Polttoaineen hinta

Näin viime yönä sellaista unta että polttoainetta oli tullut erä Suomeen ja siinä jakeluerässä niillä huoltoasemilla, joissa sitä oli tarjolla, oli maahantuojan nimi. Se oli joku yrityksen nimi. Erä oli ikäänkuin huomattavalla alennuksella liikkellä ja loppuisi melkeen heti. Hintaa litralle oli pantu 2,98€
Tänään kun aamulla luin uutisia, niin siellä ilmoitettiin bensa-alen olevan ohi ja hinta alkaa nousta jälleen.

11

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      Shalom ja Huomenta Rakas Jarmo veliseni ....
      Tuo unesi nostatti heti mieleeni tuon Hilja Aaltosen tekstin jonka tänne kirjoitin; Palaako lamppusi?
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13444066#comment-78029442
      Ja siitä kysymys; kysymmekö palveluksen hintaa? Onko öljy jota käytämme sitä Jeesuksen verellä puhdistettua? Tässä miettimistä jokaiselle, omalle kohdalleen, henkilökohtaisella tasolla, sillä kukaan muu ei voi tehdä itsemme vuoksi tunnustusta Jeesuksen kasvojen eteen, Golgatan ristin juurelle, se meidän kaikkien on tehtävä itse, tunnustaa Jeesukselle syntimme.
      Mikä on sinun hintasi? Ylpeys?
      Jeesuksen edessä voit olla se mikä olet, kun tunnustat ja siitä kasvusi alkaa, kohti parannusta, sillä haluathan sen jälkeen pyrkiä parantamaan elämääsi, ettet enää tekisi sitä, mikä on sinun halusi ja himosi.
      Herra olkoon kanssanne ja antakoon teille rauhan.
      Aamen.
      Siunausta teille ystäväni, te jotka kuljette sitä ihanaa uskon tietä.

      • sinettisormus1

        Tässä tuo Hiljan teksti:
        Palaako lamppusi?

        Kaikille tuttu Matteuksen evankeliumin 25 luku kertoo näin: ”Mutta yösydännä kuului huuto: ”Katso ylkä tulee, menkää häntä vastaan.” Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille, antakaa meille öljyänne, sillä meidän lampumme sammuvat.”

        Tämä Matteuksen evankeliumin 25 luku on kuin Jumalan kansan eväspaketti matkaa tehdessämme tänä vaikeana aikana. Siinä puhutaan Jeesuksen tulemisesta.

        Kun olen tarkastellut aikaa tällä pienellä vartiopaikallani, missä työtä teen, niin selvästi kuuluu Hengen korvaan tuo huuto: katso ylkä tulee. Jumalan ihmisen hengen korva kuulee tuon Hengen huudon: Jeesus tulee, Herra on vartiopaikalleni lähettänyt ihmisiä, joiden ensimmäinen sana, kun he alttarille tulevat, on: minun lamppuni sammuu. Heillä on hätä tästä, ei sitä huudeta ääneen, mutta sydän tuntee sen. Kauhistuu, mistä minä saan öljyä.

        Kotini hiljaisen alttarin ääreen on laskettu taakkoja, haavoja, tahroja kantava sydän. Tänä päivänä tuhannet Jumalan joutsenet ovat lentokyvyttöminä laskeutuneet laineiden vietäväksi. Miksi? On leikitelty Jumalan armon kanssa. Tie on kaita, portti on ahdas. Sen läpi olemme uuden syntymisen itkuissa ja iloissa käyneet. Meille on annettu ihana leima: Jumalan lapseus, anteeksiantamus Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta tie on kaita. Se on aidattu kahta puolta. Siinä keskellä on vain Golgatan verinen polku, kotitie, kirkkotie, jossa on Jeesuksen askeleet. Siitä ei saa poiketa mihinkään, mutta siltä tieltä ei hullukaan eksy.

        Tahdon tänä päivänä todistaa: Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä. Tämä on vanhanaikainen sana tämän päivän jumalisuuden keskellä. Nyt pitää olla himphamppua. Menet polkkaa tai valssia, kunhan käyt kirkossa tai kokouksessa, niin matka on kunnossa. Ei ystävät, tie on kaita!

        Tänä päivänä yön huuto: ”Jeesus tulee pian” kuuluu elävän kristityn korvaan. Kun se huuto kuuluu, silloin joutuu katsomaan, mitä nutun alla on. Tuntuu siltä, että lamppuni sammuu. Näitä sammuvia lamppuja Jumalan seurakunnan keskellä on. Kun uskon lamppu sammuu ja sydän on karrella, me tiedämme, öljy on loppunut. Vaikka raapaisee kuinka monta tulitikkua, jos öljy on lopussa, niin lamppu ei pala.

