Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

  1. Onko meillä eri lintukamerat?

    Näin ne naaraat/vaimot huijaavat ukkojaan. Istutaan pesällä, kuin siellä olisi jo jotain tulossa, mutta kyllä aamulla oli tyhjät pesät munista, molemmilla, varppina.

    Kumpikohan pesä oli, mutta sinne tuotiin kala, jonka sieppasi pesässä olija ja häipyi kalansa kanssa? Siis, petollinen "vaimo", istui pesässä mukamas hautomassa ja kun sai kalan, niin häipyi heti! ??

    Hitsi, mikä mustasukkaisuus draama saataisiin tästäkin aikaan ja entäs, asuuko puolisot samassa asunnossa? Kyllähän niiden parituksia näki, mutta eivät he öitänsä vietä samassa pesässä. Tai tiedä häntä, kun kamerat ei näytä pimeällä ja siellähän ne salasuhteet oikein kukoistaa, tietää nämä maalaismummot?D

    Merikotkalla on ollut ankeita aamuja, koska siellä joku raakkuu lähellä, ilmeisesti himoiten noita suuria kalansaaliita?

    Nyt tämä mummi menee lukemaan kirjaa, koska tietsikan käyttöä yritän välttää iltaisin. Aamulla tosin olen jo hereillä ennen sitä kuuluisaa Kreetan kukkoa.
  2. Lainaus on aloittajan:"Itse olen joskus miettinyt puheluketjun muodostamista "sopivien" ihmisten kesken"? Onhan nyt jo Skype, kuka haluaa jutella tuiki´tuntemattomienkin kanssa?

    Makriinan tavoin,.... vaikka olenkin kokeillut Skypeä joskus itse ja lastenlasten( heillä on jo valmius tietsikalla) kanssa olen jopa jutellut ulkomailla asuvan tyttäreni kanssa, niin minua ei kuitenkaan kiinnosta yhtään, joten olen sulkenut Skype-tilini.

    Ja, kuten Makriina kirjoitti, niin ei minunkaan taitoni kummoiset ole, joten "huulipyöreänä" seurailen lastenlasten touhuja/taitoja, kuinka eri "härpäkkeillä" juttelevat livenä, mitä vaatteita tänään laitetaan kouluun ja niitä vertaillaan, niin, ...mikäli on herätty ajoissa edes lähtemään?

    Olihan joskus ja voi olla nytkin (en tarkoita sexi linjoja) sellainen puhelinlinja, johon soittamalla tuli eri henkilöitä samalle linjalle juttelemaan, koska muistan, että itsekkin roikuin niissä, tosin "firman piikkiin", koska mieheni maksoi koti-puhelinlaskut! Siis, nyt sekin tuli ilmi, että salailin mieheltäni tämänkin asian, kuten niin monta muuta.:) DDD

    Aloittaja ei sentään ehdota jotain yhteistä matkaa, kuten "joku toinen", mutta ei siitäkään tullut "lasta, ei paskaa". Jos tämän riitaisan porukan saisikin johonkin yhteiseen kokoontumiseen, niin ikuinen tappeluhan täällä vain yltyisi, kun tulisi arvosteluja tyyliin; "en olisi uskonut, että tuokin.....j.n.e.??

    Olen ymmärtänyt, että Kahvipirtin väki (osa) on joskus tehneet onnistuneet yhteisen tapaamisen, mutta he ovatkin "valioporukkaa", joka ei riitoja haasta, tai sopivat sen "alta´aika´yksikön" käytyään nurkkakaapilla!DD

    Olenhan minäkin sieltä, ....niin..., mutta harvoin!D
  3. "Tietotekniikan ylikorostaminen koulussa on myös vienyt pohjaa koulutuksen vahvuudelta:" Mietis nyt uudestaan.

    Tuota minä en ymmärrä, koska nykyinen nuoriso hallitsee tietotekniikan paremmin kuin opettajat. Tietotekniikan avulla voidaan luoda myös ns. etäopiskelua, jos vertaa johonkin Lapin kuntiin ja Helsingin kouluihin. Yksi opettaja ja koko Suomi on opetuksen piirissä.

    Aikuisopiskelussa on myös tietotekniikka tuonnut uudet mahdollisuudet opiskelijoille, koska voi kotona kuunnella luennot, kuten myös määrätyissä ohjelmissa on se mahdollisuus, että voi esittää lisäkysymyksiä, joihin opettaja vastaa. Tulevaisuuden opettajien tarve vähenee, josta tulee säästöjä, silti vähentämättä opiskelun tasoa, koska ei se luennoilla oleminen ole yhtään antoisampaa, kuin kotona, tai vaikka katukahvilassa kuunneltu luento.

    Onneksi ei ole vielä keksitty alle kouluikäisten hoitoa, vai onko?, Kuinka heidät saa hoidettua ilman hoitajaa? Jaa, onhan ne robotit, jotka voisikin lapsille olla parempia hoitajia, jos niille ei asenna puheeseen mitää kieltoja!:)))
  4. Tuli mieleeni noista teatteri esityksistä, että miksi niitä ei saa telkkariin määrätyn ajan kuluttua? Yle voisi maksaa näille kesäteattereille, että he näyttäisivät näitä ohjelmistoissaan. Tietenkin siellä on samalla teemalla eri paikkakunnilla esitetyt ohjelmat, mutta voisihan ne taltioida ja esittää silti, aivan kuin Tuntematon Sotilas elokuvaa eri tekijöiden esittämänä. Siitäkin on tulossa taas uusi versio?


    Nyt tuputetaan jotain "Vielä virtaa" ja kotimaisia "valistavia", "kuinka piiasta tuli maisteri, jopa professori"elokuvia? Kuinka synti on esiaviolliset suhteet ja kuinka siinä käy? Tuleehan nämä vanhat toisinnot ilmeisesti vanhainkodin asukkaille, jossa he taas palaavat siihen toteamalla, että näin on, Raamatussakin sanotaan niin, koska joku heistä on saanut nettiyhteyden ja julistaa tänne (toisaalla) sanomaansa.

    En tiedä, kumpi on parempi, tai tiedän, ei kumpikaan. Jos ennen hekumoittin hurskaudella, niin nyt taas käytetään liian paljon kirosanoja, juodaan aina, mutta tupakointi on loppunut?

    Minulla on nyt ohjelmistossa "Amerikan Armas" ja Kerjäläinen ja jänis". Nyt on vain lapseni saatava mukaan, siis saamaan minut ulos tästä kämpästä.

    Roskatkin pitäisi viedä, mutta ehkä, ....niin sitten, kun lähden taas autolla johonkin, niin silloin voin kurvata tuon roskiksen ohi.

    Päivähän kirkastuu. Paljon jäi lukematta, kun kurkkasin tuonne aikaisempiin. Olisihan sitä asiaa jos `jonkinmoista, mutta Pittihän ei hylkää myös ohitse kulkijaa?
  5. Voihan vitsi, minkä naurun sait aikaan! Kreivitär Venlastiina, mutta siinä olet oikeassa, että ensin täytyy nälästä ja juomattomuudesta kärsiä, kunnes tuollaisen ylennyksen saa. Eikös ne kreivitkin tehneet ensin jonkun urotyön sodassa, kärsien "vilua ja nälkää"? Siksi olen laistanut noita terkkari vierailuja jo kolme vuotta.

    Mutta, asiasta viidenteen. Teillä siis paistoi aurinko edes iltapäivällä, kun taas täällä satoi kaatamalla. Eikä ilmat ole parantuneet, koska nyt sataa l u n t a !

    Rohkeasti olin laittanut taas uudet kurpitsan siemenet itämään, toki tietenkin sisälle, mutta miten niitä nyt ulkoiluttaa, kun lunta sataa? Pieniähän ne ovat onneksi vielä, mutta nyt ajattelin tehdä niille sellaisen "tempun", että lasken autoni takapenkin alas ja vien ne sinne kasvamaan. Sinä kesänä ne onnistui hyvin, kun taloyhtiössä oli remppa ja jouduin siirtämään kaikki pois, joten siirsin ne sinne autooni, mitä pelastettavissa oli. Vieläkin harmittaa, että unohdin sini- ja keltavuokkoni juurakon sinne.

    Tuolla toisetkin valittaa, kuinka pääsisi vanhoista kirjoista eroon, jota itsekkin tuskailen. Eniten harmittaa tämä Iso Tietosanakirja, jota aloin (16-v) tilaamaan ja isähän niitä joutui maksamaan, koska halusi lapselleen tietoa. Paljon olen sitä käyttänyt, mutta parasta on ollut, kun olen voinut tyrmätä mieheni tiedot? Hän tiesi kaiken kaikesta ja oli mukamas aina oikeassa, joten minä tarkistin asian Isosta Tietosanakirjasta! Tosin miehenikin myönsi, että jos joku kysyy, niin hän ei tiedä, joten hän voi sanoa "mitävain"?

    Hitsin`vitsi, eikö tuo lumisade voi jo loppua, kun ei saa aikaiseksi edes lumipeitettä? Täällä on jo sula maa, että turhaa yrittää nyt tunkea tänne.

    ps. Skillanille ja silitykselle. Olin eilen tekemässä "rästitöitäni", koska jouduin viemään lapsenlapseni kouluun klo 9. Kiltisti, tai melkein palasin katsomaan, mitä on silitettävää ja olihan niitä! Aamukahvi ja hieman lehdenlukua, mutta klo 10-13 silitystä. Tosin kävin siinä välillä suihkussa, koska hikihän siinä tuli.