Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Torstaita@
Vettä sataa, lumihuurre sulanut + 6C.
Ruman harmaata ja märkää, no, en halaja vielä hiihtämään. Sitten kun pysyn pystyssä suksilla, ostan sukset, sauvat ja monot viimeisen päälle uudet. Vanhat 70-luvulta mukana kulkeneet vein kierrätykseen syksyllä kun
varastoa tyhjennettiin. Hiihdin niillä vielä joku vuosi sitten.
13.11.2025 12:44
Virushan se oli, mutta mistä se tuli?
13.11.2025 12:35
Alku EN oli virhe piti aloittaa Säälin..jne...
12.11.2025 22:39
Wiki kertoo.
Sinkku
Määritelmä: Henkilö, joka ei ole parisuhteessa. Se on yleistynyt termi, joka kattaa aiemmin käytetyt sanat kuten "vanha piika" tai "vanha poika".
Siviilisääty: "Sinkku" ei ole virallinen siviilisääty, vaan virallinen kategoria on naimaton.
Synonyymit: Naimaton, vapaa, eronnut tai leski.
12.11.2025 12:57
Missä ketjussa lukee tuo arvelu?
12.11.2025 12:53
Pertikki@
Olen nyt kolmevuotta myöhemmin alkanut pohtia vuodesta 2021 ottamiani korona ja infulenssa rokotteita, oliko niissä syy
GFAP-autoimmuunienkefaliittisairauteeni, joka oli viedä henkeni.
Diagnosoitua autoimmuuni GFAP-tapausta on alla 100 maailmassa. Arvaat varmaan otanko enää koronarokotteita, en, en uskalla.
12.11.2025 12:44
Kun luen palstaa keskistelun aiheet ovat erilaisia, yksi yhteinen aihe on muisteleminen.
Parisuhteita on monenlaisia, ei yhtään samanlaista. Sinkkuketju kertoo vertailua ennen ja nyt.
Muistan minäkin tapahtumia 60-vuotta sitten, mutta pakko myöntää paljon on jäänyt unholaan. Yllätyn joskus kun luen sen aikaisia päiväkirjoja, että noinko se menikin.
Jälkikasvumme elävät omaa elämäänsä niin meidän kuin sinunkin. He rakentelevat omia muistojaan.
Usein median haastatteluissa käy ilmi, että haastateltava olisi halunnut tietää vahempiensa menneisyydestä, mutta vanhemmat vaikenivat.
Lastemme ei tarvitse olla huolissaan meistä he tietävät, että me huolehdimme toisistamme, Heillä on tilannekuva meidän hyvinvoinnista.
Palstalla kirjoitetaan anoina näistäkin asioista.
Kirjoittaminen on kuten Hillakin kertoi terapeuttista. Rekisteröityjen kirjoituksia seurataan, anot kirjoittavat nimettöminä samoista asioista.
Eikö ?
12.11.2025 12:34
Huomenta Korvesta@
Illalla satoi kevyttä lunta. Aamun valjetessa takapihan aitojen päältä olivat lumet sulaneet vain maassa oli ohut lumikerros. Nyt +3 lämpöasteita, luvattu lämpenevää, talvi antaa odottaa tuloaan.
Autoon vaihdatin talvirenkaat jo viime viikolla. Eilen laitoin jääpiikit kainalosauvoihin.
Toivon lumipeitettä maahan ja puihin, se katkaisee tämän ikävän harmaan ajanjakson.
Muistelimme eilen yhteistä tietämme jota olemme kohta 20-vuotta kulkeneet. Hyvä tie se on ollut ja jatkuu rauhallisesti toinen toisistamme huolehtien.
Joulukin jo käynyt mielissä. Olen ostanut jo yhden joululahjan.
Tänään taidepiiri ja Gasa-työni valmistuu.
Kivaa pikkulauantaita.
12.11.2025 10:16
Iltapäivää@
Facen muistot osiossa tulee päivittäin vanhoja postauksia. Ne kertoivat tänään, että 10-vuotta sitten vietimme kihlautumisen merkkipäivää Italiassa, 6-vuotta sitten Thaimaassa.
Tänään tunnen kiitollisuutta näistä yhteisistä vuosistamme.
11.11.2025 15:06
Onnea pitkälle liitollenne.
11.11.2025 11:33
Tänään 11.11. tulee 19-vuotta kun kihlauduimme mieheni mökillä Sotkamon vaarojen keskellä.
11.11.2025 10:08
Olen rekisteröitynyt, mutta ei toiminut, toimiiko nyt?
11.11.2025 09:38
"Yksinkertainen ihminen" voi tarkoittaa eri asioita: se voi viitata yksinkertaiseen, naiiviin tai vähä-älyiseen ihmiseen, tai sitten se voi viitata ihmiseen, jonka elämäntapa on yksinkertainen tai selkeä. Ilman lisätietoja on vaikea sanoa, kumpaa tarkoitetaan, mutta usein se sisältää negatiivisen latauksen ja viittaa ymmärryksen puutteeseen."
Mikäpä hänessä.
09.11.2025 22:54
Et ole taidekriitikko, he ovat erimieltä . Sinun kommentti on juuri tätä pyh....
09.11.2025 21:17
Iltaa @
Olen sanonut, että selittely ei kannata, eikä kannata nytkään.
Joitakin asioita muistetaan tarkkaan, jotkut unohdetaan tietoisesti. Et ehkä tietoisesti muista nimimerkkini taustaa.
En ole ikinä kertonut olevani kirjailija, toisin kuin Paloma on kirjailija.
"Kirjailijaksi voi sanoa olevansa, kun on julkaissut vähintään yhden tai useampia teoksia ja kokee sen omaksi ammatiksi tai elämäntavaksi"
Taitemaalarin kriteerit ovat
Kuka tahansa voi kutsua itseään taidemaalariksi, sillä ammattinimike ei ole suojattu. Taidemaalariksi voi tulla, kun ilmaisee itseään mielikuvituksen avulla ja on kiinnostunut taiteen kehittämisestä.
Olen taidemaalari en kirjailija.
En itse esitä taiteilijaa, olen onnellinen kyvyistäni maalata tauluja seka muotoilla keramiikkaa.
09.11.2025 20:21
Huomenta@
Olin hyvin ristiriitainen kun mietin katsonko elokuvan vai en. Katsoin kuitenkin. Halusin palauttaa muistoja tuolta ajalta. Asuin Seinäjoella kymmenen vuotta. Tuo aika oli kasvamistani aikuisuuteen.
Päähenkilöiden luonteet elokuvassa kuvasivat hyvin pohjalaisuutta, päättäväisyyttä ja tunneherkkyyttä. Pohjalaisuuteen sisälle meno kesti aikansa, mutta kun pääsin tunsin olevani hyväksytty.
08.11.2025 10:26
Paluu menneisyyteen.
Katsoin elokuvan Lapua 1976. Asuin silloin Seinäjoella. Onnettomuusaamuna heräsin tuntiessani talon ikäänkuin heilahtavan. Räjähdyksen paineaallot tuntuivat Seinäjoella asti. Kuulin onnettomuudesta radiosta.
Myöhemmin iltalukiossa katselimme luokan ikkunasta helikoptereiden laskeutumista sairaalan alueelle.
Elokuvassa vietettiin mm. tehtaanjohtajan viiskymppisiä Hotelli Sorsanpesässä, missä toimin tarjoilijana noihin aikoihin.
Muistot tulivat hyvin mieleen tuon aikaisissa pukeutumisissa, asuntojen kalustuksissa, alkoholin juomatavoissa ja puhutussa murteessa.
Hiljaiseksi veti.
07.11.2025 23:29
Olen osakas.
07.11.2025 13:47
Iltapäivää@
Näyttää olevan perjantaifiilis eläkkeelläkin olevilla.
Jospa nyt vihdoin Hilla ymmärtäisi sanoa suorat sanat tälle pellelle, jota muutama ano on alkanut hurraamaan. Tämä nimimerkkien väärinkäyttäjä kuuluu tosi anoihin, tuskin on plus 80 vakikirjoittaja tai jos on tuntemamme nimimerkillinen puskasta, hän on mennyt lopullisesti sekaisin. No, sille emme voi mitään.
Vai vieläkö Paloman, Kylmätotuuden ja korpikirjailijan pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja tutkia omia viestijään ja parantaa tapojaan ; )
Kirjoitin Hilla sinulle tuonne ylemmäksi, että josko tunnistaisit tunteen, että pitää vastata kun tulee negatiivistä kritiikkiä. Ohjeesihan on älä provosoidu ilkeyksiin.
Ei kylmän kommentit ole mitään verrattuna tälle tosi ilkeälle.
Pilalla on kiva arkielämän ketju. No, alasajon syylliset on anojen pimeissä olmikammioissa jo etukäteen sovittu. Kaadon takana on "totuuskomiteaa"
07.11.2025 13:36
En ole vielä ettosille tlennut, mutta sinä olet ollut topakkan. Kylmis, paloma ja korppis ovat iskostuneet aivoihisi ja oletat olevasi itseäsi paremmassa seurasss.
Huvinsa kullakin ;D
07.11.2025 13:15
22 / 371