Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7410

  1. Hollanti on tiheään asuttu maa. Talot ovat ulkoapäin katsottuna kapeita, mutta pitkiä syvälle sisäpihaan ulottuvia rakennuksia.
    Valoisuutta sisätiloihin antavat suuret ikkunat joita ei peitetä raskailla verhoilla.

    Kadunpuoleisissa ikkunoissa voi olla kapea himmentävä muovikalvo. Se ei estä valon tuloa sisätilaan, mutta toimii näköesteenä.

    Meillä täällä kotona yläkerran tilavassa isoikkunaisessa olohuoneessa ei myöskään ole verhoja, ei oikeastaan yhdessäkään huoneessa. Vain rullaverhoja ja kappoja sekä muutama sälekaihdin kuten isossa sivuikkunassa kierreportaitten kohdalla. Alakerran huoneissa on myös rullaverhot. Omassa makuuhuoneessani on lisäksi ikkunaan kiinnitetty näkösuoja ja pienet kevyet sivuverhot.

    Eli meillä on hollantilaista tyyliä, ikkunoita ei peitetä raskailla verhoilla vaan valon annetaan tulla sisälle.

    Kesällä parvekkeelle laitetaan bambuverhot, näkösuojaksi.



    Aloittajan kysymys ....mitä mieltä..No, jokainen tekeen kodistaan omanlaisensa.
  2. Kaunis aurinkoinen päivä -26 C Korvessa.

    Pitää toeta ulos, se vain on työlästä kun pitää pukea paljon lämmintä päälle. Liikkumisesta tulee hidasta, vaikka minnepä sitä kiire olisikaan.

    Pikkuisen ristiäiset tulossa, sehän tietää Isolle kirkolle lähtöä. Ehkäpä voisimme saamalla piipahtaa Hollannissa.

    Faceeni tulee upeita videoita kauniista talvisesta Alankomaasta, ikävää pukkaa.

    No, nyt Korven satumaahan, sauvat käteen ja menoksi.

    Googlea Martat ja hiivaleipä.