Musta- ja harmaa hevonen

Hepat

”Saaran” näyt mustasta ja harmaasta hevosesta

Aamulla 24.10.2014, jo valveilla ollessani, näin suuren mustan hevosen, jolla oli kiiltävä karva ja voimakkaat lihakset. Se oli kuin lähdössä juoksemaan.

Muutama vuosi sitten ennen Egyptin tapahtumia näin näyn, jossa oli harmaan laikukas valtavan kokoinen hevonen takajaloillaan seisten etujalat koukussa ilmassa. Hevonen näkyi horisontissa metsänreunan takaa siten, että vain ylävartalo näkyi.

Jouko Pihon kommentti:

Musta hevonen viittaa tulevaan ruokapulaan ja nälänhätään, kun kolmas sinetti avataan, mistä Ilmestyskirjan luvun 6 jakeet 5 ja 6 kertovat näin:

”Kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Siinä samassa näin mustan hevosen, ja sillä, joka istui hevosen selässä, oli kädessään vaaka. Minä kuulin äänen, joka tuntui tulevan noiden neljän olennon keskeltä, ja se sanoi: "Mitta vehnää denaarilla, ohraa kolme mittaa. Öljyyn ja viiniin älä koske."

Harmaa hevonen viittaa kuolemaan, tuleviin sotiin, nälkään, tauteihin ja villipetoihin, kun neljäs sinetti avataan, mistä Ilmestyskirjan luvun 6 jakeet 7 ja 8 kertovat näin:

”Kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin neljännen olennon sanovan: "Tule!" Siinä samassa näin tuhkanharmaan hevosen. Se, joka istui hevosen selässä, oli nimeltään Kuolema, ja sen jäljessä tuli Tuonela. Ratsastajille annettiin valta neljänteen osaan maata, ne saivat tappaa miekalla, nälällä ja rutolla ja jättää loput villipetojen kynsiin.”

Sekä mustan että harmaan hevosen synkeät sodan, nälän ja kuoleman ajat ovat lähestymässä.

Ilmestyskirjassa mainitaan myös tulipunainen hevonen, joka tulee esiin, kun toinen sinetti avataan (Ilm. 6:3-4). Tulipunaisen hevosen ratsastajalle annetaan iso miekka ja valta riistää rauha maan päältä ja panna ihmiset tappamaan toisiaan.

Kaikki nämä demoniset vitsaukset tulevat ihmiskunnan osaksi, koska ihmiset ovat luopuneet Jumalasta ja seuraavat mieluummin omia himojaan ja Saatanan houkutuksia.
http://www.jouko-piho.fi/211357862

34

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9476

      Vaikeuksia tulossa lisää maallemme. Miksi? Jumalattoman menon takia.

    • gabriel67

      minä aikoinani näin mustia lippuja unessa.....nyt huomasin että ovat esillä,,,mitähän se tarkoittaa muut naureskeli silooin minulle.

    • Toisetan saman minkä olen jo sanonut ja koen noissa apokalyptisissa hevosissa:

      Lähtökohta on siinä, MIKÄ ON KIRJAKÄÄRÖ. Se on eräänlainen lunastuskirja, jolle Taivaassa etsittiin omistajaa koko vanhan liiton ajan, kunnes karitsa uhrattiin ja tämä sai sen ja perinnölle löytyi arvollinen omistaja avaamaan sen sinetit. Tämä alustus jo yksistään kertoo sen, ettei kirjan sisällössä ole mitään saatanalle kuuluvaa. Senhän pitäisi järkikin jo sanoa.
      Sen sijaan sisältö kertoo koko pelastussanoman ja sen päätöksen, sadonkorjuun, kaikissa sineteissä 1-7 yhteensä.
      1. sinetti, valkoinen hevonen, Jeesus Kristus itse, oli voittanut synnin, maailman, kuoleman ja tuonelan, joka lähti siis voittajana voittamaan omansa. Jousi on Jonatanin jousi.
      Kuningas Saul oli ensimmäinen juutalaisten kuningas, jonka pojalla oli tämä jousi.
      2. sinetti, punainen hevonen ja miekka. Tässä on se väline millä laki saadaan esiin, sana. Jeesushan sanoi, etten minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan ja otan rauhan pois jne. eli kyseessä on väline, jolla tehdään armon tarve näkyväksi.
      3. sinetti, mustassa hevosessa on laki, ihminen ja sen punnitseminen, koiniks mitta ja denaari olivat erityisesti ihmisen tarpeeseen suhteessa käytettyyn aikaan sidoksissa olevia mittayksiköitä. Niissä mitataan ihmisen teot suhteessa siihen mitä tämä teoillaan ansaitsee, siis armon vastakohta on musta hevonen. Se punnitsee armotta ihmisen kevyeksi ja kuoleman omaksi.
      4. sinetti, hallava hevonen onkin se jonka jokainen ihminen kohtaa viimeisenä kun kaikki edelliset hevoset ovat menneet. Se kenellä oli ensimmäisen hevosen antama lahja hallussaa, armo, kuolevat mutteivät kuolekaan, vaikka olivat kuolleet.
      5. sinetti kertoo ylösnousemuksesta ja viimeisten päivien alakamisesta
      6. sinetti kertoo mitä tulee ahdistuksen aikana tapahtumaan pääpiirteittäin
      7. sinetti kertoo mitä tulee tapahtumaan Jumalan vihan aikana pääpiirteittäin

    • Valitan

      1. Valkoinen hevonen on edelleenkin eksyttäjä.

      • Mitä eksyttäjä on voittanut, koska hän lähtee voittajana...???
        MItä eksyttäjä lähtee voittamaan, koska (Joh.ilm. 19:20)...???


    • Onpuhuttu

      Etkö sinä Jarmo muista.

      • Ehkä sinä olet puhunut... älä vedä mua juttuihis.


      • 201

        Hyvä on sitten. Kahdessadas kerta.

        Tässä eksyttäjä.
        Ilm. 6:2
        Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.


        Tässä Jesus Kristus.
        Ilm. 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, >> Jakeen lisätiedot
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."


      • 201 kirjoitti:

        Hyvä on sitten. Kahdessadas kerta.

        Tässä eksyttäjä.
        Ilm. 6:2
        Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.


        Tässä Jesus Kristus.
        Ilm. 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, >> Jakeen lisätiedot
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

        On ihan pakko kysyy, et käyks ihan kaikil pytyillä? Eihän tos oo mitään järkee, niinku "ahaa, toi onki erona". Ihan sama heppa ja sama mies selässä. Vain jousi puuttuu, eli onko sota mielestäsi ohi silloin kun Jeesus saapuu kaikessa kirkkaudessaan? Tarvitseeko se ratsastaja enää jousta?
        Oot tainnu kattoo näitä Hollywoodin tekemiä juttuja ilmestyskirjasta ku jääny joku pakkomielle assosiaatio päälle et ku joku puhuu valkosesta hevosesta niin se heti on paha.
        Tiedättekö esim. mitä... mä oon tehny kyselyn ihmisiltä, mitä he kokevat tuossa valkeassa ratsastajassa. Poikkeuksetta kaikki, jotka eivät ole internetin ja television kanssa olleet tekemisissä, vastaavat Jeesus ja ne jotka ovat saaneet vaikutteita, vastaavat eksyttäjä.


      • 201 kirjoitti:

        Hyvä on sitten. Kahdessadas kerta.

        Tässä eksyttäjä.
        Ilm. 6:2
        Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.


        Tässä Jesus Kristus.
        Ilm. 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, >> Jakeen lisätiedot
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

        Sit kolmanneks, vertauksia ei saisi koskaan verrata toisiinsa sellasenaan, vertaus vertauksesta, koska Jumala on verrannut itseään niin päinvastaisissa merkityksissä kuin olla voi. Jeesus on ollut niin käärmeen, kuin karitsan, kuin leijonan kuin varkaankin roolissa, joten älkää verratko vertauksia keskenään.
        Nuo ratsastajat Johanneksen näyssä ovat kokonaan oma juttunsa, jolla ei ole ihan suoraan tekemistä sen ratsastajan kanssa, joka mainitaan ilemstyksen 19. luvussa.


    • Jarmolleapuva

      Voisko joku auttaa Jarmoa selventäen valkoisia hevosia tarkemmin. Minulta loppuvat jo sanat.

      Tässä Jesus Kristus
      Ilm. 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
      Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
      Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
      Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

      6:16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      6:18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

      Hebr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
      Ilm. 1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa

      • Lisäapuva

        1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa. >> Jakeen lisätiedot
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        1:19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
        1:20 Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."


      • Eipä näytä olevan sullekaan oikeen selvää, kun pitää "copypastettaa" koko Raamattu tänne eikä yhtään ainoaa jaetta tule tueksesi.


      • Ihantottaa

        Jarmo. Hae apua.


      • Voiraukkaa

        Apua tarvitsee jos sanoo itseään eikä tiedä, mikä on kaksiteräinen miekka.

        Ilm. 2.valkea hevonen
        -hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka,- kenen suusta?
        -ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. (Jumalan sana on Jeesus)
        Hebr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra." (tämäkö sitten eksyttäjä?)


      • En jaksa tingata... asia ei liene niin tärkeä että sen takia kannattaa sauhuta.


    • Jouko_Piho

      Valkoisella hevosella ratsastava on Antikristus, joka matkii valkoisella hevosella ratsastavaa oikeaa Kristusta. Hänen saamansa voitot viittaavat näennäisin ja lyhytaikaisiin voittoihin, kun suurin osa ihmisistä lähtee seuraamaan Antikristusta luullen hänen olevan Kristus.

      • Jokke

        Juuri niin, Jouko. Osasit ilmaista asian oikein.


      • Jokke kirjoitti:

        Juuri niin, Jouko. Osasit ilmaista asian oikein.

        ...mutta silti väärin!


      • omrajonväärin

        Ihan totta Jarmo. Huomaatko, että et ota mitään tietoa vastaan, pelkkää väittelyä sinulla. Se on turhaa kuten olemme nähneet aiemminkin.


      • omrajonväärin kirjoitti:

        Ihan totta Jarmo. Huomaatko, että et ota mitään tietoa vastaan, pelkkää väittelyä sinulla. Se on turhaa kuten olemme nähneet aiemminkin.

        Huomaatko, ihan samaa! Koitan muotoilla rautalangasta että lukekaa Ilmestyskirjaa vähän edes laajemmasta näkökulmasta. MIKÄ ON TUO KIRJA, JOSSA OVAT NE SINETIT?
        Kun luette tarkemmin ja tajuatte mistä kirjasta siinä on kyse, niin ette ikikuuna päivänä liittäisi siihen antikristuksia mutta ensimmäinen asia minkä sinetin alta tulee olisi kuin nenä päähän, jos sieltä ratsastaisi Jeesus voittajana ja lähtisi voittamaan.
        Katsos jos te vaikka katsotte lautasella kaurapuuroa, jossa on voisilmä. Te näette pelkän voisilmän värisen litkun siinä keskellä ja minä katson kaurapuurolautasta keltaisella voisilmällä. Te sanotte että tuo on kusta. Se on selvää kusta lumihangessa varmaan, koska se on keltasta. Minä yritän sanoa että nähkää laajemmin ja katsokaa missä se teidän kusi sijaitsee, keskellä kaurapuuroa lautasella, se ei voi siis olla kusta.
        Te sanotte vaan, se on keltaista, sen täytyy olla kusta.


    • Jokainen käsittää asian niinkuin itse tykkää. Tämä tieto ei ketään pelasta, kuten sekään onko pre- mid- post- tai mikä vaan tribulaatioyhdistelmä. Se vaan ihmetyttää että miksi ei kukaan kiinnitä huomiota siihen peruskysymykseen, mikä on ilmestyksen näyssä oleva kirjakäärö ja mitä se voi pitää sisällään, ollakseen luomakunnan perintökirja, jolle ei millään tahtonut löytyä sille arvollista sinettien avaajaa. Tuo kirja olisi siis maailmankaikkeuden tärkein kirja.... ja miettikää nyt uudelleen.... sitten sen kirjan ensimmäisen sinetin avattua syöksyy esiin joku saa_tanan kätyripelle, sätkyukko ja antikristus. KAMOON!

      • Nytonseaika

        Ei syöksy mitään mikä ei ole Jumalan suunnitelmissa.
        Jumalan suunnitelmissa on eksytys, joka erottelee jyvät akanoista, että tulee puhdas ja rikkavilja, luste erikseen. Raamattu kertoo meille myös, että moni luulee pelastuvansa, mutta ei pelastu kun ei ole totisella sydämellä ottanut Vapahtajaa, Jeesusta Kristusta Herrakseen. On kulkenut kahta tietä.
        Herra puhui jo viime keväänä, että Minä luon uutta, erottelen jyvät akanoista.


      • Nytonseaika kirjoitti:

        Ei syöksy mitään mikä ei ole Jumalan suunnitelmissa.
        Jumalan suunnitelmissa on eksytys, joka erottelee jyvät akanoista, että tulee puhdas ja rikkavilja, luste erikseen. Raamattu kertoo meille myös, että moni luulee pelastuvansa, mutta ei pelastu kun ei ole totisella sydämellä ottanut Vapahtajaa, Jeesusta Kristusta Herrakseen. On kulkenut kahta tietä.
        Herra puhui jo viime keväänä, että Minä luon uutta, erottelen jyvät akanoista.

        Ei mitään loogista, eikä yhtään perustelua.
        Jumalan suunnitelma ei ole eksytys, vaan pelastus Joh. 3:16
        Jumala lähettää väkevän eksytyksensä muttei se kuulu tuohon perintökirjaan millään tavalla. Mieti esimerkiksi kuka kutsuu nuo hevoset? Oletko edes koskaan ajatellut kuka ne kutsuu...? Pyhä Henki, nelikasvoinen olento, sanomalla "tule".


    • Ajatellaas asiaa näin ja otetaan esimerkki:
      Maailman ja koko luomakunnan tärkein perintökirja Luomakunnan lunastus- ja perintökirja avataan. Luet tarkkaan ja huomaa sen juhlallisuus ja tämän kirjan arvokkuus, sekä se kuinka kaikki kunnioittaa sitä mitä tapahtuu kun tämän kirjan sinettejä aletaan avata.

      Ilm. 5:1-14 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
      Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
      Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
      Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
      Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
      Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat, ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
      Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
      Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.

      Sitten se hetki koittaa. Karitsa avaa ensimmäisen sinetin ja sieltä astuu esiin synkin ja kauhein saatanan synagoogan hirviö, mitä maa on koskaan päällään kantanut. Onko tämä loogista edellisen lukemasi jälkeen?

      Vai että sinetin avattua itse kuningas, joka voitti synnin, kuoleman ja koko luomakunnan, lähti voittajana voittamaan maan omakseen?

      Kumpi on kokonaisuutena loogisempi?

      • Onhan se tietysti niin, että jos on saanut jotain päähänsä, niin valkoinenkin on mustaa, vaikka mistä suunnasta katsoisi.


    • Jokke

      Kun on kaksi valkoista hevosta Ilm.kirjassa niin eksynyt ei erota eksyttäjää Jeesuksesta Kristuksesta, joka on se toinen valkoisella hevosella ratsastava.
      Niin on Herra sen tarkoittanutkin ja juuri siksi tulee ensin eksyttäjä, valheellinen matkija.

      • No sanoppas muuta, minäkin ihmettelen miksi et erota niin selvää juttua. Kaksi valkoista hevosta ennen ja jälkeen vihan ajan. Siellä se tulee kaikessa kirkkaudessaan voittajana. Eihän Jeesus häviäjänä lähtenyt, vaan voittajana voittamaan. NIIN PÄIVÄN SELVÄÄ, etkä millään tahdo erottaa tätä tosiasiaa.


