Rakas veljemme Jaakob

21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. 22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. 23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; 24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. 25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään. (Jaak 1:21-24)

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sanottavaa niillä hyvien töiden vastustajilla on tähän kirjoitukseen ja siihen, että rakas veljemme tässä kehoittaa ihmisiä tekemään hyvää? Ei kaiketi hän ole omavanhurskas, kuten täällä toiset sanovat valheellisesti niistä jotka hyvään kehoittavat?

      Minä tunnusta tämä Jaakobin rakkaaksi veljekseni, ja hänen kehoituksen Jumalan mielen mukaiseksi, hyväksi kehoitukseksi kaikkien parhaaksi.

      • Kuka on vastustanut hyviä töitä tai kehoottanut olla tekemättä?
        Teetkö sinä sellaisia ja olenko minäkin sinulle rakas veli?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kuka on vastustanut hyviä töitä tai kehoottanut olla tekemättä?
        Teetkö sinä sellaisia ja olenko minäkin sinulle rakas veli?

        Olisitkin veljeni, mutta et ole, koska vastustat Jumalan työtä maailmassa.

        Minun veljeni kehoittavat ihmisiä hyvään työhön ja ovat itse hyviä esimerkkejä siinä mihin kehoittavat.

        Mutta jos sinä kuoletat tuon lihallisen mielesi, ja taivutat itsesi Jumalan kuuliasiuuteen, niin mielesi ei enään ole luonnllisen ihmisen mieli, vaan Hengen.

        24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. 25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. (Gal 5:24-25)


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Olisitkin veljeni, mutta et ole, koska vastustat Jumalan työtä maailmassa.

        Minun veljeni kehoittavat ihmisiä hyvään työhön ja ovat itse hyviä esimerkkejä siinä mihin kehoittavat.

        Mutta jos sinä kuoletat tuon lihallisen mielesi, ja taivutat itsesi Jumalan kuuliasiuuteen, niin mielesi ei enään ole luonnllisen ihmisen mieli, vaan Hengen.

        24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. 25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. (Gal 5:24-25)

        Okei, en siis ole veljesi... tämä on kyllä huono homma. Tiedätkö että minä pidän sinua veljenäni, koska olet uskossa ja minä kuitenkin rakastan myös sinua ja osaan sen. Katsos kun en edes kirjoittaisi sinulle mitään, jos en välittäisi sinun ekymisestäsi tekojesi suohon ja olet antanut orjuuttaa itsesi.
        Galatalaiskirje 5:1-4 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Mutta ystävä hyvä, kuvailetko vielä millä tavoin vastustan Jumalan työtä maailmassa? Liittyykö se siihen että tunnustan syntisyyteni ja kehotan kaikkia muitakin tekemään niin ja laskemaan koko syntitaakka Jeesuksen Kristuksen ristillä vuodattamansa veren kannettavaksi.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Okei, en siis ole veljesi... tämä on kyllä huono homma. Tiedätkö että minä pidän sinua veljenäni, koska olet uskossa ja minä kuitenkin rakastan myös sinua ja osaan sen. Katsos kun en edes kirjoittaisi sinulle mitään, jos en välittäisi sinun ekymisestäsi tekojesi suohon ja olet antanut orjuuttaa itsesi.
        Galatalaiskirje 5:1-4 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Mutta ystävä hyvä, kuvailetko vielä millä tavoin vastustan Jumalan työtä maailmassa? Liittyykö se siihen että tunnustan syntisyyteni ja kehotan kaikkia muitakin tekemään niin ja laskemaan koko syntitaakka Jeesuksen Kristuksen ristillä vuodattamansa veren kannettavaksi.

        Galatialais kirje kertoo lain teoista, siinä ei puhuta hyvistä töistä ja niiden pois jättämisestä. Ja sinäkin tämän ymmärtäisit, jos oikeasti olisit taivuttanut itsesi Jumalan kuuliasuuteen, mutta koska et ole, niin sanoma vääristyy sinun käsiesi kautta, sillä et tutki sitä vilpittömin mielin, vaan lihallisessa mielessä, joka pyrkii löytämään sanomasta omaa pimeää elämää varten ohjeita, vaikka niitä ei pyhissä kirjoituksissa ole.

        Sinä tunnustat syntisyytesi, mutta et tee syntisyydellesi tarpeekis, ja tämä on se mikä erottaa sinua totisesta Jumalan tuntemisesta ja uudistumista uudeksi luomukseksi.

        Te ette ole ymmärtäneet Kristuksen sovitus työtä maailmassa, sillä ette ole luopuneet tämän maailman ihmisten tavoista, eikä totuus ole saanut teissä sijaa.

        Rakas veljemme Johannes

        15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. 16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. 17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. (1 Joh 2:15-17)


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Galatialais kirje kertoo lain teoista, siinä ei puhuta hyvistä töistä ja niiden pois jättämisestä. Ja sinäkin tämän ymmärtäisit, jos oikeasti olisit taivuttanut itsesi Jumalan kuuliasuuteen, mutta koska et ole, niin sanoma vääristyy sinun käsiesi kautta, sillä et tutki sitä vilpittömin mielin, vaan lihallisessa mielessä, joka pyrkii löytämään sanomasta omaa pimeää elämää varten ohjeita, vaikka niitä ei pyhissä kirjoituksissa ole.

        Sinä tunnustat syntisyytesi, mutta et tee syntisyydellesi tarpeekis, ja tämä on se mikä erottaa sinua totisesta Jumalan tuntemisesta ja uudistumista uudeksi luomukseksi.

        Te ette ole ymmärtäneet Kristuksen sovitus työtä maailmassa, sillä ette ole luopuneet tämän maailman ihmisten tavoista, eikä totuus ole saanut teissä sijaa.

        Rakas veljemme Johannes

        15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. 16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. 17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. (1 Joh 2:15-17)

        Tarkoitatko että hyvillä töilläsi aiot kelvata Jumalalle? MInä olen sanonut etten minä retostele hyvillä töilläni, jos niitä teen.
        Oletko sinä koskaan majoittanut tuntematonta ja ruokkinut ja vaatettanut häntä?
        Oletko sinä koskaan käynyt vankilassa katsomassa ketään?
        Oletko sinä antanut vähästä omastasi puolet tuntemattomalle tarvitsijalle?
        Oletko koskaan päässyt pelstamaan kenekään hengen?


    • Tarkoitan, että usko tulee eläväksi uskon mukaisilla teoilla.

      Eikä minulle tuota ongelmaa antaa omastan puutteessa oleville, tai muuhun hyvään työhön, vaan teen sitä säännöllisesti ja myös muita kehoitan siihen, että antakaa yli jäävä osanne sitä tarvitseville ja hyvään työhön.

      Älkää kuluttako varojanne itseenne, eli omien halujenne totetuttamiseen, vaan käyttäkää mitä tarvitsette ja loput jakakaa kaikkeen hyvään.

      9. Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin. 10. Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä. 11. Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on? 12. Ja jos ette ole olleet uskolliset siinä, mikä on toisen omaa, kuka teille antaa sitä, mikä teidän omaanne on? 13. Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." (Luuk 16:9-13)

      • Miksi sinä Mikko et vastaile kun sinulta kysytään? Aiotko siis yrittää mennä omien hyvien tekojesi kautta kelpaavaksi Jumalalle. Kuulosti että sekin kaikki perustui vain liiastaan antamiseen. Sehän on ihan älyttömän helppoa ja suorastaan velvollisuutemme antaa liiastamme. Kyselin kyllä paljon muutakin hyvän tekemistä.

        Voi kun käsittäisit kuinka monta kertaa olet tässäkin ketjussa tehnyt syntiä ja tuominnut muita uskovia. Kiistänyt veljeytesi mm. minuun, vaikka Raamattu kehoittaa jopa vihamiestään rakastamaan. Sokeuttasi sinä et kykene tajuamaan minkälainen ihminen aina vaan on. En siltikään väitä olevani sinua yhtään parempi, vaikka yhdessä kohtaa heitinkin siihen viittavan kommentin. Syntini ei varmasti ole sinun syntejäsi yhtään sen kummempia. Hyviä tekoja en koskaan halua tuoda esille, koska ne muuttuvat niitä kehumalla synniksi. Jokainen voi itse miettiä jotka minut tuntevat.
        Väitit että tuo Galattalaiskirjekin on jotain ihan muuta kuin se on siihen kirjoitettu. Vaikeeks menee takoa sun päähäs totuutta, koska totuutesi ovat vääristyneet omavoimaisuutesi mukana. Olisi ollut mukava tavata sellainen Mikko Ainasoja, joka oli vasta uskoon tullut. Itsellä kun on usko ollut koko elämän, niin se on vaikea ymmärtää ihan kaikkea.
        Sen vaan sanon että kun aika on kypsä, Jumala tulee Mikko Ainasojan pudottamaan omiin tekoihinsa ja käsittämään armon merkityksen. Olen tuntenut sellaisen joka oli kuin Mikko, luuli elävänsä täysin synnittömänä ja kun loin kauhuskenaarion, mihin Jumala voisi meidät koetteleuksissaan sallia joutuvan, niin hän kiisti hampaat irvessä kuin Pietari konsanaan "en ikinä jätä ja petä" toisin kävi. Siitä ei mennyt kauaa kun tämä mies joutui koviin koettelemuksiin ja joutui nöyrtymään syntisyytensä tunnustaen voimattomuutensa Jumalan edessä. Se ei ollut kivaa katseltavaa mutta avasi tämän uskovan silmät.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Miksi sinä Mikko et vastaile kun sinulta kysytään? Aiotko siis yrittää mennä omien hyvien tekojesi kautta kelpaavaksi Jumalalle. Kuulosti että sekin kaikki perustui vain liiastaan antamiseen. Sehän on ihan älyttömän helppoa ja suorastaan velvollisuutemme antaa liiastamme. Kyselin kyllä paljon muutakin hyvän tekemistä.

        Voi kun käsittäisit kuinka monta kertaa olet tässäkin ketjussa tehnyt syntiä ja tuominnut muita uskovia. Kiistänyt veljeytesi mm. minuun, vaikka Raamattu kehoittaa jopa vihamiestään rakastamaan. Sokeuttasi sinä et kykene tajuamaan minkälainen ihminen aina vaan on. En siltikään väitä olevani sinua yhtään parempi, vaikka yhdessä kohtaa heitinkin siihen viittavan kommentin. Syntini ei varmasti ole sinun syntejäsi yhtään sen kummempia. Hyviä tekoja en koskaan halua tuoda esille, koska ne muuttuvat niitä kehumalla synniksi. Jokainen voi itse miettiä jotka minut tuntevat.
        Väitit että tuo Galattalaiskirjekin on jotain ihan muuta kuin se on siihen kirjoitettu. Vaikeeks menee takoa sun päähäs totuutta, koska totuutesi ovat vääristyneet omavoimaisuutesi mukana. Olisi ollut mukava tavata sellainen Mikko Ainasoja, joka oli vasta uskoon tullut. Itsellä kun on usko ollut koko elämän, niin se on vaikea ymmärtää ihan kaikkea.
        Sen vaan sanon että kun aika on kypsä, Jumala tulee Mikko Ainasojan pudottamaan omiin tekoihinsa ja käsittämään armon merkityksen. Olen tuntenut sellaisen joka oli kuin Mikko, luuli elävänsä täysin synnittömänä ja kun loin kauhuskenaarion, mihin Jumala voisi meidät koetteleuksissaan sallia joutuvan, niin hän kiisti hampaat irvessä kuin Pietari konsanaan "en ikinä jätä ja petä" toisin kävi. Siitä ei mennyt kauaa kun tämä mies joutui koviin koettelemuksiin ja joutui nöyrtymään syntisyytensä tunnustaen voimattomuutensa Jumalan edessä. Se ei ollut kivaa katseltavaa mutta avasi tämän uskovan silmät.

        Minulla on Jarmo muutakin tekemistä, kuin vastailla sinun loputtomiin kysymyksiisi, joilla pyrit vääristämään oikeita uskonkäsityksiä paremmin vastaamaan omia mieltymyksiäsi, jotka ovat syntyneet lihasi himoista.

        Mutta vastattakoon vielä ,että Ihminen kelpaa Jumalalle, kun hänellä on Jeesuksen Kristuksen teot ja niitä minäkin teen ja niihin myös muita ohjaan.

        Jos teillä ei ole uskonne mukaisia tekoja, teidän uskonne on kuollutta, eikä voi teitä pelastaa, sillä totuus ei ole teissä ja Jeesus Kristus on totuus.


      • Oletko kävellyt vetten päällä tai herättänyt kuolleita, parantanut sokeita, kuuroja ja rampoja. Ne olivat Jeesuksen hyviä tekoja. Niitäkö sinä teet?

        Ystäväni luki tätä ketjua ja sanoi näin:

        Hyvää vääntöä ja totuuden esille tuomista. Tuo Ainasoja on sellaista lajia, joka haluaa ehdottomasti sanoa viimeisen sanan ja jatkaa niinkauan kunnes tuntee voittaneensa "hutunkeiton"

        http://fi.wiktionary.org/wiki/hutunkeitto


      • jens_morjens
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Minulla on Jarmo muutakin tekemistä, kuin vastailla sinun loputtomiin kysymyksiisi, joilla pyrit vääristämään oikeita uskonkäsityksiä paremmin vastaamaan omia mieltymyksiäsi, jotka ovat syntyneet lihasi himoista.

        Mutta vastattakoon vielä ,että Ihminen kelpaa Jumalalle, kun hänellä on Jeesuksen Kristuksen teot ja niitä minäkin teen ja niihin myös muita ohjaan.

        Jos teillä ei ole uskonne mukaisia tekoja, teidän uskonne on kuollutta, eikä voi teitä pelastaa, sillä totuus ei ole teissä ja Jeesus Kristus on totuus.

        Mikko. Mitä Abba teki koko maailman edestä?
        http://1.bp.blogspot.com/-Fzrzi2Y90fI/T18HeT6v1RI/AAAAAAAAAF0/T0FSOiOV26E/s1600/john3_16a.jpg


    • jens_morjens

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe