Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Huomenta+kahden+asteen+pakkasesta,+hieman+harmaana+olevan++taivaan+alta,+mutta+silti+hyvältä+näyttää+tämä+lauantaiaamu.Kiitos+huomiosta+uuden+pirtin+pystyyn+laitosta,+tapojamme+emme+muuta,+tottumus+toinen+luonne;)Onnea+vaan+uudelle+ykkösalkuisen+pirtin++alkamisille,+me+menemme+näin+jos+kirjoittajat+hyväksyy+ja+eihän+nuo+"nimittelyt"+ole+haitanneet+aiemminkaan,+ei+siis+nytkään.Jos+uusi+pirtti+vetää+se+on+lähtölaukaus+tälle+vanhalle+ja+kuluneelle+tapoineen+ja+pohtimisilleen;)Itsensä+voittaminen+antaa+hyvän+mielen,+kuten+totesit+Hurskainen+ja+hitaasti+hyvä+tulee,+ehtii+sitä+onnistunutta+tekemistä+juhlia+ja+ihastella+pitkin+aikaa.Mustikka+on+minullekin+tietoon+tullut,+että+silmiin+vaikuttaa++ja+uskon+että+kaikki+metsän+tuotteet+hyväksi+on.Vielä+kun+voisi+kasvattaa+perunat+ja+muut+juurekset+itse,+olisi+melkoinen+terveys+pommi.Karpaloita+en+ole+oppinut+käyttämään,+onko+syy+se,+että+niiden+itse+kerääminen+on+jäänyt+kokonaan,+soiden+lähellä+olemisen+puutteeseen+ja+myös+vaikeaan+liikkumiseen+suolla.Kyllä+karpalolla+on+terveuteen+liittyviä+vaikutuksia,+mutta+on+kumma+miten+erilaisia+nuo+hapot++ovat,+karpalo+kirpasee,+mutta+sitruuna,+greippi+ja+puolukka+ihan+siltään+suussa+maistuu,+jopa+kaipaan+siiden+nauttimista.Taas+kerran,+se+mikä+on+toiselle+makea,+toiselle+karvas+nautittava;)Kaali+on+hyvää+vaikka+vaan+keitetynä+suola+vedessä+ja+puolukka+sopii+minun+makuuni+kaveriksi.Minulla+on+puhelin+ystävä,+jonka+kanssa+keskustelu+sujuu+juuri+noin+kuin+ynnämuu+kerroit.Äidiltä+saatua+kliiviaa+minäkin+monta+vuotta+kasvatin,+mutta+en+kukkaan+saanut,+lopulta+kuoli+ja+en+ole+uutta++hommannut.Se+on+kaunis+kukka+ja+äidillä+se+tosiaan+kukki+kauniisti,+en+siis+ole+perinyt+äidin+viherpeukaloa.Kaikki+kasvit+vähän+kituen+kasvavat,+en+varmaan+osaa+hellästi+niille+puhella,+tai+mielelläni+jotakin+muuta+syyksi+keksisin,+kuin+minun+taitojani;)Tomaatit+on+hyvällä+kasvulla+minulla+myös,+taidan+seuraavan+koulutuksen+vaiheessa+syvempään+laittaa,+kiitos+vaan+vinkistä+Ramoona.Olen+siemenestä+sametti+kukat+saanut+yleensä+hyvin+kasvuun,+mutta+viime+kesänä+ei+onnistuneet,+aika+hinnakkaita+ovat+siemenet,+melkein+taimina+kannattaa+ostaa.Puutarhalle+taas+mennään+ja+sieltä+mukaan+kaikki+amppelikukat+ja+paljon+muuta+lähtee,+ihanaa+kun+tulee+kesä+ja+kärpäset;)Tänään+vähän+kohentelen+huushollia+ja+muuten+vaan+lorvailen,+ei+suurempia+hommia,+leipomisen+jätän+maanantai+aamuun,+saan+tuoreet+pullat+kerhoon,+olen+vuorossa+kahvileivän+viemisessä.Rattoisaa+ja+kaikin+puolin+mukavaa+lauantai+päivää.
  2. Kaunista+sunnuntaiaamua,+kaksitoista+astetta+pakkasta+ja+mummolaan+meno+ilma+jälleen.Nyt+tuntuu+jo+hemmottelua+olevan+tuo+auringon+kirkas+valo+ja+lämpökin,+sillä+päivällä+pakkanen++putoaa++jo+muutamaan++asteeseen.Kelpaa+nyt+hiihdellä+valkoisilla+hangilla,+kelle+siihen+mahdollisuudet+vaan+on.Täällä+on+markkinat+ensi+viikolla+ja+koululaisten+hiihtoloma,+pitäisi+nyt+hyvää+säätä+jatkossakin,+yleensä+markkinoiden+aikaan+on+ollut+huono+keli.Pitkällähän+jo+Hurskaisen+uus+rakennus+on,+kun+jo+kattotarpeet+olet+tilannut,+ei+taida+jäädä+mitään+tekemistä+kesäksi,+sitten+vaan+aurinkoa+otat;)Tavallaan+sanotaan+ilmojen+vaihtuessa,+tai+paremminkin+sään+vaihtumisen+noita+kolotuksia+tuovan.Eiköhän+tässä+aleta+olla+jo+voiton+puolella+talven+suhteen,+kohta+alkaa+räystäistä+jääpuikot+harmia+tuottamaan,+taloyhtiöillä+huoli,+jos+jonkun+niskaan+tipahtavat.Meidän+talolla+ei+onneksi+sitä+harmia+ole,+kun+katu+on+hieman+etäänpänä.Noita+rahan+käytön+vääryyksiä+kuulee+monelta+taholta,+kirkostakin+ja+nyt+sitten+Väyrynen+vielä+hommaa+rupesi+sekoittamaan,+saattaapa+omaan+nilkkaan+pysyvästi+vaikuttaa,+tai+vanha+kettuhan+hän+on,+tiedä+mitä+tekee.Ihmettelen+minä+myös++pirtin+hiljaisuuta+ja+naisten+puutumista,+eihän+vielä+suursiivouksienkaan+aika+ole.No+kaipa+jotakin+on+ja+jokainen+toimii+oman+kutsumuksen+mukaan,+jos+ei+asiaa+ole,+ei+mahda+mitään.Masa+Niemen+tokaisu+sopii+tähänkin+kohtaan;)Katselin+minäkin+kisoja+vähän+aikaa+ja+kiva+että+pronssin+saivat,+vaikka+kommelluksia+olikin,+tuo+mäkihyppy+on+kokenut+laman,+jospa+joku+vuosi+väliä+ja+alkaa+uusi+buumi.Johan+Ahosen+poika+komeita+lentoja+kuuleman+mukaan+tekee,+sieltä+se+ura+urkenee,+jos+niin+on+sallittu.Tiedä+vaikka+niitä+Nykäsiä+alkaa+ilmestymään,+onhan+se+aikamoinen+harmi,+varsinkin+kun+tuo+menneisyyden+hohto+mukana+kummittelee.Sain+eilen+hommani+tehtyä,+mutta+levätä+piti+välillä,+tuo+selkäpuoli+alkaa+estoja+töiden+teolle+asettaa.Alaselkä+on+tiukilla+imuroidessa+ja+hartia+kauan+jotakin+käsien+jännityksessä+tehtävää+homma,+niin+se+on,+että+keho+kaiken+kaikkiaan++lopettaa+yhteistyönsäOnneksi+ei+ole+aikataulutettu+ihan+kokonaan+tämä+elämä,+voi+taukoja+pitää.Pieniä+nämä+minun+murheeni,+kun+johonkin+suureen+vertaa,+mutta+aina+se+oma+minä+on+läheisin.Yritetään+viettää+mukava+päivä,+vaikka+pienen+lenkin++tekemisellä,+puhun+nyt+itseäni+innostumaan+ulkoilemaan;)Iloa+ja+onnea+päiväänne!
