Olin päivän metsätöissä ja mietiskelin viisaan Keskustan ihmisen tapaan välillä hyvinkin syvällisiä.
Sigmund Treud väitti ainakin rivien välissä kaikien tiedostettujen ja tiedostamattomien tekojen liittyvän tavalla tai toisella seksuaalisuuteen.
Kun söin itse valmistamaani hernerokkaa, niin mietin miten se mahtaa liittyä seksuaalisuuteen. Olisko asia niin yksinkertainen, että täytyy syödä elääkseen niin, että jaksaa toteuttaa itseään seksuaalisestikin.
Kun HV:ni leimaa minut hulluksi niin hän kai haluaa viestiä olevansa parempi urospuolinen myöskin suvunjatkamisen näkökulmasta.
Alastonkuvallaan hän suorastaan huutaa: äiti. tule ja rakasta minua ja ota minut syliin!Riipaisevan surullista miten tyystin vaille rakkautta joku voi lapsena jäädä.
Enemmistön meistä, eli tavallisen mölökansan ei parane päätään kovin syvällisillä asioilla vaivata. Riittää kun selaa tarjouslehtiä ja laskee senttejään.
Niin on parempi huonon pään kestokyvyn vuoksi.
Jompen alastonkuvan taustaa
23
<50
Vastaukset
- Päällikköjohdosta
Ensimmäinen Freud'n psykoanalyysi oli Anna O:n tapaus. Se opettaisi meille tämän päivän ihmisille oleellistakin oleellisemman, toisen kuuntelemisen.
Tapauksessa käytettiin mnetelmää, joka perustui potilaan totaaliseen kuuntelemiseen, hänen omilla sanoillaan ( Method der Freien Einfälle).- Päällikköjohdosta
Kun kuuntelu hyvin laajasti ja ajan kanssa oli suoritettu, alkoi mutkikas kuullun työstäminen (durcharbeiten).
Olikohan sittenkin jonkun muun kuin sinun viesti tuo otsikolla ”Olin päivän metsätöissä”:
>>Istuin kannon nokassa ja ajattelin hv:ni Jompen alastonkuvaa hyvin syvällisesti. Miksihän se hulluna minua pitää? Pitänee lukea Sigmund Treudin teoksia, josko sitten ymmärtäisin. Huomenna en metsätöihin ehdikään sitten<<.
Vastasin siihen näin:
>>Miksihän se hulluna minua pitää?<<
Varma diagnoosi Freudiin turvautumatta: Sinä käyttäydyt kuin hullu, joten olet siis hullu. "Niin on, jos siltä näyttää", tiesi Kekkonenkin.
Mutta kun tuossakin näyt ottavan hulluuden esille pohdinnalla, joka ehdottomasti vahvistaa sinun olevan hullu, niin tuo edellä antamani vastaus pätee sinuun täydellisen hyvin. Vain hullu päätyy jonkin saunakuvan perusteella tuollaisiin päätelmiin. Ja vain hullu pohtii asiaa seksuaalisen kyvykkyyden kannalta. Mutta jos kannat huolta minun seksuaalisesta kyvykkyydestäni, poistan huoltasi. Kyllä SE toimii vieläkin, mutta ei se enää aikoihin ole johtanut minua. Ei ole tarvetta sellaiseen, sillä elämäni naisissa on varmaan kansallisuuksiakin enemmän kuin sinulla yksilöitä. Mutta etpähän liene naisista kiinnostunutkaan, kun alastomat miehet vain ovat aina mielessäsi.- OsuiNappiin
Pohditaanpa nyt sitä mistä avaaja pohjusti.
Mikä saa ihmisen julkaisemaan kuvia itsestään alastomana? Kuvaamaan munakarvojaankin julkisuuteen. Vieläpä palstalla jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä alastonkuvien kanssa.