        Mitä öljy on? Uskon näkemyksetkö? Ei, ystävät. Golgatan verinen voima, anteeksiantamus Kristuksessa Jeesuksessa. Kun tämä armon öljy on sydämessä, ihmeellinen Lampunhoitaja niistää sen sydämen, jos se on karrelle palanut. Ja liekki syttyy. Sammuneet lamput syttyvät vain Golgatalla. Ei se siitä parane, vaikka muutat seurakuntaa ja kirkkoa. Kun öljy on loppu, niin se on loppu. Vie sydämesi Golgatan huoltoasemalle, siellä se pestään, täytetään säiliöt ja matka jatkuu. Olkoon tämä sellainen päivä, jolloin sammuvan lampun karsta otetaan pois ja sydän täytetään taivaallisella öljyllä Pyhässä Hengessä.

        Minä tiedän, sammunut voi syttyä. Karsta niistetään pois. Sydämen säiliöön annetaan öljyä Pyhässä Hengessä, ja lamppu palaa. Uskon, että kun sammuneiden lamppujen kanssa tullaan sielunhoitajien luokse ja kun alttarilla hoidetaan sammuneita lamppuja kuntoon, ne syttyvä uudestaan. Eräs ystävä eilen soitti ja sanoi: ”Minä olen seitsemän kuukautta ollut pimeydessä. En ole uskaltanut enkä jaksanut lukea Jumalan sanaa ja minun rukoukseni on ollut kuivaa. Ryömin Golgatalle. Kotipolkua Golgatalle. Jäin Herran jalkoihin ja Taivaan Isä korjasi tekonsa, kosketti minua.”

        Jeesuksen tulo on lähellä. Puoliyön huuto kuuluu sydämen korvaan. Lamppumme sammuvat. Tuodaan sammuvat lamput Golgatan huoltoasemalle, siellä ne syttyvät uudestaan. Siellä annetaan tyhjiin sydämemme astioihin öljy, joka riittää. Meillä on Jeesus Kristus. Et sinä enkä minä. Me olemme vain työvälineitä Herran suurilla vainioilla. Ei muuta. Sanotaan Herralle: tässä minä olen, tapahtukoon sinun tahtosi.

        *******

        Tässä Hiljan ajatuksia ja niin tosia, olkoon tänään se päivä …....


    • Lisään vielä kun muistin, että unessa sen firman nimi joka toi bensaa maahan oli teipattuna automaatin kylkeen ja se oli ikäänkuin hyväntekeväisyyttä. Koin että oli etuoikeus asaada tuota polttoainetta silloin ja sen normaali hinta huiteli jossain 3,60€:n korvilla.

      • sinettisormus1

        Totta, olemme tällä hetkellä etuoikeutettuja, saamaan syntimme anteeksi ja ottamaan vastaan Jeesus elämäämme ja tuo evankeliumin sanoma, mutta pian tulee aika ja hinta kovenee, Jeesus tulee pian, olemmeko valmiita, ostammeko nyt tuon öljymme kun se vielä hyvällä meille tarjotaan.

        Rukous


        Tunnustan edessäsi, pyhä Jumala,
        että olen syntymästäni saakka ollut syntinen ihminen.
        Isieni tavoin olen rikkonut pyhää tahtoasi vastaan
        ja tehnyt syntiä ajatuksin ja sanoin,
        teoin ja laiminlyönnein.
        En ole rakastanut sinua koko sydämestäni
        enkä lähimmäistäni niin kuin itseäni.
        Tiedän, että syntini tähden olen ansainnut ikuisen kadotuksen,
        jos tuomitset minut pyhyytesi ja vanhurskautesi mukaan.
        Mutta sinä, rakas taivaallinen Isä,
        olet luvannut armahtaa kaikki,
        jotka tahtovat tehdä parannuksen
        ja pakenevat uskossa Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen turviin.
        Tähän laupeuteesi minä luotan ja rukoilen:
        Anna syntini anteeksi nimesi tähden.


    • sinettisormus1

      Tuo unesi voi siis kertoa myös Suomeen saapuvasta herätyksestä ja meille on aivan erityis erä tarjolla öljyä ...
      Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle, Jeesus opeta Suomen kansa rukoilemaan!
      Aamen.

    • sinettisormus1

      Sanan paikkaa tuohon uneen ...

      JESAJA 55
      1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
      ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
      2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
      3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
      4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
      5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
      6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
      7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
      8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
      9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
      10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
      11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
      12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
      13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

    • Jumaliste, oikea profeetta! Ens kerral profetiat niinku etukäteen, ni on uskottavampaa. Jälkikäteen kun kaikki profetiat osuu aina kohdalleen.

      • Poretabs

        Onks bensa pompsahtanu jo yli kolmeen euroon vai?


    • sinettisormus1

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe