Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Anteeksi+pyydän,+koska+tuo+kellojen+siirto++vaikutti+ja+myös+naapurissa+istuttu+ilta,+josta+palasin+hieman+"myöhässä",+joten+onko+tuo+niin+"nokon-nuukaa"+näin+eläkeläisenä?+Tuli+taas+mieleeni+lapseni+sanonta,+kun+kysyin+hänen+puseronsa+hintaa,+niin+se+oli+jotain+vähän+yli+satasen+ja+se+oli+kuitenkin++200,+hilkulla,+johon+lapseni+vastasi,+"mitäs+tuo,+yks+rahaa,+kaks+rahaa"!+DOnneksi+lapsenikin+ovat+oppineet+nämä+yks+ja+kaks+rahaa+elämässään,+mutta+minä+en+noudata+näissä+netti+viesteissäni+tarkkoja+aikatauluja,+vaikka+muissa+tapaamisissa+onkin+mottoni;+"aina+ajoissa,+ei+koskaan+myöhässä".
  2. Kyllä+täällä++Hämeessäkin+oli++unihiekka+pyyhittävä+silmistä,+kun+herään+yleensä+aamuhämärässä+klo+4+ja+ulkona+näytti+kaikki+valkoiselta.+Pelästyin+jo,+että+onko+näkö+mennyt+,+mutta+ei,+luntahan+se+oli++ja+ensiyöksikin+vielä+pakkasta,+joten+autolla+ei+siis+lähdetä+lenkille,+vaan+en++tarvitsekaan.Tuosta+sienien+tuntemuksesta,+niin+tyttäreni+on+nykyisin+hyvä+opas.+Usein+olen+joutunut+häneltä+kysymään+apuja+ja+koskaan+hän+ei+syö+minun+keräämiäni+sieniä!+D+Osasin+minä+jo+kerätä+rouskut,+kanttarellit,+suppikset,+lampaankäävän+ja+muita,+mutta+tuo+hapero+puoli+oli+hieman+hakusessa.Lapsuudessani+kerättiin+vain+rouskuja,+jotka+opin+tuntemaan+hyvin,+mutta+kaikki+tatit+potkittiin+"lehmäntatteina",+siis+syömäkelvottomina,+puhumattakaan+kantarelleistä,+tai+suppiksista,+saati+jostain+lampaankäävistä,+joka+on+todella+maukkaampi+minun+suutuntumalta,+kuin+nuo+suppikset,+tai+mustat+torvisienet.Nythän+en+ole+jaksanut/viitsinyt+lähteä++edes+metsään,+mutta+viimeiset+rouskut+on+menossa,+jotka+sain+lapseltani.+Onneksi+torilla+ja+kaupoissa+on+lisää+minun+tarpeekseni.Koska+minulla+on+hyvin+rajallinen+säilytystila,+niin+olen++turvautunut+vain+kaupan+tuotteisiin,+mitä+nyt+torilta+jotain+hankin+joskus,+tai+pyydän+lapseni+tuomaan,+kun+asuu+aivan+torin+vieressä+ja+tuntee+luotettavat+kauppiaat,+koska+lapsenlapsi+on+ollut+jo+parikesää+jopa+myyjänä+siellä.Mitäs+tässä+minulla,+luminen+päivä+ja+ulos+en+lähde.+Lumetkin+alkaa+sulamaan,+mutta+sulakoot.+Ruokaa+riittää+ja+mistään+en+tunne+stressiä,+koska+voin+taas+jatkaa+tuota+lukemista,+mutta+kirja+"Kirjavalion"+on+huono,+siis+ei+totuudenmukaista+kerrontaa.Kaipaan+meidän+kirjastoautoa+tuohon+talon+päätyyn,+mutta+jo+kolmas+viikko,+kun+ei+ole+tullut.+Ajattelin+lähettää+viestin+sinne+ja+ihme+kyllä,+unohdin+sen++"miukumaukun,+jonka+olen+aina+osannut+ulkoa,+että++"täytyykö+nyt+olla+huolissaan"?+No,+ei+tarvitse.+Kokeilin+sitä+jo+aamulla+johonkin+ja+se+toimii,+kun+vain+muistaisin+sen+uudestaan+sitten,+kun+sitä+tarvitsen.Nyt+hieman+jotain+ruokaa+ja+kirjan+lukua,+mutta+ulos+ei+missään+tapauksessa,+joten+minä+en+ainakaan+ole+siellä+coronaa+tartuttamassa,+rokotuksista+huolimatta,+koska+se+kolmas+on+vielä+tulevaisuudesa.
  3. "+Hän+kieroilee+ja+olettaa+ja+ilmoittelee+eri+ketjuissa+minun+kirjoittamia+viestejä+erään+toisen+kirjoittamaksi+-+erään+toisen,+johon+hän+suuntaa+"heittojaan"."Jotenkin+tunnistan++sinut+siitä,+kun+noin+tunnustit,+että++Kristiina23+oli+usein+se++"syntipukki",+kaiken+pahan+alku+ja+juuri,+joka+häntä+soimasi.+Tietenkin+huomasin+nuo+viestit,+jotka+minuun+kohdistui,+mutta+mitä+se+"hyövejää"++hänen+sanoin,+käydä+oikomaan+toisen+virheitä.No,++painetaan+villaisella,+vai+lakaistaanko++sittenkin++sinne+maton+alle.Aika+hyvin+palasi+ruotuun,+vaikka+ilmoitti,+että+pitäkää+tunkkinne,+joten+kyllä+se+tunkki+petti+hänellä.Olihan+minutkin+nimetty++hänen+listallaan+epäsopivaksi+tänne,+mutta+kun+olen+jotenkin+pyörinyt+mukana+jo+silloin+"aataminajoista",+jossa+kerroin,+että+Kahvipirtti+oli+Porin+tien+varressa.Eipä+tänne+ole+mieltä+kirjoittaa,+mitä+kuuluu,+koska+pian+on+toisaalla+kertomus,+mitä+oikeasi+minulle+kuuluu.Toivottavasti+SkikaN+jaksat+vielä+hetken+meidän+kanssa,+vaikka+kovasti+sitä+yritetään+tuhota.
  4. Onnittelut+kaikille+,+jotka+ovat+saaneet+niitä+lapsenlapsenlapsia,+sillä+minun+lapsenlapsi+on+vasta+17-v,+mutta+jos+toiseen+isoäitiinsä+tulisi,+niin+vauva+olisi+jo+tullut.Ajattelin+tuosta+Elokapinasta+mainita,+että+en+todellakaan+hyväksy+tässä+iässä,+mutta+ainahan+on+ollut+ennenkin+näitä+"kapinoita",+milloin+mitäkin,+kuten+se+"Vanhanvaltaus"+ja+"Taistolaisuus",+puhumattakaan+kaikista+lakoista+työpaikoilla.Pelastiko+minut+tästä+kaikesta,+että+menin+nuorena+avioon+ja+meillä+ei+ollut+mitään+poliittista+erimielisyyttä,+paitsi+se+ehto,+ennen+avioon,+että+vaihdan+työpaikkani+pois+kommunisti+firmasta.Siellähän+oli+aivan+mukavaa+toimintaa+kaikille,+jossa+viihdyin+liiankin+hyvin,+mutta+siten+alkoi+jotenkin+"tökkimään"+se+politiikka.Meillä+oli+upea+suuresiintyminen+jossain+stadionilla,+jossa+olin+mukana,+kunnes+tulikin+"ohjeistus",+että+en+ole+jäsen,+joten+en+voi+osallistua,+kunnes+liityn+puolueeseen?Tietenkin+liityin,+mitäpä+muuta.Näitä+tapahtumia+muistellen,+niin+olen+kiitollinen+miehelleni,+että+hän+teki+tällaisen+ehdon,+sillä+sitähän+ei+tiedä,+millaisiin+hassutuksiin+olisin+osallistunut?+Hain+ja+sain+uuden+työn,+jossa+olinkin+sitten+15-v,+jossa+ei+lakkoja+ollut+koskaan.Onneksi+työni+ei+koskaan+ollut+sellaista,+joissa+olisi+lakkoiltu,+koska+tuskin+olisin++hyväksynyt+sellaista,+ehkä+siksi,+että+en+ole+koskaan+elämässäni+tarvinnut+mitään+lakkoilun+tarvetta.Onneksi+nämä+ajat+ovat+ohi+ja+minun+mielipidettä+ei+tarvita+mihinkään,+..+niin+paitsi+rahatilanteeseen+Espoon+kiinteistön+hoidosta.