Vapaa kuvaus

Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.

Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.

Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:

Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!

(Eino Leino)

Ja onhan myös näin:

Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!

(Omar Khaijam)

Aloituksia

439

Kommenttia

6661

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Voi hyvä Luoja noita sinun päätelmiäsi! Pysyisit vain perinteisessä kaavassasi, sillä vaikka siinäkin olet naurettava, psykologina yritellessäsi olet todella säälittävä!

    Ensinnäkin lapsuudestani: Vaikka olin avioton lapsi, isovanhempieni kasvattina sain varmasti enemmän rakkautta ja huolenpitoa ja myös kannustusta kuin yksikään toinen lapsi sillä kylällä. Olin perheen ainoa lapsi, kun muissa perheissä lapsia oli liuta. Ja kun koulussakin menestyin paljon paremmin kuin yksikään noiden muiden perheiden lapsista, se yhä kasvatti itsetuntoani niin, että jo hyvin nuorena uskalsin lähteä avarampaan maailmaan hakemaan toisenlaista elämää, jonka sainkin.

    Aikuisena sitten olen menestynyt aina kaikessa niin hyvin kuin se vain suinkin on ollut mahdollista niissä ympyröissä. Tarkoitan nyt lähinnä työelämääni, niin sotaväessä kuin sitten siviilissäkin, sillä yksityiselämässäni sain kyllä kokea haaksirikkojakin, mm. avioeroina, mutta lopulta opin oikean tavan elää yksityiselämäänikin, kun sain vaimokseni hienon, koulutukseltaan ja muutenkin sivistyneen ihmisen, jonka kanssa sain elää onnellisessa avioliitossa yli 20 vuotta. Onnellinen olen myös siksi, että välini poikiini ovat aina säilyneet hyvinä huolimatta siitä, että minulle ja heidän äidilleen tuli avioero, ja että he ovat hyvin menestyneet elämässään.

    Hyvin mukavalta tuntuu myös se, että jo sotaväen palveluksessa ollessani nautin paitsi esimiesteni myös palvelustovereitteni arvostusta ja luottamusta, jota he osoittivat valitsemalla minut edustajakseen yhdistyksiimme, muutamaan sellaisen puheenjohtajanakin. Samalla tavalla ilmennyttä arvostusta ja luottamusta olen saanut nauttia myös pitkäaikaisen siviilityöpaikkani työtovereiltani ja myös rauhanturvaajatovereiltani, sillä kun he v. 1968 muodostivat valtakunnallisen yhdistyksensä minut he valitsivat jo sen ensimmäiseen hallitukseen. Yhä vielä olen mukana heidän yhdistyksissään ja koen niissä edelleen nauttivani toverillista arvostusta, jota pidän monin kerroin arvokkaampana kuin teidän puheitanne, kun niissäkin taitaa olla päätekijänä vain minuun kohdistuva kateutenne.

    Kyllä minä mielestäni hyvin perustein koen olevani oikeutettu suhtautumaan kaltaisiinne siten kuin suhtaudun. Varsinkin sellaisiin, jotka riehaantuvat minun eräästä saunakuvastani siten kuin riehaantuivat. Ymmärrän hyvin, että he eivät näytä sellaisia kuviaan, kun eivät rohkene edes naamaansa näyttää, vaan puskapiiloistaan räksyttävät niille, jotka ihan omalla naamallaankin rohkenevat esiintyä tällaisella palstalla kuten kaikkialla muuallakin. Onhan heille sietämätöntä se, ettei minulla ole syytä hävetä itseäni niin, että piiloutuisin puskaan heidän tavoin.
  2. Ei tuossa minun kannatustani ole kyselty. Toivola ei ole edes ehdokkaana Helsingissä vaan Uudellamaalla, ja vaikka hän olisi ehdolla Helsingissäkin, en häntä äänestäisi, kun en kannata hänen puoluettakaan.

    Toivolan suuri kannatus kertoo siis siitä, että näillä rintamailla arvioidaan miestä tai naista hänen muiden näyttöjensä perusteella, ei seksuaalisella suuntautumisellaan. Homofobioita on siellä naisten vähyydestä kärsivällä landella. Kun ne peräkammarien pojat eivät ole päässeet koskaan tekemisiin naisen kanssa, ovat tulleet epävarmoiksi siitä, haluaisivatko he seksiä mieluummin naisen vain miehen kanssa, ja kun ovat joutuneet tyytymään lähinnä vain ”oman käden tuottamaan onneen”, ovat alkaneet pelätä olevansa homoja. Ja sitä he yrittävät peittää mm. tälläkin palstalla nähdyillä puheillaan homostelusta - ja siten vahvistavat, että sellainen heitä kuitenkin kiehtoo.

