Vapaa kuvaus

yle-is-nero

Aloituksia

1

Kommenttia

159

  1. "Mistä+mahtaa+johtua+etten+saa+kuvan+terävyyttä+hyvälle+tasolle+kun+kuvaan+videota+järjestelmäkameralla?+"Esimerkkivideo+olisi+hyvä.Todennäköisesti+tarkennus+menee+metsään.
  2. Prokaatio+on+kaunista,+mutta+vastaan+silti."Edullisimmat+Nikonin+ja+Canonin+peilijörjestelmöt+ovat+kameroita,+joita+kenenkään+järkevän+ihmisen+ei+enää+kannattaisi+ostaa."Eri+mieltä.Edullisellakin+kameralla+saa+nykyään+teknisesti+niin+hyviä+kuvia,+josta+kukaan+ei+rohjennut+edes+unelmoida+20+vuotta+sitten."+Niiden+ominaisuudet+ovat+yleensä+hyvin+puutteellisia.+Niillä+esimerkiksi+ei+voi+kuvata+4K+videoita,+niiden+käyttökelpoinen+herkkyysalue+on+suppea,+ne+ovat+hitaita,+niissä+on+pimeä+ja+sumea+prismaetsin,+niiden+ergonomia+on+huono+ja+kaiken+lisäksi+ne+ovat+heppoisesti+tehtyjä+kitiseviä+ja+natisevia+muovirunkoisia+viritelmiä."En+ole+iässäni+tarvinnt+4K-videota+mihinkäään.Minulla+ei+ole+edes+sellaista+näyttölaitetta+jolla+voisi+katsoa+4K-videota+natiiviresolla."+Canonin+halvimmassa+mallissa+jopa+bajonetti+on+muovia."Niin+on+luultavasti+se+pbjektiivikin,+joten+bajonetin+ei+tarvitse+ihmeitä+kestää."Toki+niilläkin+voi+päiväsaikaan+auringon+paistaessa+ottaa+jonkinlaisia+kuvia,+mikäli+vaatimustaso+ei+ole+kovin+korkealla."Suurin+osa+kuvaa+perhe-+ja+kotieläinkuvien+lisäksi+nitä+auringonlaskukuvia.Tähän+kamerqa+riittää+mainiosti.Ja+joka+tapauksessa+paremmin+kuin+kännykamera+tai+minikennoinen+taskukamera."Siinä+mielessä+ne+ovat+samanlaisia+kuin+Ladat+olivat.+Nykyäänhön+kukaan+järkevä+ihminen+ei+enää+Ladaa+osta."Olenkin+ihmetellyt+missä+ovat+kaikki+ladat+:-)Ennen+iitä+oli+jokaisella+parkkipaiklla.Nyttmmin+ei+näy+missään."+Ladallakin+pääsi+yleensä+pisteestä+A+pisteeseen+B,+mutta+matkantekoa+varjostivat+sen+rakkineen+surkeat+ominaisuudet+ja+ainainen+pelko+matkan+yhtäkkisestä+katkeamisesta.ilman+mitään+syytä.+Minulla+ei+koskaan+Ladaa+ollut,+eikä+sellaista+romua+minulle+varmasti+tulekaan."Et+siis+tiedä+mistä+puhut.Ei+se+mitään.Et+kaiketi+ole+myöskään+kokeillut+halpoja+kameroita."+Silti+jouduin+joskus+Ladalla+matkustamaan,+koska+tuttavallani+oli+sellainen.+Pelkkä+Ladan+kyydissä+oleminen+oli+minulle+yhtä+tuskaa+alusta+loppuun+ja+tunnen+Ladan+omistajia+kohtaa+edelleenkin+suurta+sääliä.+Samoin+ajattelen+heistä,+jotka+jonkun+syyn+vuoksi+joutuvat+kuvaamaan+em.+halvoilla+Canoneilla+tai+Nikoneilla."No+mutta+ladalla+pääsee+ja+sen+osaa+vielä+monesti+korjata+itse+jos+se+hajoaa.