhuen annan tiedon olla, esikoiseni tietää sen alueen, mutta ei aio ikinä tulla Lieksaankaan, joten sinne jää.
      Hän on käynyt Lieksassa viimeksi pienenä lapsena oikein kunnolla, mutta pari vuotta sitten poikkesi ja oli päivän.
      Hänen puolestaan saa kalleudet olla siellä.

      • ite.näin

        Tänään oli siellä saaressa neljä miestä miinaharavien kanssa joten etsinnät näkyy alkaneen.


    • Hei teille, kotvasta aikaa.

      On se vaan hieno juttu, että nämä vanhemmat herrasmiehet jaksavat huumorinpilke silmäkulmassaan olla seuranamme. Olen myös äärettömän otettu, että minut on hyväksytty tähän meidän lössiin. Seuraajalla on yllättävän läheltä liippaavaa tietoa jollakin käsittämättömällä optiolla. Yhdessä kirjeenvaihdossa todellakin aioimme pitää tämän uusimman aarteenetsintäseminaarin tykönäni. Siitä oli suunniteltu kaksipäiväistä. Paikka oli sen vuoksi valittu, että vieressä on suurehko lehmätila, ja sen tuottamat taktiset aseet asian tuoksunnassa olisivat helpottaneet peitetehtävää, ja uteliaat seuraajat näin ollen olisivat viivytetyt tärkeän ydinalueen ja jatkotoimien suojaamiseksi.

      Uusi suunnitelma on nyt vireillä ja hyvin näyttää toimivankin. Onneksi ollaan sen verran sissejä, että taidetaan monenmoiset ketunlenkit ja vaaralliset ja vaarattomat räjähteet, ketun häntä kainalossa, toisinaan jäniksenkäpälän ollessa piilossa repussa. Minä tuon sekä miinaharavan, että viikko sitten uusitun räjäyttäjän pätevyyskirjan. Se on nyt uusittuna yhtä kiloa liukumiinaa paremmilla pätevyyksillä. Saamme levittää em. miinoja yli kaksikymmentäviisi kiloa vuorokaudessa. Eiköhän se Vuonislahden tapaaminen tästä onnistu.

      Wanhan ja kaikkien muiden ”lössiiin” kuuluvien raittiutta kunnioitan sen verran suurella mielellä, ja syvältä kaivamallani harkinnalla, jotta pystyn helposti olemaan nenä valkoisena vaikka parinkin seminaarin ajan. Olenhan tehnyt sen aiemminkin;)

      Nyt kuitenkin, loman alkajaisiksi, kävin lavallisen Karhua viikoksi, perinteitä kunnioittaen. Lehmätilan vierellä asuskellessani minulla on myös eteisen seinällä karhukello karhujen karkottamiseksi. Siitä lähtee tarvittaessa kantava ja komea ääni. Jotkut kutsuvat sitä vellikelloksi, mutta jotain rajaa sentään! Rajaa siitäkin on tulkittavissa. On oltava monessa vastuullinen.
      Elämä on joskus aarteen etsintää. Itse kullekin. Ja hieman vielä Leinoa. ”Kell onni on se onnen kätkeköön”. Toki tuostakin saattaa joku emeritus olla kateellinen ja eri mieltä? En nyt muista.

      Ja, kuten tapoihini ja tyyliini ovat kuuluneet. On loppukevennyksen aika. Muistaakseni jo edellisellä, ”tuhotulla” nimimerkilläni, totesin omaksi lystikseni soittelevani kosketinsoittimia.
      Mietiskelen nyt tässä, jotta olenkohan habitukseltani kuin puolikas häntä, kahdentoista vuoden kuluttua. Voinhan mustan huumorin siivin olla maatunutkin, tai tuhka tuulessa, pölynä aarteittenne päällä;)

      https://www.youtube.com/watch?v=GLzVYw3eOyc

      • Hyvä kun ehdit mukaan, mutta karhu jätä pois, kun minulla on ärhäkkä karhukoira, niin sehän kävisi heti sen karhun kimppuun.


      • Vielä koirista puheenollen, yksi outo juttu.

        Naapurini sano hakevansa joka perjantai pari mäyräkoiraa, mutta koskaan hän ei niitä laske pihalle, vaikka on omakotitalo ja väljä tontti, ei ainakaan näy.
        Vuodessahan niitä kertyy yli sata, joten jotain outoa siinnä on.

        Olen alkanut epäillä, että taitaa syödä niitä, koska hänen vaimonsa on koiraa syövistä maista.
        Sitä minä ihmettelen,miksi hän on mieltynyt yksin mäyräkoiriin, ei kertaakaan sano hakevansa terriereitä tai mopseja.


    • älä-puhu-pa-skaa

      Jos aarre olisi niin kyllä sinä tai jälkikasvusi tai jo ukkisi tai hänen ukkinsa olisi sen kaivanut ylös. Saisihan siitä mojovan löytöpalkkion. Pelkkää pa..skaa ovat juttusi aarteesta kuten muutkin juttusi, sori kun sanon suoraan. Olet kai jotenkin kipeää sorttia.

      • voi.poloa

        Olet taidat pahasti kipeä päästäsi mene vaikka Uimaharjun terveyskeskukseen jos Lieksassa eivät osaa antaa sinulle oikeaa lääkettä.


    • Olen täällä Vuonislahden mökillä valmistelemassa seminaaritapaamistamme. Veneen kanssa olen joutunut melkoisesti puuhastelemaan kun vesi on nyt Pielisessä huippukorkealla. Se takia olen korottanut veneen laitoja parilla laudalla, jotta ei vene hörppäisi. Joudumme käyttämään venettä saaliin hakuun. Ainakin kalansaaliin. Etuakin korkeasta vedenpinnasta on. Vesi alkaa heti rannasta!

      Kun kesänmittaan vesi laskee järvessä, poistan lisälaidat. Syksyllä vesi on jo niin alhaalla, että airoja on jatkettava, jotta yltävät veteen.

      Näillä saatesanoilla toivotan edellä mainitsemani herrat kesämökilleni tervetuleiksi. Mökkitie kääntyy päätieltä tulosuunnasta riippuen oikealle tai vasemmalle puretun ladon jälkeen. Pieni tarkennus vielä risteyksestä: molemmin puolin tietä kasvaa tiheästi puita.

