Kristiina23

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia36 aloitusta · 2900 kommenttia
- Olet oikeassa korppis, etä aika paljon on vain toisten mitätöimistä, että tyyliin, että näin, kuten minä, mutta toiset ei tajua, että ikirjoittaja on mielestään oikeassa..
No tulipa sekava aloitus, koska "tsemepaan" "korppista" hänen asuinpaikkaansa ja hänen "mureensa kanssa", koska ne on niin tutujanullekkin !
Toivoisin vain, että "korppsi" hyväksyisi minutkin, koksa en tiedä muuta loukaavaa, kun kirjoitin kerran sinun "löhövän" Nojatuolissa, joten pyydän anteeksi.
Paikkasi on sinun. - Sinulle, joka arvostelet näitä peräkamarin poikia, niin sanoisin, että oma veljeni oli sellainen siihen aikaan, kun vanhempien (maalais) tilan voi luovutta syytinkinä, joten veljeni eli ja hoiti isän ja äidin asiansa loppuun.
"varmaan mieluummin asuisivat omillaan tai oman vaimon ja lasten kanssa."
Outo kommenti sinulta, että mieluummin asusivat, mutta mikä heitä estää?
Taidat vain haastaa riitaa, koska et tiedä toisten elämästä ja haluat siihen soveltaa omaa elämääsi. - Katselen hämmästyneenä näitä sääksien pesiä ja kaikkialla on lunta. Seili onneksi on ainakin hetken lumeton.
Entä, jos se muna tulisikin tuonne lumen keskelle, vai voiko sitä "pidättää", mutta ihmis lapsen tuloa ei voi estää, oli lunta tai helletä.
Voi, voi tätä jännitystä, siinä ei ehdi surra leikkauksista eläkkeistä eikä sodista maailmalla, mutta Jeesus mukamas tulee pian, oli jonkun uskonlahkon toteamus, jonka luin.
Itse veikkaisin, että se maailmanloppu tulee ydinmpommilla ainakin Suomeen ja kaikki kituvat ja sairaat saavat armollisen lopun, vaikka Jeesus ei tulisikan. - Sella, sinä joka labrassa kävit, kun minä en saa edes aikaiseksi sitä varata jostain Finbladista, vai mikä se oli? Harmi, jos sieltä tulisi joku ongelma.
No, ei minua oikeasti mikään kummempi vaivaa, paitsi jo vuoden alusta on huimannut ja päässä on omituista "tunnetta", mutta kai se kuuluu vanhuuteen, tai minun liikkumattomuuteen?
Tänäänkin sain delekoitua (siirtää asia toiselle)tytärelleni roskien viennin ja kauppa ostokset, jotka toimitti hyvin, mutta varsinainen ongelma ei onnistunut.
Puhelimeni ei ota vastaan S-pankin vahvistus viestejä, mutta kaikki toiset.
En siis pysty maksamaan mitään, mutta onneksi kaikki normaali maksuni on e-laskuina näen saldoni ja tililtä nostot automaatilta sain korottetua, mutta omituista on tuo ongelma, jota Elisa, eikä pankkini pysty selvittämään, vaan syyttelevät toinen toisiaan.
No, seurailen vain nyt sääksien pesintää ja samalla sää tiloja, missä sataa ja pian on kai pakkastakin jopa etelässä. - Kiitos Paloma
Voisin arvioida myös, että olisi jotain palapaistia, mutta sitä ei tehdä nopeasti, mikäli ei ole jo eilen tehty.
Itse en katsele TV:stä mitään ruokaohjelmia, koska asun yksin ja siskoni sanoin syön aina jotain serpaa. Googlasin tuonkin serpa sanan ja venäjältähän se tulee, että sekoittelee kaikki ruokansa. - "Elä hermostu, tai miekiin hermostun" sanoi veljeni lapsena isälleen ja samaa sanon sinulle brinkkala, koska kyselen tyhmiä.
No, johan vetäisit ruokasi "burgundia" ja minä heti googlaamaan. En löytänyt, mutta kun katselin Detroid, niin sieltähän pitzza tuli.
Mielenkiinnolla odotan, onko burgundia pizzaa, jossa on tonnikala kastiketta? - Nyt on alkanut todellakin sääksien pesintä ja Seilissäkin joku naaras valtaa(mukamas hautoo) pesää, jota varikset kiusaavat. Mutta mihin häipyi uros (stefu?)
Meillekin ilmestyi lokit, näiden harakoiden , variksien, ja naakkojen kanssa kilpailemaan "antimista", mitä mummot heittävät pihalle, vaikka ruokinta on ehdottomasti kielletty.
Vaan minäpä syötän hiiriä rappuritilän alla. Nyt, jos ja kun sota tulee, niin minulla on hiiriä syötäväksi, kunhan saisin ne loukkuun! Vitsi, vitsi.
Luen juuri kirjaa, joka kertoo näistä Stalinin aikaan tehdyistä murhista, jossa nämä Amerikasta tulleet tapettiin sieltä Karjalaan "onnenmaata etsimään".
Pakko tasata ajatuksia välillä ja katsella lintyjen muuttoa. - Minulle tuli tutuksi tietsikka jo joskus 70-luvulla, kun firmaan tuli joku laskenta ohjelma, jossa me sitten heti osattiin mokata. Oli katseltu jotain?
Sittenhän näitä tuli vuosien varrella useitakin, mutta paras oli Tilastokeskuksen vuodet, jolloin oli aina "guru" selvittämällä ongelmat. Olikohan vuodet joskus ennen 2000 lukua.
Hitsi, että kaikki on unohtunut, mitä silloin tehtiin, mutta sain silloin hyvän tiedon, kuinka monipuolinen tietsikka on.
Paras oli kuitenkin tytäreni sanonta, että meillähän on kotona tietsikka, siis hänellä ja siitäkos "riemu repesi", kun hän asensi sen.
No. olkoon, ketäpä kiinostaa minun kokemukset, koska nehän ovat kuin valokuvat, joita pakosta tuttavat joutuvat katseleman ja kehumaan. - Kyllä minä muistutan, siis toinen hajamielinen, mutta yritän seurailla tuota Seilin kameraa ja olen pyytänyt "erästä", että laittaa tänne 80+palstalle niitä kamera livejä.
Olen viimmeaikoina oikein perustellisesti "sössinyt" tietsikkani. Ensin tietenkin menin poistamaan "jotain daataa" ja kone herjasi minua, että ei yhteyttä, mene kotiin!
Koko yön näin vain unia, mitä olin tehnyt, mutta aamulla "valkeni", sillä löysinkin yhteyden, paitsi, että olin poistanut sen tärkeimmän, mutta samalla olin poistellut kaikki tiedot päästäkseni Faseen ja Instaan ja siinäkös ongelma taas tuli?
Vielläkään en ole ratkaissut ongelma, miksi tekstiviestit tulevat toisilta, mutta S-pankin viestit eivät tule, joten en saa vahvistusta, ja siellä "harhailulla sivustolla" huomasin, että ne viestit menevät johonkin?
Kyllä nyt olisi nuorisolla työtä, kun autaisivat meitä "tumperoita", sillä kyllä minä maksaisin, kun saisin kotiin henkilön, joka todellakin osaisio auttaa, eikä kauppaisi jotain uusia laitteita. Jotain olin kuitenkin taas tehnyt, että palsta täytyy mainoksilla häiritsevästi. - Kerro tarkemmin, mikä mielestäsi oli "piikittelyä"?
Vaikka harvoin kirjoitan tänne, niin kaikki tuntuu olevan väärin. - "Roskiin vaan."
No, no, makriina, ei roskiin vaan apteekkiin, vaikka onkin marketin tuotteita.
Siivoa seuraavaksi mauste valikoimasi ja vanhat voit heittää roskiin, vaikka minä käytän vanhatkin. Onhan se sellaine blasebol tuntuma, että pippuria on, vaikka ei se nyt juuri tunnu, samoin kuin tilli, mutta laitoinhan minä sinne, joten makuaistini on vain mennyt.
Tosin minun lääkevarastossa ei ole mitään, niin paitsi Ibusalia. Maustepuoli taitaisi kyllä tarvita uusintaa, mutta pippurit pysyy ja suola, kuten sokeri, joten olkoot nuo muut, paitsi tietenkin kaneli, mutta se ei ehdi vanhentua .
Ai niin, se sää. Puolipilvistä +5, jotenm odottelen sääksien saapumista pesilleen. - Olen huomanut kahveista JuhlaMokka ja KultaKatarina, että laatu on huonontunut, joten olen ajatellut ostaa jotain muuta, kun vain tietäisi mitä? Costariika en osta, enkä tätä , tätä, tätä, no olkoon.
Yllättävää oli vuosi/satojaa sitten Viro/Eesti matkalla, että se kahvi oli aluksi k a m a l a a ja juotuani sitä meninkin ostamaan lisää, joten pitäisikö nyt lähteä sieltä hankkimaan sitä, joka olikin hyvin "miunmaunmukainen" silloin, mutta onko nyt? - Tepa ja korppis.
Olin minäkin oikea mestari ompeluksieni kanssa nuorena, kun ompelin lapselleni "mukamas" potkupuvun. Mutta, kas kummaa, siinä olikin lahkeet ja käden aukot eri suntaan?
Kuinka olin kuvitellut ne kaavat? No, eihän minulla kaavoja ollutkaan, kun vain ompelin. Olisihan noita mokia lisääkin, mutta olkoon kertomatta, koska hyviäkin ompeluksia tuli myöhemmin.
Ai niin, säästäkin olisi sanottavaa. Täällä paistaa aurinko nyt, vaikka eilen en mennyt "hyvän sään aikaan" ostoksille ja nyt ei tarvitse mennä, kun on se hyvä sää.
Tässä vain odottelen noiden sääksien paluuta, mutta Seilissä on hiljaista, samoin Levillä on edelleen porukkaa, sillä sitä seurasin, kun lapseni perhe vieti siellä viikon. - No mutta, eikös se ole hyvä, että tietää miltä sää näytää missäkin päin Suomea?
Minulla on useita "kameroita", esim. Seili ja Levi, joissa on todellakin erilainen sää ja nyt avautuu näitä sääksi kameroita katsottavaksi.
Aamulla itsekkin katselin vain ulkona, että mikä sää on ja lunta tuprusi, mutta kauppaan oli lähdettävä rollaattorin kanssa. Olipa vaikeaa jo kotiin palatessa ostosten kanssa, koska olikin niin paljon lunta jo ehtinyt tulla.
Kertoisit sinäkin, kuinka sää on siellä ja senkin missäpäin asut?
Mikä sinua häiritsee Sellan kirjoituksissa, kun meitä on ilmeisesti useampi, jotka odottavat aamuisin hänen kirjoitustaan, kuten minäkin. - Samoin ajattelin, että joku voi 80+ palstalle kirjoittaa moista kielenkäyttöä?
Onko hänellä "oma lehmä ojassa"?
Minä olen 80+ ja eläkkeellä, vaikka huomaan kiinteistöveron korotuksen ja hintojen nousun, mutta nehän koskevat kaikkia, paitsi ei se kiinteistövero, mutta mukavuudestaan voi maksaakin.
Nyt huomasin, että pankkini veloittaa automaatilta nostoista 1,50€ , joka on minusta liikaa, kun nostaa voi vain 60,-€ kerralla. Olen "sössinyt" puhelimeni niin, että tämä vahvistusviesti ei tule ja Elisa/ja Pankki siirtävät vastuuta toisilleen.
Pakko on kai siirtyä siihen "älyyn", joka minulta näköjään puutuu. Tätä on tämä vanhuus. - Muistanko väärin, koska minä muistelen, että se oli joku toinen joka niitä syytöksiä teki?
Sinulla taitaa olla halu aiheuttaa epäsopua täällä ja nimitellä, kuka lipoo ja ketä? Ja oletan, että sekoitat nyt kaksi ilmeisesti inhokkiasi.
Kaikki voi muuttaa mielipidettään, kun kirjoitukset etene, vai olenko ainoa, joka voi muuttaa mielipidettään, kun juttelu edistyy.
Kerrankos sitä avioliitossakin on joutunut muuttamaan mielipidettään, sillä eihän se 60-v avioliitto olisi muuten onnistunut. - "Lipominen on eri asia kuin ystävällisyys. Lipominen on mielistelyä.
Mielistely on jotain ihan muuta kuin aito ystävällisyys.
Kerro tarkemmin, onko sinua "kaltoin kohdeltu", vai mihin perustat mielipiteesi?
Koetko todellakin, että täällä annetut kehut ovat aina mielistelyä ja lipomista? Miksi? - "mikä on miedä kohtalo, jää arvoitukseksi",?
Miksi?
Minulla on edunvalvontaa lapselleni. - Samaa ajattelin, kun luin tuon viestin, mutta ilmeisesti vastaukseni oli poistamisen arvoinen?
Olisi paljonkin kiitosta sanottavaa SkillaN/Sel-la avauksista, joita on ollut jo yli 20-vuotta.
Olisinpa minäkin yhtä tomera, kuten hän, että petivaateet tuulettumaan, ennen saunaa ja raikkaisiin lakanoihin voisi sitten uinahtaa.
Minä muistan sen silloisen Kahvipirtin, jota täällä netissä ihmettelin ja Porin tiellä oli sellainen ja minä hölmö kuvittelin, että siellähän ne kokoontuvat!
No olkoon nyt nämä minun silloiset typeryydet, muuta kun uusia on tullut ja niistä en taida selvitä millään.
Pankin ja puhelin liittymäni on tullut ongelma, koska molemmat syyn olevan toisella, sillä pankkini tämä tekstiviesti ei tule, mutta kumpikaan taho ei tunnista ongelmaa, vaan on tullut mahdoton mainos Nokia puhelimista.
Prisman S-pankissa tökötin/ odotin kolme tuntia ja kun laitoin vanhan kännyni esiin, niin virkailija totesi. että mikä tämä on?
Asia ei ratkennut minulla, mutta onneksi Makriinan sukka ongelma ratkesi. - Lapsuuskodissani ei ollut mitään erityistä, siis ei mitään uskonnollista juuri Pääsiäiseen liittyvään, mutta se virpominen oli kuitenkin tärkein.
Pajunkissoja haettiin ja niistä tehtiin ne silloisilla koristeilla tehdyt koristeet, kuten navetasta hakemassa kanan sulista ja mitä lienee muuta ollut.
Eihän meillä ollut naapureita edes lähellä, joten isä ja äidin virpomiseen se supistui, paitsi minulla. Olin "ylirakastunut" ihanaan opettajaani Maireen ja totta kai täytyi mennä sinne, joten hiihdin 7 km aamulla, mutta eihän se opettaja edes herännyt.
Tulihan se lopulta ilmi, kuka oli käynyt hänen luonaan ja..ja..jatkuu joskus