Hei kaikki "jotain kaipaavat"!
Olen nuorekas 60 , minulla on yksi sama vanha ukko ja yksi jälkeläinen. Elämä ihan mallillaan, mutta jotain puuttuu. En ole koskaan ollut erityisen lapsirakas, mutta nyt tuntuu siltä, ettei tässä iässä saa/osaa ottaa virikkeitä mistään. Ovatko lapsenlapset siis ainoita elämän iloja tässä iässä? Minä en niitä tule varmaan koskaan saamaan, joten miten ihmeessä täyttää tätä tyhjää elämää?
Ystäviä on vähän, koska työni on ollut aina itsenäistä/yksinäistä, ja nyt sitä ei ole lainkaan. Olen hakeutunut muutamaan kuntopiiriin, mutta muutama tunti viikossa ei täytä viikkojani. Telkkarin töllöttämiseksi menee. Onko palstalla ketään, joka on myös kokenut näin ja ehkä nostanut itseään niskasta? Selailin äsken jopa kirjeenvaihtopalstoja, koska pidän ajatusten vaihdosta sähköpostitse kirjoitellen. Valitettavasti tuttuni tuntuvat olevan kovin kiireisiä kirjoitellakseen eivätkä oikein osaaviakaan.😉
Tuntuuko yhtään tutulta? T. Nim. "Ei mummotyyppi"
Lapsenlapsia nolla, onko hyvä olla?
41
428
Vastaukset
Harrastatko kirppareita?
Niistä löydät lasten-vaatteita.
H.- Luki-luki
Onko sulla lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje?
- aitoutta
Jos ei ole mummotyyppiä, niin ei se ole mikään häpeä! Minä katselen ja ihailen kaupungilla ja kaupoissa ihmisten lapsia ja höpöttelen niitä näitä lasten kanssa. Toiset vilkuttavat perääni ja toiset selittävät päivän tapahtumia innokkaana. Nauti vierestä ilmaiseksi ja ilman vaipanvaihtoja ja ruokintaa.
- Runksz
hunksz kirjoitti:
"aitoutta "
Hypisteletkö kirppareilla?
H.Oletko hullu?
Onkos sinun samalla vanhalla ukolla sama vanha akka :D?
Laita johonkin sähköpostinvaihtopalstalle tiedoksi halukkuutesi sähköpostinvaihtoon. Vai toivoitko täältä?- mummoutunut
Onkos sellaisiakin palstoja kuin sähköpostinvaihtopalsta?
Onhan tämmöinen sadepäivä uuvuttava, kun ei aina viitti luuttu kädessä kotona kulkea. Hah, ei edes harppu :) mummoutunut kirjoitti:
Onkos sellaisiakin palstoja kuin sähköpostinvaihtopalsta?
Onhan tämmöinen sadepäivä uuvuttava, kun ei aina viitti luuttu kädessä kotona kulkea. Hah, ei edes harppu :)En minä tiedä onko nykyisin semmoista olemassa kuin "kirjeenvaihtopalsta". kaikki on jotain senssi- tai treffi. tai muun kumppaninhakunimikkeen alla. Sana sähköpostinvaihtopalsta olisi sellainen neutraali eikä herättäisi vääriä odotuksia.
Oiskos nimi vaikka Ajatustenvaihtohaluiset harput ja harpit :D.- mummoutunut
siilimuori4 kirjoitti:
En minä tiedä onko nykyisin semmoista olemassa kuin "kirjeenvaihtopalsta". kaikki on jotain senssi- tai treffi. tai muun kumppaninhakunimikkeen alla. Sana sähköpostinvaihtopalsta olisi sellainen neutraali eikä herättäisi vääriä odotuksia.
Oiskos nimi vaikka Ajatustenvaihtohaluiset harput ja harpit :D.Heh heh :D
Ajatustenvaihtohaluiset harput kuulostaa tosi hyvältä,
mäkin voisin jonkin vaihtaa, olisi ihan lupsakkaa kirjoitella ja vaihtaa kuulumisia...
