Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
OHO! Tähän on pakko sanoa ISO AMEN!
Olet saanut maistaa salattua mannaa.
04.02.2015 12:56
Näinhän se juuri menee... henkimaailma näkee ihmisen syvemmät ajatukset ja toimii sen mukaan. Siksipä on sanonta "Teidän vastustajanne, per_kele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."
04.02.2015 10:56
Kappas kun en silloin lukenut sitä, en ainakaan muista. Olisin varmasti muistanut kun se vielä osuu noin hienosti sinne 3. Mooseksen 23 lukuun, jossa tuosta sadonkorjuusta kerrotaan. Siellähän kerrotaan jopa uutisviljan (morsian) suhdeluku muuhun satoon 1:20 osaa lestyjä jauhoja. Eli morsiamen lopullinen luku on tosi pieni. Se tarkoittaa sitä että kyllä tulee pätemään sanonta "moni on kutsuttu mutta harva on valittu". Kaikki sinne silti haluttaisi.
04.02.2015 10:16
Aivan mahtavaa!
Halleluja Jeesus Kristus on Herra!
04.02.2015 10:00
Muistatko Pietarin näyn Apt. 10. luvussa. Siinä nostettiin liinavaate koleme kertaa sen neljältä kulmalta taivaaseen. Liinavaatteessa oli kaikkia saastaisia eläimiä, tarkoittaa pakanakansoja.
Näkysi ikkunan edessä kuvastaa ihmisiä kirkastettuina (Jeesus pilven päällä) joka nostetaan kolme kertaa. Eikä ole sattumaa että juuri Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa yön aikana ja samoin Jeesus antoi kolmesti tälle anteeksi. Pönkitti asiaa vielä noustuaan kuolleista kysymällä Pietarilta kolmesti että "rakastatko sinä minua" ja "ruoki lampaitani".
Olen saanut vuonna 2006 palvelustehtäväksi julistaa pelastussanomaa, jossa on juuri näkemäsi asia konkreettisena. Mooses kertoi Jumalan ilmoituksesta miten sato korjataan:
1. Ensin otetaan morsian (uutislyhde sadosta)
2. Sitten korjataan pääsato (häävieraat saapuvat ja pakanakansojen ajat päättyvät)
3. Jeesus saapuu näkyvällä tavalla (ei saa korjata pellon reunoja myöden sillä köyhälle kulkumiehelle on jätettävä syötävää) Oliko se Markus joka sanoi että mahtaneeko Jeesus löytää uskoa maan päältä kun hän palaa? Löytää kyllä, ne pellon reunoille jätetyt.
www.pelatussanoma.fi
04.02.2015 09:56
Amen! Minulla on eräs vastaava kokemus. Tein vain eri tavoin mutta periaate sama.
03.02.2015 22:34
Oletko kävellyt vetten päällä tai herättänyt kuolleita, parantanut sokeita, kuuroja ja rampoja. Ne olivat Jeesuksen hyviä tekoja. Niitäkö sinä teet?
Ystäväni luki tätä ketjua ja sanoi näin:
Hyvää vääntöä ja totuuden esille tuomista. Tuo Ainasoja on sellaista lajia, joka haluaa ehdottomasti sanoa viimeisen sanan ja jatkaa niinkauan kunnes tuntee voittaneensa "hutunkeiton"
http://fi.wiktionary.org/wiki/hutunkeitto
03.02.2015 13:33
Miksi sinä Mikko et vastaile kun sinulta kysytään? Aiotko siis yrittää mennä omien hyvien tekojesi kautta kelpaavaksi Jumalalle. Kuulosti että sekin kaikki perustui vain liiastaan antamiseen. Sehän on ihan älyttömän helppoa ja suorastaan velvollisuutemme antaa liiastamme. Kyselin kyllä paljon muutakin hyvän tekemistä.
Voi kun käsittäisit kuinka monta kertaa olet tässäkin ketjussa tehnyt syntiä ja tuominnut muita uskovia. Kiistänyt veljeytesi mm. minuun, vaikka Raamattu kehoittaa jopa vihamiestään rakastamaan. Sokeuttasi sinä et kykene tajuamaan minkälainen ihminen aina vaan on. En siltikään väitä olevani sinua yhtään parempi, vaikka yhdessä kohtaa heitinkin siihen viittavan kommentin. Syntini ei varmasti ole sinun syntejäsi yhtään sen kummempia. Hyviä tekoja en koskaan halua tuoda esille, koska ne muuttuvat niitä kehumalla synniksi. Jokainen voi itse miettiä jotka minut tuntevat.
Väitit että tuo Galattalaiskirjekin on jotain ihan muuta kuin se on siihen kirjoitettu. Vaikeeks menee takoa sun päähäs totuutta, koska totuutesi ovat vääristyneet omavoimaisuutesi mukana. Olisi ollut mukava tavata sellainen Mikko Ainasoja, joka oli vasta uskoon tullut. Itsellä kun on usko ollut koko elämän, niin se on vaikea ymmärtää ihan kaikkea.
Sen vaan sanon että kun aika on kypsä, Jumala tulee Mikko Ainasojan pudottamaan omiin tekoihinsa ja käsittämään armon merkityksen. Olen tuntenut sellaisen joka oli kuin Mikko, luuli elävänsä täysin synnittömänä ja kun loin kauhuskenaarion, mihin Jumala voisi meidät koetteleuksissaan sallia joutuvan, niin hän kiisti hampaat irvessä kuin Pietari konsanaan "en ikinä jätä ja petä" toisin kävi. Siitä ei mennyt kauaa kun tämä mies joutui koviin koettelemuksiin ja joutui nöyrtymään syntisyytensä tunnustaen voimattomuutensa Jumalan edessä. Se ei ollut kivaa katseltavaa mutta avasi tämän uskovan silmät.
03.02.2015 11:52
Tarkoitatko että hyvillä töilläsi aiot kelvata Jumalalle? MInä olen sanonut etten minä retostele hyvillä töilläni, jos niitä teen.
Oletko sinä koskaan majoittanut tuntematonta ja ruokkinut ja vaatettanut häntä?
Oletko sinä koskaan käynyt vankilassa katsomassa ketään?
Oletko sinä antanut vähästä omastasi puolet tuntemattomalle tarvitsijalle?
Oletko koskaan päässyt pelstamaan kenekään hengen?
03.02.2015 11:10
Okei, en siis ole veljesi... tämä on kyllä huono homma. Tiedätkö että minä pidän sinua veljenäni, koska olet uskossa ja minä kuitenkin rakastan myös sinua ja osaan sen. Katsos kun en edes kirjoittaisi sinulle mitään, jos en välittäisi sinun ekymisestäsi tekojesi suohon ja olet antanut orjuuttaa itsesi.
Galatalaiskirje 5:1-4 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Mutta ystävä hyvä, kuvailetko vielä millä tavoin vastustan Jumalan työtä maailmassa? Liittyykö se siihen että tunnustan syntisyyteni ja kehotan kaikkia muitakin tekemään niin ja laskemaan koko syntitaakka Jeesuksen Kristuksen ristillä vuodattamansa veren kannettavaksi.
03.02.2015 10:47
Kuka on vastustanut hyviä töitä tai kehoottanut olla tekemättä?
Teetkö sinä sellaisia ja olenko minäkin sinulle rakas veli?
03.02.2015 10:05
Ollaan armollisia... rakastakaamme ja olkaamme sopuisia, älkäämme riidelkö. Näin Paavali opettaa seurakuntiaan.
Olemme uskossa kaikki ja tunnustamme samaa evankeliumia. Näkemyksemme vaanm poikkeaa toisistamme, älkäämme siis siitä tuomitko. En minäkään ole missään kohtaa väittänyt että olen "saa_tanan kurja" vaan juuri päin vastoin, armahdettuna kelpaava syntinen. Minä tunnustan syntisyyteni, enkä siis lähde kiistämään sitä. Siinä se ero on... näen synnin eri tavoin. Todellisuudessa en ole yhtään sen syntisempi kuin sinä, Mikko tai Jyrki. En minä tee lihallista syntiä tahdon varan mukaan, vaan kkoen syntisyyden ihan eri mittapuussa kuin ne, joille synti on vain ne kymmenen lihallista käskyä.
