Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sulle mä en osaa muuta sanoa kuin että sinä tarvitset esirukousta paljon. Elät tekojen maailmassa ja teot ratkaisevat sinulle kaiken. MInä elän uskon varassa ja luotan syntieni lunastajan Jeesuksen Kristuksen veren puhdistavaan voimaan. MInulla on lepo ja rauha sydämessä, enkä tarvitse sinnitellä tekojeni kanssa.
11.09.2015 11:34
No niinhän siinä juuri käy että Jumala puuttuu tännejäävien elämään ihmeillä ja yliluonnollisina varjeluksina. Sanassahan sanotaan että jopa kalliot avautuivat heille suojaksi. Sen sijaan ne hurskaimmat eivät tarkoita että he ovat morsiamen joukossa koska morsian on kutsuttu. Enhän minä saa ikinä sinunkaan päätäsi käännettyä, enkä Pertsan, vaikka mitä tuon eteesi. Te vaan haluatte mennä sinne erämaahan ja keksitte kaikenlaisia selityksiä miksi ei Taivakoti kelpaa. Eihän Mooseskaan saanut Israelin kansasta kuin ne kaksi haluamaan heti Kaanaan maahan. Loput 10 lähtivät niskojaan nakellen uhmakkaina erämaahan.
Kysehän ei ole siis siitä, kuinka hurskas olet, vaan siitä, haluatko ja siksi kaikkihurskaimmatkin joutuvat pelkäämään kun maata kohtaa koetuksen hetki.
Älkää loukkaantuko sanoistani, koska jos ja kun tämä on totta, niin kyllä se kaikille valkenee. Älkääkä pettykö jos morsian menee, koska olitehan te jo muutenkin menossa siihen ahdistukseen, joten ei mikään ennakkoasetelma miksikään muutu. AInoa juttu on se häpeä, jonka moni kokee siinä kohtaa.
11.09.2015 11:31
Ja missäs niin lukee?
11.09.2015 11:08
Jokainen saa ansaitsemansa palkkansa. Aloittajankaan on turha siinä kohtaa pillittää kohtaloaan, koska nämä sun epämääräisen uhkailevat aloitukset on kohdistettu tuomioina sinun vihaamallesi henkilölle ja me molemmat tiedämme kuka se henkilö on. Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
10.09.2015 11:45
Pidät siis jotain laulukirjaa raamatullisena faktana? Taivas on se sija jota Jeesus lähte meille rakentamaan. Me menemme sinne taivaaseen seitsemäksi vuodeksi viettämään lehtimajanjuhlaa, kun maan päällä alkaa pahat ajat ja sitten kun Jeesus tulee, niin se uusi Jerusalem lasketaan tarkalleen tiettyyn paikkaan, joka on kirjoitettu Raamatussa. Myös miten tuhatvuotiskausi menee ja millä pelisäännöillä, niin sekin on kirjoitettu Raamattuun. Miksi siis et halua niitä lukea, vaan luet virsikirjasta jotain vanhoja lastenlauluja Raamatun sijaan.
10.09.2015 11:17
Kirjoitin isoin kirjaimin, määrittele sapatti ja mitä vastasit. Omituisen kysymyksen minun pitkästä adventistihistoriastani minun pitäisi tietää. Kysyin sinulta, koksa sinulla tuntuu olevan omituinen käsitys sapatista.
10.09.2015 11:10
Ei mun sivustolla ole tota virhettä. Olen kai kirjottanu sen tänne S24:lle.
09.09.2015 20:43
Tuo on kirjoitusvirhe! Kai sen nyt jokainen saattaa ymmärtää. Kiitos huomiosta, käyn korjaamassa ettei häiritse yöunia.
