Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olin se minä!
23.06.2015 18:42
Ai se oliki -92 no se ei olekkaan Ramaattu, vaan Pipliaseuran taideteos Raamatusta.
23.06.2015 17:24
Ilmestyskirjaan ei saa lisätä mitään. Oikea lause kuuluu:
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
23.06.2015 17:22
Äääh, no mutta juuri siitähä tässä on kysymyskin. Paavali niputtaa kaikki yhteen, ensin kuolleet ja sitten meidät. Jokaisella on yksi elämä ja yski mahdollinen tilaisuus olla mukana omassa ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Ei Hanok ja Elia olleet mitenkään erityisasemassa, siitä ei ole missään mitään erityismainintaa. Se vain oli heidän ylösnousemuksensa aika. Sitäpaitsi kukaan ei edes tiedä kuinka paljon kuolleita sieluja nousi Jeesuksen aikana. Sekin oli ylösnousemus. Jeesushan sanoo koko paketin tueksi, että se joka häneen uskoo ei koskaan kuole, eli ei kukaan joka ylösnousemuksen kokee, ole varsinaisesti kuollut edes.
23.06.2015 17:00
Ai siitäkös toi "zalaam" tuleeki :D
23.06.2015 16:40
Sydäntä lämmmitti... Kiitos Zalaam ja rauhaa sielullesi.
23.06.2015 16:09
No sitten Hanok, Elia ja Jeeusksen kanssa nousseet eivät kuuluneet ihmisrotuun, koska Raamatun mukaan laki on sama kaikille ihmisille. Ei voi olla "nollatta" ylösnousemusta ja siinä tapauksessa miinus toinen ja miinus ensimmäinen ja sitten nollas ja vasta sitten ensimmäinen. Kyllä joku logiikka täytyy olla sentään, eikä Jumala ole sekasotkun, vaan täsmällisyyden Jumala. Jokaisella ihmisellä on yksi ainoa elämä täällä elettävänä, joten jokaiselle joka nousee taivaaseen, se on ensimmäinen ylösnousemus. Tästä syystä kaikkina aikoina Adamista eteenpäin ensimmäinen ylösnousemus on siihen saakka ensimmäinen kun saatana vangitaan.
Tästä se lähtee ja tämä on oikea totuus asiasta, kai sen nyt voi jokainen helpostikin ymmärtää kunhan tahtoo miettiä oikeudenmukaisesti tai järkevästi asiaa.
23.06.2015 15:47
Jopas pitää yksinkertainen asia tehdä monimutkaiseksi. No mutta kysyn että kuuluivatko Hano, Elia ja Jeesuksen aikana haudoistaan nouseet ensimmäiseen ylösnousemukseen?
23.06.2015 15:16
Sanalla sanoen, sinä IR vain filosofoit. Valitettavasti. Sanojesi päällä on yhtä paljon lihaa kuin Cream Crackerissa kun otat sen paketista ja on yhtä kuiva suussa.
23.06.2015 14:48
Sullahan on IR täysin subjektiivinen kuva uskovista ja uskosta yleensä. Uskonnollisissa seikoissa yleensä saatat olla lähelle oikeassa mutta vain joissain puitteissa. Ajatuksesi on perin ahdasmielinen, aivan kuin tietäisit miten uskova ajattelee. Se ei ole alkuunkaan sitä mitä yritit kuvailla, mustavalkoinen. Katsos sinun harmaasävyisessä maalauksessasi on ne 256 harmaasävyä mutta uskovan katseessa on 16 miljoonaa värisävyä. Tässä on iso ero, jonka sinä näet mustavalkoisena.
23.06.2015 14:46
ISIS on ainakin sellainen valtakunta joka polkee ja murskaa alleen kaiken...
23.06.2015 14:20
Amen! Näin juuri... Minua vaan aika ajoin kiusaa kuten varmaan sinuakin että saa ikäänkuin ääni käheänä julistaa, vailla yhtään kuulijaa joka sanois muutakin kuin että puhut roskaa.
23.06.2015 14:02
Tuli vaan mieleen että tämä sama hassu dilemma koettiin Jeesuksen kuoleman jälkeen kun eräs juutalaisten lähettämä saattue muka vei Jeesuksen haudasta ryöstettyä ruumista hevosvaljakolla mutta jäikin kiinni siitä yrityksestä lavastaa Jeesus kuolleeksi, kun ruumista kun ei ollut. Mitä hyötyä on siitä että totuuden tavoittelija vääritelee totuutta ja valehtelee haluamansa valetotuudeksi? Tämä valhehan seuraa loppuiän ja kummittelee päässä. Järjetöntä.
23.06.2015 13:56
Näin se on ja luulisi tämän asian vaivaavan niitä ateistejakin, jotka tieten tahtoen valehtelevat mutta kuitenkin haluaisivat tietää totuuden. Ymmärrän jos joku tarkoituksenhakluisesti valehtee, se on vain pahuutta ja sen palvelemista. Mutta jos joku ateisti haluaa etsiä rehellisesti totuutta epäillen silti toki kaikkea, niin hän kuitenkin haluaa moraalisyistä kieltää vääristelyt ja valehtelut pois itseltään.
23.06.2015 13:50
Ajatelkaan esimerkiksi Raamatun kuvausta Hanokin ja Elian eroavaisuudesta heidän temapuskysymyksensä kannalta. Hanok oli, eli ja katosi... PISTE. Mutta Elian kohdalla asia olikin ihan toinen. Ensinnäkin sillä oli todistajana Elisa, jonka piti kertoa muille mitä näki ja sitten se kirjattiin Raamattuun miten kaikki meni ja tapahtui. Tuli tuliset vaunut ja hevoset jne. Olisihan sen Elian lähtökin voinut olla Hanokin kaltainen, mikäli Jumala olisi halunnut sen tapahtuvan salassa, kuten Hanokin. Mutta koska se oli julkinen sikäli että Elisa sen näki, niin Jumala järjesti tavan lähteä. Kyseessä ei ollut kumminkaan pohjimmiltaam muunlainen tapahtuma kuin se minkä Paavali kirjoittaa, "silmäräpäyksessä me muutumme".
Kun Jeesus palaa fyysisesti, niin hyvänen aika, hänhän on jo täällä. Eihän hänen tarvitsisi tulla pasuunat soiden ja salamoiden räiskyen idästä länteen, vaan vain ilmestytyä näkyvään olomuotoon. Mutta koska siinä tilanteessa on jälleen jumalattomia katsomassa, joihin tämä asia pitää vaikuttaa tietyllä tavalla, tämä näkyvä paluu on tehtäva siten kuin se pitää Raamatun mukaisesti toteuttaa.
Kyseessä ei siis ole siitä miten Jumala asian voi tehdä, vaan miten Raamattu on sen pohjustanut.
23.06.2015 13:44
Kiitos Sinetti sisar. Tuo nostaa ajatuksia vielä, nimittäin missä vaiheessa usko on tullut ja missä vaiheessa se voi olla vielä tulossa. Uudestisyntymisestä ylhäältähän on pohjimmiltaan kysymys, eli kun Jumalan sinetti on asetettu ihmiseen merkiksi, on Jeesuksen oma, joka nauttii ihan erilaista kaitselmusta kuin se joka hakee vielä uskoaan. Jeesuksen lupaushan kuuluu, että jos eksytte, minä noudan teidät.
Raamatussa on tästä hyvä esimerkki: Viidelle tyhmälle neitsyelle Jeesus sanoi etten tunne teitä ja kehotti mennä myyjäin luo ostamaan öljyä. Eihän öljyä lähdetä hakemaan, ellei ole uskoa. Luonnollista! ...ja kun he palasivat lamput täynnä öljyä ylkä oli jo mennyt. Tilanne ei siis ole toivoton.
Mutta tilanne on eri, kun Jeesus sanoo saman lauseen eräälle toiselle ryhmälle, joista hän aloitti sanomalla "ei kaikki jotka huutavat Herra, Herra, pääse minun tyköni, vaan hän sanoo, menkää pois te laittomuuksien tekijät, sillä minä en ole koskaan tuntenut teitä". Hehän puolustukseksi yrittivät sanoa että me olemme nimissäsi ajaneet riivajia jne. Heissä oli tämä iso ero, "EN KOSKAAN TUNTENUT".
23.06.2015 13:26
Ateistin ongelma on siinä että käänteisesti ajatellen, Raamattu sanoo että usko on vanhurskautta ja vanhurskaus kärsivällisyyttä Rakkaudessa ja Rakkaus ikuista ja luovuttamatonta. Tämä on sellainen ketju, jota ei TOISAANKAAN voi kutsua heikoksi lenkiksi. Tämä kestää uskoontulosta läpi elämän, aina hamaan kuolemaan saakka, eikä sitä horjuta IR:n venkoilut eikä maailman myrskyt. Siksi ihmettelen hieman että miksi joku epäilee ettei uskova kestäisi uskossaan.
23.06.2015 13:05
Sinetti puhui jo aika hyvin. Minä taas tunnen isoisäni kautta ihmisiä 1800 luvun puolelle asti joilta on kysytty tuota samaa. Vastaus on hyvin yksinkertainen:
Jokainen ihminen aina opetuslapsista alkaen on odottanut PALAVASTI Jeesusta.
23.06.2015 13:01
Tuo on sama syy miksi Jeesus sanoi "ei ole teidän asianne tietää ajoista ja määrähetkistä". On siis ihmisen oman pelastuksen kannalta parempi ettei ihminen tiedä kaikkea, vaan joutuu painimaan uskon mielipiteiden ja todisteiden kanssa. Se rakentaa pelkästä uskosta tiedonlähteen, johon kykenee luottamaan.
Siksi usein profetia on sellainen jota ei kukaan voi todistaa. On vain uskokottava puntaroinnin jälkeen tai hylättävä se. Nämä kaikki tiedonjyvät kun kootaan yhdeksi läjäksi ja aletaan sovittaa niitä yhteen, siitä huomataankin että hei tämä taitaakin olla totisinta totta.
23.06.2015 11:53
Ei siis ole väliä nouseeko nyt yksi vai sata miljoonaa. Eikä siten ole väliä onko tempaksiakaan vain yksi vai useampi ennen Jeesuksen näkyvää paluuta. Mikään ei tätä tempausasiaa Raamatussa rajoita.
23.06.2015 11:48
60 / 121