- kaikkea-hyvää-sinne
Alotukseen,
Kaipuusi on luonnollinen,
lapsenlapset tuo uutta elämää myös isovanhemmille,
lapsenlapset on suuri siunaus ja ilo isovanhemmille
toivottavasti luoja suo sen suuren ilon teillekki vielä joskus,- Etsisinäkinomatilot
Onko sullakin lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje? Aloittaja yrittää keksiä tapahtumia tylsään elämäänsä eikä oleta saavansa lapsenlapsia jotka eivät riitä kenenkään elämän täytteeksi.
- harrasta
Kansalaisopiston moni-ilmeiset piirit alkaa nyt syksyllä. Tutustu ihmeellä tarjontaan, ettei mene ihan kotona istumiseksi elämä. ja syöm8iseksi.
Ei lapsenlapset mitään tyhjän tilan täyttäjiä ole.
He ovat rikkaus ja rakkaus, mutta kyllä muuten jos niiden varaan elämänsä tyhjän tilan täyttämisen jättää, niin... sitähän pian höpsähtää ihan perusteellisesti. Odottaa liikoja.
Elämässä on muutakin.
Sehän on ihmissuhde kuin mikä muukin, molemminpuolin annetaan ja saadaan,
rikkaasti omaa elämäänsä elävä mummo elää rikkaasti lastenlastensa rinnalla.
hei, jos kovasti mummoutta haet niin paljon on lapsia, jotka ovat ihania ja ilman mummon rakkautta. Yhteys vain MML tai muihin vastaaviin järjestöihin.- lapsenlapset-tuo-elämän
Elämä on taistelua,
tulevien lastenki elämä on taistelua leivästä ja tuevaisuudesta,
eikä se ole kenellekkää koskaan helppoa,
moni kuolee jo nuorena erilaisiin elämän tuomiin vaikeuksiin
kuten kolariin, sairauksiin ym äkillisiin tapahtumiin,
ne jotka saa elämää jatkaa aikuisuuteen,
heilläki on omat vaikeutensa ja eläntaistelunsa käytävä läpi,
kenellekkään elämä ei ole itsestään selvyys ja helppoa,
moni meistä hengissä selvinneistä on sattumalta hyvällä tuurilla ehkä luojan siunaamana ja suojeluksessa selvitty jopa vanhuusikään asti,
muistan enenvanhaan erään mummon sanonnan,
ei lapsia kannata maailmaan tietentahtoin kutsua kärsimään,
ottakaamme vastaan ne jotka tulevat ennalta kusumatta
ja pitäkäämme heistä hyvä huoli mahdollisuuksien mukaan,
siis sai sen käsityksen
ettei kannata tahallaan ,
pelkästään itsekeskeisistä syistä,
itsekeskeisesti hankkia lapsia maailmaan kärsimään,
sillä elämä on suurta kärsimystä ja taistelua ,
kuten,,,
" otsasi hiessä sinun pitää tuleman leipäsi hankkia
ja kivulla lapsesi pitää syntyä "
on raamatun sana,
No, ei tunnu ei yhtään samalta ; )
- Energiaa.pukkaa
Hyvä aloittaja, tutulta tuntuu. Minulla on se ukko, hoidettavia lapsenlapsia ja siltikin, siis ne eivät ole mikään pelastus. Keksin koko ajan jotain, tuunaan huonekaluja, hoidan palstaa, harrastan erilaisia liikuntamuotoja, poimin mustikat ja sienet, käyn tapahtumissa. Tulevaisuus tuntuu ihan mahdottomalta kun eläkkeelle siirtyminen tulee pakolliseksi. Olen silloin todnäk parissa kuukaudessa tehnyt kaiken mielenkiintoisen pois alta ja sitten epäilen tylsyyden alkavan. Olen siis jatkanut työelämässä. On myös kohtalaisesti rahaa esim. harrastusten ja matkojen käyttöön. Miten ihmeessä useat kertovat kuinka heidän aikansa ei meinaa riittää eläkkeellä. Toki tiedän monta jotka eivät viihdy eläkkeellä, kokevat valtavan kriisin, sairastuvat, alkoholisoituvat tai palaavat työelämään takaisin. Siis et ole ainut. En pysty sinua auttamaan mutta toivon että löydät itse mielenkiintoisen elämän. Zemppiä! Ja iloista elämää niille jotka kokevat viihtyvänsä eläkkeellä, heitä en kadehdi, vaan ihailen.