09.09.2015 20:41
Totuus piilee siinä samassa mistä kaikki Eedenin puutarhassa lähti, iihmisen vapaasta tahdosta. Jos joku katsoo ettei tarvitse lähteä taivaskotiin, hän valitsee jäämisensä. Aivan samoin kuin Mooses vei Israelin kansan luvatun maan eteen ja sanoi menkää, tässä on Jumalan luvattu maa. "JUPINAA PUPINAA" eikä kukaan ollut heti valmis lähtemään, joten sinne lähetettiin vakoojan yksi jokakisesta sukukunnasta. Kun he palasivat, vain kaksi halusi mennä ja kymmenen ei tahtonut, vaan sanoi, emme tarvitse tuollaista, vaan menemme erämaahan missä on itku ja hammasten kiristys.
Mooseksen 3. kirjan 23. luvussa mainitaan morsiamen luku kaksi ja Matteuksen 25. luvussa mainitaan erämaahan lähtevien luku kymmenen 5+5 joten Julmala on hyvin looginen jopa lukumäärissä.
Miksi portti on ahdas, josta vain harva menee sisälle ja lavea mistä moni menee. Kuitenkin on viisi viisasta ja viisi tyhmää (5+5) eikös portit ole saman kokoiset. Ei ole koska Jumala on looginen Jumala eikä tee vertasukuvissakaan virhettä. Huomaatko kaksi menee sisälle ahtaasta portista ja kymmenen muuta seuraavasta, isommasta portista, siksi Johanneksen ilmestyksessä uudessa Jerusalemissa on kolme porttia jokaiseen ilmansuuntaan ja sinne tulee maan ääristä jokaisesta ilmansuunnasta väkeä sisälle, kaksi ensimmäisestä portista, joka on varsin ahdas. Seuraavat 5 isommasta ja loput viisi Luukas 12:35-36 mukaisesti kun Jeesus palaa häistään ja Jerusalem lasketaan paikoilleen tuhanneksi vuodeksi.
Jumala on ennen kaikkea looginen Jumala!!!!
09.09.2015 20:39
Sano ihmeessä miksi ei tarvita. En minä ainakaan halua olla sekuntiakaan täällä ja Jeesus lupaa "minkä ikinä te minun nimessäni pyydätte, sen te saatte". Miksi siis lupaus "pelastan sinut hädän ja koetuksen hetkestä, joka on käyvä yli koko maan piirin". Miksi Jeesus vasten tahtoani ja omaa lupaustaan, jättäisi hänen luokseen halauavat tänne kokemaan sen hädän hetken, joka pistää jopa hurskaimmatkin polvilleen pelkäämään? Miksi tämä ristiriita taas? Ei voi olla.
09.09.2015 20:29
Tää on tämä kolmas käsitys eskatologiasta eli midtribulationismi. Tämä onkin jo huomattavasti loogisempi kuin tuo Pertsan ja kumppaneiden käsitys missä Jeesus tulee näkyvällä tavalla ja siinä kaikki ja joku jätetään nukkumaan sängylle. Ei Jumala ole sentään vertauskuvissa epälooginen. Kaikki vertauskuvat täytyy olla selitettävissä myös järjellä.
Tämä puolessa välissä tempaus kuitenkin on koko vaivanajan puolivälissä, jolloin maan piiri on jo ehtinyt kokea sen minkä kuudes sinetti jossa täyttyy lause "maan piiriä odottaa koetuksen hetki"
Ilm. 6:12-17 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi, ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa, ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta! Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
Mutta koska Filadelfian seurakunnan ja Jeesuksen suusta oksentaman Laodikean seurakunnan ero on ylösotto hädän hetkestä, niin tosiasiakis jää se että hädän hetki on tasan kuudennen sinetin kohdalla, jonka jälkeen vasta puhaltaa ensimmäinen enkeli pasuunaan.
Näin ollen vain pelastussanoman sadonkorjuu voi olla totta. Vain siinä täyttyy kaikki raamatullisesti harmoniassa ilman kummallisia ristiriitoja tai epäloogisuuksia. Tämä on profetia, jonka sain vuonna 2006 kesällä.
Suosittelen lukemaan tämän: http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
09.09.2015 19:41
Kummallista! Aina kun kirjoitan tähän ketjuun jotain, niin joku vyörryttää palstaa heti kaikella turhalla. Saatanalla on kova hätä, koska pelastussanoma on totta ja tänne jäävillä on pelastuksen toivo käsissä, vaikka he nyt sylkevät sen päälle. Jumala on tietämättömälle aina armollinen.
09.09.2015 19:04
Toi toteamus oli jo kuin ateismin puupääasenteellinen "ei halua ymmärtää vaikka näkee itse" ilmiö. Lukeeko sinun Raamatussa että sana varkain tarkoittaa että varas tulee kuin salama idästä joka näkyy hamaa länteen Jumalan pasuunan pauhatessa, niin että kuolleetkin heräävät. Ja sitten toinen jätetään sänkyyn nukkumaan. CAMOON!
09.09.2015 18:58
Sinäpä sen sanoit "muita ylösottoja on tietysti ollut" ja tulee veilä olemaan, ennen kuin tulee se suuri ja julkinen.
09.09.2015 18:54
Eikö? Minusta tämä kuulostaa varsin salaiselta: Ilm. 16:15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
Tai sitten tämä: Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
09.09.2015 18:09
Mitätöikö Jeesuksen ristikuolema sitten sen ensimmäisen ylösnousemuksen, tai Hanokin poisotto, tai Elian ylösotto? Ne olivat täysin samaa kastia, ensimmäistä ylösnouusemusta. Morsiamen ylösotto on vain jatkumoa niille. Ensimmäinen ylösnousemus alkoi Hanokilla ja päättyy Jeesuksen paluuseen.
09.09.2015 18:05
Olenhan minä tämän monesti jo kertonut, et vain koskaan ole perehtynyt asiaan yhtään, vaan tinkaat kuin tuokin 1234567... samaa vanhaa mantraa.
Olen kysynyt sinulta, onko raamatullisesti mahdollista että Jeesus voisi ottaa yhden vaikkapa nyt, kieltääkö joku lupaus tai laki sen? Ei kiellä, joten ei kiellä 144 miljoonakaan ihmisen poisottoa. Jäljelle jäisi vieläkin melkeen se 8 miljardia ihmistä.
No jos morsian on vaikkapa se 144 miljoonan joukko, joka mainitaan ilemstyskirjassa, 144 tuhatta. Tähän kun liitetään Jumalan kerroin 1000 jonka Raamattu ilmoittaa sanoin, Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuha vuotta kuin yksi päivä. Eli aikoinaan kun ei kukaan kyennyt ymmrtämään niin suurta lukua kuin miljardi, niin 200 miljoonan sotajoukkokin mainittiin kertolaskuna.
No jos morsiamen luku poisotettuna on se 144 miljoonaa, niin sitä kun lähdetään vertaamaan suoraan alkuperäiseen juutalaiseen hääseremoniaan. Nimittäin Jeesuksen aikaan hääseremonia meni niin että ensin morsian sulkeutuu 7 päiväksi kammioonsa odottamaan ja valmistautumaan häihin ja yljän tuloon. Sitten kun tuo odotusaika on kulunut, ylkä hakee morsiamen ja vain morsian tietää milloin ylkä tulee ja on valmistautunut siihen. Sitten ylkä vie morsiammensa isän talon takapihalle puutarhaan, jonne on pystytetty Chupa, jossa morsian ja ylkä vihitään aviopariksi. Tuossa seremoniassa ei ole kuin kaikkein lähimmät sukulaiset.
Tämän jälkeen ylkä ja morsian lähtevät kulkueena kaupungille kutsumaan hääjuhliin vieraat. He kulkevat pitkin kylän katuja, ottavat vastaan onnitteluja ja ottavat mukaansa kenet tahtovat. Juuri silloin kun kylässä tiedetään että häät on tulossa, nuoret naimattomat naiset menevät lamppuineen tien varteen, koska Israelissa tulee pimeä jo varsin varhain. Tästä tulee 5 viissaan ja viiden tyhmän tarina.
Häävieraat ovat siis 1290 päviää Israelin rauhasta ja kaukenlisäksi Raamatussa on maininta että jotkut jopa näkevät ne pöydät herkkuineen ja siellä Mooseksen ja Aabrahamin mutteivät pääse koskemaan pöydän antimiin. Raamatussa on tarina kuninkaasta joka järjesti pojalleen häät ja yhdellä häävieraalla ei ollut juhlavaatteita päällään "karistan sovitusta" ja hänet sidottiin ja heitettiin sinne missä on itku ja hammasten kiristys. Maan päällä on hääjuhlan alkaessa ne kaikkein pahimmat ajat kun vihan maljoja lasketaan. Sinne he joutuvat, koska heidät oli otettu käymään taivaassa, vaan ei turhaan koska he VARMASTI oppivat läksynsä tuon kokemuksen kautta.
Lopuksi nämä kovapäisimmät jotka joutuivat odottamaan aina Jeesuksen paluuseen saakka, ovat ne Luukas 12:35-36 jotka odottavat kupeet vyötettyinä, koska Herra palaa häistään.
Joko tämä kertomus avaa silmäsi, hyvä Pertsa? Koska sinun kannattaa tutkia asiaa käänteisesti, että löydätkö teorialle tukea, vai ristiriitoja.
Olkaa avoimia, ei tämä ketään eksytä mihinkään! Jeesus tulee kun tulee, ollaan joka päivä valmiita. Eikä tämä ylösoton odotuskaan vie kenenkään Taivaspaikkaa, koska tällä ei ole perusevankelimin kanssa mitään tekemistä. Sama Golgatan veri tässä edelleen on vaikuttava tekijä, eikä se, korjataanko sato millä tavoin, puhumattakaan siitä kuka tietää jonkun ylösotto päivämäärän, kuten moni hopisee omiaan. Jeesuksen odottaminen ei ole kilpailu, eikä sillä sen tietämisellä voita mitään. Lopputulos katsokaas on kaikille se sama, yksi denari päivän palkka, eli ikuinen elämä. Ei ole puolikkaita denaareja, eikä puolitoistasia, on vain tasan yksi ikuinen elämä.
09.09.2015 11:16
Pakko myöntää että näin on! Äänestin PS puoluetta vaikkei ehdokkaani mennytkään läpi, koska hänen arvomaailma oli hieman poikkeava normaali perussuomalaisuudesta. Nyt kun tämä koko puolue on pettänyt koko Suomen kansan, niin uskopa etten ole ainoa pettynyt. Miksi siis sinä KTS siitä iloitset? Iloitsetko siksi että äänestin väärin, tai miksi iloitset että jouduin pyörtämään mielipiteeni? Minä olen kumminkin se rehellinen joka myönnän jos sanon jotain väärin, vaikka te täällä sanojani mielellänne aina vääristelettekin päinvastaiseksi.
09.09.2015 02:33
Pertsa se vaan on notkee ku rautakanki eikä kykene näkemään kuin yhden ainoan asian maailmassa, sen suuren ja julkisen, muuta ei voi olla, koska on vain se yksi.
Ongelmaksi muodostuukin Pertsalle selittää Luukas 12:35-36 "KETKÄ VIHITTIIN" ???
"Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, MILLOIN HÄN PALAJAA HÄISTÄ, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle."
Ketkä taas sitten odottavat jos häät on jo vietetty? Ellei sitten käy niin että se SUURI JA JULKINEN, jolloin Jeesus palaa kaikkine Pyhinensä häistään, on ne ylösotetut. Jeesushan sanoo ironisesti, että mahtaneeko löytää uskoa maan päältä kun hän palaa, siis häistään kaikkine pyhinensä? Löytää kyllä niitä jotka ovat kupeet vyötettyinä ja lamput palamassa.
08.09.2015 21:08
Onko pelastuksen toivo Jeesuksessa itsensä pettämistä? Ei koskaan voisi olla ja siksi koska totuus seuraa totuutta, tämä tekeekin asiasta vielä selvemmän.
08.09.2015 21:02
27 / 121