Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Onko lopetettava tämäkin ,osanotonpuutteesta --???

No, mutta Ulla. Olet laittanut linkin, jota varmasti monikin seuraa, mutta on tuolla 70+ palstalla myös samat linkit.

Miksi lopettaisit, koska jokainen voi katsella myös ilman kommenttia tyyliin että "nyt sulka putosi", "nyt tuulee" ja "nyt ei taas tuule".
  2. Lainaus on aloittajan:"Itse olen joskus miettinyt puheluketjun muodostamista "sopivien" ihmisten kesken"? Onhan nyt jo Skype, kuka haluaa jutella tuiki´tuntemattomienkin kanssa?

Makriinan tavoin,.... vaikka olenkin kokeillut Skypeä joskus itse ja lastenlasten( heillä on jo valmius tietsikalla) kanssa olen jopa jutellut ulkomailla asuvan tyttäreni kanssa, niin minua ei kuitenkaan kiinnosta yhtään, joten olen sulkenut Skype-tilini.

Ja, kuten Makriina kirjoitti, niin ei minunkaan taitoni kummoiset ole, joten "huulipyöreänä" seurailen lastenlasten touhuja/taitoja, kuinka eri "härpäkkeillä" juttelevat livenä, mitä vaatteita tänään laitetaan kouluun ja niitä vertaillaan, niin, ...mikäli on herätty ajoissa edes lähtemään?

Olihan joskus ja voi olla nytkin (en tarkoita sexi linjoja) sellainen puhelinlinja, johon soittamalla tuli eri henkilöitä samalle linjalle juttelemaan, koska muistan, että itsekkin roikuin niissä, tosin "firman piikkiin", koska mieheni maksoi koti-puhelinlaskut! Siis, nyt sekin tuli ilmi, että salailin mieheltäni tämänkin asian, kuten niin monta muuta.:) DDD

Aloittaja ei sentään ehdota jotain yhteistä matkaa, kuten "joku toinen", mutta ei siitäkään tullut "lasta, ei paskaa". Jos tämän riitaisan porukan saisikin johonkin yhteiseen kokoontumiseen, niin ikuinen tappeluhan täällä vain yltyisi, kun tulisi arvosteluja tyyliin; "en olisi uskonut, että tuokin.....j.n.e.??

Olen ymmärtänyt, että Kahvipirtin väki (osa) on joskus tehneet onnistuneet yhteisen tapaamisen, mutta he ovatkin "valioporukkaa", joka ei riitoja haasta, tai sopivat sen "alta´aika´yksikön" käytyään nurkkakaapilla!DD

Olenhan minäkin sieltä, ....niin..., mutta harvoin!D
  3. VenLastina? Älähän hermostu, koska tämä suomi24 tekee taas uudistuksiaan, taas kerran ja kaikki menee pieleen näiden nörttien ansiosta. Nyt ei toimi esim. tämä vastausviestien nollaus, että ne voisi poistaa? Siellähän ne nököttää, kuin se kuuluisa paska Junttilan tuvan seinissä? Mistähän tuokin sanonta on tullut?

Nyt en kyllä ymmärtänyt, kuka väitti, että et ole osallistunut keskusteluihin? Aivan äsken vastasin juttuusi ja hyvin toimi. Mikä nyt on vikana? Kuka täällä kirjoittajista voi sabotoida toisia?? Puhutko/kirjotatko nyt jostain toisesta "saitista"?

Mielenkiintoista olisi kuulla, kuinka selvisit ongelmasta ja ennenkaikkea, kuka sinua, "Se torvelo väitti", ahdisteli? Kuka on tämä "torvelo"?

Mielestäni aiheettomat syytökset, kuten "nikkien" arvailut, jotka menevät aina "kintuille, kuten kusi", eivät sovi tänne Pirtin ilmapiiriin.
  4. Tuli mieleeni noista teatteri esityksistä, että miksi niitä ei saa telkkariin määrätyn ajan kuluttua? Yle voisi maksaa näille kesäteattereille, että he näyttäisivät näitä ohjelmistoissaan. Tietenkin siellä on samalla teemalla eri paikkakunnilla esitetyt ohjelmat, mutta voisihan ne taltioida ja esittää silti, aivan kuin Tuntematon Sotilas elokuvaa eri tekijöiden esittämänä. Siitäkin on tulossa taas uusi versio?

Nyt tuputetaan jotain "Vielä virtaa" ja kotimaisia "valistavia", "kuinka piiasta tuli maisteri, jopa professori"elokuvia? Kuinka synti on esiaviolliset suhteet ja kuinka siinä käy? Tuleehan nämä vanhat toisinnot ilmeisesti vanhainkodin asukkaille, jossa he taas palaavat siihen toteamalla, että näin on, Raamatussakin sanotaan niin, koska joku heistä on saanut nettiyhteyden ja julistaa tänne (toisaalla) sanomaansa.

En tiedä, kumpi on parempi, tai tiedän, ei kumpikaan. Jos ennen hekumoittin hurskaudella, niin nyt taas käytetään liian paljon kirosanoja, juodaan aina, mutta tupakointi on loppunut?

Minulla on nyt ohjelmistossa "Amerikan Armas" ja Kerjäläinen ja jänis". Nyt on vain lapseni saatava mukaan, siis saamaan minut ulos tästä kämpästä.

Roskatkin pitäisi viedä, mutta ehkä, ....niin sitten, kun lähden taas autolla johonkin, niin silloin voin kurvata tuon roskiksen ohi.

Päivähän kirkastuu. Paljon jäi lukematta, kun kurkkasin tuonne aikaisempiin. Olisihan sitä asiaa jos `jonkinmoista, mutta Pittihän ei hylkää myös ohitse kulkijaa?
  5. Voihan vitsi, minkä naurun sait aikaan! Kreivitär Venlastiina, mutta siinä olet oikeassa, että ensin täytyy nälästä ja juomattomuudesta kärsiä, kunnes tuollaisen ylennyksen saa. Eikös ne kreivitkin tehneet ensin jonkun urotyön sodassa, kärsien "vilua ja nälkää"? Siksi olen laistanut noita terkkari vierailuja jo kolme vuotta.

Mutta, asiasta viidenteen. Teillä siis paistoi aurinko edes iltapäivällä, kun taas täällä satoi kaatamalla. Eikä ilmat ole parantuneet, koska nyt sataa l u n t a !

Rohkeasti olin laittanut taas uudet kurpitsan siemenet itämään, toki tietenkin sisälle, mutta miten niitä nyt ulkoiluttaa, kun lunta sataa? Pieniähän ne ovat onneksi vielä, mutta nyt ajattelin tehdä niille sellaisen "tempun", että lasken autoni takapenkin alas ja vien ne sinne kasvamaan. Sinä kesänä ne onnistui hyvin, kun taloyhtiössä oli remppa ja jouduin siirtämään kaikki pois, joten siirsin ne sinne autooni, mitä pelastettavissa oli. Vieläkin harmittaa, että unohdin sini- ja keltavuokkoni juurakon sinne.

Tuolla toisetkin valittaa, kuinka pääsisi vanhoista kirjoista eroon, jota itsekkin tuskailen. Eniten harmittaa tämä Iso Tietosanakirja, jota aloin (16-v) tilaamaan ja isähän niitä joutui maksamaan, koska halusi lapselleen tietoa. Paljon olen sitä käyttänyt, mutta parasta on ollut, kun olen voinut tyrmätä mieheni tiedot? Hän tiesi kaiken kaikesta ja oli mukamas aina oikeassa, joten minä tarkistin asian Isosta Tietosanakirjasta! Tosin miehenikin myönsi, että jos joku kysyy, niin hän ei tiedä, joten hän voi sanoa "mitävain"?

Hitsin`vitsi, eikö tuo lumisade voi jo loppua, kun ei saa aikaiseksi edes lumipeitettä? Täällä on jo sula maa, että turhaa yrittää nyt tunkea tänne.

ps. Skillanille ja silitykselle. Olin eilen tekemässä "rästitöitäni", koska jouduin viemään lapsenlapseni kouluun klo 9. Kiltisti, tai melkein palasin katsomaan, mitä on silitettävää ja olihan niitä! Aamukahvi ja hieman lehdenlukua, mutta klo 10-13 silitystä. Tosin kävin siinä välillä suihkussa, koska hikihän siinä tuli.