- Psykoterapeutitar
Sen olen huomannut tuttavapiirissäni, että touhukkaampia ovat juurikin ukolliset akat. Yksinään kun on niin ei tarvitse suorittaa kokoajan, vaan voi nauttia pelkästä olemassaolon ihanuudesta. Eläkkeellä olostakin :)
- de-meter
No jaa. Monenlaisia tuntoja kai sitä koki kun työelämästä lähti, tyhjyyttäkin.
Minusta se on luonnollista uuteen elämänvaiheeseen siirryttäessä.
Melkein kaikilla on jokin harrastus, "sitku" , mille ei työelämän ohesta löytynyt aikaa. Nyt kai sitä sitten olisi ?
Mitä lapsenlapsiin tulee, ne eivät minunkaan mielestäni saisi olla tyhjän elämän täyte vaan pikemminkin bonus, jonka avulla voi muistella omaa vanhemmuuttaan, ymmärtää sitä ja antaa itselleen anteeksi..))
Lapsenlapset ovat kyllä antaneet minun elämälleni syvemmän merkityksen,
pitäneet elämässä vahvasti kiinni ja antaneet tunteen siitä, että olen osallisena jossakin itseäni isommassa projektissa, elämän jatkumolla...
Meidänkin tuttavapiirissä on kyllä sellaisia ikätovereita, joilla ei ole lapsenlapsia ja käsittääkseni he eivät siitä ainakaan tietoisesti kärsi. Eräs heistä hakeutui varamummoksi, toisella taas on sukulaislapsia joiden elämässä hän on aktiivisesti mukana. Vain lapsettoman pariskunnan elämä näyttäisi siltä, että jotakin puutetta kompensoidaan. Arvio lähtee tietysti aina katsojan silmästä..))- Psykoterapeutitar
Periaatteessa se elämä on tyhjää ja tarpeetonta, jos on velvollisuutensa hoitanut! Ei sitä mikään harrastus tai lapsenlapset täytä. Itsekseen kun on, niin kyllä se välillä vaatii työtä keksiä tarkoitusta elämälleen, joka on jo itseasiassa eletty.
Paljon puhutaan vanhusten yksinäisyydestä, mikä suurimmaksi osaksi johtuu tarpeettomuuden tunteesta, kun näkee, että maailma pyörii ilman omaa panosta ihan sujuvasti. Ei sitä tyhjyyttä enää täytetä millään puuhastelulla! - de-meter
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Periaatteessa se elämä on tyhjää ja tarpeetonta, jos on velvollisuutensa hoitanut! Ei sitä mikään harrastus tai lapsenlapset täytä. Itsekseen kun on, niin kyllä se välillä vaatii työtä keksiä tarkoitusta elämälleen, joka on jo itseasiassa eletty.
Paljon puhutaan vanhusten yksinäisyydestä, mikä suurimmaksi osaksi johtuu tarpeettomuuden tunteesta, kun näkee, että maailma pyörii ilman omaa panosta ihan sujuvasti. Ei sitä tyhjyyttä enää täytetä millään puuhastelulla!Kyllä nuokin tunnot tuttuja ovat, psykoterapiatar, ellei muualta niin Saarnaajan kirjasta..)) Kaikki on turhuutta, jos isommasta vinkkelistä elämää tarkastelee.
Minusta Carlos Castenedan intiaanivanhus don Juan antoi oivan elämänohjeen:
"tee työsi (elä elämäsi ?) ikäänkuin se olisi tärkeätä tietäen ettei se ole tärkeätä"....Riittävän keveä ja tärkeilemätön elämänasenne voisi olla tavoittelemisen väärti - puhun siis itsestäni..))
Luulen, että se voisi poistaa myös vanhuuden yksinäisyyttä, mikä minusta on enempi mielentila kuin mistään ullkoisista olosuhteista riippuvainen. - Psykoterapeutitar
de-meter kirjoitti:
Kyllä nuokin tunnot tuttuja ovat, psykoterapiatar, ellei muualta niin Saarnaajan kirjasta..)) Kaikki on turhuutta, jos isommasta vinkkelistä elämää tarkastelee.