      Tervetuloa!

      • Kuokkaviaras

        Muistan tuon risteyksen ja tulen Ilta-Sanomien toimittajan kanssa kuokkimaan. Tuon omat makkarat.


      • muistelua

        Kuten Wanhan kertomista kokemuksista huomaamme, aiheuttavat veden korkeusvaihtelut paljon lisäpuuhaa . Mutta entäpä jos vene vuotaa? No sehän on hyvä vain. Sillonhan siitä poistuvat mm. sadevedet vaivattomasti. Ongelmallisempi tapaus on venemalli, joka "imasee sissäänsä". Tässä tapauksessa tarvitaan äyskäriä. Vettä veneestä äyskäröidessä vesi kannattaa heittää mahdollisimman pitkälle, ettei se tule heti takaisin venheeseen.


    • Minä kävin telamiinat kaivamassa Wanhan mökkitielle että uteliaat pysyisivät loitolla.Tnt:llä sytytin grillin,eipähän Katuvankka juo sytytysnesteitä.

      • kuakkaviaras

        Nyt sitten minä jään kuivin suin ja Ilttiksen toimittaja kans.


      • kuakkaviaras kirjoitti:

        Nyt sitten minä jään kuivin suin ja Ilttiksen toimittaja kans.

        Hyvä kun otit himoni huomioon hyvä Tapiolan ”toveri”.
        Kuokkavieraille on järjestetty ohjattu harhautuskuljetus Läpikäytävän seisakkeelta vanhalla lättähatulla.

        Lieksan asemalta toimittaja ja kuokkavieras toimitetaan arvokkaasti Hotelli Puustelliin. Siellä on tarjolla sivistyneessä määrin myös noutopöytä nälkäisille ja alkoholipitoisia nautintoaineita, jotta ei kuokkivan ja toimittajan reissu menisi aivan reisille. Tietenkin seminaari ry:n laskuun, että ei jäisi pahaa mieltä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että lössimme on hyvin luontotietoinen. Toki muutenkin sopivan tietoinen;)
        Kaikenlainen nesteenkorkeus on huomioitu hyvin kohteliaasti monin eri tavoin.
        Kuten sanoin karhut, ovat omissa oloissansa, haasteissa tulevissa, kaadettavissa. Aina en tahdo, en tohdi, kaataa. Kuten Väinön kaadot on ymmärrettävä, veitikan silmin... Nyt kellon ollessa jo ehtoota kolkutteleva, toki on syytä tilaansa mietiskellä;) Suuria kuin oleva, tai olematonta pientä, kuin menneen talven avantouinnin jälkeen. No ei se karhunkaadon tila avannoissa ui, minä joskus. Puuta ja heinää, se on joskus edes hengissä pitänyt. Liukumiinat ja kanatkin;)

        Ja ne koirat otetaan nyt. Minulla on ollut kolme pystykorvaa. Siis Suomen. Muutama muukin pystykorvainen puolikasvatti liki karhukoiraa on ollut. Tapiolan metsoja vain kuusi olen tiputtanut. Koppeloissa laskuni ovat sekaisin, ja unholaan jääneet;) Kanalintu on mielestäni erittäin viisas. On täysin epäoikeutettua sanoa tiettyjä vertauskuvia kauniimman sukupuolen suhteen näissä seikoissa. Ja nyt olen aivan tosissani.

        Muistaakseni, mäyräkoirien ja Lahden lähditkö koirien evoluutiokehityskaari, alkoi suurin piirtein samoilla vuosikymmenillä. Molemmissa oli 12 kpl. näpsittelyyn ja napsitteluun suunnattuja imetettäville tarkoitettuja kisailuhilumääriä melkein samasta pentueesta... Lähiöelämässä on juuri tuota hävytöntä mäyräkoirien väärinkäyttöä. Karhunkaato porukoissa on monia tarinoita niitä. No, koska alle 18 v. saattavat lukea tätäkin, niin se olkoon siitä.
        Tosimäyräkoira on uskollinen, juomareviiriään, ja omiaan puolustava pituusominaisuuksiltaan. Hyvin koulutettu korkkimäyräkoira on riskisosiaalinen, tasapainoinen ja sydänystävällinen. Joskus saattaa äkäpäissään purra jopa suosikkipihakalkkunalta laulavan kaulan poikki. Matala ja pitkänomainen käyräkoira liikkuu ketterästi, sekä sosiaalisesti, että tupatapahtumatilanteissa. Olen nähnyt sen aivan omin silmin karhunkin karkottavan;)

        Toki, hyvät ystävät. Me olemme, tai pikemmin minä nyt näin. Toivoakseni, olemme hyvällä päällä, ja mielellä. Minulla on miinaharava hehkeä, ja miinat tuoksumattoman lukitussa tilassa varmistettuna. Viritys on miinoille myös varmistettu. Pitäähän uteliaillakin olla pähkäiltävää;)

        Kiitos kutsustasi arvoisa Wanha. Vasen ja oikea ovat nuottilentoterminologiassani jo tullet niin tutuiksi, jotta en enää eksy värille poluille sumussakaan NDB ja VOR taajuuksien kanssa. Ja hyvä kun muistutit tuosta peitetiheiköstä... Sitä seurasi muistaakseni tunneli;)

        Toisaalta, olisiko ajatusta jos tulisin hieman ääntä pitäen kopterillani?;)
        https://www.youtube.com/watch?v=ewof1hb1ELo


      • Unibanco_

        kuakkaviaras
        25.5.2018 23:33
        Nyt sitten minä jään kuivin suin ja Ilttiksen toimittaja kans.

        Niinpä sitä minäkin ehdottelin alkomahoolia sisältäviä juomia käyttöön otettavaksi herra kamuttajan antaman varusteluettelon lisäksi, mutta nyt kun olen seurannut kirjoitusten sisältöä vähän pidemmän aikaa, ymmärrän ettei mitään lisäaineita tarvita luonnollisen olotilan lisäksi... Hah, perkeles!


      • Unibanco_ kirjoitti:

        kuakkaviaras
        25.5.2018 23:33
        Nyt sitten minä jään kuivin suin ja Ilttiksen toimittaja kans.

        Niinpä sitä minäkin ehdottelin alkomahoolia sisältäviä juomia käyttöön otettavaksi herra kamuttajan antaman varusteluettelon lisäksi, mutta nyt kun olen seurannut kirjoitusten sisältöä vähän pidemmän aikaa, ymmärrän ettei mitään lisäaineita tarvita luonnollisen olotilan lisäksi... Hah, perkeles!

        Unibancolta erittäin kohtelias ja ymmärtäväinen kommentti. Luonnollinen olotila. Sehän on jopa kauniisti todettu, ellen sanoisi jopa ytimekkään laajasti, aivan kuin se sisältäisi kaikki ne ihmisluonteen piirteet sopusoinnussa, joita meillä kullakin on eri määrin sielussamme, mielessämme ja kehossamme. Toisaalta luonnollinen olotila on aika laajasti ja monimutkaisesti määriteltävissä. Mentaalinen ja fyysinen puolikin pitäisi erikseen tarkastella, joskin niillä on vahva yhteys toisiinsa.

        Toki ymmärrän myös hienovaraisen vihjauksesi tiettyyn suuntaan. Siihen totean vain edelliseen viitaten, että ei ole syytä leimata koko lössiä minun onnistuneen karhunkaadon aiheuttaman täpinäni ja ylilentoisen huumorivouhkaamiseni takia klo 0:13. Tuosta huumorintajusta vielä sen verran, että sekin on jokaisella meillä ns. eritasoinen luonnollinen olotila. Sitten vielä, jos huumori kohdistuu hieman pilkallisesti omaan itseensä, niin se on vaan kestettävä hymyssä suin, varsinkin kun antaa siihen itse aihetta... Heh perskeles vaan kaikille tasapuolisesti!

        Rotestimökinpojan "lössin" näin puolenpäivän maissa Lieksan ABC-asemalla. Olipa todellakin melkoinen motoristien porukka. Koko parkkipaikka täynnä. Osa jo 73 tiellä.
        Ehdottomasti varmaa löytökokemusta tuolta reissulta on saatavissa aarteenetsintään verrattuna. Ja omanlaistansa etsintäähän se on tuo motoristienkin harrastus.


      • Unibanco_
        Katuvankka kirjoitti:

        Unibancolta erittäin kohtelias ja ymmärtäväinen kommentti. Luonnollinen olotila. Sehän on jopa kauniisti todettu, ellen sanoisi jopa ytimekkään laajasti, aivan kuin se sisältäisi kaikki ne ihmisluonteen piirteet sopusoinnussa, joita meillä kullakin on eri määrin sielussamme, mielessämme ja kehossamme. Toisaalta luonnollinen olotila on aika laajasti ja monimutkaisesti määriteltävissä. Mentaalinen ja fyysinen puolikin pitäisi erikseen tarkastella, joskin niillä on vahva yhteys toisiinsa.

        Toki ymmärrän myös hienovaraisen vihjauksesi tiettyyn suuntaan. Siihen totean vain edelliseen viitaten, että ei ole syytä leimata koko lössiä minun onnistuneen karhunkaadon aiheuttaman täpinäni ja ylilentoisen huumorivouhkaamiseni takia klo 0:13. Tuosta huumorintajusta vielä sen verran, että sekin on jokaisella meillä ns. eritasoinen luonnollinen olotila. Sitten vielä, jos huumori kohdistuu hieman pilkallisesti omaan itseensä, niin se on vaan kestettävä hymyssä suin, varsinkin kun antaa siihen itse aihetta... Heh perskeles vaan kaikille tasapuolisesti!

        Rotestimökinpojan "lössin" näin puolenpäivän maissa Lieksan ABC-asemalla. Olipa todellakin melkoinen motoristien porukka. Koko parkkipaikka täynnä. Osa jo 73 tiellä.
        Ehdottomasti varmaa löytökokemusta tuolta reissulta on saatavissa aarteenetsintään verrattuna. Ja omanlaistansa etsintäähän se on tuo motoristienkin harrastus.

        Kiitän myönteisestä suhtautumisestasi, joskin minun on valitettavasti esitettävä raaka totuus ja samalla ehkä tuotettava sinulle pettymys: En katso mielipiteeni olevan ainoastaan sinun ansiotasi, vaan tulevan palstan sisällöstä sitä kokonaisuutena tarkasteltuna. Todennäköisesti joku lukijoista olisi valmis väittämään sitä ei-vakavasti otettavaksi, mutta sellaiseenhan me emme usko.
        Toki täällä olevat kirjoitukset edustaa S24-verkkoyhteisössä edes jotakuinkin normaaliksi katsottavien persoonien lähettämää sisältöä. Niinpä kehoittaisinkin osallistujia suhtautumaan varsin tyytyväisin mielin asiaan, sillä tokihan luonnollinen olotila on huomattavasti suositeltavampaa kuin erilaisten päihteiden avulla saavutettu!
        En toki syrjäytä itseänikään tässä kohden ja asiaan liittyen, sillä olen kykyjeni ja viiraukseni voimakkuuden mukaan osallistunut sisällöntuottamiseen jo ennen näitä päiviä erityisesti Iltalehden foorumilla, joka on sittemin lakkautettu. Valitettavasti.
        Mieleeni jäi erinomaisen, ellei täydellisen Pohjois-Karjalan foorumin lisäksi myös uskontopalstan kirjoitukset, joskin täysin eri syistä. Ymmärtänette.


    • Kävin toissayönä nukkumassa Timitranniemessä muutaman motoristikaverin kanssa. Nyt jo kaukana pohjoisessa, ei jouda aarteen kaivantaan.

    • Tuosta lisäaineesta vielä juolahti mieleeni.
      Lisäaine? Mitähän meille salaa syötetään? Mikä on nautintoaineen ja lisäaineen ero? Kahvi, alkoholi jne..

      Entäs somen lisäaineet? Se on sitä mentaalisen puolen salakavalaa ”syöttämistä”. Jokainen voi myös keskenään pohdiskella, aiheuttaako nykytekniikka ja some liiallista addiktoitumista eli riippuvuutta. Ei tämä ole ensinkään enää sitä kirjeenvaihtoa, jota käytiin vielä 90- luvullakin. Sanoisin jopa, että moinen kehitys näissä asioissa voitaisiin luokitella vähintäänkin arveluttavaksi. Kehitys kehittyy, mutta hyvällä syyllä voitaneen kysyä, olemmeko siihen varautuneet, kypsyneet ja kehittyneet?

