Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Kun seurakunnasta tulee kirkko, alkaa itsekkyys ja ahneus jota seuraa luopumus ja paatumus. Näin käy jokaiselle kirkoksi itsensä nostaneelle vääjäämättä.
    Uskossaan nuori tuntee varmaan parhaiten Pyhän Hengen puhuttelun ja kerron sellaisesta miehestä tarinan.
    Vielä kuherruskuukauttaa viettävä uskossaan nuori mies sai muutamia vuosia sitten kesällä Pyhän Hengen kehoituksen mennä Isoon Kirjaan Keuruulle. Mies lähti innoissaan Keuruulle odottaen että siellä varmaan olisi jotain suurta ja hienoa odottamassa hänen innokkaaseen ja nälkäiseen uskon elämäänsä. Paikalle saavuttuaan sydän avoimena, häntäö kohtasikin päinvastainen tunnetila. Sydän oli ahdistunut ja hän näki kaikki sen markkinahumun, kaupustelupöytineen ja massatapahtumalle tyypillisine järjestyksenvalvojineen. Hän koki tulleensa rock festareille, joista juuri oli päässyt irti, koska oli Heavy Rockin ex. orja ja oli juuri tuhonnut kaikki satanistisen levykokoelmansa. Nyt ahdistus oli käsittämätön, jolloin Henki puhui uudelleen sanoin, "kun minä sanoin että olen siellä missä kaksi tai kolme kokoontuu, en tarkoittanut kahta- tai kolemakymmentätuhatta, lähde äkkiä pois täältä". Niin nuori mies lähti ilomielin pois ja sai hyvän opetuksen.
  2. Samaa mieltä kanssasi... puheesi tosiaan kaipaisivat jotain hieman vahvempaa sidosainetta, koska ne ovat pelkkää blaa blaa blaa... ja siinä kaikki. Luuletko ettei Jumala olisi voinut tehdä ihan mitä haluaa, kyllä ja siihen ei sinun eikä minun älymme riitä. On aivan yhtä tyhjän kanssa spekuloida sun maallisten vertaustes kanssa koska ne ei tosiaan ole vertailukelpoisia sellaiselle josta et tiedä. Esimerkiksi nyt on päästy vähän lähemmäs ymmrätämään mitä on ns. "pimeä aine" jonka on yllättäen huomattu olevan kuin vaseliini kaiken ylläpitävänä voimana. Se on vasta alku.... mutta eräänä päivänä kukaan ei mieti enää sellaista, joten annappas jo olla turhat lässytykses.