Minusta Carlos Castenedan intiaanivanhus don Juan antoi oivan elämänohjeen:
"tee työsi (elä elämäsi ?) ikäänkuin se olisi tärkeätä tietäen ettei se ole tärkeätä"....Riittävän keveä ja tärkeilemätön elämänasenne voisi olla tavoittelemisen väärti - puhun siis itsestäni..))
Luulen, että se voisi poistaa myös vanhuuden yksinäisyyttä, mikä minusta on enempi mielentila kuin mistään ullkoisista olosuhteista riippuvainen.Niin joo, jos noin syvällisesti asiaa ajattelee! Ajattelin vain ihan itsekkäästi, että elämän tarkoitus on jo tullut täytettyä ja nyt kaikki on vain puuhastelua, vaikkakin keveällä mielellä.
Mielentila tosiaan! Taitaa vain vanhusten elämäntarkoitus olla lääkkeiden ottaminen virkistävän terveyskeskuskäynnin jälkeen. - de-meter
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Niin joo, jos noin syvällisesti asiaa ajattelee! Ajattelin vain ihan itsekkäästi, että elämän tarkoitus on jo tullut täytettyä ja nyt kaikki on vain puuhastelua, vaikkakin keveällä mielellä.
Mielentila tosiaan! Taitaa vain vanhusten elämäntarkoitus olla lääkkeiden ottaminen virkistävän terveyskeskuskäynnin jälkeen.Juu. Ja "työnantajina" vanhukset ovat merkittäviä..)). Hoiva-ala kukoistaa siinä missä muu talouselämä etsii "uusia innovaatioita"...
Olen kyllä sitä mieltä, että ihminen joka uskaltaa nähdä elämän tarkoituksettomuuden ja oman merkityksensä vähäisyyden on sittenkin vahvemmilla kuin sellainen joka pystyy uskottelemaan itselleen ja muille, että on jotenkin korvaamaton, elämän keskiössä, metelissä mukana.
Muistan, että Viveca Bandlerilta, joka oli haastattelun aikaan teatterinjohtajana Tukholmassa, kysyttiin. onko hän onnellinen ihminen. "Miten sellainen voi olla ?
Voi kokea onnellisuuden hetkiä, mutta siinä se sitten on" (vapaasti muistettu vastaus, mutta sisältö oli mielestäni tuo). Hetkien varaan pitänee laskea..))
Ja eikö kaikenlainen elämysten bongailu, itsensä tsemppaaminen, ole yritystä pitää päänsä pinnalla, kaukana noista ikävistä tyhjyyden tunnoista ? - Psykoterapeutitar
de-meter kirjoitti:
Juu. Ja "työnantajina" vanhukset ovat merkittäviä..)). Hoiva-ala kukoistaa siinä missä muu talouselämä etsii "uusia innovaatioita"...
Olen kyllä sitä mieltä, että ihminen joka uskaltaa nähdä elämän tarkoituksettomuuden ja oman merkityksensä vähäisyyden on sittenkin vahvemmilla kuin sellainen joka pystyy uskottelemaan itselleen ja muille, että on jotenkin korvaamaton, elämän keskiössä, metelissä mukana.
Muistan, että Viveca Bandlerilta, joka oli haastattelun aikaan teatterinjohtajana Tukholmassa, kysyttiin. onko hän onnellinen ihminen. "Miten sellainen voi olla ?
Voi kokea onnellisuuden hetkiä, mutta siinä se sitten on" (vapaasti muistettu vastaus, mutta sisältö oli mielestäni tuo). Hetkien varaan pitänee laskea..))
Ja eikö kaikenlainen elämysten bongailu, itsensä tsemppaaminen, ole yritystä pitää päänsä pinnalla, kaukana noista ikävistä tyhjyyden tunnoista ?Aikansa, aikansa! Elämänhän jokainen elää niillä eväillä, mitkä on annettu. Toiset tavoittelee taivaita ja pettyy, jos ei taivaisiin yllä. Toiset ovat ihan tyytyväisiä omassa pienessä elämässään.
Tai sitten toisinpäin. Toiset nauttivat saavutuksistaan ja toiset katkeroituvat omassa pienessä elämässään. Kaikkee mahtuu!
Taidanpa kuulua de-meterin läheisiin.
Minullakaan ei ole likaisia, nälkäisiä lapsen-lapsia, olen myös kärsimätön.
Minulla on pari kaveria joilla on koira.
Niin on kuin lapsi ainakin, ikinä eivät pääse kaveitten kanssa reissuille, kun ei ole kenelle koiraansa pakko-lainaa.
Tässä iässä ei ole edes iso-vanhenpia hengissä.
Hyvä kun edes itse on.
H.- HYVÄ_JA_HUONO_ASIA
Alotukseen lukematta muitten komentteja,
alotuksen kysymykseen näkemys asiasta,
-- lapsenlapset on hyvä asia, siunaus isovanhemmille suuri ilo,
m u t t a EI aina itsestään selvyys,
--- voit myös olla hyvillään ettei ole pieniä jälkeläisiä tullu maailmaan ,
sillä elämä ei ole itsestään selvyys
vaan se on suurta taistelua, työtä, usein myös kärsimystä ja vastoinkäymisiä,
sillä elämä on suurta taistelua ja kärsimystä toimeentulosta ,
" otsasi hiessä sinun on leipäsi ansattava " raamatun sana,
- tietenki kova työ on myös suuren ilon asia elämässä,
ihminen voi kokea onnistuvansa ihminesenä elämässään,
mutta aina ei mene niin,
--- elämä on usein myös taistelua ja kärsimystä perheen selviytymisestä ja koossa pysymisestä,
---- eräskin lapseton v a r a k a s nainen sanoi vanhana,
nyt hän on hyvillään kun ei ole tehny yhtään jälkeläistä tänne maailmaan kärsimään,
hän sanoi nähneensä tarpeeksi lähisukulaisten jälkeläiseten selviytymis taisteluista elämän melskeissä,
-- elämä ei koskssan ole itsestään selvyys,
eikä helppo urakka elää vanhaksi,
moni vanha kaikesta huolimatta on usein kiitollinen pitkästä elämän kaarestaan v a i k e u k s i t a huolimatta,
joten
lopputulemaksi sanoisin,
ole hyvillään jos et ole saanu jälkeläisiä, tai jos et koskaan saakkaa,
siinä on omat hyvät puolensa,
mutta jos vielä luoja suo ja saat pieniä jälkeläisiä,
siitä voit olla sitten onnellinen,
ompahan sitten sinulla suuri tehtävä yrittää tehdä heidän elämstään mahdollisimman hyvä ja voit olla tukena turvana elämän myrskyissä,
ole onnellinen nyt täysillä siitä mitä sinulla nyt on,- etkö-ymmärtäny-lukemaasi
hunksz kirjoitti:
"HYVÄ_JA_HUONO_ASIA"
Höpöti.
Luikuri.
Humbugi.
Huijariki.
H.TÄH ????????????????
mitä se hunkszi nyt höpöttää, etkö-ymmärtäny-lukemaasi kirjoitti:
TÄH ????????????????
mitä se hunkszi nyt höpöttää,"etkö-ymmärtäny-lukemaasi"
Tietenkin minä ymmärsin.
Eikös se käy ilmi jo kommentistani :)
H.
Naapurin vanha emäntä, jolla ei ole lapsenlasta, sanoi itkuisesti minulle, että olen onnellinen, kun minulla on.
Niin oonkin, yks vain, mutta sitä mahtavampi tapaus.
Oikea Jasu-Juntti ;) ja välillä McQueen.- reppuriika
En ole minäkään mummotyyppi. Minulla ei ole enää sitä ukkoakaan vierellä ja jälkeläinenkin on jäänyt hankkimatta. Tykkään kyllä neuloja ja autella köyhien maiden lapsia ja onhan minulla kummikannatus Keniassa ja Romaniassa.
Monelle suuri elämänsisältö ja ajantappaja hyysääminen aikuisten lasten ja heidän lasten kanssa. Jas kyllähän siinä aika ja eväät kuluu.
Ihmisen pitää löytää vain se oma juttunsa. Minulle oikeastaan sisältörikkainta tarkoitusta on tarjonnut aina puuhasteluni työn ulkopuolella.
Olen uskovainen ja seurakunta, lähetys- ja kehitysaputyö ovat luoneet elämääni sisällön. Nyt kun en enää ole työelämässä näille aktiviteeteille jää entistä enemmän aikaa. Ja samalla näissä toiminnoissa on rakentunut sosiaalinen verkosta ja kokee olevansa todella hyödyllinen ja tarpeellinen jopa globaalisesti.
Ei sitä oikeastaan toiselle voi omaansa tarjota. On vain löydettävä itse, mistä pitää, mikä on se minun juttuni ja missä koen olevani omassa paikassani.
Voisihan sitä vaikka matkustaa, mutta itselleni se elämysten ja maailman avartaminen ja vain itselleen eläminen ei riittäisi elämäntarkoitukseksi.
Ja elämyksiä ja uutta saa koko ajan tekemässäni puuhassa ja tapaa uusia ihmisiä. Kun haluaa jotain virikettä ja itselleen, niin hyvän kirjan parissa kuluu aikaa ja mukava löhöillä sanaristikoiden parissa. Ja ystäväpiiriä kannattaa pitää yllä.
No tässä iässä on hyvä ottaa sydämen asiaksi omasta kunnosta ja terveydestä huolehtiminen. Kyllä ainakin itse haluaisin säilyttää mahdollisimman pitkään itsenäisen elämän ja omatoimisuuteni. - ei_sitä_koskaan_tiedä
Vai on ukkokin vanha - varmaan ukkorähjä, äijänkulu.
Kirjoitteleppa minulle. Voisimme hyvinkin löytää virikkeitä elämään. Kyllä tekemistä elämässä riittää, ei siihen lapsenlapsia tarvita. Ei ne lapsenlapset pelkkiä leluja ole joilla mummi ja vaari leikkii ajankuluksi, kun ei muutakaan ole. Ne joilla muutakin on ymmärtävät oman roolinsa.
- korppikorpinsilmää
"Mummo ja vaari leikkii ajankuluksi" ???
Johan on outo kommentti.
- nuormieli
Aloittajalle!, jos pidät lapsista ja haluat puuhastelua/seurustelua lasten kanssa ota yhteyttä Pelastakaa lapset ry:n toimistoon, eräs tuttavani on niinsanottu varamummi lapsille joilla ei syystä tai toisesta ole isovanhempia, joskus joku lapsista on hänen luonaan koko viikonlopun, tekevät kaikkea kivaa käyvät puuhamaassa, muumilaaksossa, elokivissa ynm. vastaavaa, on kuulemma virkistävää, palkitsevaa saa itselle hyvän mielen tuottaessaan joillekin näistä pienistä hyvää oloa ja iloa.
- Kaikki_siis_hyvin
Kun et lapsista perusta, niin rukouksiisi on vastattu, etkä saa myöskään lapsenlapsia.
Nyt voit olla onnellinen ja harrastaa kaikkee ältsin kivaa ja matkustella ja bailata. Tämä on hiukan kinkkinen aihe, jos ei ole niitä lapsenlapsia ei uskalla puhua koko aiheesta. Siinä on jotain erikoista josta minä en tiedä, sanon aina jotenkin väärin, vaikka tarkoitus on hyvä. Onhan minullakin tämä eimummon mielipide, näkeehän täältä sivustapäinkin jotain. Jos ei ole lapsenlapsia voi hoitaa vanhuksia. Tärkeintä on kuitenkin hoitaa itsensä mahdollisimman pitkälle, ilman muiden apua.
- korppikorpinsilmää
Ei tässä mitään kinkkistä ole ihmettelin kommenttiasi. Ei minullakaan ole lapsenlapsia, olen nähnyt isovanhempien leikkivän lasten kanssa mutta en heillä. Mieti mitä ja miten kirjoitat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331279Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691085- 104936
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.35858Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56719- 42716
- 48683
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai94662Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi
Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks302656- 29635