Omituinen uni!

Taidakosselittää

Kuinka selittäisit uneni?

Oli suuri sali, jossa oli paljon ihmisiä koolla.
Papit, joilla oli viitat yllään, jakoivat ehtoollista kauempana.
Siirryin ovesta toiseen huoneeseen. Ympäri huonetta oli istujia.
Joku laittoi käteeni lautasen, jolla oli ehtoollisleipiä, niitä öylättejä.
Niitä sitten rupesin jakamaan ihan raamatullisesti.
Jaoin kunnes joku sanoi, että hän sai jo ehtoollisleivän.
Ymmärsin, että joku toinen oli tullut vastaan toisesta laidasta jakaen leipiä.
Samalla näin useamman papin poistuvan kauempana käytävällä viinimaljat käsissään.
Viereisessä kahviossa oli henkilökuntaa ja sieltä menin kysymään, että minne papit vievät viinin kun huoneessa ihmiset odottavat sitä.
Minua katsottiin silmät pyöreinä, eikä kukaan puhunut mitään.
Jatkoin kahvion läpi jonnekin ja laskeuduin pari porrasta tasanteelle. Siellä oli ihmisiä
ja esitin samat kysymykset, että minne papit veivät viinit. Ei vastausta.
Lopulta pitkä, keski-ikäinen, nahkatakkinen-, tuntematon mies käveli minua kohti ja hymyili.
Kerroin hänelle, että väännän itkua kun en saa ehtoollisviiniä mistään ja ihmiset odottavat.
Mies taputti olkapäälleni ja hymyili.
Heräsin.
Ihmettelin unta.

28

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ankhdssrgsl

Minulle tulee mieleen hyvin voimakkasti piirros, jossa lannevaatteeseen pukeutunut mies seivästää päättäväisesti käärmeen tämä mies on piirroksessa "nahkatukkainen". Samassa aiheyhteydessä toinen mies alistaa krokotiilin vastaavalla tavalla. Tämä mies on pitkähiuksinen. Olen sitä mieltä, että nahkatukkainen mies jonka näit on selvästi näiden edellisten ystävä vaikka aikaa tapahtumien välillä on kulunut jonkinkin verran...

• EräsSelitys

Tulkitsen unesi siten, että kyseessä on oma sisäinen, hengellinen etsintäsi. Kyselet hengellisten asioiden merkityksiä.

Mistään näystä tuskin oli kysymys, eikä unella ollut jonkinlaista viestiäkään. Se oli uni, joka tuli sisältäsi.

Ehtoollisviinihän on Jeesuksen p. veri. Jeesuksen veri liittyy sovitukseen ja anteeksiantamukseen. Tässä mielessä voisi tulkita, että sinulla olisi tarvetta esim. rippiin, synnintunnustukseen, muttet oikein tunnu luottavan pappeihin.

Nahkatakkikaverin tulkitsen olleen Jeesus, joka lohdutti sinua.

• Profetia on selvästi aito, jonka takia minä haluaisin tuoda vain elementit selitykselle:
      1. Ehtoollisleipä on Jumalan sanaa, joko sanottuna tai kirjoitettuna/luettuna jostain (Raamattu)
      2. Ehtoollisviini on Jeesuksen veri, eli Henki joka annettiin Helluntaina, joka vahvistaa sanan.
      3. Kuiva leipä suussa on vaikeaa pureskella, se pitää huuhtoa alas (emme elä pelkästä leivästä)
      4. Profetioissa on aina myös lohdutus, joka on tässä tämä nahkatakkinen mies, joka kertoo että ei hätää, armoa riittää vielä.
      Sana jää mutta henki viedään hetkeksi mutta sitten minä lasken henkeni koko maan lihan päälle jne. nuorukaisetkin profetoivat.
      Perofetia ennustaa suurta hengellistä muutosta maailmassa!

• Niin se vielä lisäksi, kun unessa joku jakoi toisesta laidasta leipää:
        Sanaa saa joka laidasta mutta henkeä ei saa kuin ylhäältä ja unessa papisto (Jumalan ylipappi) edusti Jeesusta, joka vie hekensä pois.