    Eipä tuohon älyttömään ja sekavaan esitykseesi kannata enempää puuttua.
  3. Viestissäni 1.4.2015 klo 11:12 harmittelen sitä, että täältä ovat häippäisseet useimmat asialliseen keskusteluun kykenevät. Eipä tuo palstan aihepiirikään enää näy monia kiinnostavan; kiinnostavampia näkyvät olevan muut puolueet. Ja monet muut aiheet, kuten ”pakkoruotsi”. Kaikkein kiinnostavimpia eräille ovat muut keskustelijat, varsinkin minä palstalla eniten ahkeroivalle. Kun hän näkyy taas niin kiihkeästi huomiotani kaivanneen, annan sitä nyt hänelle niin, että sen pitäisi riittää vähäksi aikaa.

    Tarkoitan tuota lukuisilla nikeillään johtajaa leikkivää turhimusta. Hän tuli tänne ylil evp:nä ja ylensi sitten itsensä kapt evp:ksi. Kauan pidin tuollaista pelkkänä pelleilynä, mutta esiintymisensä on nyt mennyt jo sellaiseksi, että vakavammasta mielenhäiriöstä täytyy olla kyse. Siitä kertovat myös hänen toistuvat harhanäkynsä, joissa hän on ”nähnyt” minutkin varmaan jo kymmenissä ihmisissä.

    Hän pyrkii liimautumaan minuun niin, että siinä on suorastaan jotain seksuaalista kiimaa. Siitä hän kertoo myös kaipailemalla kuvia minusta ja näkemällä minun itsestäni esittämissä kuvissa sellaista, mitä niissä ei ole. Ei minulla mitään homofobioita ole, mutta inhottaa se, jos sellaisia mieltymyksiä tunteva yrittää ottaa minut kohteekseen vaikka noin ”etänäkin”. Olisiko niin, että niitä tiettyjä taipumuksia omaavia eniten kiihottavat heteroiksi varmasti tiedetyt? Uniformupukuiset heille kai kaikkein kiihottavimpia ovat; sellaisinahan Tom of Finlandkin ”sankareitaan” kuvissaan esitti.

    Turhaan tuo ehkä uniformuista kiihottuva minua yrittää käestää. Minulla ei ole enää vuosikymmeniin ollut yhtään uniformua. On nimittäin jo hyvin kauan sotilasurastani, jollaisen täytyy olla hänelle jotakin suurta ja ihannoitavaa, ehkä saavuttamaton unelma, kun sellaista omaavaksi naurettavasti tekeytyy. Sen ammoisen sotilasurani jälkeen minulla oli pitkä siviiliura, joka varmaan oli ”yleisessä katsannossa” sotilasuraani merkittävämpikin, ainakin palkkauksesta päätellen. Kas, kun sekopää ei ole minuun vaikutuksen tehdäkseen alkanut esiintyä tuon työnantajanani toimineen suuren firman pääjohtajana!

    Täällä tuo tyhjäpää-turhimus näkyy pääsiäispyhienkin ajan tiiviisti viettäneen. Minä näyn olleen koko ajan hänen mielessään. Avauksillaankin hänen on täytynyt siitä kertoa. Lohduttoman yksinäisen täytyy olla tuollaisen ihmispolon, kyvyttömän ja vailla mahdollisuuksia mihinkään muuhun, niin tekemisissä kuin ihmissuhteissa. Ainoana viihteenä murjussaan raukalla on kepupalsta, sielläkin ainoana todellisen kiinnostuksensa kohteenaan vain minä. Ja jos minä en palstalle tule, raukka alkaa minua kaipailla ja ”nähdä” minut monissa muissa.

    Raukka varmasti tietää itsensä mitättömyydeksi ja sitä tietoaan yrittää noilla naurettavilla nikeillään noin avuttomasti peittää. Pelokas ressukka puskapiilossaan, jolle sietämättömintä on, että joku täällä rohkenee esiintyä jopa omalla naamallaan! Kauheasti näkyy pelkäävän henkilöllisyytensä paljastumista varmaan luullen, että tulisin häntä tukistamaan. Turha pelko, en minä kättäni sontaan pistä.

    Onhan täällä myös eräs ehkä alakoululaisen kirjoitustaidon omaava, mutta alakoululaisen muusta kehitystasosta pahasti jäljessä oleva, joka esiintyy nikeillä res. maj ja inssi. Hänet olen aina sivuuttanut naurahduksella, mutta täytyy nyt huomioida hänetkin, kun näkyy antaneen tukeaan tuolle vastenmielisemmälle tyhjäpäälle. Ei kai tuo res.maj/inssi kuitenkaan liene idiootti, joka luulisi kenenkään uskovan, että hän nikkiensä mukainen olisi. Häneen kuten tuohon ”johtajaankin” pätee se Pystyyn_kuolleen toteamus, ettei nimimerkki kerro mitään kirjoittajan todellisesta työhistoriasta tai elämäntilanteesta. Ei Pystyyn_kuolleenkaan nikki kerro todellisuutta hänestä itsestään;-))

    Alussa mainitsemassani viestissäni kysyin itseltäni: Mitä ihmettä minä täällä enää teen? Vastasin: No, annan elämäntarkoitusta noille eräille, joiden elämässä ei mitään muuta sisältöä ole! Mutta ei minulla sentään ole siihen mitään velvollisuutta. Kun olen viettänyt pääsiäistä toisella tavalla kuin tuo turhimus, moneen päivään en ole palstaa avannut, ja kun kohta sen taas suljen, en varmaan muutamaan päivään sitä avaa. Mutta tulen kyllä käymään palstalla vielä ennen vaaleja, jos kepu siihen aihetta antaa. Sitten nuo tyhjäpää-ressukat pääsevät taas puhumaan minusta ihan minun avaukselleni. Siihen saakka he saavat tyytyä tekemään niin omilla avauksillaan - ja niinhän he taatusti tekevät!
  4. Sekopää ei ole enää sopiva sana sinua kuvaamaan, hullu sinä olet. Vain raivohullulta tuollaista tekstiä tulee. Minä en ole ollut vähääkään kiinnostunut henkilöllisyydestäsi, en todellakaan. Minulla on ihan tarpeeksi kontakteja sinua paljon kiinnostavampiin ihmisiin. Itse olet koettanut vihjailla olevasi Haminassa palvellut evp-toimiupseeri, kun olet kertonut haminalaisten evp-toimiupseerien puhuneen minusta sitä ja tätä. Helppo minun on ollut nuo toimiupseerit esittämistäsi initiaaleista tunnistaa, mutta en ole viitsinyt heiltä kertomiasi enkä henkilöllisyyttäsi perätä. Sairaan pääsi tuotoksiksi ne olen aina ymmärtänyt.

    Mikään ei minua vähemmän olisi voinut kiinnostaa kuin ihminen, joka käyttää nikkeinään komeita titteleitä, mutta pelkää henkilöllisyytensä paljastumista. Evp-yliluutnanttina tänne tulit, ja kahjo olit jo silloinkin, mutta et ihan samanlainen, jollaiseksi olet tullut. Kahjoutesi varmistui, kun ylensit itsesi nikilläsi Kapt evp:ksi. Silloin viimeistään lakkasin uskomasta, että kaltaisesi olisi palvellut toimiupseerina, edes vaatimattomissa kenttätehtävissä. Ja kun aloit esiintyä JOHTAJANA, varmistui, että sinun täytyy olla vain joku alemmuuskompleksia poteva turhimus.

    Itse harrastuksistasi kertomalla yritit vihjailla, että olisit tuo Ossi A, ja joku sitten sellaisena on sinua täällä esitellyt. En liene yhdelläkään viestillä puuttunut tuohon. Kyseinen Ossi A on sentään ollut toimiupseeri, ja vaikkei liene ollut ammattikunnan terävintä kärkeä, eikä nauttinut kummoistakaan luottamusta päätellen ”vaalimenestyksestään” - jonka senkin on tuonut täällä esille aivan joku muu kuin minä. Silti en halua uskoa, että hän kaltaisesi olisi.

    Ei Mielipidepankki käytä nikkiä Tuomari, vaikka hän ilmiselvästi on lainoppinut, ja esim. Pystyyn_kuollut nikillään hauskasti vähättelee itseään, vaikka on järkimies ja aivan varmasti on ollut merkittävämmässä yhteiskunnallisessakin asemassa kuin sinä ressukka. Jos minä olisin janttautunut ammoiseen sotilasuraani tai myöhempään siviilityöuraani, olisin Kenraali- tai Pääjohtaja -nikkiä käyttäen ollut paljon uskottavampi kuin sinä noilla huvittavuuden puolelta säälittävään menneillä nikeilläsi.

    Minäkö sitten rekisteröisin noita älyttömiä puskanikkejäsi? Johan pomppas!!! Miksi et rekisteröinyt niitä itse? Mistä tiedät, että niitä on joku muka rekisteröinyt, eihän niitä palstalla ole rekisteröityinä näkynyt? Sairaan pääsi kuvitelmaa se kai vain on. Ei minun nikkejäni kukaan ole päässyt rekisteröimään, vaikka jotkut kaltaisekseni haluavat - kuten sinä - ovat yrittäneet niitä rekisteröimättöminä käyttää.

    Sekopää olit jo tälle palstalle tullessasi, ja tilasi on pahentunut koko ajan, josta osoituksena on mm. se, että olet alkanut nähdä minua puskissasi. Ja yhä tiiviimmin yrität kylkeeni liimautua, vaikka tiedät minun kaltaisiasi inhoavan. Ja nyt tilasi on pahentunut jo sellaiseksi, että saattaa olla jo liian myöhäistä hakea apua ammattiauttajilta. Voisit kuitenkin yrittää. Täällä ainakaan tilasi ei parane, vaikka kuinka tiiviisti palstaa päivystäisit. Yhä huonompaan kuntoon se vain menee, siitä osoituksena on tuo sekoilu noista nikeistäsi ja muukin tuossa raivohullussa viestissäsi.