Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suppailu+on+kivaa,+mutta+en+heti+kylmiltään+uskaltanut+lähteä+vastapäistä+saarta+kiertämään+kuten+nuoret+tekivät.+Harjoittelin+rantavedessä.+Jännitin+eniten+kuinka+pääsen+pystyyn+laudalla,+joten+harjoittelin+laiturilla+nuorten+ollessa+saaren+kiertomatkalla.+Lautalla+ylös+noudeminen+ei+tuottanutkaan+vaikeuksia.+Tasapainon+pitäminen+on+se+juttu+ja+se+onnistuu+kun+ei+jännitä.+Meloin+seisaaltaan+hiljalleen+rannan+tuntumassa.+Kun+onnistumiseni+oli+kuvattu,+pidimme+hauskaa+istumalla+ja+makamalla+laudoilla+ja+pulahtelimme+välillä+myös+uimaan.
13.08.2016 17:07
Olin+lukion+viimeisenä+väli-kesänä+kieliharjoittelussa+Edinburgissa.+Tosi+vaikeaa+oli+ymmärtää+ja+tottua+kieleen,+mutta+onneksi+minulla+oli+irlantilainen+ja+englantilainen+työkaveri+ja+huonetoverini+puhui+hyvää+englantia+vaikka+oli+skotti.
13.08.2016 16:59
Puhun+englantia+päivittäin,+se+on+ns.+kielen+hallinnan+ylläpitoa.+Kieliopillisesti+oikein+ei+ole+tavoitteeni+kun+kommunikoin+läheisteni+kanssa,+mutta+kun+matkustan+ulkomaille+keskityn+englanninkielen+ilmaisuun+huolellisemmin.
13.08.2016 13:18
Kajaani+ei+kuulu+Lappiin+;+))
13.08.2016 13:09
Molemmissa+profiilikuvissani+melon+Nuaksen+alloilla+seisten,+laitahan+silmälasit+nenällesi+ja+tiiraa+tarkasti.+;+)
13.08.2016 13:07
hemmabest@+
Et+kaiketi+ymmärtänyt+aloitustani.+Maabongaus+on+nimenomaan+nuorten+aikuisten+harrastus.+Jotkut+meistä+vanhuksista+matkustaa+turvallisilla+All+Inclusive+matkoilla,+oppaan+johdolla.+Nuoret+taas+seikkailevat+paikasta+toiseen+kunkin+maan+paikallisliikenteen+mukana+tai+vuokraavat+auton+kiertäessään+eri+kohteita.
13.08.2016 13:01
No,+ei+tunnu+ei+yhtään+samalta+;+)
13.08.2016 12:47
Oletpas+nähnyt+maailmaa,+itse+en+ole+käynyt+kuin+vajaassa+kolmessakymmenessä+maassa+maailman+kaikista+195+itsenäistä+valtioista.+Kotimaa+ja+kuten+mainitsin+Hollanti+on+tullut+koluttua+sut+tarkkaan.
13.08.2016 12:45
Linnut+ovat+minunkin+bongauslistalla,+tosi+en+tunnista+niitä+juurikaan+en+äänestä+enkä+ulkonäöstä.+Tässä+kuukausi+sitten+ihmettelin+kirkuvan+nälkäistä+linnun+poikasen+ääntä+läheisessä+metsikössä.+Aikani+seurattua+tunnistin,+se+oli+tikka,+jolla+oli+poikanen+puuhun+tehdyssä+kolossa.
13.08.2016 12:38
Esikoinen+voimoineen+bongasi+nyt+Kainuun+kansallispuistot+ja+Kolin.+He+kiertävät+myös+Suomen+nähtävyyksiä+yhtä+lailla+kuin+ulkomaisia.
13.08.2016 12:31
Paloma@
Bongaus+on+nyt+vain+in,+muussakin+kuin+lintujen+bongauksessa.+Ne+ihan+oikeat+lintubongarit+esim.+kiertävät+kattavasti+maapalloa,+bongatessaan+harvinaislajeja+pitelaskuvihkoseensa.+Maabongauksessa+kysymys+on+samasta+ilmiöstä+kirjataan+maat+joita+on+bongattu.+Eihän+kellään+ole+aikaa+esim.+lomamatkalla+tutustua+syvällisesti+bongaamansa+maan+kulttuuriin.+Ne+ovat+yleensä+niitä+maamerkkejä+joihin+keskitytään,+kuten+Pariisissa+Eifeltorni+tai+New+Yorkissa+vapauden+patsas.+
Eli+kuten+jo+itsekin+mainitsit+et+voi+vaikka+haluaisitkin+lentää+ja+nähdä+maailmaa+koska+olet+sidottu+lapsiisi+ja+mieheesi,+joka+ei+tykkää+matkustamisesta,+näin+olet+antanut+ymmärtää.
Esikoiseni+kertoi+minulle,+että+on+muuttanut+täysin+suhtautumistaan+vanhenemiseen+seuratessaan+minua+ja+Petzeä.+
Olen+aina+innostunut+uusista+asioista+ja+kokemaan+sellaista,+joka+voi+aluksi+tuntua+itsestänikin+mahdottomalta+kuten+tuo+Sup-kokeilukin.+Se+oli+ihana+yllätys+ja+saavutus+pystyä+melomaan+seisaaltaan+viisi+kuukautta+selkätapaturman+jälkeen.
Petzekin+on+nyt+hirmu+kiinnostunut+ja+ehkäpä+vuokraamme+laudan+jahka+helteet+palaavat+tänne+tällä+hetkellä+koleaan+Korpeen.
13.08.2016 12:25
Ei+kai+ihmisen+tarvitse+perustella+miksi+ei+tykkää+matkustella+tai+tykkää.+Mieltymykset+nyt+vaan+ovat+luonteiden+erilaisuutta.+Hemmotteluhoidot+kylpylässä+toki+ovat+ihania.+Lasten+kanssa+tuli+koluttua+vesipuistot+ja+kylpylät+läpi+Suomen+niemen.
Muutenkin+olen+kolunnut+kotimaatani+kattavasti+etelästä+pohjoiseen,+lännestä+itään+ja+siinä+sivussa+kaakosta+koilliseen+ja+lounaasta+luoteiseen+;+)+Samoin+Hollantia.
13.08.2016 12:10
Käytätkö+myös+flightraderia+lentokoneita+vongatessasi+;+)?
13.08.2016 12:05
Maanosia+on+seitsemän.+Euraasia+jaetaan+Eurooppaan+ja+Aasiaan.+Afrikka,+Australia+ja+Etelämanner,+Etelä-+ja+Pohjois+Amerikka.+Maanosien+välisinä+rajoina+voivat+olla+vuoristot+(Kaukasus),+sisämeret+(Välimeri)+ja+kapeat+kannakset
Lähde+Wiki.
Itse+olen+bongannut+kolme+maanosaa.+Maita+en+ole+laskenut+tarkkaan+voi+olla+jotain+kaksikytseitsämän+juuri+nyt.
13.08.2016 12:03
Aikansa+kutekin+ja+jos+elät+yksin+ei+matkustaminen+yksin+kiinnosta.+Minun+rinnalla+vaeltelee+mies,+jonka+matkustusinto+ei+vielä+ole+himmentynyt.+Itseasiassa+tuleva+matkamme+on+minun+syntymäpäiväni+kunniaksi.+Sen+jälkeen+ehkä+lyhennämme+matkoja.
13.08.2016 11:54
On+luonnollista,+että+maabongausta+harrastavien+pitää+tuntea+intohimoa+matkustamiseen.
13.08.2016 11:50
Minäkin+olen+bongaillut+tuntureita.+Viimeksi+heinäkuussa+Posiolla+ollessani+bongasin+pirtin+ikkunasta+Rukatunturin+;+)+Asuessani+aikoinani+Kiirunassa+bongasin+tuntureita+Suomen+sekä+Ruotsin+Lapissa.+Tunturit+ovat+jylhiä+ja+mieleen+jääviä+bongauskohteita.+Lammet+ja+järvet+tuntureiden+kupeissa+kauniita+katseltavia.
13.08.2016 11:47
Ei+maabongaus+ole+vakavaraisten+touhua,+vaan+lähinnä+nuorten+aikuisten,+jotka+ovat+kiinnostuneet+matkustamisesta+ja+haluavat+kurkkata+eri+kulttuureita.+Esikoiseni+on+kulinaarimatkaaja,+hänelle+ruokakulttuuri+on+matkojen+yksi+päätavoitteista.++Petzen+nuorin+tytär+matkustaa+vähintään+kaksi+kertaa+vuodessa+johonkin+uuteen+kohteeseen.+Hän+työskentelee+myyjättärenä+neljä+päivää+viikossa+ja+opiskelee.+Hän+ei+tuhlaa+rahaa+jonninjoutavaan+sälään,+ei+juo+eikä+polta+vaan+säästää+matkoja+varten.
Teimme++alkukesästä+2014+ensimmäisen+matkan+rapakon+yli+New+Yorkiin.+Kahdeksan+tunnin+lento+ja+puolen+tunnin+pyöriminen+New+Yorkin+yllä+ennen+laskeutumislupaa+ei+sinänsä+ollut+voimia+vievä+koska+otimme+aikaa+kiinni.+Paluumatka+oli+sitten+taas+asia+erikseen+kun+purimme+aikaeroa+matkatessamme+takaisin+Suomeen.
13.08.2016 11:41
Olen+ymmärtänyt+kommenteistasi,+että+olet+matkustellut+paljon,+kiertänyt+eri+maita+ja+eri+bongaamisen+arvoisia+paikkoja.+Muistan+kun+kerran+jutustelimme+Keukenhofin+kukkapuistosta,+jonne+piipahdit+Saksan+matkasi+yhteydessä.
Upein+bongaamani+paikka+oli+Turkin+Efessos,+josta+olen+jo+aikoinani+kertonut.+Olimme+2009+syksyllä+Kreikassa+Samoksen+saarella,+josta+teimme+laivamatkan+Turkin+puolelle.+Päivä+apostoli+Paavalin,+Julius+Caesarin+ja+Kleopatran+jalanjäljillä+oli+mahtava+kokemus.
13.08.2016 11:32
Eilen+oli+ihana+lämmen+kesäpäivä,+touhua+riitti+aamusta+iltaan.+Esikoinen+ja+miniä+vuokrasivat+SUP-laudat+ja+minä+pääsin+myös+vesille.+Tunne+oli+mahtava+kun+nousin+lautalla+pystyyn+ja+aloin+melomaan.+Ensin+varovasti,+mutta+kun+huomasin+pystyväni+pitämään+tasapainon+rentouduin+ja+nautin+uuden+jutskan+oppimisesta.+Päivä+oli+kaunis,+tuuli+lievästi,+iltaa+kohti+tuuli+hieman+yltyi,+mutta+ei+pahaksi,+nuoret+kävivät+moottoriveneellä+saaressa+makkaranpaistossa.+Minä+ja+Petze+istuimme+iltaa+laiturilla+ja+lämmitimme+saunan.+Illat+ovat+suloisen+pehmeitä,+voi+sytyttää+kynttilöitä+ne+luovat++tunnelmaa.+
Huomenna+nuoret+lähtevät,+voi+tulla+syksyinen+olo+ja+ikävä.
09.08.2016 14:04
336 / 371