Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lisään vielä kun muistin, että unessa sen firman nimi joka toi bensaa maahan oli teipattuna automaatin kylkeen ja se oli ikäänkuin hyväntekeväisyyttä. Koin että oli etuoikeus asaada tuota polttoainetta silloin ja sen normaali hinta huiteli jossain 3,60€:n korvilla.
20.02.2015 10:12
Luulin ensin että omasi... meinasin jo kirjoittaa, että olipas näyrimpiä ja kauneimpia rukouksia mitä olen koskaan kuullut/lukenut. Minä tunnustan tuota rukousta kybällä!
Halleluja, Jeesus Kristus!
20.02.2015 10:00
Tos oon samaa mieltä....
Ja niille, jotka kuvittelevat että näyissä on joku fyysillisesti rajaava sääntö, kuten samassa paikassa oleminen. Tällä tavalla te yksinkertaisesti sanelette Taivastenvaltakunnalle oma keksimiä sääntöjä.
20.02.2015 09:57
Sanon tämän taas, jos joku ei vielä tiedä:
Sain sanoman kesällä 2006 erään pitkän n. 40 päivää kestävän ruokoussession päätteksi. Tämä avautui minulle Tuusulan seurakunnan tiloissa, sanan ja rukouksen illassa. Menin kokouksessa pois ajasta ja paikasta, jolloin minulle alettiin puhua. En tiedä kauanko tuo kesti mutta minulle kerrottiin kuka tämä profeetta on, mistä lähtee, mitä aluksi jne. ja mitä tämä edustaa ja mihin päätyy.
Hän on Inarin kunnan alueella asuva nyt noin 55v mieshenkilö, jolla on yllättävästi sekä opettajan että puhujan pätevyys, mutta myös kansainvälistä kokemusta. Silti tämä erakoitui sinne kauas. Hän periaatteessa vihaa kristittyjä, koska hän kantaa kaunaa vaimonsa kuolemasta kun he kokeilivat pelastaa tämän syövältä käymällä jossain vapaakirkon kokouksissa jne. josta hakivat rukousapua. Mies katkeroitui jne.
Lähetin hänelle kirjeen tuona kesänä, jossa luki että hän tulee olemaan "se toinen säkkipukuinen todistaja" joka mainitaan ilmestyksirjassa. Hänen pitää mennä syvälle erämaahan kun ylösotto tapahtuu ja paastota siellä ja rukoilla. Sitten kun sielunvihollilsen joukot hyökkäävät hänen kimppuunsa, laskeutuu Pyhä Henki voimakkaana hänen päälleen ja sitten hän on valmis aloittamaan työnsä. Valitettavasti tämä työ ei ole mikään unelmatyö näin maallisesti ajatellen, koska sananjulistamisen lopulla hänen on mentävä Jerusalemiin, jossa hän kohtaa kaltaisensa "toisen säkkipukuisen". Siellä heidät teloitetaan mutta he nousevat kolmantena päivänä ylös taivaaseen.
Kerron tämän koska sen olen saanut kerrottavakseni. En ylennä ketään tällä, vaan kerron vain minkä koen velvollisuudekseni kertoa. En ole mitään, vain viestin tuoja.
Ottakaa tämä jos hyväksi näette, älkääkä välittäkö oikeastaan, koska tämä ei ole mitään brassailua mihinkään suuntaan. Aikanaan tämä paljastuu, oli miten ikinä tahansa olikin. Jumalan suunnitelmia kun kukaan ei voi estää tai hallita.
19.02.2015 16:01
Siis onko myymälävarkaus sun mielestäs pienin rikos Jumalan lakia vastaan mitä on? Vai oliko se vaan hyvä kohta mistä aloittaa?
Nimittäin kymmenen käskyä on kuin synnin karrikatyyripiirros. Siinä on karrikoituna kaikki synnit. Moosehan itse jo joutui nostamaan käskyjen määrää elianikanaan 613 kappaleeseen ja sen jälkeen niitä on tullut lisää kymmeniä tuhansia.
Aadamin ja Eevan syntihän oli tottelemattomuuden seuraus, eikä niinkään se vielä että söivät puusta. Lukekaas uudelleen 1. Mooses 2:25 jossa he eivät ensin hävenneet alastomuuttaan. Sitten he rikkoivat Jumalan varoitusta olla syömättä "siitä puusta". Ei heitä heti ajettu paratiisista, vaan vasta 1. Mooses 3:8 eteenpäin kun he olivat syöneet mutta yrittivät vyörryttää syyn Jumalan päälle. Se rikkoi vasta nuo välit.
Meidän vähäisin mutta silti suurin syntimme on siis se ettemme tunnusta asemaamme ja siksi Jumalan tahto on että tunnustamme Jeesuksessa Kristuksessa syntimme. Epäusko on siis syntimme numero 1.