Mikä saa ihmisen luulemaan olevansa jollain tavalla muita parempi, luulemaan olevansa kykenevä muita neuvomaan tai opettamaan, luulemaan olevansa seksuaalisestikin muita viriilimpi? Miksi jollain on suuret käsitykset itsestään, miksi hän liioittelee lahjoillaan ja saavutuksillaan, tai odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Avaaja viittaa, että kyseessä on sosiaalistumisen häiriö. Hän arvelee tuon häiriön aiheuttavan, ettei noiden kuvien julkaisija ja em. luuloilla varustettu ole kasvanut yhteisön täysivaltaiseksi jäseneksi, ettei tuo häiriintynyt täysin ymmärrä, millaisia vaatimuksia yleisesti asetetaan käyttäytymisen suhteen. Avaaja arvelee häiriöön johtavien syiden johtuvan kasvatuksen rakkaudettomuudesta.
Jotenkin vaikuttaa, että avaaja osui taas aivan nappiin OsuiNappiin kirjoitti:
Mikä saa ihmisen julkaisemaan kuvia itsestään alastomana? Kuvaamaan munakarvojaankin julkisuuteen. Vieläpä palstalla jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä alastonkuvien kanssa.
Mikä saa ihmisen luulemaan olevansa jollain tavalla muita parempi, luulemaan olevansa kykenevä muita neuvomaan tai opettamaan, luulemaan olevansa seksuaalisestikin muita viriilimpi? Miksi jollain on suuret käsitykset itsestään, miksi hän liioittelee lahjoillaan ja saavutuksillaan, tai odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Avaaja viittaa, että kyseessä on sosiaalistumisen häiriö. Hän arvelee tuon häiriön aiheuttavan, ettei noiden kuvien julkaisija ja em. luuloilla varustettu ole kasvanut yhteisön täysivaltaiseksi jäseneksi, ettei tuo häiriintynyt täysin ymmärrä, millaisia vaatimuksia yleisesti asetetaan käyttäytymisen suhteen. Avaaja arvelee häiriöön johtavien syiden johtuvan kasvatuksen rakkaudettomuudesta.
Jotenkin vaikuttaa, että avaaja osui taas aivan nappiinVoi hyvä Luoja noita sinun päätelmiäsi! Pysyisit vain perinteisessä kaavassasi, sillä vaikka siinäkin olet naurettava, psykologina yritellessäsi olet todella säälittävä!
Ensinnäkin lapsuudestani: Vaikka olin avioton lapsi, isovanhempieni kasvattina sain varmasti enemmän rakkautta ja huolenpitoa ja myös kannustusta kuin yksikään toinen lapsi sillä kylällä. Olin perheen ainoa lapsi, kun muissa perheissä lapsia oli liuta. Ja kun koulussakin menestyin paljon paremmin kuin yksikään noiden muiden perheiden lapsista, se yhä kasvatti itsetuntoani niin, että jo hyvin nuorena uskalsin lähteä avarampaan maailmaan hakemaan toisenlaista elämää, jonka sainkin.
Aikuisena sitten olen menestynyt aina kaikessa niin hyvin kuin se vain suinkin on ollut mahdollista niissä ympyröissä. Tarkoitan nyt lähinnä työelämääni, niin sotaväessä kuin sitten siviilissäkin, sillä yksityiselämässäni sain kyllä kokea haaksirikkojakin, mm. avioeroina, mutta lopulta opin oikean tavan elää yksityiselämäänikin, kun sain vaimokseni hienon, koulutukseltaan ja muutenkin sivistyneen ihmisen, jonka kanssa sain elää onnellisessa avioliitossa yli 20 vuotta. Onnellinen olen myös siksi, että välini poikiini ovat aina säilyneet hyvinä huolimatta siitä, että minulle ja heidän äidilleen tuli avioero, ja että he ovat hyvin menestyneet elämässään.
