Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Kiitos+"tellukka"+ja+"demeter"+päivän+"uutisista".+Molemmilta+"miunmaun"+mukainen+kommentti,+mutta+en+tohdi+jatkaa.Aloitushan+oli+vanha+ja+muistelen+jossain+olleen+kirjoituksen,+että+joku+nainen+oli+velvoitettu+omasta+mielestään+hoitamaan+näitä+"mamujen"+lapsia!?!Olen+jo++siirtynyt+tänne+lukijan+osastolle,+sillä+olenhan+ahkera+lukija,+joten+mielenterveytenikin+kyseenalaistettiin++aikaisemmin+ja+äskettäin+jopa+kuolleeksi+julistettiin,+siis+luultiin.+DNyt+oli+kiva+taas+kirjoitella,+koska+hyvä+kirja+tuli+luettua+ja+sen+antia+nyt+sulattelen,+että+en+unohda+sitä+heti.Tosin+heti+aamulla+(4-5)+luen+uutiset+ja+uudet+viestit+kahvia+juodessani+ja+näillä+helteillä+suljen+koneenikin,+koska+tämähän+puhaltaa+lämpöä+ja+sitä+riittää+toistaiseksi+muutenkin.
  2. Kiitos+taas+SkillaN;ille+aamun+viestistä.+Vaikka+minut+oli+jo+kuolleeksi+"julistettu"+ja+uskalsin+nousta+"haudastani,+kuten+joskus+eräs+mies,+niin++en+saanutkaan+sitä++arvostusta,+joita+tämä+"mies"+saa+edelleen.Minä+sain+vain+syytökset+rumista+viesteistä,+vaikka+en+ole+mitään+kirjoittanutkaan+aikoihin,+koska+suru+raastoi+mieltäni+neljän+kotikyläni+kuolleen+vuoksi+.Eilen+kuitenkin+palautui+mieleeni+paljon+siitä+ajasta,+kun+tuskailin+pyykkien+silitysten+kanssa+ja++niistä+iloista,+kun++pojan+(lapsenlapseni)+kanssa+pelasimme,+milloin+"jalista",+tai+jääkiekkoa,+mutta+myös+ne+ihanat+sieni-+ja+marjaretket+yhdessä,+kun+mummi+lauleli+heille.Siis,+eilen+ilmestyi+ensin+tyttäreni+tuomaan+minun+ostoksia,+koska+en+rohkene++edes+kauppaan,+sillä+en+ota+noita+rokotuksia.+Sen+jälkeen+"pörähti"+pihaan+joku+mopopoika+ja+mikä+ihme,+siinähän+oli+se+minun+vastustajani,+noissa+matseissa,+kun+hän+aina+tuomitsi,+että+"epäselvä+maali,+täytyy+soittaa"+ja+aina+oli+häviöni!+DNyt+on+poika+15-v+ja+saanut+juuri+mopokortin,+pääsee+lauantain++ripille,+siis+saa+myös+oikeuden+tulevaisuudessa+kirkolliseen+vihkimiseen.+Siskonsa+oli+"riparileirin"+isoisena,+mutta+ei+sentään+veljensä+porukassa.,Nyt+yllättävän+usein+tulee+muistoihin++omasta+lapsuusajastani,+mutta+harvemmin,+että+mitä+teimme+silloin,+kun+omat+lapseni+ole+kuvioissa,+siis+elämässä+yhdessä.+Toki+he+vieläkin+ovat+olemassa,+siis+ei+ole+kumpikaan+kuollut+ja+toistahan+tapaa++halutessani+vaikka+päivittäin,+mutta+kyllä+tuo+korona+hillitsee,+joten+turva+välejä+pidämme+edelleen,+sillä+ovathan+he+kovin+liikkuvaisia+välillä+Espoo-Turku-Tampere+ja+kaikki+lähiseudut+Hesaa+unohtamatta,+ainakaan+niitä+kauppoja.
  3. "Varasin+suklaamunia,+jos+soku+sattuisi+tulla+huomenna+virpomaan"???Voi,+voi+sinua+Neesa,+sillä+virpomassa+käydään+jo+ennen+pyhiä,oliko+se+Palmusunnutai?+koska+onhan+se+lorukin;Virvon+varvon+tuoreeks+terveeks+j.n.e.+sulle+vitsa,+mulle+palkka.+Pääsiäisenä+tulen+palkoilleni.Vaan,+asiasta+viidenteen,+mitä+mielesäni+on+nyt.+Näin+eilen+mahtavan+kurkiparven,+josta+tuli+taas+mieleeni+sanonta;+"jos+sä+kuulet+kujen+äänen,+älä+mene+järven+jäälle"+ja+edelleen+pitää+paikkansa+myös+se;+"että+ennen+kurki+kuolee,+kunes+suo+sulaa".Olen+joskus+ihmetellyt+tuota+iloa,+kun++tapaa+sukulaisia,+tai+on+jopa+tapaaminen,+mutta+itse+tapaan+tytärtäni+aika+usein,+tietenkin+ulkona+ja++vain+hetki.+Ei+siinä+paljon+puhella.Tänään+tapahtui+se+ihme,+että+oikein+nautimme+yhdessa,+tosin+puhelimen+välityksellä,+sillä+seurasimme+sitä+"Haluatko+miljonäriksi+"+ohjelmaa+yhdessä.Olihan+sielä+kysymyksiä,+joista+minulla+ei+ollut+höikkäsenpöläyksen+arvausta+ja+hänellä+oli+varma+tieto,+mutta+sitä+en+tiennyt,+että+lapseni+ei+tiedä+Äänislinnaa+ja+Petroskoita,+puhumattakaan+Albtarossin+esittäjästä+ja+veikkasi+Lavi!???Kieltämättä,+kyllä+se+virkisti,+kun+yhdessä+puhelimen+välityksellä+arvailimme+ja+tietenkin+mainosten+ajan+muistelimme+menneitä.Mielenkiintoista+lukea+jokaisen+Pääsiäis-+valmistelut,+keneltä+munat+puuttui+ja+minulta+se+mämmi,+jonka+sain+ja+olen+sen+jo+syönnyt,+melkein.+Lapseni+toi+kassillisen+ruokaa,+kun+tyhjensi+jääkaappinsa,+koska+lähtee+Espooseen+viikoksi+lapsensa+kanssa.
  4. Kiva+SkillaN,+että+ilmoitit,+koska+olin+jo+huolissani,+että+mitäs+nyt+on+tapahtunut?Minulla+oli+eilen+huoli,+että+"nyt+otti+ohraleipä",+koska+kauppaan+olisi+mentävä+ja+tartunnat+täälläkin+lisääntyy,+mutta+aamu+toi+lohdun,+kun+lapseni+soitti,+että+mitä+kaupasta+tarvitset?+Hän+tulee+kirjastoon+tänne+ja+unohdin+pyytää+itselleniki+kirjoja,+koska+kirjastoauto+kulkee+vasta+huhtikuusaa,+ehkä.Olihan+niitä+tarpeita+muistissa,+vaikka+osa+unohtuikin,+mutta+torilta+saan++"tuoretta"+kuhaa+ainakin.Vaikka+itse+unohdan+välillä+koko+coronan,+koska+en+lue+uutisia,+joissa+on+se+sana,+niin+pakko+on+uskoa,+kun+katselen+kuitenkin+aina+nuo+esiintymiset++paikkakunnittain.+Siks`toiseks+lapsenikin+liikuu+juuri+näissä+coronapesäke+tuntumissa,+kuten+nyt+heti+Turku-Naantali+siskoni++80-v+synttäreille+ja+sitten+heti+perään+Espooseen+tarkastamaan+taloamme,+kun+taas+mies+lähtee+lasten+kanssa+t+a+a+s+Himokselle+hiihtämään+näitä+loppu+lumia.Hyviä+vinkkejä+sain+myös+ihottumaan+ja+allergioihin,+vaikka+ei+minulla+ole+kumpaakaan,+mutta+sormivälissä+on+ollut+jo+vuoden+sellainen+vaiva,+johon+annetaan+vain+näitä+kosteuttavia+voiteita,+mutta+eihän+ne+auta,+koska+en+muista+niitä+laittaa+usein.+Paranee,+kun+paranee+ja+jos+ei,+niin+olkoon,+koska+ei+tuo+ole+viellä+tappanut!DD
  5. ynnämuuÄlä+viellä+luovuta,+koska+keikkaa+pukkaa!DMinäkin+kaipasin+sitä+roskapussin+vientiä,+mutta+olisi+tuossa+lasia,+metallia,+sanomalehtiä,+jotka+täytyisi+lastata+tuonne+auton+takakonttiin+ja+sitten+tyhjentää+sieltä+ao.+roskiin+ja+se+on+niiiiin+vaikeaa.Älä+vain+paljasta,+että+asut+edesmenneen+Laten+läheisyydessä,+mutta+Kuusijärven+maisemissa+kuljet,+joten+tuttua+seutua+ja+matkakin+olisi+vain+noin+20+km+tänne,+joten+minähän+haen+sinut+apurikseni!DDD.Koronahan+tuo+puhuttaa+ja+tuskin+uskallan+katsoakkaan+päivän+lukemia,+sillä+kuulin+jo,+että+on+paljon,+joten+tuo+paikallinen+ruokalakin+joutuu+ilmeisesti+sulkemaan+ovensa,+mutta+kotiinkuljetus+toimii+toistaiseksi.Itse+tilasin+eilen+eka+kerran+sieltä,+oli+kanaviillokiia,+mutta+tilasin+perunoita+paljon+ja+niitä+tuli,+kuten+sekavihanneksia,+jälkiruoka+ja+sämpylä,+siellä+itse+leivottu+ja+oli+todellakin+hyvä+annos.Facessa+oli+myös+ihania+kuvia+salaatti+annoksista+ja+niitähän+voi+vaihdella+mukamas.Nyt+onkin+mietintämyssyssä,+tilaanko+sieltä+ruokani,+niin+ei+olisi+aina+lopuksi+sitä+serpaa.+Tietysti+lapsenikin+tuo+heidän+"serpansa"+minulle,+koska+mummi+syö+kaiken+ja+he+saavat+sitä+kouluruokaa+hakiessaan.Onhan+tämä+hieman+sitä+"venäläistä+rulettia",+menenkö+itse+tuonne+kauppaan,+tai+edes+roskikselle,+koska+nyt+on++tartunnat+vauhdissa.+Taidan+pysyä+kotona+ja+onhan+minulla+nuo+kirjat,+vaikka+nyt+sattuikin+huono+kirja,+joka+kertoo+Syyrian+ja+sen+seudun+sodista,+mutta+"kahlaan"+sen+läpi+ja+jätän+karmeimmat+tapot+lukematta.