      Sosiaalinen media, kuten tämä Suomi24,on sikäli ”mahtava”, että tällä voivat keskusteluun osallistua kaikenkarvaiset ystävämme, laidasta laitaan on sitä omaa luonnollista olotilaa. Sehän on tietty toisaalta mielenkiintoista, mutta toisaalta usein ylilyövää liiallisen omakohtaisuuden takia. Niin sen osittain varmaan kuuluukin olla, mutta viihdyttävänä tämä pysyisi, jos tieten tahtoen ei loukkaa ketään, eikä pahaa tarkoita tarkoituksella. Turhat poistot ovat yksi, mielestäni loukkaava asia tällä palstalla. Siinäpä vasta oikea "aarre", jos palstalle löytyisi oikeasti pätevä henkilö hoitaman moderointia. Hyvä moderaattori osallistuu myös ohjaavasti keskusteluun useammin, kuin laittamalla jonkun toista vuotta sitten aloitetun pysyvästi palstan alkuun.

      Tätä tarkoitan: Lieksa-palstan sisältö. 29.3.2017 13:02

    • sielläneon

      Kamuttaja on jo nuorena miehenä kaivanut aarteen ylös ja myynyt sen venäläisille oligarkeille miljoonalla.Kehveli sitten ryyppäsi rahat.

      • Tosiasioihin_perustuvaa

        Tunnetttuna alkoholistina kamuttaja ei varsinaisesti ja sananmukaisesti myynyt aarretta, vaan teki vaihtokauppaa. Halavalla meni, mutta syy on ymmärrettävissä: Hirwittävä wapina ja ikään kuin katupora pärisemässä humiittikopassa laittoi kamuttaja-herran luopumaan miljoonaluokan tavarasta parilla pullolla Stolichnaya -vodkaa ja tupakkikartongilla. Sitä maailmanaikaa niiden yhteishinta lienee nykyrahaksi muutettuna ollut noin 5 euroa, joten ihan pikkuisen tuli persnettoa, mutta minkäpä sitä krapulalleen voi.
        Tämä on kamuttajan lähipiiriltä saatu tarkasti varjeltu salaisuus ja mikäli julkaisisin kertojien nimet, minun valitettavasti olisi sen jälkeen asian leviämisen estämiseksi ja sen salassa pysymiseksi tehtävä mikä miehen on tehtävä.
        Se olisi erittäin ikävää jokaisen tämän kirjoituksen lukeneen kannalta.


      • valheet.paljastu
        Tosiasioihin_perustuvaa kirjoitti:

        Tunnetttuna alkoholistina kamuttaja ei varsinaisesti ja sananmukaisesti myynyt aarretta, vaan teki vaihtokauppaa. Halavalla meni, mutta syy on ymmärrettävissä: Hirwittävä wapina ja ikään kuin katupora pärisemässä humiittikopassa laittoi kamuttaja-herran luopumaan miljoonaluokan tavarasta parilla pullolla Stolichnaya -vodkaa ja tupakkikartongilla. Sitä maailmanaikaa niiden yhteishinta lienee nykyrahaksi muutettuna ollut noin 5 euroa, joten ihan pikkuisen tuli persnettoa, mutta minkäpä sitä krapulalleen voi.
        Tämä on kamuttajan lähipiiriltä saatu tarkasti varjeltu salaisuus ja mikäli julkaisisin kertojien nimet, minun valitettavasti olisi sen jälkeen asian leviämisen estämiseksi ja sen salassa pysymiseksi tehtävä mikä miehen on tehtävä.
        Se olisi erittäin ikävää jokaisen tämän kirjoituksen lukeneen kannalta.

        Tuo paljastus oli ihan atomipommiluokkaa. Hyvä kun joku uskalsikertoa totuuden. Se ryyppyrinki kamu. wanha. rotesti. ryssäsolttu. katuva ankka. uuninpankkolainen. korpisen akan poika. ja monet muut meinaa kerääntyä Vuonislahteen ryypäjäisiin juhannuksena.


      • PahaksiOnPäässyt
        valheet.paljastu kirjoitti:

        Tuo paljastus oli ihan atomipommiluokkaa. Hyvä kun joku uskalsikertoa totuuden. Se ryyppyrinki kamu. wanha. rotesti. ryssäsolttu. katuva ankka. uuninpankkolainen. korpisen akan poika. ja monet muut meinaa kerääntyä Vuonislahteen ryypäjäisiin juhannuksena.

        Minkäpä sitä riippuvuudellen voi nuokaan herrat. Nyt sitten selvisi mistä Katuvankka eli katuva ankka on saanut nimimerkkinsä.


      • TämäOnNähty

        "Tuo paljastus oli ihan atomipommiluokkaa. Hyvä kun joku uskalsikertoa totuuden."

        Väittäisin olevan Aarnio-vyyhden luokkaa ja se ei ole vähän se.
        Eipä sitä uskottu Saara-nimistä naistakaan kun hän kertoin tietoja jotka sittemmin johtivat Aarnion pidätykseen.


      • Nalle.vaalruusi
        TämäOnNähty kirjoitti:

        "Tuo paljastus oli ihan atomipommiluokkaa. Hyvä kun joku uskalsikertoa totuuden."

        Väittäisin olevan Aarnio-vyyhden luokkaa ja se ei ole vähän se.
        Eipä sitä uskottu Saara-nimistä naistakaan kun hän kertoin tietoja jotka sittemmin johtivat Aarnion pidätykseen.

        Minä tunnistan Kamutan heti kun näen jos se pistää nokkansa tänne. Kyttään minne se menee niin tiedän missä se aarre on annan se kaivaa ja tehdä raskaan työn sitten otan aarteen siltä ja vetelen turpaan oikein kunnolla.


      • Nalle.vaalruusi kirjoitti:

        Minä tunnistan Kamutan heti kun näen jos se pistää nokkansa tänne. Kyttään minne se menee niin tiedän missä se aarre on annan se kaivaa ja tehdä raskaan työn sitten otan aarteen siltä ja vetelen turpaan oikein kunnolla.