  3. Huomenta+jälleen+ja+pakkasta+kaksikymmentä+kaksi+astetta,+reipasta+kävelyä+tuolla+ulkona+olioilla;)Kaunis+ilma+kuitenkin,+taivas+ihan+mummolaan+menon++näköinen+ja+ei+vielä+tuultakaan,+vaikka+luvattu+on.Kamalin+nuo+virukset,+en+osaisi+varmaan+mitään+poistaa+tai+korjata,+puhelinkin,höperö+sanoi+jonkun+käyttäneen+tietojani,+mutta+soitto+ja+selvisi,+että+minun+numero+se+häirikkö+oli.Facebook+on+jonkun+verran+sekava,+en+enää+viitsi+kuin+vilkaista+tärkeimmät.Sähköposti+se+vasta+kamala+on,+sinne+tulvii+lainatarjouksia+ja+voittoja,+että+ei+ehdi+pankkiin+laittaa;)Kaupassa+kävin+minäkin+eilen,+pelkäsin+tuulen+puhaltavan+nurin,+kun+niin+kovasti+uhkailtiin,+mutta+kyllä+tuolla+pystyssä+näköjään+pysyisi+tänäänkin.Kerho+hommia+olen+jättänyt+minä+myös+ja+jos+ei+noin+lähellä+olisi+tuo+kokoontuminen,+niin+loputkin+jäisi.Tuo+olotila+mikä+meillä+eläkeläisillä+suuremmalla+osalla+on,+ei+tarvitse+pakottautua+mihinkään,+jos+halua+ei+riitä.En+ole+koetellut+pitkiin+aikoihin,+josko+sattuisi+sellainen+kirja+käteen,+minkä+juoni+mukanaan+veisi,+mutta+toivossa+elän,+ehkä+vielä+sattuukin.Parasta+on+unohtaa+ne+ulkotyöt+Hurskaisenkin,+kyllä+ne+odottaa+lämpimämpiä+säitä+ja+sitten+edistyykin+hommat+nopeaan.Petelius+on+monitaitoinen+mies,+hauskakin+joskus,+luonnostakin+paljon+tietää.Nyt+päivä+jo+virunut,+on+syytä+laittaa+piste+kirjoitikselle,+missähän+pirtin+naiset+luuraa?Mieli+on+varmaan+virkeä,+kun+noin+kaunis+aurigin+paiste+meille+annetaan,+iloitaan+siitä.
  4. Huomenta+viikon+alkuun+ja+tuiskuiseen+kymmenen+asteen+pakkassäähän.Kirkas+on+taivas,+mutta+tuuli+varmaan+kevyttä+lunta+saa+lentoon.Aurat+jo+aikaisin+aamulla+alkoivat+putsaus+hommiin+ja+näkyi+tuota+lunta+kertyneen+eilisen+kuurosateiden+ansiosta.Odotellaan+nyt+sitä+Siperiasta+tulevaa+kylmää+ilmaa.Annoin+eilen+vävylleni+tehtäväksi+hankkia+mustaa+multaa,+mutta+ei+kuulemma+ole+kaupoissa,+ei+kai+sen+tuotantoa+ole+lopetettu,+mielestäni+parempaa,+kuin+nämä+kukkamullat,+no+jospa+tuo+ilmestyy+kasvukauden+alun+myötä.Hyvä+oli+että+kisat+loppuivat,+mutta+eikös+kohta+ala+Para++urheilukisat++samassa+paikassa?Kookas+luettava+ynnämuulla,+mutta+jos+mielenkiinto+riittää,+kai+sen+nopsaan+ahmaisee.Ei+ole+kovin+sukurakasta+tuo+Hurskaisenkaan+suku,+vaikka+eihän+tuosta+80;sistä+ole+kuin+kuukauden+päivät;)Onpa+ikävää,+että+noin+hankalaa+on+nivel+sairautesi,+että+sormia+pitää+sitoa,+kyllä+nivel+kivut+tunnen+minä+myös,+mutta+ei+noin+hankalaa+kuitenkaan.Hyvin+vähäiseksi+jää+minun+suvun+yhteyden+otot+myös,+tosin+vähän+on+sukuakaan.Eilen+kuitenkin+olin+tyttären+luona+Matin+päivä+kahveilla+ja+sinne+tuli+Kuopiosta+tyttären+tytön+perhe+koko+perheen+voimin.Kaksi++nuorimman++pelaajan+turnauksia+olivat+käyneet+katsomasssa+ja+sitten+mummolaan+syömään+tulivat.Molemmat+pelit+voittaneet+ja+yksi+jäähy+oli+tullut,+sitä+sitten+päiväiltiin.Ensi+sunnuntaina+tämä+sakki+lähtee+Floridaan+kahdeksi+viikoksi,+pitkä+lento+kaksitoista+tuntia,+on+siin+nuorimmalla+vaikea+istua+paikoillaan+niin+pitkään.Taitaahan+ne+pitkien+lentojen+koneet+hieman+isompia+olla,+että+voi+pientä+liikkumista+pitää.Samaan+suuntaan+lähetee+poikani+ja+miniä+lauantaina,+ovat+kolme+viikkoa,+eri+paikoissa+kumminkin.Kyllä+lumi+pöllyää,+tokko+tuonne+uskalta+sekaan+mennäkään,+lähdettävä+on+ovet+aukaisemaan+kerhoon+tulijoille+ja+kahvit+keittämään,+no+siinä+ohessa+sitten+muutakin+tekemistä;)Varautukaan+nyt+vaatteilla+jos+ulos+aiotte,+ei+niinkään+pakkasen+vuoksi,+vaan+tuuli+voi+pian+läpi+mennä+ohkasten+vaatteiden+vuoksi.+kaikesta+huolimatta+oikein+kivaa+maanantai+päivää.