    • Kuka voitti maailman? Jeesus Kristus
      Kuka voitti kuoleman? Jeesus Kristus
      Kuka tulee voittamaan? Jeesus Kristus
      Kuka ei voittanut maailmaa? saa_tana
      Kuka ei voittanut ikuista elämää? saa_tana
      Kuka ei tule voittamaan? saa_tana
      Jumala on ennen kaikkea looginen Jumala, eikä hän heittele mitään valheenkaltaistakaan Raamatun lehdille roikkumaan. Tätä peilaten kysyn teiltä, jos ratsastaja lähtee voittajana, niin mitä hän oli voittanut?
      Piho puhuu jostain "välivoitoista"... älkää nyt viittikö... kuunnelkaa ittekki mitä puhutte jostain välivoitoista. Jumala valehtelisi, koska ei erävoitto ole voitto. Jumala puhuu lopullisesta voitosta, eikä mistään ihmeen välivoitoista. Eihän Jeesuskaan hävinnyt kuoltuaan ristillä, vaikka koko muu jengi ympärillä juhli "välivoittoa". Jeesus voitti tuossa hetkessä koko maailman synnin, eikä se ollut mikään saatanan välivoitto.
      On vain yksi ainoa todellinen VOITTAJA, joka lähti VOITTAJANA.... VOITTAMAAN!

    • Kun kerran tämä koko KIRJAKÄÄRÖ joka on lukittu seitsemällä SINETILLÄ, kuvastaa koko maailman lunastusta, koska sille ei löytynyt arvollista avaajaa, kunnes Daavidin juurivesasta tuli se jolla oli niin arvollinen että saattoi sen avata, niin sieltä ei ensimmäisen sinetin jälkeen pomppaa mikään sammakko ylös. Kyllä siltä lähtee avaaja itse pelastussanomansa mukana, joka kuuluu 1. armo 2. miekka 3. laki ja 4. kuolema
      Tähän on pakko sanoa vaan että AMEN!

    • Aloituskin

      Kuuntele linkki - Jumala lähettää eksytyksen.
      Pysy aiheessa, älä laajenna koko Raamattua koskevaksi eksyttääsesi aiheesta.

    • Jeesuksenprofetia

      Ilmestyskirja on Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka hän näytti Johannekselle.
      Ilm 1:
      19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva
      Kyseessä on siis profeetallinen kirja.

      Mikäli minä ymmärrän lukemaani, Karitsa on Ilm 6 luvussa taivaassa avaamassa sinettejä. Hän ei lähde välillä käymään maan päällä ratsastelemassa:

      Ja kun luemme Ilm 6:
      15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
      16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
      17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"

      Kaikki ihmiset maan päällä tietävät, että on Karitsan vihan aika. Edellä olevat jakeet todistavat sen. Miten he voivat sen tietää?
      Koska Jumala on ennen Karitsan vihaa ilmoittanut sen kaikille maan ihmisille ja kaikki ovat joutuneet tunnustamaan Jumalan ja Kristuksen valtasuuruuden ja voiman. Kristuksen ja Jumalan viha ei tule siis yllättäen ihmiskunnan ylle.

      Ilm 5:
      12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
      13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

      • LaatikoituJumala

        Kummia nämä ihmiset jotka laatikoivat Jumalaansa. No jos näin on, niin sittenhän se toinenkaan valkoinen ratsastaja ei voi olla samassa paikassa kahta kertaa. Kuka se sitten tulee siinä näyssä kaikessa kirkkaudessaan?


    • Jeesuksenilmestys

      Mitä on tapahtunut sitä ennen?

      Kaikki sinetit on avattu, kaikki pasuunat on puhallettu, kaikki vihan maljat on kaadettu, kaikki tuomiot on julistettu ja nyt aukeaa taivas ja Jeesus Kristus lähtee viimeiseksi tuomioksi kostamaan Antikristukselle ja hänen sotajoukoilleen.

      Ilm 19:
      11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa

      ja Pyhät tulevat hänen kanssaan
      14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen
      ja Helvetti saa ensimmäiset uhrinsa
      20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe