Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletko koskaan kuullut leikistä "rikkinäinen puhelin"? Advenstimin lopunaikojen käsitys on juuri sitä rivin viimeisenä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rikkinäinen_puhelin
13.09.2015 16:03
Nollatkaa siis hyvänen aika ne ennakko-odotustenne kellot. Siellä lopunajassa on laittomuuden ihminen, jonka Paavali kuvaa aika selvästi 1:1 ilmestyskirjan pedon kanssa samaksi henkilöksi. Sitten siellä on lihallinen toinen paha, eli väärä profeetta.
Näihin molempiin löytyy paljon erilaista tunnusmerkkiä ja muuta informaatiota ja olen melkoisen varma siitä, että TODELLA HARVA tajuaa että tuossa se on, ennen kuin se on saanut valtansa.
13.09.2015 15:23
Miettikääpä asiaa luonnollisesti uskon tunnustuksella vaikkapa näin:
1. Minä uskon Isään ja poikaan, Jeesukseen Kristukseen, joka vapahti meidät synneitsämme.
2. Minä en usko saatanaan ja antikristukseen, joka yötä päivää käy syyttämässä meitä synneitsämme.
Näitä vasten, haluatko kieltää vai tunnnustaa antikristuksen? Minä kiellän antikristuksen aina, joka ikinen päivä, eikä sillä ole mitään osaa elämääni.
13.09.2015 15:17
Hei kaikki, määritelkää aluksi Raamatun sanan mukaan, mikä on ANTIKRISTUS ja sitten etsikää sille lihallinen ilmestyminen myös Raamatun sanan mukaisesti.
Vastaus on: Ette koskaan tule sellaista löytämään, ettekä kasaamaan uskottavaa teoriaa väitteelle, että antikristus ilmestyy ja on lihaa ja verta.
1. Antikristus on henki
2. Antirkistuksen henkiä on monta
3. Antikristus on ollut jo kun ihmiskunta luotiin
4. Antikristus on sellainen joka kieltää Isän ja Pojan
Näistä argumenteista ei saa lihallista ANTIKRISTUSTA tekemälläkään.
13.09.2015 15:05
AMEN! Karua mutta totta!
12.09.2015 15:27
Kannattais edelleen pitää tuota omana mielipiteenä. Antikristus on Wikipedian lausuman kuvan mukaan kristillisesti arvioituna varmaan hieman kyseenalainen lähdetieto.
Eikä missään kohataa Raamattua lue että antikristus on ihminen, puhumattakaan että sen valta mitattaisiin kymmenvaltion liittona Rooman alueen valtakuntana.
Katsotaas lähemmin esimerkiksi kymmentä kuninkuutta:
Ilm. 17. luvusta: Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
Eli jos on kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kunikuutta, niin he eivät siis nytkään ole mitään kunikaita, eivätkä siis valtioita, vaan tulevat hallitsemaan pedon kanssa yhdessä "KUIN KUNINKAAT". He siis eivät koskaan saa oikeaa kuninkuutta, eivätkä näin voi olla kymmenvaltioliittokaan.
Mitä noihin pasuunoihin ja maljoihin tulee, niin niistä minullakin on perusteellinen oma tulkiknta. En taida sitä tässä yhteydessä tuoda esille, koska tässäkin oli jo tarpeeksi. Jokainen voi käydä lukemassa perustelut:
http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
12.09.2015 14:23
Taas viittaan yllä kirjoittamaani, jonkun mielipide.... Mutta kerrohan mitä on antikristuksen aika ja mikä on antikristus, koska se on sellainen nimi joka pikkusen aina puhuttelee omituiseen sävyyn.
Minä olen taipuvainen uskomaan että antikristus on hämäys. En ole varma kun hedelmiäkään ei vielä ole, kenen piikkiin hämäys oikein lähtee viettämään. Mutta selvää on se että moni tulee vielä hämmästymään kun tajuaa ettei se paljon antikristusta muistuttanutkaan. Johtuu siitä että antikristusta ei ole, eikä sitä tule lihassa, eikä maan päällisenä näkyvänä henkilönä. Antikristus on henki.
Sen sijaan tulee vallan jotain muuta. Kaikkien katseet ovat suunnattuna suurien johtajien ja mahtimiesten maailmanjohtajien harvoihin riveihin ja jokainen miettii kuka noista se voisi olla. EI KUKAAN, koska koko nimi antikristus on hämäys.
Tulee "peto" ja "väärä profeetta", eivätkä he hallitse koko maailmaa, eikä edes isoa osaa siitä, vaan vain koko "Levantti" alueen vallan, eli koko arabimaiden alueen vallan he saavat, jonka keskellä on Israel.
12.09.2015 00:43
Tuo on kuitenkin vain mielipiteesi, jota on aika mahdotonta todistaa ainoaksi oikeaksi. Parempi on siis aina puhua omasta mielestäni asiaa... Jos puhuu Jumalan sanana, niin silloin täytyy olla todella varma asiasta. Jotku jopa uhmakkaina toteaa että Raamattu on niin kirjaimellisesti selkeää ettei ole mitään epäselvää. Se on melkoinne kalavale, koska nimenomaan ihmiset kiistelee siitä samasta päivät päästään. Raamattu on kaikkea muuta kuin simppeli ja yksinkertainen. Siellä on ainoastaan evankliumi niin helppo ja selvä että sen oppii tajuamaan kaikki yli 4-vuotiaat.
11.09.2015 23:18
Eikä siinä kaikki, vaan: " valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan."
11.09.2015 20:00
1. Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä VIHAAN, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
11.09.2015 19:58
Itseasiassa minua epäilyttää että ilmestykirjan alkuperäinen Johanneksen käsikirjoitus on ehkä jopa pudonnut lattialle ja joku on päätellyt ja koonnut sen siinä järjestyksessä krijaksi. No tämä nyt oli vaan villi veikkaus, koska siinä on pikkuisen sellaisia piirteitä kun sitä olen aika tarkkaan tutkinut. Alkuperäisiäkään liuskoja kun ei ole käytössä, niin ainoa johtopäätös on tekstinsisältö.
11.09.2015 19:54
Arvostan kyllä näkemystasi ja tiedän mihin vetoat tällä mutta yksi asia puuttuu näkemyksessäsi. Jokaisen ihmisen syntymänsä jälkeen eletty maanpäällinen aika ensimmäinen elämä ja toinen ylösnousemus koskee vain kadotuksene menijöitä, joten Hanok oli ensimmäinen, joka koki ensimmäisen ylösnousemuksen, johon toisella ei enää ole valtaa. Tämän jälkeen Elia on se toinen, eikä Jeesus ollut vielä edes kolmaskaan, vaan kun Jeesus kuoli, niin haudat aukenivat ja monien kuolleiden sielut nousivat ylös. Nämä ilmestyivät monille, sanotaan, eli hekään eivät heti nousseet Taivaaseen, joten Jeesuskin nousi vasta kolmantena päivänä käytyään henkimaailman vankiloissa ja tuonelassa. Vasta neljänkymmenen päivän kuluttua Jeesus nousi Taivaaseen. Hänhän sanoi äidilleen Marialle, että hän ei ole vielä käynyt isän luona.
Jokaisen ihmisen elämä päättyy normalisti kuolemaan ja jos elämässä on ollut Jeesuksen veren suoja, niin ensimmäinen ylösnousemus tulee kun se tulee. Poikkeuksia olivat nämä edellä mainitut ja ylösotot, eli ensimmäiset ylösnousemukset jatkuvat kun lopunaika alkaa, koska se on sadonkorjuu.
Filade:lle haluan saanoa myös etten näkisi että Johanneksen ilmestys ei ole kerronnallisesti lähellekään kronologinen suhteessa lopunajan tapahtumiin. Se pomppii rajusti ees taas.
11.09.2015 19:48
No mutta ethän sinä kertonut sapatin vietosta ja lepopäivästä mitään, vain alkamisajasta. Tosin siinäkään et seuraa Raamattua, vaan sovellat sitä. Minkä verran sovellat sapattia muulta osin?
11.09.2015 16:07
Ole vaan mitä mieltä tahansa, minä en ole. En jaksa alkaa vastailla, koska näen mitä olet ja tiedän varsin hyvin että sinä tiedät mihin minä uskon. Raamattu on minulle absoluuttinen totuus, vaikka siellä on sellaisia asioita joita en ole sen käännöshistorian takia enää voinut hyväksyä. Niistä kun saan vapauden olla eri mieltä, niin Raamattu on alkuperäisellään Jumalan ilmoitusta.
Hylkää nuo typerät ajatukset ja tule rauhaan, armoon ja anteeksiannon piiriin. Lakkaa taistelemasta järkeäsi kehuvaa henkimaailmaa vastaan ja luovuta sellainen.
11.09.2015 15:49
Sitten taas kun mennään ateistisen aloittajan henkiseen terkoitusperään kyselemään, miksi tämä sirun tyrmäävä aloitus? Aloittaja vain todistaa henkiset pelot ja todistuspakon siitä että Raamattu ei ole totta. Se on koko aloittajan pääpointti, eikä suinkaan sirukysymys, puhumattakaan maksupäätteiden kehittelyn merkityksestä.
11.09.2015 15:43
Kylläpä tämä on käyty jo läpi... kehitellään kait varmasti, koska sehän on joka firman etu päästä omalla hienolla ideallaan läpi mutta selfien tekniikkaa ei niin vaan pikkukioskeihin levitellä, vaan siellä ON JO OLEMASSA lähilukulaitteet siruille. Sirun asentaminen ei ole kuin yksi 2min operaatio kuin wc:ssä käynti. Ei tule selfiet voittamaan minkäänlaista jalansijaa maksupäätteiden markkinoilla.
11.09.2015 15:41
Voit kutsua minua ihan miksi itse tykkäät, en minä siitä pahastu. Tutki ja etsi, niin löydät vielä totuuden.
11.09.2015 15:34
SIt vielä yks juttu tulee mieleen, että kun posttribunatiolismissa Jeesus tulee näkyvällä tavalla kaikkien ollessa edelleen maan päällä, niin mikä funktionaalinen järkiperäinen looginen syy on sille että kuolleet otetaan ensin ja sitten meidät jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä jne. Minkä ihmeen takia on tarvetta edes herättää kuolleita ensin. Olisi paljon loogisempaa että jäljellejääneet temmattaisiin ensin.
Kaiken lisäksi kun tämä asia on lyönyt sylttyä sen kannattajien ajatuksissa jo muutenkin, niin monet ovat alkaneet sanoa vasten mitään raamatullista pohjaa että ehkä meidät temmataan noin 3kk ennen Jeeusksen tuloa. No nyt menikin vielä typerämmäksi tämä sanoma että kuolleet ensin... Jos Jeesus perustaa maan päälle valtakunnan, niin miksi ylipäätään kuoleet nostetaan jonnekin?
Mutta kaikki on taas loogista, jos 7 vuotta ennen Jeesuksen näkyvää paluuta, morsian temmataan kuolleiden herättyä samaan aikaan viettämään lehtimajanjuhlaa siihen paikkaan jonka Jeesus lähti meitä varten tekemään. Sen jälkeen Laodikean seurakunta jää maan päälle, puhdistautuu ja pesee itsensä karitsan veressä ja seuraa morsianta perässä muutamaa vuotta myöhemmin, kunnes Jeesus tulee kaikkine pyhinensä ja perustaa tuhatvuotisen valtakunnan.
11.09.2015 15:31
Missä lukee että antikristus tulee? Paavali kirjoittaa Johannekselle kolmessa kohtaa käyttäen termiä antikristus, eikä se viittaa mihnkään lihalliseen henkilöön. Sana antikristus on niin kiinnostava termi että ihmiset ovat nostaneet sen keskeiseksi asiaksi lopunajoissa. Minä kun uskon ettei moni edes kuukausiin tajua mistä henkilöstä on kysymys, jonka Raamattu mainitsee Johanneksen ilmestyksen 13. luvussa ja kaikenlisäksi niitä lihallisia henkilöitä on kaksi, toinen on hallitsija ja toinen on ns. toimija. Sitten mitä tulee siihen kaiken vallan saamiseen, niin maa tarkoittaa raamatullisesti Israelin luvattua maata ja meri tarkoittaa koko muuta maailmaa. Jos taas puhutaan kaikilta maan neljältä kulmalta, niin silloin puhutaan koko planeetasta.
Antikristus on henki ja sellainen henki joka kieltää Isän ja pojan. Niitä henkiä on ollut koko ihmiskunnan historian ajan ja niitä on monta. Tämä on Raamatun ilmoitus termistä antikristus.
Sen sijaan lihalliset lopunajan persoonat ovat "peto" ja "väärä profeetta", eikä heitä kutsuta niillä nimillä, vaan ne ovat sitten niitä, kunhan ihmiset alkavat heidät pikkuhiljaa tunnistaa Raamatun sanan kautta. Maailma odottaa aina niin suuria että se tulee vielä hämmästymään.
11.09.2015 12:41
Ajatelkaas näitäkin Paavalin totuutta hyväilevällä tavalla vihjailevia sanoja, miksi käyttää sanamuotoa ja lausetta "sitten me jotka olemme jääneet tänne". Siis on olemassa jo ne jotka ovat menneet. Toki Paavali puhuu samassa yhteydessä kuolleista, jotka ehtivät enne meitä, hän asian ilmaisee. Joten jos nuo tänne jääneet tarkoittavat nimenomaan sitä suurta sadonkorjuujoukkoa, niin morsian ja kuolleet lähtevät tismalleen samaan aikaan ja ehtivät ainakin yli kolme ja puoli vuotta ennen heitä, jotka jäivät kun morsian lähti.
Perusajatuksena kuitenkin taas tärkeä huomio, miksi Paavali käyttää lauseessa sanoja "me jotka olemme jääneet tähteelle" ??? Miksi hän ylipäätään käyttää tuota ilmaisua, aivan samoin kuin miksi Jeesus käytti neitsyiden lukua 5+5 jos portti on ahdas, josta harva menee. Nämä ovat niitä ristiriitoja joita olen aina ihmetellyt, enkä saanut rauhaa niistä ennen kuin vasta 2006 kun sain näynomaisesti pelastussanoman ymmärtää.
11.09.2015 12:25
26 / 121