  5. Sunnuntai+aamua+ja+lumisadetta,+kymmenen+astetta+mittarissa,+näyttää+jo+puiden+oksat+heilua,+se+kova+tuulihan+se+pitäisi+tulla.Tarkemmin+kun+katson+taitaa+aurinko+yrittää+näkysälle+tänäänkin+tulla+ja+lumisade+vähenee.Helmikuu+lopuillaan+ja+maalikuu+jo+lupauksia+keväästä+antaa,+mutta+Luojassa+nuo+säätkin+on.Tekemättömät+työt+ne+mieltä+painaa,+eikä+eroon+pääse+kuin+tekemällä,+kummasti+jostakin+taas+joku+uusi+tekemätön+eteen+tulee.On+meilläkin+Lidl,+mutta+ani+harvoin+siellä+käyn,+on+vähän+kauempana,+ei+kuitenkaan+kahtakaan+kilometriä+matkaa,+liika+minulle+kuitenkin.Samoin+Prisma+ja+Tokmanni,+ei+tule+niissäkään+käytyä,+Citimarket+on+kauppani.Kyllä+nuo+rahat+sinnekin+hupenee,+tarjolla+on+minulle+kaikki+tarvittavat+kaupat+tuossa+saman+kadun+varrella,+missä+ruoka+kauppani+sijaitsee.Kuopioon+on+mentävä+jos+näitä+suuria+kauppakeskuksia+kaipaa.Hieno+oli+Niskasen+hiihto+ja+tuo+Norjan+porukka+jäi+kyydistä,+hyvä+näin,+ovat+niin+ylivoimaisina+pullistelleet,+saapa+nähdä+tuoko+Niskasen+perheen+toinen+kasvatti+tänään+mitalin.Pidetään+peukkuja.Minulta+jäi+katsomatta+se+Perjantai+ohjelma,+tulee+varmaan+tänään+uusintana.Onhan+se+sellainen+vaikea+suhde+ihmisen+ja+eläimen+kohdilla,++toivoisi+kuitenkin,+että+teraaksi+joutuvat+kivuttoman+lähdön+saisivat+ja+ihmiset+jotka+lemmekkejä+ottavat,+hoitaisivat+ne+kunnolla.Eläin+on+kuitenkin++ihmisen+armoilla.Voin+ihan+kuvitella+hevosia+minkälaista+kohtelua+ovat+saaneetkaan,+kun+isoja+taakkoja+eivät+ole+jaksaneet+vetää.Siinä+on+piiska+heilunut,+väliin+keppikin,+elokuvista+noita+olen+nähnyt.Vielä+tänäkin+päivänä+on+eläimiä+sellaisissa+oloissa+ja+hoidossa,+että+nälkään+kuolevat.Ei+vielä+ole+nämä+ongelmat+poistuneet+kaikesta+valvonnasta+huolimatta.Nyt+sitten+jännäämään+sitä+naisten+hiihtoa,+hyvää+helmikuun+viimeistä+sunnutaita.
  6. Huomenta+kauniiseen+pakkasaamuun,+kaksikymmentä+astetta,+ei+paha.Päivällä+putoaa+alle+puoleen+ja+silloin+on+hyvä+vaikka+kauppaan+lähteä.Varikset+ja+harakat+lennossa,+pikkulintuja+ei+juurikaan+näe,+niille+tämä+pakkasten+aika+ei+parhainta+aikaa+ole.Onpa+herkut+sini-sirkulla,+en+ole+moisesta+kuullutkaan,+inkivääri+kyllä+on+tuttu,+mutta++tuota+hilloa+en+tunne.Terveys+pommihan+se+kuulu+tämä+inkivääri+olevan,+minullakin+pikku+pullollinen,+en+vaan+muista+mihinkään+sitä+laittaa.Tilasin+joulun+alla+tehtaalta+suoraan,+muiden+mausteiden+joukossa.Ihana+asia,+eläimistä+pidetään+huolta,+minulla+niskakarvat+nousee+pystyyn,+kun+näen+koiria+ulkoiluttavien+nyhtävän+jatkuvasti+hihnasta,+tekisi+mieli+puuttua+asiaan,+mutta+mites+sitä+ikkunan+takaa.Pitäisi+kaiketi+laittaa+naru+isännän+kaulaa+ja+kiskoa+sitä,+ehkä+tuntisi+miten+koirakin+siitä+kärsii.Tänään+tulee+Perjantai+ohjelmassa+kaiketi+eläinten+kohtelusta,+kun+otsikko+on,+onko+eläin+ihmisen+orja?Kymmenen+pistettä+Hurskainen+sinulle,+kun+lintuja+syötät.Onhan+eläinten+kohdalla+niin+kuin+kaikessa+muussakin+ylikohtelua,+liika+on+liikaa,+ruokaa+ja+hyvää+kohtelua+nämä+nelijalkaiset+ystävät+vaan+kaipaa.Tuo+tapanne+on+ihan+kiva+ynnämuu,+näin+tärkeimmät+kuulumiset+tulee+kuultua+ystävien+ja+tuttavien+kanssa,+ehkä+mielipiteitä+yleismaailmallisistakin+asioista.Nämä+aikataulut+sattuu+hyvinkin+yhteen,+kun+tapa+elää+on+tullut+monelle+saman+tapaiseksi,+ennen+töihin+lähdettiin,+aika+taulut+tuppaa+samaa+aikaa+näyttämään.Noita+lauluja+on+paljon,+jotka+ei+julkisuuteen+ole+ylttäneet,+harastelija+tekijät+varmaan+tälläkin+laulun+versiolla+on,+otamme+sanoituksia+paljon+huomioon,+kun+lauluja+valitsemme.Pakastimet+olisi+minunkin+inventoitava,+samalla+voisi+sulattaakin,+nyt+siihen+otolliset+säät+olisi,+saapa+nähdä+vaikka+hommaan+ryhtyisin.Niin+kovasti+osaavasti+Sini-sirkku+noista+selaimista+jutustaa,+että+kateeksi+käy,+minä+en+tiedä+mitään+mikä+koneeni+selain+on.Jos+rikki+menee,+on+apua+pyydettävä.Nyt+hieman+pölyjä+poistamaan+aion+ruveta,+vuoteeni+peittoineen+parvekkeelle+jo+veinkin,+aion+taas+saunan+päälle+raikkaiseen+vuoteeseen+uinahtaa.Mitään+kummempaa+ei+olekaan+suunnitelmissa.Hyvää+viikonlopun+alkua+ja+Matin+päivää,++siitäpä+tuli+mieleen,+onnittelut+vävylle+on+laitettava;)
  7. Huomenta,+pakkasta+kaksikymmentäyksi+astetta+ja+aurinko+paistaa.Eilen+kävelin+kerhoon+ja+onnistuihan+se+pienin+pysähdysten+kanssa,+oli+mukava+ihan+kävellä,+ilma+oli+niin+keväinen.Onhan+se+melkoinen+taival+yhdessä+eloa,+kun+70+vuotta+on+matkattu,+varmaan+tyhjyys+on+eron+tullen+tuntuu,+ehkä+enää+yksin+ei++jaksakaan.Siinä+perhe+ja+ystävät+ovat+tarpeen.Eipä+ole+minulla+taitoa+ollut+noin+hienojen+kukkien+kanssa,+kotonani+oli+enkelinsiipi+niminen+kukka,+joka+oli+iso+ja+kauniskin,+punertavine++lehtineen.Avioliiton+alkuaikoina+sain+kukat+kukkimaan+begoniat+suurin+kukin+ja+muitakin+oli,+nyt+ei+meinaa+kasvaa+millään,+onko+syy+hoitajassa+vai+muussa.Ajattelin+tuossa+muutamana+hetkenä+nuoruuttani+ja+puutetta+mikä+silloin+oli,+mutta+en+tunne+katkeraa+mieltä+niistä+puutteista,+näin+oli+kaikilla+muillakin+ystävillä.Ei+ollut+urheiluvälineitä,+ei+vaatteilla+voinut+itsetuntoa+nostaa,+kun+niitä+ei+kerta+kaikkiaan+saanut.Silti+lapsuuteni+ja+nuoruuteni+ihan+onnellisia+muistoja+antaa.Yönkuningatar+oli+minulla+myös+ja+piti+se+kukka+valvoa+ja+katsoa,+upea+oli+ja+tuoksukin+ihana.Liekö+tuota+kukkaa+enää+olemassakaan?Minä+en+osaa+mitään+ostaa+kirpparilta+ja+vähäiseksi+on+käynnitkin+harventuneet.Tänään+en+tee+mitään+päivä,+nukuinkin+yhdeksän+tuntia,+miten+sitä+jaksaakaan.Onneksi+minulla+on+hyvät+unen+lahjat,+unia+nään+paljon,+onko+sitten+uni+kovinkaan+syvää+ja+terveyttävää.Väsyneeksi+tunne+päivän+mittaan+itseni+ja+torkun+useinkin+istualtani.Siitäkin+hyvä+on+yöuneni,+kun+ei+pakota+mitään.Nyt+katson+tulisiko+puristettua+tarmoa+sen+verran+tänään,+että+pienelle+kävelylle+tulisi+lähdettyä+,saapa+nähdä+yllätänkö+itseni;)Ulkoilu+päivä+on+varmaan+joka+puolella+hyvä,+joten+ulos+ja+lenkille;)
  8. Huomenet+kymmenen+asteen+pakkaseen+ja+hyvin+keväisen+tuntuiseen+säähän,+kohta+ne+"räystäät"+alkaa+taas+tippumaan.Sinitiaisia+tuossa+pensasaidassa+saan+katsella+keittiön+ikkunasta,+tekisi+mieli+ruokkiakin,+mutta+se+on+kielletty.Eilinen+päivä+taas+hujahti,+ei+oikein+ehtinyt+tajuamaankaan,+nuo+puolilta+päivin+olevat+menot++ikään+kuin+lyhentäisivät+päivää.Voihan+ne+presidentin+kaapit+täyttyä+jos+minkälaisella+tuotoksella,+mutta+kaiketi+löytyy+käyttäjiäkin.Ovat+varmaan+varautuneet+itsekin+jo+tämän+uuden+ihmisen+maailmaan+tuloon,Edullista+on+lohi+ollutkin+kaupassanne.Gurlingin+peluu+ei+kiinnosta,+kun+en+tunne+vähääkään+pelin+kulkua+ja+muutenkin+vähälle+jää+katselut+noista+kisoista,+ehkä+katselisi+jos+suomalaisilla+onnistumisia+olisi.Kauniita+peitteitä,+tyynyjä+ja+jos+vaikka+mitä,+tuolta+facebookin+käsitöiden+harrastajien+ketjuista+löytyy.Jopa+valinnan+vaikeutta+joskus+tulee,+kun+kaikkea+mieli+tekisi++yrittää.Iso+kasa+oli+jo+valmiina+koottavaksi,+mutta+vielä+vaan+lankoja+riittää,+tuleepa+sitten+reippaan+kokoinen+peitto,+suuri+työ+myös++yhdistämisessä.Tänään+laulupäivä+ja+taas+katkeaa+päivä+puolilta+päivin+ja+ilta+jo+lähellä,+kun+kotiin+tulen.Vielä+huomenna+on+päivän+katkos,+mutta+sitten+loppuviikko+on+ihan+omaa+aikaa.Nyt+toivottelen+kaunista+aurinkoista+päivää+kaikille,+lomalaisilla+on+mukavat+ulkoilu+säät,+toivottavasti+jättävät+koneet+rauhaan+ja+ulkoilemaan+joukolla+lähtevät,+mäenlasku+varmaan+kivaakin.
  9. Huomenta+nyt+jo+siis+loppukuuhun,+oikeassa+olit+Late,+lyhyt+tämä+kuukausi+on;)Pakkasta+kymmenen+ja+näyttää+siltä,+että+tänään+aurinko+taivaalle+ilmestyy,+hyvin+lupaavalta+näyttää,+lienee+jo+noiden+talojen+takana+noussutkin.Niin+se+vaan+keväisen+oloiseksi+saa+mielen+ja+ilmeen.Hyvä+kuntoiselta+kuulostat,+kun+pyörällä+ajoa+näin+talvellakin+harrastat+Hurskainen,+ei++minua+vaan+pyörän+selkään+ainakaan+talvisaikaan+saisi.Jokos+sinäkin+työt+jätät+siihen+jos+halut+loppuu,+oikea+suunta+mielestäni,+kyllä+ne+sieltä+löytyy,+kun+fiilis+sellaista+vaatii.Valokuvaamossa+minäkin+passikuvani+teetin,+vaikka+kuinka+yritin+selittää+mikä+kuvakulma+olisi+ehkä+edullisempi,+eteenpäin+vain+käski+katsoa+ja+hymy+ei+tarpeen,+siinä+sitä+sitten+oltiin,+tällä+mennään.Grillikylkeä+rupesi+minun+mieli+nyt+tekemään,+mutta+tänään+on+tarpeet++makkarakeitolle,+ehkä+sitten+seuraava+kauppareissu+tuon+ynnämuun+herättäneen+haluni+toteutan.Silakka+fileitä+meinasin,+mutta+liki+yhdeksän+euroa+oli+kilo,+pidin+kalliina.Aina+sitä+pitää+laskea+tuota+ruuan+hintaa,+makkara+lenkkejä+kolme+olisin+tuolla+rahalla+saanut,+ja+varmaan+kymmenen+ruokaa+niistä+tehnyt,+silakoiden+kilo+hinnalla.Taidanpa+heittää+ohraryynejä+makkarakeittoon,+kokeilu+halu+yltyy,+tavallaan+vehnäjauholla+suurustan.Kypsymisaika+vaan+venyy,+mutta+jospa+se+sitä+makua+antaa;)Nyt+aloitan+kukkien+hoidon,+vaihdan+mullat,+onnekseni+ei+monta+ruukkua+olekaan,+jospa+ne+innostuisi+iloa+antamaan,+kun+nyt+vaan+lehtiään+tiputtelee.Kaupassa+oli+viidellä+eurolla+kolme+pistokasta,+ei+siis+hinnankiroissa+olisi+uusiakaan.Mukavaa++ja+auringon+antmaa+energiaa+teille+toisillekin.Kirjautunut+olen,+mutta+saapa+nähdä+kuin+käy?
  10. Huomenet+ja+oikein+lämpimästi+toivotan+Hyvää+Ystävän+päivää+pirtin+ystäville+ja+koko+palstan+väelle.Yksi+lähestyvän+kevään+päivän+tuo+tämä+ystävän+päivä,+ikään+kuin+pilvinen+päiväkin+kirkastuisi.Yksi+miinus+aste+ja+todella+taivas+on+ohuemmassa+pilvessä,+tiedä+vaikka+aurinkokin+meitä+muistaisi.Ymmärsinkö+oikein,+ajokortti+kolmeksi+vuodeksi+Hurskaiselle,+tätä+on+jo+onniteltava,+hienoa,+että+noin+monta+vuotta+vielä+edessä+auton+ratissa+ja+lisääkin+jos+Luojamme+suo.Tänään+on+sitten+taas+mahdollisuuksia+suomalaisilla+onnistua+siellä+Koreassa,+toivotan+onnea+matkaan,+en+varmaan+telkkarista+ehdi+seuraamaan,+mutta+mahdollinen+voitto+monesti+jälkeen+päinkin+näkyy.Alamäkeä+sitä+lasketellaan+kaiken+aikaa,+kuten+ynnämuu+totesit,+milloin+vauhti+pysähtyneenkään?Voi+että,+jopa+muoria+kiusaa+oikein+todella,+kun+lasarettiin+jouduit,+kiva+kuitenkin+,+että+kotona+jälleen+ja+ehkä+pienen+juhlat+elämän+tuntua+antaa+ja+voimiakin+lapsen+näkemisestä.Passikuvista+ei+kyllä+hyvää+saa,+vaikka+näkymä+olisi+kauniskin,+näin+olen+kuullut+kaikkien+kertovan,+omat+passikuvani+ovat+sellaisia,+että+en+oman+näköiseksi+itseäni+tunnista.+Lakanat+silitän+minäkin,+mutta+pellavaliinat+käyn+alakerran+mankelissa+ja+kun+sopivan+kosteita+ovat,+sileiksi+tulevat.Kaunis+on+pöydällä+pellavaliina,+mutta+ei+ruttusena,+näyttää+pahalta,+siitä+olen+jälkeläisiäni++joutunut+muistuttamaan.Kohta+heiltä+jää+suurella+työllä+tekemäni+liinat+käyttämättä,+kun+aina+marinaa+taholtani;)Ehkä+se+oppi+perillekin+joskus+menee+ja+omakin+silmä+jotain+huomaa.Kuopiossa+olisi+tyttärentyttären+tytön+vanhojen+tanssit,+mutta+ei+sinne+tule+mentyä+ja+usein+tilan+puutteessa+mummeja+kovin+monessa+polvessa+mukaan+pyydetä.Joillekin+mummoja+kertyy+useampia,+kun+ikä+aina+vaan+lisääntyy.Laskiaispullat+on+tullut+syötyä,+mutta+rokka+tällä+kertaa+jäi+väliin,+niin+hyvää+kuin+onkin,+ehkä+lähiaikoina+tulee+senkin+vuoro.Tänään+mennään+laulelemaan+palvelutalolle,+toivottavasti+heille+mukava+ja+viihdyttävä+tapahtuma+yksitoikkoisen+elämän+iloksi.Viettäkää+päivää+ystävien+kanssa,+näin+minäkin+teen.
  11. Huomenet+yökyöpelit+ja+toisetkin+viestin+jättäneet;)Päivä+valkenemassa,+kolme+astetta+pakkasta+ja+lunta+vähän+heittelee,+varmaan+mukava+lenkkeilysää,+ei+liukastakaan.Katselin+illalla+Varasto+nimisen+elokuvan,+jo+toisen+kerran,+kun+ei+muutakaan+mukavaa+tullut,+en+erikoisemmin+tykännyt,+mutta+siinä+tuli+muutama+isoäidin+neliö+virkattua.Päätimme+eilen+kerhossa,+että+virkkaamme+kaikki+langan+tähteet+neliöiksi+ja+sitten+katsotaan+mitä+niistä+tehdään,+mahdollisuuksia+valtavasti.Pellava+lankoja+saimme+tässä"+männeellä+"+viikolla+ja+niistä+tytöt+ovat+virkanneet+ihania+liinoja,+luulisi+kaupan+käyvän..Ne+pienetkin+näppylät+kiusaa+tekevät+syytä+on+hyvin+hoitaa+ja+vuoroin+vieraissa+käydään,+pitää+teidänkin+kohdalla+paikkansa+Venlastiina.Uskollisesti+minäkin+yritän+tuon+kirjautumisen+tehdä,+vaikka+turhaa+onkin.Niin+tuo+aika+entinen,+jotenkin+tuntuu,+että+silloin+oli+kuitenkin+mukava+elää,+vaikka+puutteenkin+keskellä,+ihmisillä+oli+yhteyden+pito+ihan+toista+luokkaa+mitä+tänään.Sitä+saattoi+saman+pihapiirin+lapsia+koulata+milloin+kukakin,+ei+niin+suurta+rajaa+pidetty+omien+ja+vieraiden+kanssa.Tehtaiden+asunnoissa+asuttiin+ja+väki+oli+saman+työnantajan+palveluksessa,+ei+suuri+eroja+,+joten+kasvuympäristö+oli+monta+kertaa+turvallinen+ja+tavallaan+rikaskin,+vaikka+ei+taloudellisesti+niin+ollutkaan.+Sota+muutti+kaiken,+alkoi+kerrostalot+nousta+ja+ihmiset+omia+asuntoja+haalia+ja+siinä+se+alkoi+vieraantuminen+niin+kotoisen+rikkaasta+ympäristöstä+ja+elämästä.Tänä+päivänä+ei+enää+saman+talon+asukkaita+tunneta.Eipä+tullut+kokeiltua+tuota+savusaunaksi+muuttamista+meidänkään,+olisi+voinut+hyvinkin+kivalta+tuoksu+tuntua.Kyllähän+se+puhdas+saunan+tuoksukin+hyvä+oli+ja+kun+tuoreen+vastan+teki,+voi+sitä+ihanuutta,+ei+nykyiset+tuoksuttimet+samaa+tunnelmaa+pysty+luomaan.Kiva+tapa+tuokin,+kun+siellä+"orrella"+voi+kuulumiset+kysellä+ja+pysyä+ajan+hermolla.Sitkeä+olet+Hurskainen,+kun+jaksat+vielä+rakennuksia+pykätä,+vaikka+vaivasi+todella+hankaloittavat+kovasti.Kyllä+ne+suunnitelmat+mitä+mielessä++on,+tekee+mieli+toteuttaa,+samassa+ympäristössä+ne+aina+silmissään+näkee,+ne+puutteet.Olen+kyllä+vakaasti+sitä+mieltä,+että+nyt+voisit+jo+unohtaa+kaikki+uudisrakentamiset+ja+pitäytyä+vain+melkeinpä+tupaukkona,+ikämme+sen+meille+suo;)Muutama+lenkki+päivässä+ja+lepoa+ja+nauttimista,+niin+se+pitäisi+jo+mennä.Vielä+minäkin+yritän+lauluporukan+mukana+pyöriä+ja+ainakin+jotakin+pihinää+tuottaa;)Se+on+se+minun+"orsi"+tämä+porukka,+aina+heitä+on+mukava+tavata+ja+tärkeimmät+tapahtumat+kuulla.Kotona+viityvänä+jää+kaikki+tärkeätkin+tiedot+muuten+saamatta,+siksi+näitä+paria+kanavaa+yritän+mukanani+pitää.Lupsakkaa+laskiaistiistaita+kaikille,+pitkiä+pellavia,+vieläkö+näin+toivotetaan?
  12. Lauantai+ja+viikonloppu,+työssä+uurastavat+saavat+ansaitun+lepo+jakson+ja+tuntuuhan+se+meillä+eläkeläisilläkin,+ehkä+hieman+erilaisena,+vaikka+tätä+vapaata+elämää+elämmekin.Sää+jatkuu+samoilla+tavoillaan+pakkasta+seitsemän+ja+taivas+tasaisen+harmaa.+Saapa+nähdä+saanko+tänään+viestin+lähtemään,+alkaa+kyllä+turhauttamaan+nämä+lukuisat+yritykset+ja+jatkuvat+epäonnistumiset.Väsymistä+se+vaan+lisää,+kun+aina+noita+kuva+arvoituksia+joutuu+ratkomaan,+luulisi+tämän+laatuisten+vikojen+korjaaminen+olla+jo+helppoa+nykypäivänä,+kun+viisautta+aina+vaan+lisää+tulee.Tätä+jaarittelua+se+on+tavanomaisesta,+kun+ei+mitään+maata+mullistavaa+elämään+sovi,+hyvä+niin,+ei+tässä+mitään+ainakaan+järkytyksiä+halua.Eläkeläisissäkin+on+niin+moneen+junaan,+toiset+jaksavat+kaikki+mahdolliset+tapahtumat+käydä,+minulta+aina+vaan+vähenee.Olen+ajatellut,+että+en+kai+niitä+ihan+uteliaimpia+ole,+kun+en+halua+kokea+ja+saada+tietoa+joka+tapahtumasta.Joku+voi+pitää+sitä+taantumuksena,+mutta+kun+ajattelen,+että+minun+elämä+ei+hetkahda+puoleen+ei+toiseen,+jos+en+kaikkea+tässä+maailmassa+tiedä.Voihan+sitä+myös+miettiä+niin,+että+loppusuoralla+olen+ja+kiinnostus+asioihin+on+loppu,+mutta+voi+myös+olla+niin,+että+jo+toistoina+nämä+maailman+asiat+tulee,+mitään+uutta+ei+länsirintamalta;)Aika+hölmösti+sanon,+ainahan+maailmassa+tapahtuu,+mutta+se+että+vaikuttaako+se+minun+pieneen+elämään+on+sitten+suuri+kysymys.Jos+jaettaisiin+palkinto+tyhjästä+puheesta,+voisin+olla+ehdolla;)Hallituksen+hommat+antavat+jotenkin+sellaisen+epäuskottavan+tunteen,+ikään+kuin+ei+mikään+asia+lutviutuisi+ja+sekaiseksi+kansalaisten+elämää+sotkeviksi.Vakautta+ja+varmuutta+asioiden+sujumiseen+kaipaisi,+mutta+ketä+uskoisi,+kun+jokainen+omasta+nyöristään+kiskoo.Eipäs,+juupas+tilanteita+suurien+päätöstenkin+kanssa,+onko+tarkoitus+hämätä+kansaa,+ettei+mokia+niin+paljon+havaittaisi,+mene+ja+tiedä.Usko+hyviin+päätöksiin+horjuu.Jotenkin+huvittavaa+ja+kuitenkin+harmillista+tuo+kilpalaulajien+kanssa,+Väyrynen+uskoo+taitoihinsa+ja+toiset+hymyilee.Voisi+olla+radikaali+toimenpide+paras,+kaikki+ulos+ja+uudet+tilalle,+liian+myrkyttynyt+alkaa+noiden+päättäjien+tilanne+olla,+ei+tässä+tiedä+tavan++ihminen+kehen+uskoo.Seurattava+sitä+olisi+päätösten+tekoa,+että+se+yksi+ja+tärkeäkin+ääni+sitten+tulevaisuudessa++oikein+menisi;)Nyt+yritän+aloittaa+taas+tämän+kuva+arvoitusleikin,+kirjautunut+kyllä+olen,+mutta+eipä+se+taida+mitään+auttaa.Oikein+mukavaa+ja+lupsakkaa+lauantai+päivää,+pistäytykää+"jaarittelemassa"+pirtin+suojissa;)
  13. Sunnuntaiaamua+ja+sen+hiljaisuutta,+meillä+ei+täällä+sunnuntaisin+bussit+kulje,+se+ääni+ei+häiritse.Hankalaa+kuitenkin+kaupungin+laidoilla+asuville,+eivät+pääse+mihinkään+ilman+omaa+autoa.Kaikki+nauttivat+sunnuntain+aamuista+varmaan+kotona+hiljalleen+puuhatessa+ja+vasta+puolilta+päivin+alkaa+elämä+ulkona+näkymään,+no+tietenkin+koirien+ulkoiluttajat+lenkkinsä+tekevät.Minäkin+vasta+kahdeksan+aikaan+sängystä+kömmin+ja+nyt+heti+kohta+puoli+päivään+päästään.Pakkasta+tuo+kolme+astetta,+ei+paha,+tuulesta+ei+vielä+havaintoa,+sen+kerrottiin+olevan+pistävää,+kun+vauhtiin+pääsee.Olipa+kiva+kuulla+muorista,+vähän+outo+tuo+aika+on+hereillä+olla,+mutta+eipä+meille+eläkeläisille+niin+nuukaa+milloin+valveilla+ollaan;)Voi+siinä+käydä+niin,+että+ystävät+kaikkoaa,+jos+yöllä+alamme+elää.Tuosta+verenkierrosta+sen+verran,+minunkin+vasen+jalka+puutuu,+jos+en+oikein+asettaudu+istumaan,+tässä+koneella+useinkin+näin+tapahtuu.Minulla+on+sellainen+konttorituoli+ja+siihen+kun+itseni+asetan,+on+hyväkin+istua,+mutta+korkeuden+säätö+ei+taida+kohdillaan+olla,+kun+niskaa+on+ruvennut+vaivaamaan.Huolella+on+selkä+tukea+vasten+saatava,+sekin+joskus+töitä+teettää;)Tulipa+mieleen+tuo+ynnämuun+äkkiä+hyppääminen,+ei+onnistu+minulta.Kyyryssä+vähän+aikaa+pitää,+ennen+kuin+polvien+jänteet+takaa+pystyyn+menon+sallii,+kauan+kun+paikallani+istun,+vie+aikaa+melkoisesti+ennen+kuin+itseni+suoraksi+saan.Tein+testin+ET-lehden+terveys+lehdessä+kehotettiin++painamaa+selkä+seinää+vasten,+jalat+hieman+etuasennossa+ja+siitä+kädet+pään+yläpuolelle+seinään++siten+että+kämmenet+seinään+koskettavat+ja+peukut+ulospäin+suuntaa.Jos+koko+kämmen+seinää+sattuu,+kaikki+hyvin,+jos+sormenpäät+sekin+ok,+mutta+jos+ei+saa+käsiä+seinään,+on+ongelmia+tiedossa.Kuinka+pätevä+tämä+testi+on+en+tiedä,+kai+jotakin+selän+kunnosta+kertoo.Eipä+ihme+ole+jos+selkäsi+oireilee,+jos+tuollainen+"mittavirhe"+jalkojen+kohdalla,+kai+olet+saanut+korotteen+lyhemmälle+jalalle?Niskoistakin+voi+johtua+vaikka+tuo+pyörryttäminen,+monta+muuta+vaivaa+aiheuttaa.+Shakkipeliä+en+ole+koskaan+pelannut,+joten+en+ymmärrä+siitä+mitään,+seurapelitkin+on+jääneet+vähälle+pelaamiselle.Kertyy+sitä+jätettä+minunkin+taloudessa,+lehtiä,+muovia+ja+muuta+roinaa,+ei+uskoisi+miten+paljon+kuitenkin,+nyt+viime+aikoina+nuo+kukkien+kääreet+joka+paikan+tukkii,+talvella+sekin+ongelma,+kun+pitää+niin+paksulti+kukat+suojata.Lehdestä+luin,+että+nyt+on+muovijätteille+yli+20:n+asunnon+taloissa+oma+keräyslaatikko+oltava,+siis+meidänkin+taloon+sellainen+on+hankittava.On+se+tosi+hyvä+ja+turvallinen+olo,+kun+rinnalla+kulkija+kulkee+ja+huolta+pitää.Muistoja+herättävä+linkki+ja+niin+pelkistetyt+kauniit+kuvitukset,+nuoruuden+ilo+ja+into+niistä+heijastui,+helppoa+on+kun+osaa+saa+elämään+kuvatkin.Minulla+hyvä+tuoli,+kun+vaan+kunnolla+asettaudun,+pitäisiköhän+saada+leuan+alle+joku+tuki,+että+pää+pystyssä+kestäisi;IVoi+että+kohta+puolipäivä+ja+minä+yöasuisena+vaan+oleilen,+no+eipä+tuo+haitanne,+vieraita+ei+ole+tiedossa+ja+yllätyksiä+harvoin+sattuu.Jospa+nyt+kuitenkin+tästä+päivälle+rupeaisin,+ehtisi+vielä+päivästäkin+nauttia,+mukavaa+sunnutai+päivää+teille+kaikille.
  14. Huomenta,+nyt+taas++saunapäivään,+vastahan+sitä+ihastelin;)Viiden+asteen+pakkanen,+nuori+tyttö+juoksi+tuossa+kadulla,+ihastella+pitää+miten+juoksu+onnistuu,+en+muista+olisinko+koskaan+juoksemalla+kulkenut?Puiden+latvat+näyttää+hiljalleen+heiluvan,+saattaa+olla+kirpeä+viima,+jos+kovemmaksi+yltyy.Eilen+lääkäri+reissulla+semmoista+havaitsin,+kun+bussia+odotin.Ei+mitään+uutta+tietoa+,+tai+olihan+se,+että+astmaa+ei+ole,+hengenahdistus+toden+näköisesti+sydämen+toimimisesta+johtuu.Yrittelin+jotakin+muuta+vaivaa+esille++tuoda,+mutta+lääkäri+totesi,+että+hoidetaan+sydän+ensin.Muutamia+kokeita+ensi+kuun+alussa+ja+lääkäri+lupasi+tuloksista+soittaa,+nyt+vaan+sitten+odottamaan+sitä+sydän+tohtorin+tapaamista.Sairaskertomus+tuli+tämän+aamun+viestistä;)Kauniita+kukkia+haudalle+veit,+ei+ehkä+kauan+kestä+kauniina,+jos+pakkasta+asuinsijoillasi+teretule,+voivathan+jäätyä+kauniisti.Olisiko+ollut+veteraani+hautaus+kysymyksessä+tuo+mistä+mainitsit+Hurskainen?Pääsitkö+nopeammin+sillä+kuorma+autolla,+kuin+jos+olisi+ambulanssi+kutsuttu,+joskus+pikaisesti+on+toimittava.Iänikuisen+vaivan+sait,+harmittaa+se+varmaan,+mutta+niillä+eväillä+mennään,+mitä+itse+kukin+matkallaan+saa.Ystävättäreni+taluttaa+kauppareissulla+pyörää,+ei+uskalla+ajaa,+mutta+näin+kulkee+ostokset+ja+tukea+pyörästä+saa,+näin+kertoili.Kyllä+tuo+taiteilua+on+kävelykin,+saati+sitten+pyörällä+ajaen.Niinhän+ne+päivät+vierii,+ei+tapahtumia+kirjattavaksi,+aamu+touhut,+hieman+siistimistä+oman+itsensä+ja+kodin+taholla,+sitten+neulomaan+ja+kohta+voikin+jo+ateriaa+alkaa+suunnittelemaan,+postia+odottamaan.Postikaan+ei+juuri+yllätyksiä+anna,+jokunen+lasku+vielä+tulee,+kaikki+ei+E-laskuksi+onnistu,+esimerkkinä+lehtilaskut,+joita+harvakseen+tilailen.Tuleehan+noita+avun+pyynti+laskuja,+kaiketi+loppuisi+nekin,+jos+en+pienellä+summalla+niihin+osallistuisi.Suomen+kaltaisessa+hyvinvointi+valtiossa+pyydetään+avustusta+lääketieteellisiin+tutkimuksiinkin,+senkin+olen+kokenut.Uskoisi+veroeuroja+sinne+annettavan,+mutta+ei+sitten+riittävästi+kumminkaan.Halpaa+on+kinkku+ollut,+mutta+iso+kokoisia+yleensä+ovat,+se+olisi+kesä+käsillä+ennen+kuin+syötyä+saisi+ja+varmaan+vaihtelua+ruokailuun+jo++siinä+vaiheessa+olisi+kypsynyt+kaipaamaan.Nyt+alan+katselemaan+miten+päiväni+aloittaisi,+pois+kumminkin+koneen+äärestä,+illalla+siten+kurkistan+toisten+viestejä,+jos+joku+on+ehtinyt+pistäytymään.Niska+tässä+kipeytyy,+kai+väärässsä+asennossa+kirjoitan,+siis+nyt+vaan+hyvää+päivää+toivotan,+pistäytykää+viesti+laittamaan;)
  15. Huomenet+loppuviikon+alkuun,+puut+kauniisti+huurettuneet,+yksi+aste+plussan+puolella.Mukavan++tuntuinen,+leuto+talvinen+ilme+on+ulkona,+kelpaa+sinne+lähteä+haistelemaan+raitista+ilmaa,+lääkäriin+meno+nimittäin.Saapa+nähdä+mitä+viestejä+kunnostani+tulee,+entisten+lisäksi.Hyvä+on,+että+tutkimuksia+tehdään,+silmäni+sai+kolmen+vuoden+jäleen+uusinnan+tarkastukseen,+jos+ei+mitään+erikoista+ilmaannu.Kuppauksen+tehoista+olen+kuullut+hyviä+lausuntoja+ystäviltäni,+mutta+ei+ole+tuntunut+tarvetta+moiseen.Kyllä+noita+harmeja+ihan+liian+kanssa+Hurskaiselle+tulee,+pyöräkin+temppuilee.Aika+hankalaa+on+vanteilla+ajaa,+muistissani+se+on.Ei+tämä+sen+kummemmalta+tunnu,+ainakaan+vielä+oliko+se+iän+alku+7,+vai+8,+samaa+arkea+elämä+on.Pakottavia+ulkoiluja+ei+minulla+paljonkaan,+niin+vähän+tuota+kulutusta+on,+kun+en+maitoakaan+juurikaan+juo.Joskus+tulee+halu+juoda+lasi+kylmää+maitoa,+ani+harvoin+tämä+mieliteko+yllättää.Roskapussin+vieminen+on+tosi+vaikeaa,+mutta+eipä+ole+ketään+jolle+tehtävän+delekoisin;)Voimistelu+aamuisin+ei+oikein+inspiroi,+mutta+periaatteeni+on,+että+jos+jotain+aloitan+sen+teen+ja+näin+joka+aamu+tuo+voimistelukin.Voi+olla,+että+paljon+kehnompi+oloni+olisi,+jos+en+näin+toimisi.Olen+tuon+Katleijan+putoamisen+kokenut,+istuin+mielestäni+jakkaralle,+mutta+sepä+ei+ollutkaan+siinä+alla+ja+tupsahdin+lattialle,+no+nauruksi+meni,+tämäkin+haaveri.Onkohan+Venlastiina+noiden+muutaman+sanan+takana,+kone+ei+ilmeisesti+totellut;)Minunkin+kirjautuminen+on+tehtävä+aina+uudelleen,+tai+vaativat+ropotti+tunnistamisen.Saa+nähdä+kuinka+nyt+käy,+kiire+meinaa+muutenkin+tulla,+ajallaan+on+lääkäriin+ehdittävä.Rattoisaa+päiv.ää,+miten+nyt+kukakin+rattonsa+etsii,+jos+ei+muuta+niin+lepo+aina+tarpeeseen
  16. Huomenet+siististä+kodista,+josta+joulu+on+kadonnut,+joulukortit+vielä+unohtuivat+kaapin+seinään,+mihin+ne+yleensä+kiinnitän.Hyvä+kun+mainitsit+Mia-Liisa,+eivät+koko+kevääksi+seinään+jää;)Syntymäpäiväkortit+jo+talteen+otin,+ihan+kiva+rivi+niitä+kirjahyllyn+päällä+olikin.Onnistunut+oli+eilinen+ystävien+kohtaaminen,+kivasti+muutama+tunti+vierähti,+nyt+ne+juhlat+on+juhlittuTarjottavaa+jäi+kovin+paljon+ja+nyt+sitten+yritän+niitä+parvekkeelle+kylmään+saada,+lupailin+,+että+eka+käsityökerhossa+täytekakkua+vielä+syödään.Sain+eilen+terveyskeskuksesta+tiedon,+että+sydämeni+joutuu+tarkkailuun,+vajaa+toiminnan+arvelevat+olevan+sen+vaiva.Muitakin+kokeita+tehdään,+sanoinkin,+että+nyt+sitten+sairaaksi+ihan+väkisin+tehdään,+kun+en+sairaaksi+itseäni+tunne,+väsyneeksi+kylläkin.Vai+sellaisia+aatoksia+tai+unia+Hurskainen+näkee,+että+ongella+istutaan,+no+sopiihan+se,+miten+lienee+kalojen+laita,+tyhjä+on+astia,+kun+unesta+heräät.Mistä+ne+korpit+sinne+pihapiiriin+löysivät,+eikös+ne+ole+suurten+metsien+lintuja,+hirvien+perässä+kulkevia.Monin+kertaistaa+se+pakkanen+työskentelyä,+pitää+kanki+olla+käsillä,+kun+jäätynyttä+savea+yrittää+irti+saada.Tuollaista+Tonton+kakkua+en+ole+kuullutkaan,+no+samoilla+tuotteilla+menen+yleensä+juhlani,+totuilla+tuotteilla.Lähipiirissäni+ei+ole+ketään+tuohon+"kaiketon"+porukkaan+kuuluvaa+ja+siksi+teettää+töitä,+jos+sellaisia+joudun+valmistamaan,+no+nuo+kakkupohja+ja+kääretorttu+on+kyllä+hyvin+onnistuneet+perunajauholla.Glukeenittomien+määrä+on+lisääntynyt+kertoi+paikallinen+lehti,+onko+sekin+jo+muotiilmiö,+vai+herkistyykö+ihmisten+vatsan+toiminta+liian+helpon+ruuan+johdosta.Ikävää+varmaan+asianomaisille,+jos+näitä+lukemattomia+rajoituksia+kohdalle+sattuu.Ynnämuu+mainitsi+piimävellin,+onko+se+ohrajauhoista+tehty+velli,+mihin+sitten+kaadetaan+piimä+päälle,+tälläistä+syödään+tai+syötiin+kuulema+Konneveden+suunnassa.Minulle+ei+tuttu+ollenkaan,+mutta+yhtä+omituista+muistan+äitini+herkkuna+syöneen,+lehmän+mahalaukkua,+pötsiä,+sylttykö+oli+nimeltään,+harmaata+pahan+näköistä,+en+maistanutkaan.Toinen+herkku,+mikä+kaiketi+herkkua+onkin,+on+lehmän+kieli,+sitä+yhtenä+jouna+laitoimme+ja+minäkin+sitä+söin,+hyvää+oli,+mutta+kun+äiti+huumorimielessä+sanoi,+miten+monta+lipaisua+lie+kieli+peräpäähän+tehnyt,+siihen+loppui+sen+herkun+syönti.Eilenköhän+oli,+kun+katsoin+Peltsin+syövän+poron+kieltä+siitä+tuli+mieleen+oma+kielen+syöminen.(siis+ei+oman+kielen)Nuo+hähhäät+on+kyllä+vielä+monen+kiistan+voittajan+huulilla,+kyllä+se+oikeassa+oleminen+kuuluu+ihmisen+perus+luonteeseen,+varmaan+kaikilla,+jotenkin+on+ilmaistava+aina+vaan+se+paremmuutensa,+vaikka+hiekkalaatikko+leikiltä+tuntuisikin.Minusta+tuo+huumorin+kukka+teillä+kaikilla+on+hallussa,+ehkä+Hurskainen+niin+omintakeisella+tavalla+sitä+laskettelee;)Teillä+Venlastiina+ja+Late+sujuu+elämä+hyvin+sen+olen+huomannut+viesteissänne,+olette+kuin+vakka+ja+kansi+ja+päälle+lupsaus,+kilpailua+ei+lainkaan+paremmuudesta.Kai+sitä+voi+päästä+siitä+minä,+minä,+kun+toisensa+tuntemaan+oppii+ja+onkos+sillä+väliäkään,+kumpi+oikeassa+on,+kun+asiat+vaan+sujuu,+kasvamista+sen+suhteen+minulla+ainakin.Ei+ole+kumppania+kotona,+mutta+tulee+tilaisuuksia,+missä+voi+"oikeassa"+olemista+toteuttaa;)Enpä+voi+helpolla+yhtyä+Einsteinnin+ajatukseen,+en+koe+olevani+ihme,+ehkä+tavallinen+pulliainen+sopii+paremmin+kohdallani;)Oli+miten+oli+laulamaan+tänään+yritän+ja+siitä+se+alkaa+se+tavallisesti+kulkeva+elämän+rytmi,+odotellaan+ja+seurataan+päivän+valon+lisääntymistä+ja+auringosta+tulevaa+iloa+alämään.