• Näin44556677

papistolla ei le antaa kuin kuivaa leipää ilman uudestisynnyttävää Henkeä.Veri on myös uusi lliitto ja näillä uudestisyntymättömillä papeilla ei ole sitä viiniä, joka kuvaa myös Jeesuksen verta jonka kautta meidän synnit sovitettiin.
      On tuleva myös niitä joilla sitä on ja ainakin vapaissa suunnissa sitä on, vaikka sielläkin on synti rehoittanut ja monissa paikoissa on paha henki, mutta se herätyä on jo vaikuttamassa ja monet kirkot uudistuu ja Pyhän Hengen vaikutus tulee niihn taasn

• näkymätön-ninni

Koen myös että uni sisältää paljon sanomaa. Jarmo jo selitti tuolla ylempänä hyvin...

Matt. 9:17
      Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."

Mark. 2:22
      Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."

Luuk. 5:37
      Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin nuori viini pakahuttaa leilit, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat.

Luuk. 5:38
      Vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin.

Joh. 2:3
      Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".

• näkymätön-ninni

Minun vereni vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matt. 26:28.

Kun ihmisillä ei ole synnintuntoa, eivät he tunne tarvitsevansa Jeesuksen sovitustyötä ristillä. Viini viedään pois???

• näkymätön-ninni

Vielä unesta tuli mieleen nykyinen kirkon papisto joka ei enää saarnaa syntiä synniksi, joten viiniä ei tavita???

• näkymätön-ninni

Vaikka papit eivät tarjoa viiniä. Nahkatakkinen mies eli tässä unessa Jeesus Kristus on kuitenkin aina omiensa luona.

• näkymätön-ninni

Jo aamulla tunsin kehoitusta tuoda Jeremian kohtia sanasta tänne, mutta en tohtinut. En olisi tahtonut näitä tänne tuoda, mutta nyt on pakko. Lukekaa Jeremia 7-10 luvut puhuttelevat voimakkaasti ja liittyvät tämän päivän papiston tilaan....

Jer.8
      11 He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.

12 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun heidän rangaistuksensa tulee, sanoo Herra.

Jer.9
      23 Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa, älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä, älköön rikas kerskatko rikkaudestansa;

24 vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.

25 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä rankaisen kaikkia, jotka ovat ympärileikattuja, mutta kuitenkin ympärileikkaamattomia:

26 (9:25) Egyptiä, Juudaa, Edomia, ammonilaisia, Mooabia ja kaikkia päälaen ympäriltä kerittyjä, jotka asuvat erämaassa; sillä kaikki pakanakansat ovat ympärileikkaamattomia, ja koko Israelin heimo on sydämeltään ympärileikkaamaton."

Jer.10
      21 Sillä paimenet olivat järjettömät eivätkä etsineet Herraa; sentähden he eivät menestyneet, vaan koko heidän laumansa hajotettiin.

22 Ääni kuuluu! Katso, se tulee, suuri pauhina pohjoisesta maasta, tekemään Juudan kaupungit autioiksi, aavikkosutten asunnoksi.

23 Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa.

24 Kurita minua, Herra, mutta kohtuudella, äläkä vihassasi, ettet minua ylen vähäiseksi tekisi.

25 Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja sukukuntain ylitse, jotka eivät sinun nimeäsi avuksensa huuda. Sillä he ovat syöneet Jaakobin, ovat hänet syöneet ja lopettaneet, ja tehneet autioksi hänen asuinsijansa.

• näkymätön-ninni

Jeremia 12:

10 Monet paimenet ovat turmelleet minun viinitarhani, tallanneet minun peltopalstani, tehneet ihanan peltopalstani autioksi erämaaksi.

11 Se on tehty autioksi, se suree minun edessäni autiona. Koko maa on hävitetty, sillä ei ollut ketään, joka olisi pannut sitä sydämelleen.

12 Kaikkien erämaan kalliokukkulain ylitse tulivat hävittäjät, sillä Herran miekka syö maan toisesta äärestä hamaan toiseen; ei pelastu mikään, mikä lihaa on.