Rakastakaamme siis toisiamme kuin itseämme... olkaamme veljiä Herrassa, niin minäkin teen. Jos minä vetäytyisin kärttyisenä kuoreen ja jättäisin teidät, en myöskään rakastaisi veljiäni.
02.02.2015 21:14
Miksi pitää tehdä asiasta niin vaikeaa? Kuka kantaa, mitä kantaa ja millä tavalla?
"Jeesus kantaa syntisäkkiä". Iso kysymysmerkki... Miten sen ymmärrät?
Tää kuulostaa jo ihan saivartelulta... teetkö tästä oikeesti näin älyttömän vaikeaa tahallasi, vai etkö provosoidaksesi keskustelua tahdo ymmärtää sellaista asiaa, jonka viisvuotiaatkin jo tajuavat. Minä ainakin ymmärsin jo viisvuotiaana että Jeesus kuoli ristillä jotta me saisimme elää, kunhan uskomme häneen ja sovitamme pahat tekomme hänessä.
Onko tämä muka liian vaikeaa käsittää? Ihmettelen.
02.02.2015 20:20
Amen aloittajalle. Olen tuossa toisessa armokeskutelussa vääntänyt tätä asiaa jo niin joka kantilta ja todennut että Ainasoja on valinnut tekojensa kautta niillä ansioilla pääsyn Jumalan eteen ja tulla siten hyväksytyksi. Mission imbossible!
Ongelmahan on se että mitä synti syvemmin oikeasti on ja mikä on Jeesuksen rooli synnin sovituksessa. Se on koko keskustelun kompastuskivi.
Syntiä on niiden kymmenen käskyn fyysinen rikkominen MUTTA se ei jää tähän. Eihän siellä lue niitä tuhansia muitakaan asioita joissa ihminen voi syyllistyä Jumalaa vastaan rikkomiseen, joten syntiä on jo pelkästään epäuskoisuus tai rakkaudettomuus. Sitä synti pohjimmiltaan on.
Ei kymmenessä käskyssä lue että "älä syö siitä puusta" vaikka se juuri oli se perisynti josta kaikki alkoi.
Se toinen asia on Jeesuksen rooli tässä "synti-sopassa". Joillekin Jeesus on kertarokotus ja sitten pitää selvitä omin voimin. Lisäksi he näkevät että sellainen joka tarvitsee Jeesusta myöhemmin elämässään, puhumattakaan sillä tavalla kuin minä "joka päivä", meillä ei ole mahdollista saada armoa enää tai olemme muuten toivottomia ja eksynyeitä.
Mutta kumminkin, kuten aloittaja toi selvää Paavalin sanaa, niin asia on vaan niin että Jeesus on meille jokapäiväinen uhrimme ja syntiemme sovittaja.
02.02.2015 18:38
Nimimerkkisi on "armo" ja puhut armosta ristiriitaisena kuin se olisi asuntosi kertaurakka siivousprojekti, kuitenkin sinun sinne asuntoon jääminen edellyttää ettet koskaan sinne enää roskaa toisi. MInun asuntoani tosin joutuu siivoamaan joka päivä.
Tunnen varsin hyvin tuon tavan ajatella, olenhan sentään saanut adventistisen kasvatuksen. Jeesus on tuon armonkäsityksen mukaan kertakäyttöinen rokotus, jota ei tarvita kuin yhden kerran, kun tullaan uskoon ja sen jälkeen luulette voivanne elää synnitöntä elämää ja olla sellaisena kelpaavia Jumalalle. Tuolla tavalla Jeesusta tarvitaan vain kerran ja sitten luulette voivanne olla kelpaavia Jumalan edessä ilman Jeesusta tahrattomina ja puhtaina. Tulette pettymään tähän valintaan.
02.02.2015 18:06
Mä olen tässä ketjussa yrittänyt kääntää monella tapaa tekojen merkitystä armon piirin merkitykseen niin etten ole puhunut niinkään synnin varsinaisesta lihallisesta tekemisestä, vaan syntisyydestä lihallisena olentona ja se ei mene perille.
