Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

  1. OHO! Tähän on pakko sanoa ISO AMEN!
    Olet saanut maistaa salattua mannaa.
  2. Miksi sinä Mikko et vastaile kun sinulta kysytään? Aiotko siis yrittää mennä omien hyvien tekojesi kautta kelpaavaksi Jumalalle. Kuulosti että sekin kaikki perustui vain liiastaan antamiseen. Sehän on ihan älyttömän helppoa ja suorastaan velvollisuutemme antaa liiastamme. Kyselin kyllä paljon muutakin hyvän tekemistä.

    Voi kun käsittäisit kuinka monta kertaa olet tässäkin ketjussa tehnyt syntiä ja tuominnut muita uskovia. Kiistänyt veljeytesi mm. minuun, vaikka Raamattu kehoittaa jopa vihamiestään rakastamaan. Sokeuttasi sinä et kykene tajuamaan minkälainen ihminen aina vaan on. En siltikään väitä olevani sinua yhtään parempi, vaikka yhdessä kohtaa heitinkin siihen viittavan kommentin. Syntini ei varmasti ole sinun syntejäsi yhtään sen kummempia. Hyviä tekoja en koskaan halua tuoda esille, koska ne muuttuvat niitä kehumalla synniksi. Jokainen voi itse miettiä jotka minut tuntevat.
    Väitit että tuo Galattalaiskirjekin on jotain ihan muuta kuin se on siihen kirjoitettu. Vaikeeks menee takoa sun päähäs totuutta, koska totuutesi ovat vääristyneet omavoimaisuutesi mukana. Olisi ollut mukava tavata sellainen Mikko Ainasoja, joka oli vasta uskoon tullut. Itsellä kun on usko ollut koko elämän, niin se on vaikea ymmärtää ihan kaikkea.
    Sen vaan sanon että kun aika on kypsä, Jumala tulee Mikko Ainasojan pudottamaan omiin tekoihinsa ja käsittämään armon merkityksen. Olen tuntenut sellaisen joka oli kuin Mikko, luuli elävänsä täysin synnittömänä ja kun loin kauhuskenaarion, mihin Jumala voisi meidät koetteleuksissaan sallia joutuvan, niin hän kiisti hampaat irvessä kuin Pietari konsanaan "en ikinä jätä ja petä" toisin kävi. Siitä ei mennyt kauaa kun tämä mies joutui koviin koettelemuksiin ja joutui nöyrtymään syntisyytensä tunnustaen voimattomuutensa Jumalan edessä. Se ei ollut kivaa katseltavaa mutta avasi tämän uskovan silmät.
  3. Mä olen tässä ketjussa yrittänyt kääntää monella tapaa tekojen merkitystä armon piirin merkitykseen niin etten ole puhunut niinkään synnin varsinaisesta lihallisesta tekemisestä, vaan syntisyydestä lihallisena olentona ja se ei mene perille.
    En minä yritä pönkittää omaa synnittömyyttäni, koska sitä ei oikeasti ole. En ole synnitön, vaan syntinen, enkä muuksi muutu. Sen sijaan syntini kantaa Herrani nimeltä Jeesus Kristus, joka on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poika. Hän on takuumieheni, joten minun ei tarvitse miettiä olenko niin syntinen vai näin syntinen... olen vain syntinen ja se on totta!
    Minä kelpaan Jumalalle yhtä täydellisenä Jeesuksessa Kristuksessa kuin ne muutkin uskovat jotka luottavat tähän samaan karitsan veren voimaan ja pukevat sen verellä pestyt vaatteet päälleen.
    Kuka siis voi olla niin suuri herra että väittäisi minun olevan syntieni kantaja. Minäö olen syntinen mutta kantaja minulla on siihen, Jeesus Kristus, kuten jo sanoin. Onko siis minkään vertaa väliä mitä minun syntini ovat ja hyvän tekemisestä en ole edes puhunutkaan paljoa, koska kristitynhän kuuluukin tehdä sellaisia tekoja, eikä kuuluttaa niistä foorumeilla. Hyvillä teoillaan brassaileminen on ihan sitä samaa syntiä mitä muukin syntisyys ja syntiähän minä olen sekä kehottanut karttaa, että myös itse kartan.
    Mikä on siis se mistä minut täällä tuomitaan? Sekö että luotan Jeesuksen Kristuksen armontyöhön ja hänen verensä anteeksiantavaan voimaanko?