Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7420
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siis+kuuskytluvulla+saadut+tavarat+eivät+ole+mitään+muistoja+vaan+mieltymyksiä+🤔
Isän+ja+äidin+häälahjaksi+kolkytluvulla+saama+kaunis+koivupuinen+piironki+hiotuilla+sivukaappien+laseilla+ja+ovaalilla+peilillä+on+mieltymys+🤔
Poikien+mummolasta+saamat+vanhat+esineet+myös+mieltymyksiä+🤔
UP.n+Fiestan+teesetit+olivat+mieltymyksiä+ne+miellyttivät+minua+kun+näin+sen+hollantilaisen+kirpparin+ikkunassa+hintaan+11,50+pari.+Ostin+kaksi+settiä,+arvioitin+niiden+kunnon,+otin+täysin+virheettömän+itselleni+ja+möin+pois+valuviallisen+38+eurolla+kirpparilla.
No+onhan+minulla+muistoja+😁+kirnu,+kuokka,+rautakanki,+vanhat+käyttökuntoiset+Järvisen+sukset+ja+sauvat,+vanha+lihamylly,+emalisiivilä,+singerin+ompelukone+ilman+jalkoja.+Pecos+Bill+sarjakuvalehti.+Vanhat+naisten+kalossit+jne.+
Ompelijatätini+sovituspeilikaappi+jne.
Pieni+rasiakin,+jossa+jotain+jänskää🙄
Ne+tosin+taitavat+ollakin+vain+mieltymyksiä+😁
18.09.2021 12:06
Päivä+on+jo+yli+puolen.+Istahdin+stalkkaamaan+onko+masennusta+liikkeellä+vaiko+muita+vaivoja.
Kävin+ostamamassa+tarjouslohta.+Fileerasin+kalan+ja+toisen+puolen+leikkasin+annospaloiksi+ja+toisen+puolen+graavasin.+Nyt+ajattelin+lähteä+perunan+nostoon.++Kaunis+aurinkoinen+päivä,+mikäpä+hänessä.
Kyllä+se+tästä+taas+😁
10.09.2021 13:46
Minä+voin+vain+kirjoittaa+itsestäni+ja+omia+tekemisiäni.+Paloman+touhuja+voin+seurailla+facesta+ja+ihan+ne+päivitykset++pitävät+tänne+kirjoitusten+kanssa+yhtä.+Hän+myös+ymmärtää+minua+seuratessaan+facesta+touhujani.
Vanha+ystävättäreni++totesi+kun+työni+tuloksia+ja+elämääni+25-vuoden+eron+jälkeen+mietti,+että+ainahan+sinulla+on+energiaa+riittänyt+moneenkin+tekemiseen+yhtäaikaa+ja+tuloksesi+saavat+tuntemaan+itsessä+riittämättömyyttä.
Tunnetteko+te+puskat+riittämättömyyden+tunnetta+kun+luette+kirjoituksiani.+Niinhän+se+lie,+ette+pysty+samaan+ja+siksi+kuvittelette+kirjoituksieni+olevan+provoja.
Minulla+on+sellainen+ennuste,+että+se+teidän+kapusta+jolla+hämmennätte+tätä+palstasoppaa+ei+taida+kovin+isokokoinen+ollakaan.
Minullakin+on+monta+äidin+perintönä+kaappiini+tullutta+isoa+lusikkaa.+No,+on+siellä+lusikoita+pienempiä+kapustojakin.
No+illan+päätteeksi+päivittäiset+vaivaluettelot.+Josko+ne+herättäisi+sympatiaa+empaattisissa+lukijoissa.
Vilkas+seuraelämä+on+vetänyt+tilapäisesti+voimat+minimiin,+hiukan+flunssan+oireita+ja+väsymystä,+muuten+askel+etenee+verkkaisasti,+tosin+selkä+köyryssä..+
Ano+19.31+juuri+se+mitättömyyden+riittämättömyyden+tunne+itsessäsi+aiheuttaa+sen+suomalaisen+kansallistaudin+nimeltään+"vitutus".
Okey,+koska+kirjoitukseni+alkaa+sinua+"vituttamaan"+kuten+avoimesti+tunnustit,+annan+kaikista+yksinkertaisimman+neuvon,+mitä+voin...ohita...niin+jos+pystyt+🤭
Good+night++😴
09.09.2021 22:06
Upeat+kaksi+päivää+"tyttöjen"+kanssa+Kainuuta+kierrellessä+ja+mökillä+iltoja+viettäessä.+Vuokatin+vaaralla+jylhiä+vaaramaisemia+ihailtiin.+"Tytöthän"+tulivat+tasaiselta+Pohjanmaalta.+
Mökillä+vietettiin+aikaa+ulkona,+pirtissä,+syötiin+ja+saunottiin.+
Turpakäräjät+olivat+"eheyttäviä"+🤣
Milou-koira+vahvisti+ajatuksiani+jatkaa+koirafanitusta,+koiramaisuus+näyttää+tarttuvan.+
Tänä+aamuna,+ystäväni+jatkoivat+matkaa,+minä+palasin+kotiin+omenatortun+paistoon.+Vien+sen+keramiikkapiiriin+päiväkahveille.+
Sain+tehtävän,+jonka+lupasin+toteuttaa.+Teen+keramiikka-uurnan+ystäväni+edesmenneelle+koiralle.+
Toinen+vieraani+Miloun+emäntä+Lilli+sai+mukaansa+Dirty-Lilli-fikuurin+saunan+kuistilta.+Heissä+oli+niin+vahvasti+samaa+näköä+😁+
Aamulla+olivat+metsurit+käyneet+mittailemassa+mökin+puitani.+Jospa+puunkaato+projektikin+lähtisi+liikkeelle.+Nythän+nämä+kesän+tärkeimmät+meettingit+ovat+toteutuneet,+joten+voin+palata+risusavottalaiseksi.+
Jää+enempi+aikaa+"stalkatakin"+😁 +lukemalla+tekstejänne.
09.09.2021 12:56
25-,vuoden+jälkeen+kun+tapaa+rakkaan+ystävän,+ymmärrätte+varmaan+kuinka+paljon+on+asioita+joita+on+jäänyt+käsittelemättä+ja+joita+nyt+on+käsitelty.+Selvitetty+ja+itketty,+halattu+koettu+suunnatonta+rakkautta+ja+syyllisyttäkin.
On++kaivettu+pohjamutia+myöten+miksi+tiemme+erosivat,+mitkä+elämän+tilanteet+johtavit+eroon.
Ihana+kun+voi+puhdistaa+pöyfän+ja+aloittaa+siihen+mihin+25-vuotta+ditten+jäätiin.
Enää+emme+kadota+toisiamme.
Kumpa+kaikki+kokisivat+mitä+olen+saanut+kokea.
Anteeksi+pyynnön+ja+antéeksi+annon+ja+uuden+alun.
Hyvää+yötä+💞
08.09.2021 23:25
demeter@+
Kirjoitit..
"Makriinan+kertomaan+teki+mieli+vastata,+mutta+kun+täällä+on+jo+todettu+(kk),
että+olen+ymmärtänyt+masennuksen+väärin+ja+sanonut+sen+olevan+lääke+ihmisen+eheytymiseen,+niin+enpä+taida+enää+aiheeseen+palata..))"
Katsos+demeter,+eheytyminen+masennuksesta+on+minulle+päivänselvä+sanomattakin.+Se+on+itsetutkiskelun+lopputulos+tie+valoon+ja+jos+oikein+syvälle+joutuu+ammattiapua+on+saatavilla.+
Se+virtahepo+siellä+olohuoneessa+😊
07.09.2021 12:59
Makriina@
Tätä+tämä+vanheneminen+on.+Olen+vierellä+kulkija+kumppanilleni,+joka+on+ikäluokkaanne+ja+kuulo+on+mennyt+heikoksi.
Onneksi+terveyspalveluit+alkoivat+toimia.+P.+pääsee+kuulotesteihin+ja+minä+puolestani+luuntiheysmittaukseen.+
Lääkärini+kertoi,+että+L2++kompressiomurtumaan+ei+ole+leikkaushoitoa.+Selän+kumaroitumista+tutkitaan+nyt+osteoporoosina.+
Veriarvoni+olivat+loistavia,+mikä+tietty+tuotti+hyvää+mieltä.+(ei+ole+kiljupönttö+vaurioittanut+maksaa)😁
No,+kiireen+hipakka+on+tämäkin+päivä+ollut.
Tapanani+on+organisoida+viikko+sen+mukaan+mitä+on+kalenterissa+ja+nyt+kun+ystävättäreni+on+tulossa,+hössötin+sen+verran,+että+tein+kasviskaalikääryleitä+ja+taikinan+valmiiksi+omenapiirakkaan.