        Minkä näköinen olet, että tiedän juosta pakoon?


      • Unibanco_
        Nalle.vaalruusi kirjoitti:

        Minä tunnistan Kamutan heti kun näen jos se pistää nokkansa tänne. Kyttään minne se menee niin tiedän missä se aarre on annan se kaivaa ja tehdä raskaan työn sitten otan aarteen siltä ja vetelen turpaan oikein kunnolla.

        Suosittelisin mieluimmin käyttämään hyväksi kamuttajan suurta heikkoutta, josta hän ei yksinkertaisesti kykene kieltäytymään: Pernod Absinthe 68% -anisviina.
        Tosin hinta 61,29 € on jo kymmenkertainen rahvaan käyttämiin Los Molinos -viineihin,
        mutta tässä yksittäistapauksessa sen tuoma hyöty on kustannuksia tuhansia kertoja suurempi. Kun lisäksi muistetaan seuraavanlainen tosiasia..
        Klassikko. Tätä nauttivat aikanaan myös Picasso ja Hemingway"
        ..ja tiedetään kamuttajan olevan iäkkäämpien lieksalaisten keskuudessa heihin verrattava persoona, on sen käyttö totuusseerumina varsin perusteltua.


      • MieVarotan
        Nalle.vaalruusi kirjoitti:

        Minä tunnistan Kamutan heti kun näen jos se pistää nokkansa tänne. Kyttään minne se menee niin tiedän missä se aarre on annan se kaivaa ja tehdä raskaan työn sitten otan aarteen siltä ja vetelen turpaan oikein kunnolla.

        Siinä siulle käyp huonosti jos kamuttajan kimppuun käyt. Se on nääs sotien veteraani jo buurisovasta alakain ja kuulemma laitettu aina etulinjaan miinanpolokijaks! Nii että kova on taistelukokemus hällä.


      • Nalle.vaalrruusi
        MieVarotan kirjoitti:

        Siinä siulle käyp huonosti jos kamuttajan kimppuun käyt. Se on nääs sotien veteraani jo buurisovasta alakain ja kuulemma laitettu aina etulinjaan miinanpolokijaks! Nii että kova on taistelukokemus hällä.

        Mitä sinä oikein hourit ei suomessa ole tuommoista sotaa ollu kun buurisottaa. Lapin sottaako tarkotat kojamo.


      • MieVarotan
        Nalle.vaalrruusi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein hourit ei suomessa ole tuommoista sotaa ollu kun buurisottaa. Lapin sottaako tarkotat kojamo.

        Kyllähä mie nämä sovat tiijän. Onhan näissä oltu. Usseemmissa.
        Et vissiinkää oo sitte oikee selevillä kamuttajan henkilöhistoriasta kovin paljo, mutta mie vakkuutan kamuttajan olleen buurisovassa. Ulukomailla asti. Oltiin saman tuvan miehiä.
        Mutta kiäntyy pittää sovassa osata. Sano.


      • Selitys
        Nalle.vaalrruusi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein hourit ei suomessa ole tuommoista sotaa ollu kun buurisottaa. Lapin sottaako tarkotat kojamo.

        "Kojamo" tarkoittaa naaraslohta ja harvemmin ne taitaa edes Lieksan palstalle kirjoitella.


    • ei.se.vastaa

      Avauksen kysymys on asiallinen ja aiheellinen mutta vastausta ei näy ! Näin käy aina kamuttajan kanssa.

      • tasangon.taavi

        Siehän vasta tosi tosikko oot. Ahneus tiedolle on ihan hyvä. Mutta tosi aarteet ovat eritoten muualla kuin rahassa, tai kuin materiaalisissa aarteissa. Arvokkuus ja aito, oikea elo, löytyvät luontaisesti henkilöille aivan toisaalta. Luonnon oikut ovat ihmeitä täynnä. Aarteita on monenmoisia. Ymmärrystä myös. Jos nyt ajatellaan, että kamuttaja paljastaisi paikan, kuka hyötyisi ja miten. Aarre ei ole mikään suuri materian arvo, se on pieninkin ajatus jostakin yhdenkertaisesta riittävästä ymmärryksestä. Yhtäaikaisesta elon olosta on kyse, ja katsomuksesta, kiikuttamatta itseään turhanpäiväisillä. Se on myös itsensä puolustamista, ja demokratian kaiken sisällään pitävää assertiivisuutta, jämäkkyyttä.
        Olen sitä mieltä, että kamuttaja tekee viisaimman päätöksen, kun antaa kaikkien uteliaitten olla vain omissa kapalomaisissa tuskissaan. Voi tätä nykymediaan tuskallista pätemisen pyrkyryyttä. Siinä on monet tuulen puolensa.


      • älkää-olko-hölmöjä

        Kamu on pelkkä satujen kertoja. Hölmö joka sen juttuihin aarteista ja muista uskoo.


      • kamu.on.rautaa
        älkää-olko-hölmöjä kirjoitti:

        Kamu on pelkkä satujen kertoja. Hölmö joka sen juttuihin aarteista ja muista uskoo.

        Harmittaako kun sinulla ei ole tuollaista tietomäärää alueen historiasta? Luulen että tuo asia kiinnostaisi Museovirastoa jos saisivat asiasta tiedon. Siellä riemuitaan pienemmistäkin löydöksistä.


      • mäkrän.mies

        Kamutta<ja ei tiedä mitään ainakaan Mäkrästä siellä ei ole yhtään luolaa eikä tule asun Märkrän rinteellä ja koko suku on asunut yli 100 vuotta.


      • mäkrän.mies kirjoitti:

        Kamutta<ja ei tiedä mitään ainakaan Mäkrästä siellä ei ole yhtään luolaa eikä tule asun Märkrän rinteellä ja koko suku on asunut yli 100 vuotta.

        Mäkrän rinteellä ei ole ollut yhtään asuintaloa 1900- luvun alkupuolen jälkeen, ja silloinkin oli vain yksi.


    • verraton-on-satusetä

      Kamuttajalla on ihmeitä jemmassaan enemmän kuin kaikilla kmuilla Lieksalaisilla yhteensä. Puuttuu enää se että kertoo käyneensä ukkinsa kanssa kuussa pikkupoikana.

      • Uutta_tietoa

        Kuussapa hyvinkin ja moneen kertaan..

