Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tyhmä tartte kuitenkaan olla, eikä mustavalkoinen. Elikkä jos hyppäät katolta tahallaan luottaen että kyllä joku enkeli pelastaa, kun olet kerran uskossa, niin PLÄTS! Toisin sanoen jos hammas on kipeä, niin menen hammaslääkäriin, mutta jos lääkäri on todennut minulla parantumattoman syövän, niin rukoilen ja jos apu tulee, niin hyvä homma, sitä kannatti pyytää mutta koska ruokoilen aina että "tapahtukoon sinun tahtosi" niin se voi tarkoittaa myös ettei parannusta tule, rukouksista huolimatta. Usko on katsos sitä että luottamus omaankin elämän pituuteen on ennen kaikkea luottamusta Jumalaan.
Ateistit haluaa värittää kaltaisiasi kehäpäätelmiä koska jos te saatte uskovan näyttämään mahdollisismman idiootilta, niin tahtonne on silloin toiteutunut, muttei silti totuus.
13.08.2015 17:10
Kyllä ne jotka minut tuntevat, ymmärtävät mitä tarkoitan.
13.08.2015 16:43
Jyrkin määritelmä:
diaknoosi = synti
lääke = Jeesus
13.08.2015 16:36
Juuri niin Jyrki, amen!
13.08.2015 11:40
Automaatio on pitää omasta uskosta kiinni. Tuo on kauniisti ajateltu mutta hieman itsekästä, vaikka sanonkin että hyvä ja amen kirjoituksellesi. En haluaisi kuulosta negatiiviselta mutta siinä on nimittäin mielenkiintoinen toinen puoli, joka tulee myös suoraan Jeesuksen sanoista "anna kuolleiden haudata kuolleensa, seuraa sinä minua". Eli toinenkin lause kuuluu: "usko tulee ylhäältä, ei teistä". Te pyydätte minulta sieluja joita voisitte pelastaa, kuin Mooses, joka löi sauvallaan vettä omassaa voimassaan. Paavalilla meni kaksi vuotta ennen kuin hän osasi julistaa Jumalan sanaa Pyhässä Hengessä. Kyse on asenteesta.... Pitäkää vain omasta kruunustanne kiinni, kokoontukaa, julistakaa kaduilla, ruokkikaa köyhiä, käykää katsomassa sairaita, sekä vankiloissa vankeja ja tehkää sitä työtä mihin teidät on kukin kutsuttu. Kyllä Herra ajallaan tuo uskon siihen siemeneen joka on itänyt, ette te sitä tee.
Tarkastelkaa itseänne, haluatteko julistaa Jumalan sanaa nöyryydessä, vai siksi että teette sitä itsenne vuoksi paremmaksi Jumalan silmissä. En halua tällä osoittaa sormella ketään, vaan tiedän että moni tekee niin, haluaa todistaa itselleen olevansa hyvä ihminen kun julistaa sanaa randomisti joka paikassa. Tavallaanhan siinä ei olekaan mitään pahaa, itselläni on vaan muutama hyvä kokemus asiasta jotka valaisivat tutkimaan myös Raamatusta miten homma usein menee ja on mennyt jo apostoleilla aikoinaan.
Haluatteko mennä ovelta ovelle kiusaamaan ihmisiä, jotka seuraavan kerran kun näkevät uskovan, sulkevat ikkunaverhotkin? Vai menettekö kahvilassa vieraaseen pöytään sanomaan että oletko kuullut pelastusksesta Jeesuksessa? Jos baarissa olis poke, niin se heittäis ulos, mutta siinä sitten vaivautuneena jotustelette ja kuulijaa ei kiinnosta yhtään ja taas seuraavalla kerralla kun tämä näkee uskovan, nousee karvat pystyyn. Tämä on itsekästä sanajulistustyötä.
Epäitsekästä on se että "saat kertoa"... Jumala tuo sinulle sattumalta jonkun joka juurin nyt tarvitsee lempeitä ja kauniita sanojasi lohidttamaan. Hän on valmis kuulemaan kuka se Jeesus oli ja miksi se kuoli... nälkä oli tullut.
On siis kaksi tapaa!
13.08.2015 11:35
Puhuu asiasta joku joka ei asiasta mitään tiedä. Itsetyydytyksestä ehkä jotain.
12.08.2015 22:18
Mieluummin en, jos itse saan valita. Se kun ei ole kenenkään itseoikeus, suuntaan eikä toiseen. Jos käsky käy, mennän lippua kohden, vai mitä?!
12.08.2015 22:17
Joko tämä nyt on selvä, vai haenko vielä rautalankaa klitsusta?
12.08.2015 20:48
Kuinka monta kertaa olen yrittänyt sanoa että esimerkiksi junan odottaminen asemalla ja sen mahdollisen tulon tähyily horisonttiin, ei ole profetointia. Profetointi on aivan eri asia, joka onkin sitten mainittu erikseen ja fiksut jopa tajuaa että "ahaa, tässä on profetia". Jos taas odottamispäivämääriä on vaikkapa 3-6 vuodessa, niin se ei ole profetiaa. Ne vaan tulevat ja menevät. Ei luulisi ketään kiinnostavan yhtään, varsinkaan jos ei itse odota.
12.08.2015 20:47
Pilkkaa tihkuva kysymys oli varmatsikin osoitettu minulle! Vastaan että kaltaisesi vääristelijät eivät luo mitään muuta kirjoitusten sisällöstä kuin otsikon, mistä on kysymys ja mahdolliset päivämäärät tai ajankohdat johon otsikossa mainittu asia voisi jotenkikaan liittyä. Tällä tavoin teette itsestänne Jumalan ja seurakunnan silmissä pellejä mutta myos sekoitatte monien päät. Teitä ei kiinnosta asian ne osat jotka viittaisivat mahdollisuuksiin tai tutkimustuloksiin johtopäätelminä, vaan teikäläiset korottavat sanoin MILLINTARKASTI, SEKUNNILLEEN JA PERUUTTAMATTOMASTI jne. paskalässytystä, koska sillä tavoin te saatte asianne hienosti esille.
Toisin sanoen te vääristelette kaiken minkä irti saatte. Siitä on kysymys!
12.08.2015 20:43
Tuotaa...??? ...en ymmärrä. Terveisiä miksi?
12.08.2015 17:51
Se on vaan sillä tavalla että jokainen uudestisyntynyt uskova haluaa Jeesuksen luo poistemmattuna heti ja nyt. Jos ei haluaisi, niin hän ei voi olla uudestisyntynyt uskossaan ja Jeesus sanoi, valvokaa, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. Mutta jos te tietäisitte, te laiskistuisitte, joten työtä älkää jättäkö tekemättä. Eli lähetyskäsky!
Mutta Raamatussa muistutetaan PALJON enemmän valvomisen merkityksestä kuin lähetyskäskyn saattamisesta loppuun. Pyhä Henki antaa kullekin armolahjat ja vakaumuksen työhön, johon kukin on määrätty. Joku vartioi aikaa ja joku julistaa evankeliumia, joku ruokkii Jeesuksen lampaat ja joku etsii kadonneita sieluja. Kaikella on tarkoituksensa, joten päivämäärien tutkiskelu kuuluu sen tehtävään armolahjassa, jolle se on tarkoitettu. Se ei ole kaikille soveltuvaa hommaa.
12.08.2015 17:09
Ton mä kyl allekirjotan! Puhukoon olevansa vaikka miten uskova tahansa mutta tosiasiassa Raamattu paljastaa sen, ettei tämä voi olla uskossa.
Uuudestisyntynyt uskova käyttäytyy asiallisesti, hillitysti, eikä hakeudu aktiivisesti loputtomaan riidahaastamiskierteeseen, vaan etsii tietä sovintoon, jos ei löydä, niin osaa perääntyä ja jättää rauhaan.
Mikään näistä ei päde palstakeisarin käytökseen kokonaisuutena.
12.08.2015 16:31
Varmaan siks ku mulla oli kerran sellanen paita Hesassa useinkin päällä jossa luki arabiaksi INFIDEL "vääräuskoinen" ja kuva jossa oli ristiretkiritari, suuri kilpi ja miekka, joissa ristin kuva +teksti King Jamesin Raamatusta Psalmi 144:1-2 1 englanniksi: Daavidin virsi. Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni, joka opettaa minun käteni taistelemaan, minun sormeni sotimaan, hän, joka antaa minulle armon; minun linnani, varustukseni ja pelastajani, minun kilpeni, jonka turviin minä pakenen, hän, joka laskee kansani minun valtani alle.
Sain paljon paheksuvia katseita ja sitten se paita vain katosi, enkä tiedä minne se joutui. Ehkä Herra oli ottanut sen parempaan talteen etten aiheuta se päälläni enempää pahennusta.
12.08.2015 00:21
Palstan jutut on taas menneet siihen pisteeseen ettei ole mitään mielenkiintoa muuta kuin välillä käydä katsomassa hommelin tila. Jos saatte nämä käsittämättömät häiriköt kuriin loputtomine tarpeettomine aloitteluineen, niin asiallienkin keskustelukin sitten taas pääsee jatkumaan.
Välillä keskutelu oli jopa ateistien kanssa hedelmällistä, joskin vaikeaa. Trollit ja palstakeisarit ovat se pahin ongelma. Sen jälkeen tulee kaikkeen vihamielisesti suhtautuva ääriateistijengi, kuin jokin anarkistinen "kiakkoviaras" porukka olis palstalla. Niillä jopa vihapuheen tunnusmerkit täyttyvät kommenteissaan.
Sanalla sanoen, tämä kodistuu tänne vain, koska palsta on nimetty uskomukset ja uskonnot / profetioista käytävän keskustelun alle.
11.08.2015 22:20
Joskus kutsui itseeän Pappi-Väiskiksi
11.08.2015 20:13
Uskonnollisen vakaumuksensa takia Luterilaisesta kirkosta pois potkittu pappi Matti Väisänen, joka pitää Raamatun sanaa muuttamatomana Jumalan sanana.
11.08.2015 20:12
Niinhän ne. Kuolaavia idiootteja:
Miksi juutalaiset saavat niin paljon Nobelin palkintoja?
Yli 20 % Nobelin palkinnoista on annettu juutalaisille. Jos lasketaan vain ns. kovat tieteet, niin osuus on jopa suurempi. Huomattakoon, että palkintolautakunnassa ei ole koskaan ollut yhtään juutalaista, että ei tässä mistään nepotismista puhuta.
Tänä vuonnakin niille juutalaisille tuli kaksi palkintoa, fysiikassa ja kemiassa. Ja noitahan juutalaisia on vain 14 miljoonaa. Tähän saakka kaikki juutalaisnobelistit ovat olleet askenaasteja, mutta nyt näyttää siltä että yksi ainakin osittain sefardikin on saanut palkinnon. Niin se maailma muuttuu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Serge_Haroche
11.08.2015 19:48
Suosittelisin suomalaisten perheiden hankkivan pieniä sikarotuja lemmikikseen. Jos niitä olisi kaikki paikat täynnä, niin eipä kyllä näkyis yhtään muslimiakaan.
http://www.dunkel.fi/minipossu/hoito.php
11.08.2015 18:49
Ja mites se nyt tähän kuuluu? Ihanko oli oma johtopäätelmä? Näitä hemmetin kehäpäätelmien helmiä alkaa olla jo niinku joka ketju täynnä.
11.08.2015 18:44
35 / 121