Hyvin mukavalta tuntuu myös se, että jo sotaväen palveluksessa ollessani nautin paitsi esimiesteni myös palvelustovereitteni arvostusta ja luottamusta, jota he osoittivat valitsemalla minut edustajakseen yhdistyksiimme, muutamaan sellaisen puheenjohtajanakin. Samalla tavalla ilmennyttä arvostusta ja luottamusta olen saanut nauttia myös pitkäaikaisen siviilityöpaikkani työtovereiltani ja myös rauhanturvaajatovereiltani, sillä kun he v. 1968 muodostivat valtakunnallisen yhdistyksensä minut he valitsivat jo sen ensimmäiseen hallitukseen. Yhä vielä olen mukana heidän yhdistyksissään ja koen niissä edelleen nauttivani toverillista arvostusta, jota pidän monin kerroin arvokkaampana kuin teidän puheitanne, kun niissäkin taitaa olla päätekijänä vain minuun kohdistuva kateutenne.
Kyllä minä mielestäni hyvin perustein koen olevani oikeutettu suhtautumaan kaltaisiinne siten kuin suhtaudun. Varsinkin sellaisiin, jotka riehaantuvat minun eräästä saunakuvastani siten kuin riehaantuivat. Ymmärrän hyvin, että he eivät näytä sellaisia kuviaan, kun eivät rohkene edes naamaansa näyttää, vaan puskapiiloistaan räksyttävät niille, jotka ihan omalla naamallaankin rohkenevat esiintyä tällaisella palstalla kuten kaikkialla muuallakin. Onhan heille sietämätöntä se, ettei minulla ole syytä hävetä itseäni niin, että piiloutuisin puskaan heidän tavoin.- Ihmettelen
kapi_ kirjoitti:
Voi hyvä Luoja noita sinun päätelmiäsi! Pysyisit vain perinteisessä kaavassasi, sillä vaikka siinäkin olet naurettava, psykologina yritellessäsi olet todella säälittävä!
Ensinnäkin lapsuudestani: Vaikka olin avioton lapsi, isovanhempieni kasvattina sain varmasti enemmän rakkautta ja huolenpitoa ja myös kannustusta kuin yksikään toinen lapsi sillä kylällä. Olin perheen ainoa lapsi, kun muissa perheissä lapsia oli liuta. Ja kun koulussakin menestyin paljon paremmin kuin yksikään noiden muiden perheiden lapsista, se yhä kasvatti itsetuntoani niin, että jo hyvin nuorena uskalsin lähteä avarampaan maailmaan hakemaan toisenlaista elämää, jonka sainkin.
Aikuisena sitten olen menestynyt aina kaikessa niin hyvin kuin se vain suinkin on ollut mahdollista niissä ympyröissä. Tarkoitan nyt lähinnä työelämääni, niin sotaväessä kuin sitten siviilissäkin, sillä yksityiselämässäni sain kyllä kokea haaksirikkojakin, mm. avioeroina, mutta lopulta opin oikean tavan elää yksityiselämäänikin, kun sain vaimokseni hienon, koulutukseltaan ja muutenkin sivistyneen ihmisen, jonka kanssa sain elää onnellisessa avioliitossa yli 20 vuotta. Onnellinen olen myös siksi, että välini poikiini ovat aina säilyneet hyvinä huolimatta siitä, että minulle ja heidän äidilleen tuli avioero, ja että he ovat hyvin menestyneet elämässään.
Hyvin mukavalta tuntuu myös se, että jo sotaväen palveluksessa ollessani nautin paitsi esimiesteni myös palvelustovereitteni arvostusta ja luottamusta, jota he osoittivat valitsemalla minut edustajakseen yhdistyksiimme, muutamaan sellaisen puheenjohtajanakin. Samalla tavalla ilmennyttä arvostusta ja luottamusta olen saanut nauttia myös pitkäaikaisen siviilityöpaikkani työtovereiltani ja myös rauhanturvaajatovereiltani, sillä kun he v. 1968 muodostivat valtakunnallisen yhdistyksensä minut he valitsivat jo sen ensimmäiseen hallitukseen. Yhä vielä olen mukana heidän yhdistyksissään ja koen niissä edelleen nauttivani toverillista arvostusta, jota pidän monin kerroin arvokkaampana kuin teidän puheitanne, kun niissäkin taitaa olla päätekijänä vain minuun kohdistuva kateutenne.
Kyllä minä mielestäni hyvin perustein koen olevani oikeutettu suhtautumaan kaltaisiinne siten kuin suhtaudun. Varsinkin sellaisiin, jotka riehaantuvat minun eräästä saunakuvastani siten kuin riehaantuivat. Ymmärrän hyvin, että he eivät näytä sellaisia kuviaan, kun eivät rohkene edes naamaansa näyttää, vaan puskapiiloistaan räksyttävät niille, jotka ihan omalla naamallaankin rohkenevat esiintyä tällaisella palstalla kuten kaikkialla muuallakin. Onhan heille sietämätöntä se, ettei minulla ole syytä hävetä itseäni niin, että piiloutuisin puskaan heidän tavoin.Niin, avaajan avaamasta asiasta ja sen jatkopohdiskelusta poiketen aloit taas korostamaan itseäsi ja kuvittelemaasi erinomaisuuttasi. Sehän vaan vahvistaa avaajan esittämän. Jos koet avaajan tai kommentoijien olevan väärässä, miksi todistat heidän väitteensä oikeiksi etkä kumoa niitä?
Ihmetyttää se vaan edelleenkin, miksi jollla kulla, jolla ei reaalimaailmassa ole yhtään mitään aitoja saavutuksia, on silti noin sairaan suuret käsitykset itsestään. Sekin ihmetyttää miksi hän liioittelee lahjoillaan ja saavutuksillaan, kun todellisuus näyttää olevan niin toisenlainen. Ja mikä saa miehen niin hulluksi, että esittelee alastonta rumaa ruhoaan poliittisella keskustelupalstalla. Ihmettelen kirjoitti:
Niin, avaajan avaamasta asiasta ja sen jatkopohdiskelusta poiketen aloit taas korostamaan itseäsi ja kuvittelemaasi erinomaisuuttasi. Sehän vaan vahvistaa avaajan esittämän. Jos koet avaajan tai kommentoijien olevan väärässä, miksi todistat heidän väitteensä oikeiksi etkä kumoa niitä?
Ihmetyttää se vaan edelleenkin, miksi jollla kulla, jolla ei reaalimaailmassa ole yhtään mitään aitoja saavutuksia, on silti noin sairaan suuret käsitykset itsestään. Sekin ihmetyttää miksi hän liioittelee lahjoillaan ja saavutuksillaan, kun todellisuus näyttää olevan niin toisenlainen. Ja mikä saa miehen niin hulluksi, että esittelee alastonta rumaa ruhoaan poliittisella keskustelupalstalla.Vielä täytyy kommentoida tuota, kun näyn olevan sinulle niin tärkeä, ettet ajatuksiasi minusta irti saa.
Ilmeisesti olet mielestäsi menestyneempi ja muutenkin jotain enemmän kuin minä. Jos niin olisi tai edes uskoisit olevasi, laittaisit minut häpeämään kertomalla itsestäsi, kokemuksistasi ja menestyksestäsi. Ei siten kuin tuo johtajaa leikkivä pelle tai muutenkin kuin vain kirjoitustaidoltaan lapsen tasolle jäänyt ”res. maj”, vaan esittämällä kertomallesi myös todisteita. Niin minä olen joutunut tekemään. Miksi siis sinä et tee samoin? Siksi, että ei ole mitään näytettävää. Ilmeisesti ulkonäkösikin jäisi toiseksi ruman ruhoni rinnalla.
Sinun lopuksi esittämääsi kysymykseen viitaten kysyn minäkin: Mikä saa miehen niin hulluksi, että sieltä puskapiilostaan pohtii jatkuvasti vain tuollaisia poliittisella keskustelupalstalla?- Kapimaista
kapi_ kirjoitti:
Vielä täytyy kommentoida tuota, kun näyn olevan sinulle niin tärkeä, ettet ajatuksiasi minusta irti saa.
Ilmeisesti olet mielestäsi menestyneempi ja muutenkin jotain enemmän kuin minä. Jos niin olisi tai edes uskoisit olevasi, laittaisit minut häpeämään kertomalla itsestäsi, kokemuksistasi ja menestyksestäsi. Ei siten kuin tuo johtajaa leikkivä pelle tai muutenkin kuin vain kirjoitustaidoltaan lapsen tasolle jäänyt ”res. maj”, vaan esittämällä kertomallesi myös todisteita. Niin minä olen joutunut tekemään. Miksi siis sinä et tee samoin? Siksi, että ei ole mitään näytettävää. Ilmeisesti ulkonäkösikin jäisi toiseksi ruman ruhoni rinnalla.
Sinun lopuksi esittämääsi kysymykseen viitaten kysyn minäkin: Mikä saa miehen niin hulluksi, että sieltä puskapiilostaan pohtii jatkuvasti vain tuollaisia poliittisella keskustelupalstalla?Aloitetaan vastaamalla lopuksi esittämästäsi kysymyksestä. Tulin mukaan keskusteluun vastaamalla sinulle johdattaakseni sinua, kuten muitakin, pohtimaan avaajan esittämää asiaa.
Toin avaukseen lisää pohdittavaa, pohdittavaa muun muassa siitä, mikä miehen päässä viiraa kun käyttäytyy pimpin makuun päässeen teinipojan lailla kehuskellessaan: "...elämäni naisissa on varmaan kansallisuuksiakin enemmän kuin sinulla yksilöitä". Eihän kukaan täysipäinen tuollaisilla "ansioilla" itseään muita paremmaksi nostaisi. Jokin on silloin vialla. Mikä? Sitä pohdiskelin. On sitten palstan ylläpitäjän tehtävä päättää, kuuluuko avaus ja siinä esitettyyn asiaan liittyvät kommetit palstalle vai ei.
Sen verran olen täysipäinen, etten todellakaan ryhdy itsestäni täällä kertoilemaan, en koulutuksistani, menestyksistäni enkä juuri muustakaan. Saati kuvia alastomasta itsestäni esittelemään. Eikä niin ole tehnyt kukaan muukaan, ei ainakaan kukaan viisaaksi osoittautunut kirjoittaja täällä. Sen sanon, että voin hyvin niin terveydellisesti, sosiaalisesti kuin taloudellisesti, se riittää minulle. - Päällikköjohdosta
Sinä, HV:ni et vain nyt yksinkertaisesti ymmärrä mistä on kyse!
- niinpä_juuri
Päällikköjohdosta kirjoitti:
Sinä, HV:ni et vain nyt yksinkertaisesti ymmärrä mistä on kyse!
Aivan, taas kerran Kapi on täysin kuutamolla.
Jotenkin alkaa jo säälittää tuo Kapi-tollikka, onko ymmärryksensä todellakin noin heikko. - Päällikköjohdosta
OsuiNappiin kirjoitti:
Jotenkin vaikuttaa, että avaaja osui taas aivan nappiinOn siinä myös rajattomuus yhtenä tekijänä. Kansanomaisesti sanottuna on lapsi hemmoteltu pilalle.
- YliJohtaja
On siinä myös rajattomuus yhtenä tekijänä. Kansanomaisesti sanottuna on lapsi hemmoteltu pilalle.
Rajattomuus - siis lapsi määrää mitä tehdään. Ei synny tervettä suhdetta omaan itseen ja suhteeseen muihin ihmisiin.
Kun lapsi oppii saamaan kaiken haluamansa, joko kiukuttelemalla tai mielistelemällä, niin aikuisena ei kykene normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Sama kaava toistuu.
Kiukuttelusta tulee rähjäämistä ja mielistelystä perseennuolentaa.
Kapin kohdalla molemmat nähtävissä.
Täälläkin törkyilee jos joku arvostelee. Nuolaisee heti jos joku on samaa mieltä.
Luulee saavansa arvostusta noilla. Todellisuudessa muut nauravat tollolle. - Päällikköjohdosta
Kyllä minä naisten mieleen olen, kovastikin, mutta ei sitä joka käänteessä tarvitse toitottaa.
Ruokaakin osaan laittaa huippuhyvin. Ei tarvitse Tampereelta "köksää" kutsua. - Juurinoin
Kyllä minä naisten mieleen olen, kovastikin, mutta ei sitä joka käänteessä tarvitse toitottaa.
Ruokaakin osaan laittaa huippuhyvin. Ei tarvitse Tampereelta "köksää" kutsua.Eipähän täällä kukaan muu ole koskaan naisjutuillaan leveillyt kuin tuo yksi, murrosikäisen klopin tavoin rehvastelee kun on pari kertaa pimpiä saanut.
- Päällikköjohdosta
Jos kerran asia on niin kuin kerrot, niin täytyy kysäistä: Roikutko orkun partaalla kun saat mollata Keskustaa kymmenillä viesteillä, kuten olet tänäänkin tehnyt.
- AinaMielessäSe
Freud oli oikeassa. Ainahan se on on seksi mielessä. Ainakin miehellä.
Itsekin tänään kannolla istuen nautin piristävää sumppia, ja päälle vielä kossua tukilta. Kannolle tuli kapunkilaisvieras, lennokas inssi Antti Hirvi, joka väitti näneensä vitkuttevan ketun, suussaan kadonnut pulu. Sanoin, että jopa sokea manta näki ketun vievän kanaa murjuun. Paikalle tuli vielä Pentti Hirsjärvi, jonka mielestä ketun saalis oli petetty jänis. Siinä kuiva ja naseva ihmettelivät, puluko katosi ketun vintille, vai mikä. Sanoin kavereille, että menkää hämeeseen pissimään, minä menen
Itsellä tuli mieleen puimakoneen naksutus, pitää taas laitta rahaa likoon, ainakin tonni käteen, ja laittaa kone kuntoon. Näkyy vaan multaisa vana ja kuuluu puimakoneen nahina, kun kunnossa oleva kone toimii.Heh heh. Hauskasti esität asian, mutta taitaa mennä yli hilseen noilta, joilla ei ole sanan muunnoksia. Niiltä ei pulu katoa ketun vintille, kun niillä on vain kaatunut pulu. Käskit heitä Hämeeseen pissimään. Mutta eivät he voi nuhassa pissiä, varsinkaan, kun kettu vitkuttelee heistä ohitse.
- istuva_anssi
kapi_ kirjoitti:
Heh heh. Hauskasti esität asian, mutta taitaa mennä yli hilseen noilta, joilla ei ole sanan muunnoksia. Niiltä ei pulu katoa ketun vintille, kun niillä on vain kaatunut pulu. Käskit heitä Hämeeseen pissimään. Mutta eivät he voi nuhassa pissiä, varsinkaan, kun kettu vitkuttelee heistä ohitse.
Saattaa mennä yli hilseen noilta.
Toista se on sinulla. Järjestät hurjat kutsut, vieraina hotkivat pomot, isäntänä olet kuin hurmaava kimalainen, joka heittää huonoimmat vierailijat pihalle, ja ihmettelee miten harvassa on kypsiä juhlien jälkeen.
- Jomppe_onkin
saanut kuokkaan 16 - 0 eilen ehtoolla. Jopa pehemmin kuin Jyppi taannoin.
Jomppe raukka narsistina ei edes tajua mistä puhutaan. Surullista.- NollaJomppe
100 - 0 näyttää menneen illan ottelu. Jompelle nollat.
Semmosta se on kun kouluttautumattomuus, yleinen tyhmyys ja narsismi ydistyvät...
- Päällikköjohdosta
HV;ni ei välttämättä ymmärrä aloitustani :-((
- Päällikköjohdosta
Jompen ainoa joojoo-mies taitaa olla Pystyyn kuollut. Sellaista kannattaa vähän lipaista jos vaikka saisi kauhtanan alle kaveriksi S ..rin tapaan.
En kuitenkaan usko, että P-k lähtee moiseen.- Kapimaista
Kapi nuolaiseen jokaista joka on väänkin samaa mieltä kanssaan. Ja jos kehaisee häntä vaikkapa kirjoitustaidosta, niin saa lähes jumalaisen aseman Kapin silmissä.
Olen piruuttani joskus kehunut hänen sepustuksiaan, ja voi sitä perseennuolentaa joka siitä on seurannut.
Kapi on kapi vaikka missä paistais
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814