        Nytpä muistankin kuulleeni kamuttajan kuumatkoista, mutta sitä en jaksa vuosikymmenien jälkkeen enää muistaa kertoiko hän itse niistä vaiko mukana ollut isänsä.
        Retkeily ei jäänyt pelkkään yhteen kertaan, vaan kun hyvään vauhtiin oli päästy, niin pitihän siellä pistäytyä vähän useamminkin. Matkaevääksi oli varattu erinomaisen säilyvyyden tähden könttäsuolattua muikkua ja reippaasti alkomahoolia sisältävää juomaa.
        Alus oli itse hitsailtu kokoon samoin kuin rakettimoottoritkin, joten ei siinä ihan taitamattomista ja tietämättömistä tekijöistä ollut kyse.
        Tähän liittyykin nykyisten Lieksan koneinsinöörin sijoittaminen, sillä he olivat vaatimalla vaatineet päästä paikkakunnalle mistä löytäisivät tasoistaan seuraa.
        Tämä huomautus sen tähden jos joku lukija on miettinyt miksi juuri Lieksaan..niin nyt se sitten selvisi.


      • Uutta_tietoa kirjoitti:

        Kuussapa hyvinkin ja moneen kertaan..

        Nytpä muistankin kuulleeni kamuttajan kuumatkoista, mutta sitä en jaksa vuosikymmenien jälkkeen enää muistaa kertoiko hän itse niistä vaiko mukana ollut isänsä.
        Retkeily ei jäänyt pelkkään yhteen kertaan, vaan kun hyvään vauhtiin oli päästy, niin pitihän siellä pistäytyä vähän useamminkin. Matkaevääksi oli varattu erinomaisen säilyvyyden tähden könttäsuolattua muikkua ja reippaasti alkomahoolia sisältävää juomaa.
        Alus oli itse hitsailtu kokoon samoin kuin rakettimoottoritkin, joten ei siinä ihan taitamattomista ja tietämättömistä tekijöistä ollut kyse.
        Tähän liittyykin nykyisten Lieksan koneinsinöörin sijoittaminen, sillä he olivat vaatimalla vaatineet päästä paikkakunnalle mistä löytäisivät tasoistaan seuraa.
        Tämä huomautus sen tähden jos joku lukija on miettinyt miksi juuri Lieksaan..niin nyt se sitten selvisi.

        Kävinhän minä kuussa kolommeenni eri otteeseen, tammikuussa, helemikuussa ja maaliskuussa sillon hurjassa nuorruuvessani.
        Evväänä oli tuota könttäsuolattuu silakkoo toesta saavillista.

        Ameriikan poekkii pyysin mukaan vaen eivät lähtenneet, kun ei eväännä ollunna mäkkärin tuotteita.
        Annon niihen ameriikkalaeste soitillaehen joehen piti lähttee mukkaan maestella pienen purkin oekkeen perintteisellä pielisjärveläesellä resetillä suolattuja könttäsuolattuja silakoeta.

        Kahtokkee miten kovasti hyö tykkäsi niistä, vaen eivät silti lähtennä mukaan, vaekka oes suanneet syyvä niitä koko aejan.

        https://www.youtube.com/watch?v=OAdZPSSiu3w&feature=share


      • Mr.Molotov
        kamuttaja kirjoitti:

        Kävinhän minä kuussa kolommeenni eri otteeseen, tammikuussa, helemikuussa ja maaliskuussa sillon hurjassa nuorruuvessani.
        Evväänä oli tuota könttäsuolattuu silakkoo toesta saavillista.

        Ameriikan poekkii pyysin mukaan vaen eivät lähtenneet, kun ei eväännä ollunna mäkkärin tuotteita.
        Annon niihen ameriikkalaeste soitillaehen joehen piti lähttee mukkaan maestella pienen purkin oekkeen perintteisellä pielisjärveläesellä resetillä suolattuja könttäsuolattuja silakoeta.

        Kahtokkee miten kovasti hyö tykkäsi niistä, vaen eivät silti lähtennä mukaan, vaekka oes suanneet syyvä niitä koko aejan.

        https://www.youtube.com/watch?v=OAdZPSSiu3w&feature=share

        Nyt kamuttaja laittoi väärän linkin, sillä tuo oli siltä matkalta kun olit pohjoisnavalla kaivamassa jään alle salaisia tutkimus- ja tukikohtia.
        Selvisipä nyt sekin miksi siellä oleskelusta ei tullut kovin pitkää, sillä joku raja se on sotilaillakin ja se raja kulkee ruokana olleissa ruotsalaisten hapansilakoissa.
        Niin että kyllä ne könttäsuolatut muikut on sentään hyvä valinta, eikä saksalaissotilaidenkaan olisi tarvinnut kohdata ruotsalaisia erikoisuuksia.


    • odotellaan

      Kamuttaja onkin ensimmäinen ihminen, joka on käynyt kuussa. Amerikkalaisten suuri petos paljastuu pala palalta tieteen kehittymisen myötä. Kaikki amerikkalaisten kuumatkat tehtiin ja kuvattiin maan kamaralla studiossa. Oikeasti ihmisen onnistunut vierailu kuussa saattaisi onnistua amerikkalaisilta aikaisintaan 2020-luvulla. Onkin mielenkiintoista seurata, kuka Kamuttajan jälkeen on seuraava kuussa kävijä.

      • Joo nuo kutalleet yrittää viijä minulta kunnijan kuussa käännistä, vaen en minä sitä riemmuu niille löyhkille anna.


      • muistelua

        No nirsoja kuuluvat olevan Ameriikan poijat ruuvan suhteen . Jottako ei kelevanneet kalaselykkeet, siihen ,kun oisi olluna vielä mämmii ja mykykeittoo, niin varmasti ei oesi ruvenna lapa tärisemään tiukassakaan paekassa.

        Vaen se näkyy olovava tuohi astronautin homma ammatinvalinta kysymys, kaikista ei oo siihenkää hommaan.


    • kummastuttavia

      Kamuttaja: sanot ukkisi kertoneen aarteen paikan sinulle, miksei ole isällesi kertonut, omalle pojalleen ?
      Miksei ukkisi tai hänen isänstä tai ukkinsa ole aikaa sitten kaivanut aarretta ylös ?
      Miksi sinä et ole itse sitä kaivanut ylös, mitä olet odotellut ?