En minä yritä pönkittää omaa synnittömyyttäni, koska sitä ei oikeasti ole. En ole synnitön, vaan syntinen, enkä muuksi muutu. Sen sijaan syntini kantaa Herrani nimeltä Jeesus Kristus, joka on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poika. Hän on takuumieheni, joten minun ei tarvitse miettiä olenko niin syntinen vai näin syntinen... olen vain syntinen ja se on totta!
Minä kelpaan Jumalalle yhtä täydellisenä Jeesuksessa Kristuksessa kuin ne muutkin uskovat jotka luottavat tähän samaan karitsan veren voimaan ja pukevat sen verellä pestyt vaatteet päälleen.
Kuka siis voi olla niin suuri herra että väittäisi minun olevan syntieni kantaja. Minäö olen syntinen mutta kantaja minulla on siihen, Jeesus Kristus, kuten jo sanoin. Onko siis minkään vertaa väliä mitä minun syntini ovat ja hyvän tekemisestä en ole edes puhunutkaan paljoa, koska kristitynhän kuuluukin tehdä sellaisia tekoja, eikä kuuluttaa niistä foorumeilla. Hyvillä teoillaan brassaileminen on ihan sitä samaa syntiä mitä muukin syntisyys ja syntiähän minä olen sekä kehottanut karttaa, että myös itse kartan.
Mikä on siis se mistä minut täällä tuomitaan? Sekö että luotan Jeesuksen Kristuksen armontyöhön ja hänen verensä anteeksiantavaan voimaanko?
02.02.2015 16:59
En sanonut, vaan olen ollut uskossa syntymästäni asti, eli toukokuun 15. päivästä vuodesta 1964 ja kastettu Kallionemen leirikeskuksessa kesällä 1976
Lopeta tuo minun agiteeraaminen, koska minä uskon Paavalin selviin roomalaiskirjeessä opetettuihin neuvoihin olla enää alistumatta tekojen oruuttamaksi, vaan saan elää vapaana laista Jeesuksessa Kristuksessa. Se on ihan mulla yks ja sama enää mitä sinä siitä ajattelet. Sen minä voin vihjaista että elän lihallisesti todennäköisesti sinua synnittömämmin mutta hengellisestä näkökulmasta rajustikin puhtaammin. MUTTA, minä näen itseni syntisenä koska se on totuus.
02.02.2015 16:37
Sanon tämän nyt viimeisen kerran ja sitten mulle riitti Ainasojan osalta. Katsos minä voin sanoa sinulle aivan samat sanat, "voi sinua sokeaa taluttajaa, joka vielä itse itsesi olet korottanut Jumalaa tuntematta ja armosta tietämättömänä opettajaksemme".
Käänny pois siitä valheestasi jota nyt vaalit siinä lihallisessa elämässäsi, jotta voisit tulla tuntemaan totuuden.
Ei ole Jumalassa pimeyttä, vaan se on meille liian kirkas ja palamme hetkessä siinä valheessamme. Mutta Jeesuksessa Kristuksessa, hänen armossaan me olemme täydellisiä kunhan tunnustamme tarpeemme siihen armoon syntisinä.
Älkäämme olko siis pimeyden lapsia, vaan valon lapsia. Jeesus Kristus on se ainoa valomme, eikä meissä ole sellaista valoa itsessämme ja lihassamme.
02.02.2015 14:44
En irroittaisi asiaa konteksistaan tuolla tavoin. Se ei anna kokonaiskuvaa, koska tuo kirje Timoteukselle on pasoraalinen ja sille on sanottava vain Amen!
2. Tim. 3:12-17 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
02.02.2015 13:36
Joo, niin meni sekaisin... mut kerro hyvä "ET_" se formula millä tiedät varman totuuden, jonka puolesta... trollata? Siis totuudesta trollaaminenhan on sen vesittämistä. Eli haluat vesittää totuutta. Mutta sen puolesta trollaaminen on siis velheen veisttämistä.
Kumpaa siis kaipaat, totuutta vai lisää valheita?
02.02.2015 11:33
118 / 121