Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Kas+lokki+tuol`+ylhäällä+uljaana+liitää,mis+koittavi+aurinko,+koittavi+koi,voi+vapaana++siellä+se+ilmassa+liitää,+mis+aurinko+siipensä+noin+hopeoi......Vaan+kumahdus+kuuluu,+ei+lokki+enää...?se+valittain+vaipui+kaislikkohon..Mies+julma+sen+haulilla+ampui+rinnanja+jätti+saaliinsa+haavoitetun...On+joskus++päättyvä+ihmisen+lento,kuten+Lokinkin+haavoitetun...+minkä+ihminen+onnestaan+uskonut+on..Harmi,+että+nyt+ei+kaikki+sanat+muistu+mieleeni,+mutta+joku+voi+muistaa+nämä.
  2. Minäkin+ihastuin+"ohikulkijan"+tuomasta+rusina+kakusta+ja+kävin+sitä+maistamassa+ja+onneksi+minulla+olikin+jo+kotona+naapurin+tuoma+kakku,+josta+sai+"paremman+otteen"ja+kuvittelin+olevani+teidän+kanssa+Pirtissä+kahvittelemassa.Nuo+Pirttiläisten+mainitut+lohi+tarjoukset+ei+tänne+saakka+ylety,+mutta+yritän+niitäkin+varata+tuohon+pikku+pakastelokeroon,+että+aina+on,+kun+sini-sirkku+kertoo+näistä+ja+te+kaikki+toisetkin+ja+sillloin+se+mieliteko+tulee+minullekin,+kuten+tuosta+rusina+kakusta.Minulla+taitaa+olla+Hurskaisen+kanssa+sama+ongelma+tuon+auton+kanssa+ja+onhan+minulla+autokin+jo+museo+tavaraa,+mutta+tuo+akun+lataus.+Uusi+akku+on+jo+tilattu,+pitäisi+vain+mennä+se+hakemaan,+mutta+kun+ajattelin,+että+ei+se+entinenkään+ole+kovin+(muistaakseni)+vanha,+vaatii+vain+latausta,+koska+ajan+niin+vähän,+joten+niin+se+vain+teki+tenät+minulle+eilen+ja+tietenkään+ei+ollut+känny+mukana,+mutta+joku+Luoja+oli+puolellani,+että+ajoin+ensin+lapseni+luokse+ja+vein+lainakijan+hänelle+ja+tarkoitus+oli+tietenkin+siitä+jatkaa+hampilääkäriin.Auto+ei+inahtanutkaan+muka+lähtieksään+ja+liikaa+olin+lörpötellyt+heillä,+että+kiirekkin+oli?+Onneksi+lapsellani+ei+ollut+menoa+juuri+silloin,+että+sain+hänen+autonsa,+mutta+jo+siitäkin+tuli+"vatsa+kuralle",+kun+otat+ison+Audin+rupisen+Nissanin+tilalle+ja+jarrut+on+sellaiset,+että+jos+ei+olisi+turvavöissä,+niin+olisit+ikkunasta+ulos!!DOlisihan+täällä+(toisaalla)+muutakin+ihmeteltävää,+siis+noista+"yksinäisyyksistä"+ja+kirjoitinkin+jo+sinne+jotain,+(kuten+sini-sirkkukin)+ja+sain+tuomitsevan+arvion,+mutta+omani+oli+mielipide+ja+tietenkin+se,+jota+en+voisi+kuvitellakaan+omalle+kohdalleni.+Meillekin+tulee+avio+vuosia+joulukuussa+54-vuotta.
  3. Kaiken+lukemani+jälkeen+olen+kiitolinen+siitä,+että+meidän+perheen+yhteiset+matkat+olivat+lähinnä+hiihtokeskuksia,+joissa+palvelu+oli+hyvä,+paitsi+se+Italian+reissu+niiden+lattiareikä+vessojen+suhteen,+mutta+silloinkin+teimme+matkan+Venetsiaan+ja+Gaarda+järvelle,+joten+ne+"mono+ulosteet"+jäivät+vähäisiksi.+Itse+olen+reissaillut+miloin+yhdistyksien+ja+liittojen+matkoilla+usein,+joten+se+Maltan+reissukin+tuli+tehtyä,+mistä+poistetussa+viestissäni+kerroin,+että+meidän+"perheriitakin"+ratkesi+kerralla,+tuleeko+talostamme+punaruskea,+vai+keltatiilinen+ulkovuoraus?Tenerifalla+olin+tyttäreni+kanssa,+joka+liersi+ja+kiersi+jos+jonkinlaisissa+menoissa+ja+kävi+siellä+vuorellakin+"ilman+lupaani",+koska+tiesi,+että+en+lähtisi+sinne.+Paljon+me+kiersimme+yhdessä,+koska+vuokrasimme+auton+ja+ensimäisenä+pihassa+lukitsimme+itsemme+sinne+autoon?Jaltan+reissukin+on+ikimuistoinen,+koska+siellä+oli+nainen+"ostaja"+kaikelle+aluspöksyistä+lähtien+ja+sitten+sama+nainen+oli+valuutta+baarissa+miliisinä?+Itse+lähdin+sinne+hieman+"pitkin+hampain",+siis+otin+vain+yhden+leningin+mukaan.+Kotii+tultua+poltin+sen+ryysyn+ja+nyt+kuitenkin+ajatellen,+sehän+oli+todella+ihana+vaate+silloin+ja+olisi+nytkin.Onneksi+matka+haaveet+ovat+huvenneet,+mutta+olinhan+minä+myös+Narvassa+käymässä+Eläkeläisten+matkalla+ja+samalla+kävimme+myös+Kalle+Palanderin+talolla.+Harmi,+että+isäntä+ei+ollut+kotona,+mutta+oli+siellä+"paikattu+kissa",+jonka+eräs+matkalainen+ilmaisi,+kun+näki+kirjavan+kissan?
  4. "Kun+vuosi+vaihtuu+alan+lepäillä+"laakereillani"+."Niin+sitä+ennen+tehtiin,+mutta+kuulin+jokunen+vuosi+sitten,+että+joku+makaa+"selkäpiillään"+ja+sekös+oli+minusta+hauska+ilmaisu.Onhan+täällä+kerrottu+noita+vanhoja+sanontoja+usein,+joista+tulee+mieleen,+että+niinhän+se+olikin,+kuten+äitinikin+sanoi.+(Isä+ei+paljon+puhellut)+Niin+ne+unohtuu+"myötämöisin"+nuo+sanat+ja+esim.+hursti+on+tuttu+kirjoissa+tuolla+1800>+luvulta,+kun+taas+vävyni+ei+tuntenut+sitä,+kuten+ei+possakkaa.+No,+pimeyden+ja+sateen+toistelu+on+turhaa,+koska+kyllä+me+tiedämme+nämä+ilmiöt+ja+mitä+olisi+se+ainainen+30+>>+hellekkään?+Parempi+näin+kuitenkin.Minua+ei+Joulun+tulo+nykyisin+ahdista,+koska+minun+Jouluni+loppui+melko+pian+äitini+kuolemaan,+koska+silloin+vietimme+Joulut+minun+syntymäkodissa,+jota+veljeni+silloin+piti.+Surkein+Joulu+olikin+silloin,+kun+veljeni+oli+odottanut+meidän+perhettä+sinne,+koska+hän+asui+avovaimonsa+kanssa,+joten+mitään+"juhlatunnetta"+siitä+tuskin+tuli+ja+veljenikin+oli+niin+tottunut+esim.+joulukuusen+hakuun+lasteni+kanssa+ja+ne+ihanat+moottorikelkka+ajelut+ja+tietenkin+se+hulina,+mitä+isompi+poruka+saa+aikaan.Aina+tulee+kyynel+silmään,+kun+muistan+hänen+soittonsa+minulle,+että+miksi+ette+tulleet+ja+hän+todellakin+itki?Toinenkin+asia+surettaa,+kun+hän+pyysi+seurakseen+ulkomaan+reisulle,+koska+itse+on+kielitaidoton+ja+hän+sanoi,+että+elämä+voi+olla+lyhytkin,+nyt+se+pitäisi+tehdä?+Se+jäi+tekemättä,+koska+hän+kuoli+autokolarissa,+kunnes+tuo+matka+olisi+toteutunut.+Onneksi+hänen+yksi+naapuri+oli+hänen+kansaan,+olikohan+joku+Samos???,+mutta+jokatapauksessa+hän+oli+saanut+siitä+virikkeen,+että+kiva+olisi+lähteä+uudestaan.Tulipa+juttua+nyt.+Kuinka+nuo+kaikki+asiat+tulikin+mieleeni.
  5. "Minä+olen+suomalainen,+joka+ei+edes+välttämättä+halua+Lappiin!",Ihana+aloitus+sinulta,+että+kaikki+saivat+osallistua+omista+matkakokemuksistaan,+ilman+ironiaa+vertailen+siihen+"maailman+matkaajaan",+joka+kuviteli+olevansa+ainutlaatuinen,+koska+oli+Kainuun+korvesta+lähtenyt+joskus+matkailemaan+ja+vihdoinkin+löytänyt++Hollantilaisen+mies+ystävän!!Oma+mieltymys+on+ollut+Itävallan+Zell-am-see,+vai,+kuinka+se+meni,+mutta+siellä+olemme+olleet+neljäkertaa+laskettelemassa+ja+samassa+Hotellissa+majoittunet+ja+kohtelu+oli+kuin+"kuninkaallisilla".Vaikka+matka+on+näin+jälkeenpäin+hyväkin+kokemus+niin,++kamalin+oli+Ameriikan+matka,+ensin++Nykin+kautta+Tampaan,+jossa+torakat+oli+seurana.++Olihan+silellä+ihanat+hiekkarannat,+mutta+oli+siellä+niitä+joitain+rapuja+vaanimassa+viatonta+kulkuiaa,+joka+meni+liian+pitkälle+suosittuja+reittejä.Sieltä+vuokra-autolla+Miamiin+ja+varoitettiin,+että+matkalla+ei++saa+pysähtyä+sillä+jossain+suo+alueella??Parempi+ei+ollut+periläkään+tuttava+pariskunnan+luona,+vaikka+ihana+palvelu+meillä+oli+ja+esiteltiin+kaikki+lähiseudun+nähtävyydet,+muta,+mutta,+kovin+varoiteltiin,+mihin+kädet+voi+asetta+autossa+ja+mitenkään+ei+voi+antaa+ymmärtää,+että+on+uhkaava?+Lapset+eivät+saaneet+mennä+illalla+ulos+yksin?No,+itselleni+pahin+moka+kävi,+kun++ostin+auringonsuojavoidetta,+enkä+huomannut,+että+se+oli+"itseruskettavaa"!!+Siinäpä+sitten+"kesin+ja+kärsin"!+Miks´hiivatissa+tuollaisiakin+on+tarjolla?+Ei+ne+toimi+Suomessa,+eikä+missään,+mutta+oppia+ikä+kaikki,+eikös+se+niin+mene.