18.02.2015 14:23
En ihan tarkkaa tiedä miksi minun juuri pitää kuunnella, mutta kuuntelin ja totesin saman mitä yleensä. Niin monta on saarnaa, aihetta, kuin on saarnaajiakin aiheineen. Yksi osuva kohta tuossa alkaa kohdasta n. 8:15 ja päättyy n. 8:45 jota hän itsekin tuota ennen pohdiskeli. Ottakaa mikä hyvää on ja hyljätkää jos minä en puhu Raamatun mukaisesti, mutta silti on aina monta oppinutta jotka luulevat ymmärtävänsä Raamattua, vaan eivät ymmärrä.
Jos panitte merkille erään tärkeän pointin, älkää aliarvioiko Raamattua, älkääkä missään nimessä yliarvioiko ketään sen tulkitsijana.
Kymmenen vuotta sitten aloin rukoilla että Jumala raottaisi ja alkaisi avata minulle ilmestyskirjaa. Näin alkoi tapahtua, sain avata tuota ihmeellistä kirjaa pala palalta ja pikkuhiljaa huomasin ettei kukaan välttämättä enää ollutkaan kanssani samaa mieltä. Miksiköhän? Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että tuota kirjaa oli minulle avattu ihan eri näkökulmasta mitä ennen kukaan sitä oli lähestynyt.
18.02.2015 14:02
Kun kerran tämä koko KIRJAKÄÄRÖ joka on lukittu seitsemällä SINETILLÄ, kuvastaa koko maailman lunastusta, koska sille ei löytynyt arvollista avaajaa, kunnes Daavidin juurivesasta tuli se jolla oli niin arvollinen että saattoi sen avata, niin sieltä ei ensimmäisen sinetin jälkeen pomppaa mikään sammakko ylös. Kyllä siltä lähtee avaaja itse pelastussanomansa mukana, joka kuuluu 1. armo 2. miekka 3. laki ja 4. kuolema
Tähän on pakko sanoa vaan että AMEN!
18.02.2015 11:33
Kuka voitti maailman? Jeesus Kristus
Kuka voitti kuoleman? Jeesus Kristus
Kuka tulee voittamaan? Jeesus Kristus
Kuka ei voittanut maailmaa? saa_tana
Kuka ei voittanut ikuista elämää? saa_tana
Kuka ei tule voittamaan? saa_tana
Jumala on ennen kaikkea looginen Jumala, eikä hän heittele mitään valheenkaltaistakaan Raamatun lehdille roikkumaan. Tätä peilaten kysyn teiltä, jos ratsastaja lähtee voittajana, niin mitä hän oli voittanut?
Piho puhuu jostain "välivoitoista"... älkää nyt viittikö... kuunnelkaa ittekki mitä puhutte jostain välivoitoista. Jumala valehtelisi, koska ei erävoitto ole voitto. Jumala puhuu lopullisesta voitosta, eikä mistään ihmeen välivoitoista. Eihän Jeesuskaan hävinnyt kuoltuaan ristillä, vaikka koko muu jengi ympärillä juhli "välivoittoa". Jeesus voitti tuossa hetkessä koko maailman synnin, eikä se ollut mikään saatanan välivoitto.
On vain yksi ainoa todellinen VOITTAJA, joka lähti VOITTAJANA.... VOITTAMAAN!
18.02.2015 11:28
No sanoppas muuta, minäkin ihmettelen miksi et erota niin selvää juttua. Kaksi valkoista hevosta ennen ja jälkeen vihan ajan. Siellä se tulee kaikessa kirkkaudessaan voittajana. Eihän Jeesus häviäjänä lähtenyt, vaan voittajana voittamaan. NIIN PÄIVÄN SELVÄÄ, etkä millään tahdo erottaa tätä tosiasiaa.
18.02.2015 11:19
Onhan se tietysti niin, että jos on saanut jotain päähänsä, niin valkoinenkin on mustaa, vaikka mistä suunnasta katsoisi.
18.02.2015 10:21
Ei mitään loogista, eikä yhtään perustelua.
Jumalan suunnitelma ei ole eksytys, vaan pelastus Joh. 3:16
Jumala lähettää väkevän eksytyksensä muttei se kuulu tuohon perintökirjaan millään tavalla. Mieti esimerkiksi kuka kutsuu nuo hevoset? Oletko edes koskaan ajatellut kuka ne kutsuu...? Pyhä Henki, nelikasvoinen olento, sanomalla "tule".
18.02.2015 10:19
Ajatellaas asiaa näin ja otetaan esimerkki:
Maailman ja koko luomakunnan tärkein perintökirja Luomakunnan lunastus- ja perintökirja avataan. Luet tarkkaan ja huomaa sen juhlallisuus ja tämän kirjan arvokkuus, sekä se kuinka kaikki kunnioittaa sitä mitä tapahtuu kun tämän kirjan sinettejä aletaan avata.
Ilm. 5:1-14 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat, ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
Sitten se hetki koittaa. Karitsa avaa ensimmäisen sinetin ja sieltä astuu esiin synkin ja kauhein saatanan synagoogan hirviö, mitä maa on koskaan päällään kantanut. Onko tämä loogista edellisen lukemasi jälkeen?
Vai että sinetin avattua itse kuningas, joka voitti synnin, kuoleman ja koko luomakunnan, lähti voittajana voittamaan maan omakseen?
Kumpi on kokonaisuutena loogisempi?
18.02.2015 10:13
Huomaatko, ihan samaa! Koitan muotoilla rautalangasta että lukekaa Ilmestyskirjaa vähän edes laajemmasta näkökulmasta. MIKÄ ON TUO KIRJA, JOSSA OVAT NE SINETIT?
Kun luette tarkemmin ja tajuatte mistä kirjasta siinä on kyse, niin ette ikikuuna päivänä liittäisi siihen antikristuksia mutta ensimmäinen asia minkä sinetin alta tulee olisi kuin nenä päähän, jos sieltä ratsastaisi Jeesus voittajana ja lähtisi voittamaan.
Katsos jos te vaikka katsotte lautasella kaurapuuroa, jossa on voisilmä. Te näette pelkän voisilmän värisen litkun siinä keskellä ja minä katson kaurapuurolautasta keltaisella voisilmällä. Te sanotte että tuo on kusta. Se on selvää kusta lumihangessa varmaan, koska se on keltasta. Minä yritän sanoa että nähkää laajemmin ja katsokaa missä se teidän kusi sijaitsee, keskellä kaurapuuroa lautasella, se ei voi siis olla kusta.
Te sanotte vaan, se on keltaista, sen täytyy olla kusta.
18.02.2015 00:27
Jokainen käsittää asian niinkuin itse tykkää. Tämä tieto ei ketään pelasta, kuten sekään onko pre- mid- post- tai mikä vaan tribulaatioyhdistelmä. Se vaan ihmetyttää että miksi ei kukaan kiinnitä huomiota siihen peruskysymykseen, mikä on ilmestyksen näyssä oleva kirjakäärö ja mitä se voi pitää sisällään, ollakseen luomakunnan perintökirja, jolle ei millään tahtonut löytyä sille arvollista sinettien avaajaa. Tuo kirja olisi siis maailmankaikkeuden tärkein kirja.... ja miettikää nyt uudelleen.... sitten sen kirjan ensimmäisen sinetin avattua syöksyy esiin joku saa_tanan kätyripelle, sätkyukko ja antikristus. KAMOON!
18.02.2015 00:12
En jaksa tingata... asia ei liene niin tärkeä että sen takia kannattaa sauhuta.
18.02.2015 00:07
...mutta silti väärin!
18.02.2015 00:05
Eipä näytä olevan sullekaan oikeen selvää, kun pitää "copypastettaa" koko Raamattu tänne eikä yhtään ainoaa jaetta tule tueksesi.
17.02.2015 22:31
Sit kolmanneks, vertauksia ei saisi koskaan verrata toisiinsa sellasenaan, vertaus vertauksesta, koska Jumala on verrannut itseään niin päinvastaisissa merkityksissä kuin olla voi. Jeesus on ollut niin käärmeen, kuin karitsan, kuin leijonan kuin varkaankin roolissa, joten älkää verratko vertauksia keskenään.
Nuo ratsastajat Johanneksen näyssä ovat kokonaan oma juttunsa, jolla ei ole ihan suoraan tekemistä sen ratsastajan kanssa, joka mainitaan ilemstyksen 19. luvussa.
17.02.2015 20:40
On ihan pakko kysyy, et käyks ihan kaikil pytyillä? Eihän tos oo mitään järkee, niinku "ahaa, toi onki erona". Ihan sama heppa ja sama mies selässä. Vain jousi puuttuu, eli onko sota mielestäsi ohi silloin kun Jeesus saapuu kaikessa kirkkaudessaan? Tarvitseeko se ratsastaja enää jousta?
Oot tainnu kattoo näitä Hollywoodin tekemiä juttuja ilmestyskirjasta ku jääny joku pakkomielle assosiaatio päälle et ku joku puhuu valkosesta hevosesta niin se heti on paha.
Tiedättekö esim. mitä... mä oon tehny kyselyn ihmisiltä, mitä he kokevat tuossa valkeassa ratsastajassa. Poikkeuksetta kaikki, jotka eivät ole internetin ja television kanssa olleet tekemisissä, vastaavat Jeesus ja ne jotka ovat saaneet vaikutteita, vastaavat eksyttäjä.
17.02.2015 20:35
Ehkä sinä olet puhunut... älä vedä mua juttuihis.
17.02.2015 18:51
111 / 121