      • Jos ymmärtäisit, että on olemassa rehellisiä periaatteen ihmisiä, niin et kyselisi noin selviä asioita.
        Sukuni on sen verran rehellistä ettei kosketa toisten omaisuuteen.
        Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat, joten saavat olla siellä missä ovat olleet jo hyvin kauan.

        En tiedä onko kertonut pojalleen, enkä huomannut kysyä aikoinaan, sillä poika lepää sankarihaudassa.


      • kiemurtelet
        kamuttaja kirjoitti:

        Jos ymmärtäisit, että on olemassa rehellisiä periaatteen ihmisiä, niin et kyselisi noin selviä asioita.
        Sukuni on sen verran rehellistä ettei kosketa toisten omaisuuteen.
        Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat, joten saavat olla siellä missä ovat olleet jo hyvin kauan.

        En tiedä onko kertonut pojalleen, enkä huomannut kysyä aikoinaan, sillä poika lepää sankarihaudassa.

        Taas pelkkää vitsiä.


      • vaaran.merkki
        kiemurtelet kirjoitti:

        Taas pelkkää vitsiä.

        Ei ollut, pelkkää vitsiä. Ken rivien välistä kyyneleen osaa lukea, on aito.
        Sotilas on yököttävänä silakoitten kanssa aika vaaraton.
        Yksi totuus on, itkevää sotilasta kannattaa varoa.


      • ikäsikertokoon
        kamuttaja kirjoitti:

        Jos ymmärtäisit, että on olemassa rehellisiä periaatteen ihmisiä, niin et kyselisi noin selviä asioita.
        Sukuni on sen verran rehellistä ettei kosketa toisten omaisuuteen.
        Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat, joten saavat olla siellä missä ovat olleet jo hyvin kauan.

        En tiedä onko kertonut pojalleen, enkä huomannut kysyä aikoinaan, sillä poika lepää sankarihaudassa.

        Jos ukkisi poika eli isäsi on sankarivainaja niin sinun pitää sillon olla jo aika vanha. Et silloin ole voinut käydä koulua enää 1950-luvulla muuten kuin ehkä vuosikymmenen alussa.


      • näin-vaan-menee
        kamuttaja kirjoitti:

        Jos ymmärtäisit, että on olemassa rehellisiä periaatteen ihmisiä, niin et kyselisi noin selviä asioita.
        Sukuni on sen verran rehellistä ettei kosketa toisten omaisuuteen.
        Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat, joten saavat olla siellä missä ovat olleet jo hyvin kauan.

        En tiedä onko kertonut pojalleen, enkä huomannut kysyä aikoinaan, sillä poika lepää sankarihaudassa.

        "Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat,"

        Kuuluvat ne kansallismuseolle jos ovat iältään yli 100 vuotta, lue vaikka Museolaki. Salaaminen on rangaistava teko vaikka kuinka rehellinen mielestäsi olisit.


      • lopeta.jo
        näin-vaan-menee kirjoitti:

        "Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat,"

        Kuuluvat ne kansallismuseolle jos ovat iältään yli 100 vuotta, lue vaikka Museolaki. Salaaminen on rangaistava teko vaikka kuinka rehellinen mielestäsi olisit.

        Laita kopiot niistä lain kohdista tai mieluumin linkki. Jatkatko tyhmänä esiintymistä.


      • sinnä.sinulle.faktaa
        ikäsikertokoon kirjoitti:

        Jos ukkisi poika eli isäsi on sankarivainaja niin sinun pitää sillon olla jo aika vanha. Et silloin ole voinut käydä koulua enää 1950-luvulla muuten kuin ehkä vuosikymmenen alussa.

        Jos tunnet vähänkin Suomen historiaa niin tiedät, että viimeiset sotaorvot ovat syntyneet tammikuussa 1946. Mieti ovatko he käyneet koulua 1950- luvun alussa. Ei varmasti muuta kuin aloittaneet 1953 aikaisintaan.


      • näin-vaan-menee kirjoitti:

        "Ei ne meille kuulu, eikä ole ketään sellaista elossa, joille kuuluisivat,"

        Kuuluvat ne kansallismuseolle jos ovat iältään yli 100 vuotta, lue vaikka Museolaki. Salaaminen on rangaistava teko vaikka kuinka rehellinen mielestäsi olisit.

        Opettele luetun ymmärtämistä.

        Löydetyn esineen salaaminen on väärin, mutta mikään laki ei käske ilmoittamaan löytämättömästä esineestä.
        Laki on niin kuin se on kirjoitettu, ei niin kuin sinä olet sen väärin ymmärtänyt.


      • nyt-munasit
        kamuttaja kirjoitti:

        Opettele luetun ymmärtämistä.

        Löydetyn esineen salaaminen on väärin, mutta mikään laki ei käske ilmoittamaan löytämättömästä esineestä.
        Laki on niin kuin se on kirjoitettu, ei niin kuin sinä olet sen väärin ymmärtänyt.

        "mikään laki ei käske ilmoittamaan löytämättömästä esineestä."

        Eli sinä olet siis vöyhkännyt olemattomasta ukkisi kertomasta aarteesta tyyliin "jotakin siellä on". Et yllätä, sinut jo tunnetaan, hanu.


      • lamppu
        nyt-munasit kirjoitti:

        "mikään laki ei käske ilmoittamaan löytämättömästä esineestä."

        Eli sinä olet siis vöyhkännyt olemattomasta ukkisi kertomasta aarteesta tyyliin "jotakin siellä on". Et yllätä, sinut jo tunnetaan, hanu.

        Hei höppänä jos sitä ei ole siltä kaivettu niin silloin sitä ei ole löydetty eikä tartte ilmoottaa. Paikan voi tietää missä on vaan jos ei sitä kaiva pois niin silloin ei ole löydetty. Oletko sinä ihan täysillä ajava et taida. Vaikutat aika yksinkertaiselta ja ajattelukyvyttömältä.


      • voi-teitä-ressuja
        lamppu kirjoitti:

        Hei höppänä jos sitä ei ole siltä kaivettu niin silloin sitä ei ole löydetty eikä tartte ilmoottaa. Paikan voi tietää missä on vaan jos ei sitä kaiva pois niin silloin ei ole löydetty. Oletko sinä ihan täysillä ajava et taida. Vaikutat aika yksinkertaiselta ja ajattelukyvyttömältä.