13 He ovat kylväneet nisuja ja niittäneet ohdakkeita; ovat nähneet vaivaa näännyksiin asti, saamatta hyötyä. Niinpä saakaa häpeä sadostanne Herran vihan hehkun tähden."

14 Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.

15 Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.

16 Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

17 Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."

• näkymätön-ninni

Jeremia 13:

10 Tämä paha kansa, joka ei tahdo kuulla minun sanojani, joka vaeltaa sydämensä paatumuksessa, seuraa muita jumalia, palvelee ja kumartaa niitä, tulee tämän vyön kaltaiseksi, joka ei mihinkään kelpaa.

11 Sillä niinkuin vyö liittyy miehen kupeisiin, niin minä liitin koko Israelin heimon ja koko Juudan heimon itseeni, sanoo Herra, että se olisi minun kansani, minulle kunniaksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi; mutta he eivät totelleet.

12 Sentähden sano heille tämä sana: Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen leili täytetään viinillä. Ja jos he sanovat sinulle: 'Emmekö me tietäisi, että jokainen leili täytetään viinillä?'

13 niin sano heille: Näin sanoo Herra: Katso, minä täytän kaikki tämän maan asukkaat, kuninkaat, jotka istuvat Daavidin valtaistuimella, papit ja profeetat ja kaikki Jerusalemin asukkaat päihtymyksellä.

14 Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

15 Kuulkaa, ottakaa korviinne, älkää ylpeilkö, sillä Herra on puhunut.

16 Antakaa Herralle, teidän Jumalallenne, kunnia, ennenkuin tulee pimeä ja jalkanne loukkaantuvat vuoriin hämärissä. Silloin te odotatte valoa, mutta hän muuttaa sen pilkkopimeäksi, tekee sen synkeydeksi.

17 Mutta ellette kuule tätä, niin minun sieluni salassa itkee sellaista ylpeyttä, itkee katkerasti, ja minun silmäni vuotavat kyyneleitä, kun Herran lauma viedään vankeuteen.

• Kiitos Ninni paljosta lisäinformaatiosta. Kuten huomaamme, tuo uni oli merkittävän profetaalinen juurikin näin Jeesuksen taivaaseenastumisen kynnyksellä ja siitä 10 päivää Helluntaihin, jonka välisen ajan opetuslapset elivät ahdistuksissa. Heillä ei ollut elävää Kristusta, eikä VIELÄ elävää Kristuksen Henkeä tukenaan. Tässä on SANAA!!!

• thepowerofimagination

Unet on hallusinaatioita. Kun nukahdat ja ulkoiset ärsykkeet eivät vaikuta tietoisuuteesi, olet yksin muistiisi tallentuneiden asioiden kanssa. Unet ei tarkoita mitään. Unet ei ole kokemuksia toisista elämistä, toisista ulottuvuuksista, eivätkä tapahtumia, joita ei ole koettu todellisuudessa. Unet joita näet on siis tapahtumia ja niiden sekoituksia, joita olet hereillä ollessasi kokenut. Esim. näkemäsi elokuva voi sekoittua johonkin mitä olet tehnyt, eli saatat nähdä unta olevasi salainen agentti, tai vampyyri, tai seisot teloituskomppanian edessä. Unikirjatkin on pelkkää humpuukia, joilla kierot ihmiset rahastavat hyväuskoisia.

• Höpöhöpöhöpö

Uskovan ja uskomattoman unet ovat eriasioita kokonaan.
        Raamattu kertoo Jumalan puhuneen unessa, näyissä ja sanansa avulla. Niin on tänäänkin.
        Uskomattoman on turha yrittää tulkita uskovien asioita ylipäätään.

• parannustehtävä

Viiniä ei voi enää jakaa, kun ev.lut. kirkko on valinnut tien, jossa tietoinen synti siunataan.
      Heb 10:
      26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat

Jumalan armon pilkkaajat eivät pääse taivasten valtakuntaan.

• Tähän on tultu... kommentillesi sinänsä amen, mutta tapahtuneelle ISO surunilmaus.
        2. Kor. 2:15-17 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa: näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen? Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
        2. Joh. 2:17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti
        Luukas 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Aloittajalle

Unella ei ollut sanomaa. Se oli uni ja kertoo näkijänsä omista ajatuksista, alitajunnasta, peloista, epäilyksistä, toiveista. Näin unien kohdalla yleensä on.

On hengellistä epäraittiutta, noituutta, ryhtyä ennustelemaan unesta, joka ei ollut ennusuni, eikä profetia. On osattava erottaa unet unista.

Aloittaja kysyi selitystä unelleen. Aloittaja itse tuntee ajatuksensa, pelkonsa ja pohdintansa. Uni selkeyttää ihmisen alitajuntaa, tuo sieltä ratkaisuja hänen omiin ongelmiinsa.

Hengellisyyttä unessa oli myöskin, se viimeinen kohtaus, kun aloittajaa lohdutettiin, Jeesus tuli lohduttamaan ahdistunutta kristittyä. Unessa siis sekoittui oma hengellisyys, sekä ulkopuolinen apu. Se ei kuitenkaan ollut uni, josta voisi tehdä heppoisia, puoskarimaisia päätelmiä. Ryhtyä kuvittelemaan suoria "sanomia". Unet ovat paljon enemmän.

• SairasML

Mistä pirusta sinä niitä pelkoja ja ahdistuksia keksit?
        ML. älä viitsi enää.

• SairasML kirjoitti:

Mistä pirusta sinä niitä pelkoja ja ahdistuksia keksit?
        ML. älä viitsi enää.

Oon samaa ollu just kysymässä... voin vaan lisätä että "...heissä on jumalisuuden ulkokuori mutta he kieltävät sen voiman". Nämä tyypit, en sitte tiedä onko kyseessä ML mutta he kieltävät kaiken profetaalisen ja heissä huokuu pelko siitä että he oikeesti joutuvat vastuuseen. He uskovat selvästi mutta vaeltavat uskollisina saastaisten antikristusten henkien vallassa. He kiistävät mm. profetian, eli Pyhän Hengen voiman meissä.

• näkymätön-ninni

Vielä aloittajan uneen palaten. Erityisesti tämä kohta:

"Viereisessä kahviossa oli henkilökuntaa ja sieltä menin kysymään, että minne papit vievät viinin kun huoneessa ihmiset odottavat sitä.

Minua katsottiin silmät pyöreinä, eikä kukaan puhunut mitään.

Jatkoin kahvion läpi jonnekin ja laskeuduin pari porrasta tasanteelle. Siellä oli ihmisiä

ja esitin samat kysymykset, että minne papit veivät viinit. Ei vastausta."

Tässä on kuvaus tämän hetken uneliaista uskovista. Ketään ei kiinnosta mihin papit veivät viinin...

"Uneliaisuus ja kylmyys ilmenee elävissäkin kristityissä siinä, että hengelliset, taivaalliset asiat tulevat heille vähäpätöisiksi, mitättömiksi."

Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Matt. 25:5.

"Näiden Jeesuksen sanojen näemme toteutuvan joka päivä silmiemme edessä siinä käsittämättömässä uneliaisuudessa ja penseydessä, joka ylimalkaan kristikunnassa vallitsee. Maailma on kuollut, suruton ja paatunut. Ulkokullattu pettää itsensä väärällä kristillisyydellä, väärällä toivolla vuoden toisensa perästä. Heränneet ja uskovaiset käyvät huolimattomiksi, uneliaiksi, laimeiksi, pysähtyvät puolitiehen tahi kääntyvät kokonaan takaisin hengelliseen kuolemaan."

"Jumalan sana laiminlyödään, rukous ja tunnustus vaimenee, vainoa ei kuulu. Meidät on yllättänyt paha päivä ja pimeyden valta, jolloin kristittykin käy uneliaaksi, kylmäksi ja torkkuvaksi. Jos hän nukkuu kauan, niin sekin öljy, jonka hän kerran omisti, kuivuu. Hän muuttuu suruttomaksi, paatuneeksi, hengellisesti kuolleeksi."
      (lainaukset ovat Roseniuksen tekstistä)

Ketään ei edes hetkauta, että viini on viety... Surullista!!!

• näkymätön-ninni

Oi Herra Jeesus Kristus!

Opeta meitä oikein ajattelemaan, että meidän armon aikamme kuluu ja että sinä, meidän sielumme ylkä, pian seisot oven edessä!

Anna, Herra, meille armosi, että sinä olisit meidän ainoa ja paras tavaramme!

Anna meidän uskomme lampun palaa, että me sen valossa sinut ilolla vastaan ottaisimme!

Pueta meidät sinun vanhurskaudellasi, että me saisimme tulla sinun iankaikkiseen saliisi taivaisiin!
        Amen.

(rukous: tekstistä: Elämän Leipää: Rosenius)

• AloituksenUneksija

Kiitos Ninni. Hätkähdin selityksestäsi, että juuri niin. Niin se täytyy ollakin. Sait selityksen Herralta. Kiitos Jumalalle, sillä totisesti Hän ohjaa omiaan. Pyhä Henki jakaa armolahjoja mielensä mukaan ja sinä, Ninni, olet saanut osasi niistä.

• sinettisormus1

Aamen aloitukselle, ninnille ja Jarmolle. Minulle nousi tässä eräs tv ohjelma mieleen Vatikaanista. Siinä jaettiin ehtoollista, mutta vain leipää, sillä heidän mielestään leipä edustaa koko ruumista, viiniä ei siis tarvita, tuossa kohtaa parahdin ääneen miehelleni : - " Ei! Ei se noin voi olla, tuo on väärää opetusta... !"
        Tuo uni edusti mielestäni juuri tuota, viiniä ei tarvita, meille opetetaan tänään vain leivän tärkeys. Herran Rauhaa ja Siunausta!

• Ollaanpitkälläeksytys

Yksi tapa eksyttää sekin, ettei viiniä tarvittaisikaan.

• näkymätön-ninni
        AloituksenUneksija kirjoitti:

Kiitos Ninni. Hätkähdin selityksestäsi, että juuri niin. Niin se täytyy ollakin. Sait selityksen Herralta. Kiitos Jumalalle, sillä totisesti Hän ohjaa omiaan. Pyhä Henki jakaa armolahjoja mielensä mukaan ja sinä, Ninni, olet saanut osasi niistä.

Kiitos sinulle "Aloituksenuneksija" vahvistavista sanoistasi!

Kiitetään Herraa Jeesusta Kristusta, että Hän meitä ohjaa ja johtaa!!!

Tämä saamasi uni on täynnä sanomaa siinä on paljon eri ulottuvuuksia, joita ei edes kaikkia kykene esille tuomaan...

Kiitos Herralle meitä uskovia herättelevästä unesta!!!

• näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

Aamen aloitukselle, ninnille ja Jarmolle. Minulle nousi tässä eräs tv ohjelma mieleen Vatikaanista. Siinä jaettiin ehtoollista, mutta vain leipää, sillä heidän mielestään leipä edustaa koko ruumista, viiniä ei siis tarvita, tuossa kohtaa parahdin ääneen miehelleni : - " Ei! Ei se noin voi olla, tuo on väärää opetusta... !"
        Tuo uni edusti mielestäni juuri tuota, viiniä ei tarvita, meille opetetaan tänään vain leivän tärkeys. Herran Rauhaa ja Siunausta!

Tuo onkin hyvin kuvaavaa tämän hetken uskovien tilasta. Uskoville jaetaan leipää eli Sanaa, mutta ehtoollisviini eli Jeesuksen veri, eli Henki joka vahvistaa sanan puuttuu...

Herran Rauhaa ja Siunausta myös sinulle rakas sinetti!

• Hienoa ja siunauksellista pohdintaa. Tämä uni oli todellakin Pyhän Hengen tuoma, koska se puhuttaa meitä kaikki näin paljon ja siinä ole selvä suoralankainen sanoma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      28
      4463
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      66
      3147
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3091
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      305
      2534
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2212
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2161
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1361
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      11
      1318
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      45
      1255
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1177
    Aihe