Tein+muitakin+ruokia+jääkaappiin+valmiiksi+koska+siten+olen+vapaa+yhteisistä+ruuanlaitoista+ja+voin+keskittyä+seurustelemaan+mökillä+ystävättäreni+kanssa.
Päivällä+siivosin+jo+rantasaunan.+Nyt+ei+sitten+selkä+suoristu+joten+kumarassa+köpöttelen.++Jos+syy+selän+kumartumiseen+löytyy+osteoporoosista+
niin+siihen+on+kuulemma+lääkitys.
No,+näillä+on+mentävä,+en+masennu,+joten+toivon+,+että+nostat+pään+pystyyn+ja+menoxi+🙄
06.09.2021 18:07
Maanantai+aamun+aikainen+herätys,++taloyhtiön+tilaamien+uusien+ovien+asentajan+ovikellon+soitto.+No,+jo+oli+aika+saadaan+turvalukot+vanhojen+joka+oveen+sopivien+avainten+sijaan.
Eilinen+meni+omppushowssa,+vielä+olisi+yksi+sankko,+se+menee+omenapiirakkasiivuiksi.+Tälle+viikolle+teen+kaksi+ja+loput+siivut+pakastan.+Pitänee+tehdä+piirakkataikinaa+isompi+erä+ja+pakastaa+sitäkin.+On+sitten+vierasvaroja+jemmassa.
Huvittaa+olen+palannut+entiseen,+talvenvaralle+terveellisten+tuotteiden+hamstraajaksi.+Meni+vuosia+kun+kiertelimme+maailmalla+syksyt+ja+keväät,+keräily+ei+kuulunut+siihen+elämän+jaksoon.+Nyt++olen+asettunut+suomalaiseen+värikylläiseen+syksyyn+ja+tyypillisiin+syksyn+puuhasteluihin.
Aikoinaan+teimme+yhden+ruskareissunkin+Ylläkselle+se+oli+joskus+v.+2007.+No,+minulle+itselleni+Lappi+on+tullut+Ruotsin+puolelta+hyvinkin+koluttua,+mutta+Suomen+Lappi+vähemmän.+
Jaa,+ystävättäreni+saapuu+huomenna+ja+painotti,+minut+tuntien,+"Älä+ala+hössöttämään+meidän+tulon+vuoksi+",+mutta+tottahan+alan+jotain+järjestelyjä+tehdä.
Käyn+kantamassa+vedet+ja+puut+rantasaunaan+😊.+Teen+jotain+syötävää,+mietin+kaalikäärylöitä+sekä+liha,+että+kasvistäytteillä.+Niin+ja+sitä+omenapiirakka.
Iloista+puuhapäivää+kaikille🍎
06.09.2021 10:22
Kristiina+se+on+huumor-ihmisii+😁
05.09.2021 15:18
En+tuntenut+sinisirkkua+henkilökohtaisesti+ja+uskon+tuskin+sinäkään.+Tunsin+häntä+vain++hänen+kirjoituksistaan+se+tuttavuus+alkoi+kun+astuin+sisään+kahvipirttiin.
Totta+puhuen+ei+sinisirkku+aina+ihana+ollut,+osasi+pistää+hanttiin+ja+kiukutellakin+😁
05.09.2021 14:49
Seliseli+kristiina,+kenen+suruun+otit+osaa?
05.09.2021 11:55
Sunnuntai-aamua+korvesta@+
Ystävättäreni+herätti+minut+puhelinsoitolla.+Hän+saapuu+Korpeen+tiistaina.+Siitä+onkin+yli+26-vuotta+kun+viimeksi+nähtiin.+
Hän+saapuu+asuntovaunullaan,+samalla,+jota+odotin+pihalleni +50-vuotisjuhlaani,+mutta+turhaan.
Nyt+tapaamme+ja+jutut+jatkuu+siitä+mihin+ne+aikoinaan+jäivät.+
Omenoita+sain+kolme+isoa+laatikollista.+Osan+pilkoin+pakkaseen+odottamaan+omenapiirakkaan+menoa,+osasta+tein+omenasosetta+ja+lopusta+teen+omenaviiniä.+Pöydälle+jätän+kulhollisen+punaposkisia+syysomenoita.+
Korvessa+aurinkoinen+päivä,+ulosmenoa+hidastuttaa+kylmä+tuuli.+
Käytän+sinisirusta+nimeä+sinisirkku,+joka+mielestäni+kuvaa+häntä+paremmin,+iloisena+visertävänä+lintuna,+sirkuttajana.
Nyt+sirkutus+on+päättynyt,+menee+aikansa+ennen+kuin+hänen+poissaolonsa+ymmärtää.+
Anonyymi+4.9+kello+11.10+
ei+kunnioittanut+sinisirkun+poismenoa+vaan+heitti+herjan+minun+viestiini,+en+ymmärrä+kuinka+ihminen+voi+noin+käyttäytyä.+No,+eihän+minun+tarvitsekaan+ymmärtää.
Sunnuntaipäivän+rauhaa.
05.09.2021 11:16
Kyynel+silmäkulmassa+muistelen+sinisurkkua.
Jään+kaipaamaan+hänen+valoisia+viestejään+ja+termpperamenttista+taiteilija+persoonaa.+
Ja+kuten+skillan+kirjoitti+Hyvää+taivasmatkaa+sinisirkku+🙏++jään+kaipaamaan+sinua.
Tämä+koski+niin+syvältä,+että+ehkäpä+siirryn+suruaikaan.
04.09.2021 09:26
En+lue+elämänkertakirjallisuutta.+Tälllä+hetkellä+en+muutakaan+kirjallisuutta.+Lehdistöä+ja+uutisia+seuraan.
03.09.2021 11:43
Huomenta+Korvesta@
Paistoin+savukinkkupiirakan+tulijaisiksi+kyläpaikkaamme,+jonne+ilta+päivällä+ajelemme.
Tuosta+hamstrauksesta+olen+alkanut+myös+tykkäämään.+Onhan+se+helppo+nostaa+pakkasesta+pieniä+pussukoita+tarpeeseen.+
Olen+useana+vuonna+tehnyt+viiniä+marjoista,+nyt+en,+sillä+marjat+menee+sillänsä+puuroihin+ja+jugurttiin+sekä+välipaloina.
Eilen+keramiikassa+yksi+harrastelijakaveri+valitti,+että+on+liikaa+omenoita+pihansa+puissa.+No,+minäpä+tarjouduin+auttamaan.+Sovittiin,+että+haen+huomenna+hänen+puutarhastaan+omenoita,+jotka+päätyvät+viinisammioon.
Entistä+viime+kevään+viiniä+on+vielä+joku+litra,+pitää+pullottaa+ja+pestä+viinisammio+uuden+sadon+valkkarille+😊
Nuo+selkävammat/sairaudet+ovat+yksilöllisiä.
Kyllähän+minä+jaksan+kumarassa+työskennellä,+mutta+kun+pitää+itsensä+suoristaa+se+onkin+jo+haaste.+Minulle+mökkipuuhat+korvaa+rasittavuudella+kävelylenkit.
No,+vain+hän+joka+selkävamman+kanssa+elää+tietää+mihin+pystyy+ja+mihin+ei.
Minä+olen+kaivannut+sinisirkkun+iloisia+viestejä,+mutta+pelkäämpä+pahinta.
No,+tästä+etiäpäin+😊
03.09.2021 11:25
Sorry,+mutta+aloituksesta+heijastuu+menneiden+vuosikymmenten+opittu+vaikeneminen.+Maton+alle+asioiden+lakaisu.
Uusi+sukupolvi+on+avoimempaa.+He+esiintyvät+omina+itsenään+kertoessaan+kuinka+huonosti+meni+kimalluksen+keskellä.
Luin+juuri+perheen+äidistä,+joka+laittoi+lapset+nukkumaan+ja+otti+lasin+viiniä.+Ajan+myötä+lasi+muuttui+pulloksi.+Kukaan+ei+huomannut+ja+hän+hoiti+työnsä+ja+perheensä.
Hän+itse+havahtui.
Näinhän+se+usein+menee,+ihminen+itse+havahtuu+kun+elämä+lyö+kasvoille.
Avoimet+tilitykset+voivat+auttaa+ja+auttavatkin+samassa+tilanteissa+olleita+havahtumaan,+pitäisiköhän+miettiä+omaa+alkoholin+käyttöä.
Alkoholismista+voi+parantua,+mutta+on+paljon+mielenterveysongelmaisia,+jotka+eivät+pääse+irti+menneen+kokemuksista+ja+painuvat+yhä+syvemmälle+katkeruuden+syliin.
He+syyttävät+myös+muita+ongelmistaan,+kotioloja,+koulumenestyksen+puutetta,+työelämän+sortoa+jne.
Niin,+molemmat+niin+Samuli+kuin+Vesa-Matti+ovat+suuria+taiteilijoita,+jotka+ovat+antaneet+meille+iloa+ja+kyyneliä+esiintymisillään.
Kirkkot+ovat+tulleet+suosituiksi+esiintymispaikoiksi+muidenkin+kuin+syntiin+langenneille+🤔
Tällaisia+ajatuksia+suolaisen+tulijaispiirakanpaiston+ohessa.
03.09.2021 10:58
Terveydenhoitonimitys+on+korvannut+sairaanhoitonimityksen.
02.09.2021 18:47
Miksi+teet+numeroa+anojen+vaatimattomuudesta+ja+viisaudesta?
Miksi+ylennät+itsesi+anona+rekattujen+yläpuolelle?
Miksi+väität,+että+rekattu+omana+itsenään+esiintyvä+on+narsisti?
Kuka+välittää?
02.09.2021 18:35
Heippa+ja+hyvää+iltaa+😊
Keramiikan+teko+alkoi,+oli+ihana+tavata+vanhat+kamut+ja+pari+uuttakin.
Vaaniva+kissa+jo+muotoiltu+ja+kuivumassa+odottaen+eka+polttoa.+Toinen+hassuttelu+kissafikuuri+aloitettu+joten+kissa+teemalla+mennään+eteenpäin.
Ano.+13.19.+Minulla+ei+ole+tietoa+kuinka+selkavammaiset+valitaan+leikkauksiin,+joten+en+osaa+vastata+kuka+pääsee+ja+kuka+ei.+Ja+jos+luit+ajatuksella+kerroin,+että+tyydyn+kohtalooni+jos+en+leikkaukseen+pääsekään.++Onhan+selkäleikkauksissa+omat+riskinsäkin.+Mutta+avoimin+mielin+olen+suuntaan+tai+toiseen.
Mitä+mieltä+olet+onko+väärin+maksaa+lapsilisää+rikkaille+tai+antaa+ilmainen+koulutus+ulkomaalaisille?
Yhteiskuntamme+sosiaalietuudet+ja+terveyspalvelut+yleisellä+puolen+ovat+tarkoitettu+kaikille+suomessa+asuville.+Ei+terveydenhuollon+tiedossa+ole+makaako+selkäpotilas+sängyn+pohjalla+vai+nostaako+pottua+kesämökillä.
02.09.2021 18:10
Tänä+aamuna+kello+yllätti+kun+silmäni+aukaisin,+se+näytti+11+.01.+No,+hyvä+näin,+työpaineet+pois+nukuttu+nyt+alkanee+rauhallisempi+emämän+vaihe.+Sellainen+kodin+sisällä+puuhailu,+neulominen+ja+askartelu+nukkekotien+sisustuksessa+ja+nukkejen+teko.😁+niin+ja+jos+nyt+ei+keramiikkaa+peruta+se+alkaa+tänään.+Kainuussa+tuli+eilen+uusia+rajoituksia,+tauti+jyllää+nuorissa.+No,+kohta+näen+kun+ajelen+Kaukametsään+josko+pääsisin+aloittamaan+savityötä,+jonka+työnimenä+on+saalista+vaaniva+kissa.
Syystyöt+tehty+ja+verikokeet+juuri+hyviksi+todettu,+ei+siis+verenkuvissa+mitään+ylläreitä,+no+rinnan+ja+selän+röngtenkuvat+vielä+lääkärin+arvioitavana.
Eivät+varmaan+korviaan+lotkauta+selkäleikkauksén+suuntaan.+Buranaa+ja+panadolia+uskoisin,+mutta+siihen+lie+tyytyminen+joten+niillä+mennään.+
Puolukoiden+hinnan+joku+jo+skillanille+oikaisikin.+Viime+vuonna+hinnat+olivat+kun+ostin+yksityisiltä+25+e/sankko.+Nyt+ostin+torilta+luottomyjältä+
25+e/5+kg.+
Nyt+päivän+rabortointi+tehty.+Harmi,+että+haasteeni+nuoruuskuvien+pariin+ei+ottanut+tulta+purjeisiin,+minäkin+jo+ajattelin+mökin+piironginlaatikoista+lähteä+kuva+aarteita+kaivelemaan+😊
Hyvää+päivää+ja+iloista+mieltä🦋
02.09.2021 12:58
100 / 371