        -----jos sitä ei ole siltä kaivettu niin silloin sitä ei ole löydetty eikä tartte ilmoottaa. ---

        No mistäs silloin tietää, että josko aarretta onkaan jos sitä ei ole edes nähty ? Olette te typeriä, en muuta sano. Niin lieksalaista, niin lieksalaista, että.


    • Kyllä on eräältä hävytöntä tekstiä, sankarivainajat ovat hänelle pelkkää vitsiä.

      • niinettämitähaloo

        Kenelle tuo oli, itsellesikö ?


      • lamppu
        niinettämitähaloo kirjoitti:

        Kenelle tuo oli, itsellesikö ?

        Älä teeskentele kun kerran kaikki voi lukea kuinka pilkkaat sankarivainajia. Sinulla taitaa heittää henkisellä puolella aika pahasti.


    • Se alkaa olla jo harvinaisen hävytöntä kun sankarivainajia pilkataan. Siitä tietää että sodan kärsimykset on unohtuneet kun näin rehvakkaiksi jo jotkut heittäytyy.

      • sinäkin-molopää

        Siinä yksi molopää lisää, kuka tässä ja missä kohtaa on sankarivainajia pilkannut ? Kamu on se jota on sanottu vitsiksi sillä sitä se todella on vaikkei itse näköjään tajuakaan !


      • sinäkin-molopää kirjoitti:

        Siinä yksi molopää lisää, kuka tässä ja missä kohtaa on sankarivainajia pilkannut ? Kamu on se jota on sanottu vitsiksi sillä sitä se todella on vaikkei itse näköjään tajuakaan !

        Onkos se sama kun jotain sanotaan hauskan näköiseksi, eikös kaikki hauska naurata kuten vitsitkin?
        Kerro salaisuutesi miten onnistut pysymään noin myrtyneenä jatkuvasti, syötkö sinappia chilillä maustettuna ja ruokajuomana etikka?
        Tuollainen koko ajan muuttumaton, vakaa mieliala käy melkein kateeksi.


      • suotta-yrität
        kamuttaja kirjoitti:

        Onkos se sama kun jotain sanotaan hauskan näköiseksi, eikös kaikki hauska naurata kuten vitsitkin?
        Kerro salaisuutesi miten onnistut pysymään noin myrtyneenä jatkuvasti, syötkö sinappia chilillä maustettuna ja ruokajuomana etikka?
        Tuollainen koko ajan muuttumaton, vakaa mieliala käy melkein kateeksi.

        Sinä tässä se sinapinsyöjä olet kun passkanjauhannista kiinnijäätyäsi alat herjata rehellisiä ihmisiä sankarivainajien pilkkaajiksii vaikks selvästi sinua ne pilkkaa.


      • Oletko.ala.asteella
        suotta-yrität kirjoitti:

        Sinä tässä se sinapinsyöjä olet kun passkanjauhannista kiinnijäätyäsi alat herjata rehellisiä ihmisiä sankarivainajien pilkkaajiksii vaikks selvästi sinua ne pilkkaa.

        Oletko koskaan kuullut sanaa Oikeinkirjoitus?


    • nyt-räkätetään

      Kamun aarrejuttuja, sanoo: "kyllä siellä jotakin on". Mitä on, kivikö on kun sanot, että ei sitä kukaan ole esille kaivanut mutta tiedät kuitenkin että aarre on ? Mistä tiedät mitä on ?

      Nauraisit jo itsekin jutuillesi ja itsellesi erityisen räkättämällä.

      • oot.luikuri

        juokse sinä pää eillä vesitornin kylkeen vaikka olet tainnu jo juostakki aivosi pihale muka rehellinen ihmien. luikuri sinä olet


      • Siinnä sinulle päänvaivaa, että miten voi olla varma jotain olevan, ottamatta kuitenkaan jotain pois jostain.

        En anna enemmän vihjeitä, mutta älä halkaise pientä päätäsi pikku ystäväin.


      • satuolentojako
        kamuttaja kirjoitti:

        Siinnä sinulle päänvaivaa, että miten voi olla varma jotain olevan, ottamatta kuitenkaan jotain pois jostain.

        En anna enemmän vihjeitä, mutta älä halkaise pientä päätäsi pikku ystäväin.

        Saduissa kaikki tietäminen on mahdollista, näin kai myös Lieksassa.


      • satuolentojako kirjoitti:

        Saduissa kaikki tietäminen on mahdollista, näin kai myös Lieksassa.

        Kyllä kyllä kuomaseni;-))


      • Aihe.kiiinostaa
        kamuttaja kirjoitti:

        Kyllä kyllä kuomaseni;-))

        Sanoit jossain nähneesi siellä jotain niin voitko kertoa mitä näit ja miksi et tutkinut mitä se oli vai tutkitko ja jätit sinne.


      • Aihe.kiiinostaa kirjoitti:

        Sanoit jossain nähneesi siellä jotain niin voitko kertoa mitä näit ja miksi et tutkinut mitä se oli vai tutkitko ja jätit sinne.

        Eiköhän tuota aihetta< ole jo kaluttu kyllin, mutta vastaan asialliseen kysymykseen.
        Näin sellaista joka on selvästi ihmisen tekoa, ei mitään luonnon muovaamaa.
        Jotain sellaista jossa säilytetään jotain, eikä haluta sitä kaikkien käsiin, mutta oli liian ahdasta, että olisin päässyt lähemmin tutkimaan.
        Se oli juuri siellä missä ukkini sanoi sen olevan.
        Nyt en enää vastaa enää tähän aiheeseen mitään.


      • Kirkkohopeat

        No nyt se tuli sieltä Piiroislouhet. Missä muualla olisi niin ahdasta että sinä et sopinut mutta pystyit näkemään. Oli ilmeisesti joissain laatikoissa tai yhdessä mitä näit. No nyt ei sinne enää pääse kukaan kun luolan suuaukot ovat kivimassojen ja tien alla. Kävin eillettäin tutkimassa aluetta ja mahdoton päästä sinne louheen. Siellä ovat ja pysyvät.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe