Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vieläkö väität, että et provoa. Heitit pallon ja runo voi aukaista mieltäsi funtsaamaan oliko päivis-tädillä jotain muuta mielessä kuin kirkas roolihahmotus jospa siellä takana hyöri se noita, joka nieli sammakoita.
11.10.2015 12:30
On hauska lukea siitä kuinka sinulla on mennyt muisti ; )
11.10.2015 12:10
Onko sinulla eilisistä kirjoituksista jäänyt krapula kun pitää oikoa jälkeenpäin sanomisiasi?.
11.10.2015 12:08
Eilen Paloma heitti leikkikehään pallon.
Oli pallo pyöreä siellä asui noita
sarvipäinen syöjätär mi nieli sammakoita
Pallon omistivat veikot Vihtori ja Ville
pallossansa nyrkkiä pui noita molemmelle.
Äiti lepoon kutsui veikot, pojat ei kuulleet lainkaan
minkä rangaistuksen nyt veljespari saikaan.
(tuntematon)
Pallo on nyt pyörinyt nurkasta toiseen ja vikoja kanssakirjoittajista on löydetty ja lisää kaivetaan.
En minä, mutta muut.
Minä otin tämän toisen roolihahmoni kun on kirkonmenot ja pitää olla fiksumpi kuin Korppis.
Nyt en halua arvostella muita, vaan itsekeskeisenä ihmisenä keskittäydyn itseeni. Minusta on kiva kertoa omia juttujani, olen siis avoin. Enkä pelkää tulla tunnetuksi kadullakaan.
Tyhmäksi, Kotkan ruusu minut luokitteli. Hän oli myös kerännyt reppuunsa katkeruuden karvaita kiviä.
Enmilläänkeksi piti minua kateellisena. Hän tosin ei pystynyt vastaamaan mistä olen hänelle kateellinen. Näin siinä usein käy kirjoitetaan kliseitä eikä vastata sanomisistaan.
Valehtelija, epäluotettava olen aloittajan mielestä. Lisäksi hän pitää minua yksinkertaisena.
K/K näkee minut Hetana, joka on aika lähellä totuutta. Kova työihminen ja tunteet nousevat pintaan kun niiden aika on.
Viikolla autoin vanhaa ystävääni, joka joutuu leikkaukseen ja pelkäsi. Olin hetken hänen rinnallaan ja kuuntelin.
Kerroin tapauksesta Petzelle ja näin hän kommentoi.
You did good work, some social work you can say, supporting the lady, actually what you also did in the hospital in Oulu and the same time you make friends.
On sanomattakin selvää, että tulen parhaiten toimeen miesten kanssa. Minulla lie putkiaivot ;)
11.10.2015 11:25
Vaihdoin profiiliin kuvan uudesta letistäni. Hiuksissani on nyt useampia kauniita värisävyjä. Sain punertavasävyisen pohjavärin, mutta koska hiuksissani on valkeita raitoja lopputulos oli upea. Hiukseni yltävät lapaluiden alle, ovat terveet ja vahvat.
Laitan vielä otstukkaan yhden leveän vaalean raidan. Vielä kun saan ne siniset silmälasit on muodonmuutos tehty tältä erää. Samoin kuin henkisen kasvamisen muutos.
Nimmarini korppis ja korpikirjailija, niitä kahta en vaihda enkä sitä, että olen hyvin nopea oppimaan asioita.
Paloma ihmeteli tyylin muutosta. En näe mitää estettä tarkastella aisoita useammalta eri kantilta..
07.10.2015 15:40
Huomenta@
Aamun uutisista paljastui karu totuus. Rajat kiinni mielenosoitukset sujuivat rauhallisesti ja järjestävät olivat toimineet lain mukaan. Mielenilmaus luvat oli haettu poliisilta. Ei rasismille mielenilmaisijat hakivat konflikteja Rajat kiinni mielenilmaisijoiden kanssa. Poliisi joutui olemaan näiden kahden ryhmän välissä. Yksi rajat kiinni mielenilmaisija pieksettiin yhtä poliisiautoa potkittiin yms. Ei rasismille mielenilmaisijat eivät olleet hakeneet lupaa viranomaisilta tapahtumilleen.
Poliisi kysyykin mitä tekemistä tällaisella käytöksellä on Ei rasismille ajatuksen kanssa?
Vasemmisto vauhdissa. Viherpiiperot vihaisina.
Kansan syvät rivit hiljaa kävellen kylttien kanssa Rajat kiinni tapahtumissa.
Kun luin ajattelin en ole rasisti. En ikinä lähtisi osoittamaan mieltä, en potkimaan autoja, en vahingoittamaan kanssa ihmisiä. Olivatpa ne suomalaisia tai muiden maiden kansalaisia, mustia, keltaisia tai ruskeita, kristittyjä, mulmijea tai muita.
PEACE Y
04.10.2015 10:37
Petze on tehnyt elämäntyönsä Hollannissa erityiskoulun opettajana ja myöhemmin rehtorina. Jos kertoisin hänen kokemiaan mamuvanhempien käyttäytymisiä, et uskoisi, joten annan sinun katsoa maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi.
03.10.2015 12:33
Tässä on se näkemysero mitä Paloma edustaa. Hän näkee kilttejä huivipäisiä mummoja ja kirkasäänisiä lapsosia iloisesti leikkien.
Minä näen kaupunkimme kaduilla viimoisen päälle pyntättyjä nuoria farkkumiehiä viiden kahdeksan ryhmissä liikkuen H&M ostoskassien kanssa. Minä näen mustia somalimiehiä kävellen hunnutetun naisen kanssa. Nainen kantaa raskasta ostoskassia pari askelta miehen jäljessä.
Meidän kaupungissa on myös nättejä opiskelijatyttöjä. Yöelämään en henkilökohtaisesti osaa ottaa kantaa, mutta sen verran olen kuullut, että nämä klopit viihtyvät discoissa
03.10.2015 12:17
Mimmimummi@ Talkkunapuuro oli minun herkkupuuroa kun olin lapsi. Kutsuin sitä mustaksi puuroksi.
03.10.2015 12:03
Sitähän minä tässä aloituksessa viestitinkin.
Kun lukee mielipiteitä, usein saa lukee -en ole rasisti, mutta kuitenkin-.
Sinä taas olet ollut koko sen ajan, jonka olet tällä palstalla kirjoitellut -aina oikeassa oleva, ihmisasiantuntija, jonka mielipiteet ovat objektiivisia ja ainuita oikeita ja hyväksyttäviä-.
Olet rakkauden ja suvaitevuuden punavihreä lipunkantaja. Eikö niin?
03.10.2015 11:59
Kävin illalla seitsemän maissa mökillä. Myrskysi pahimmillaan. En uskaltanut jäädä katsomaan. Sähköt olivat poikki ja rannan puolelta aita oli kaatunut. Onneksi lahot puut kaadettiin kesällä, mutta käyn kuitenkin kohta katsomassa onko kaikki hyvin.
Naapuri oli mökillään kai hän olisi infonnut jos jotain pahempaa olisi tapahtunut.
Elän osan vuodesta muualla kuin Korvessa. Olen totunut erilaisuuteen, mutta erilaisuus on silmään pistävää täällä tuulipukuihmisten korvessa. Sitä ikään kuin kääntää katseensa pois, mitätöi näkemänsä.
03.10.2015 11:50
Älä turhaan mieti ajatusteni kulkuani tai uhriutumistani, ole armollinen vain itsellesi.
03.10.2015 11:44
Nyt sinulta tuli kun et millään keksinyt muuta, päivän selvyyden. Maahanmuutto ja hallitsematon maahanmuutto tuota ei varmaan kukaan tiennytkään. Pääasia lauseessasi lie ollut, että rahat riittää.
03.10.2015 11:42
Niin kai se on, että asiasta on ollut liikaa ristiriitaista tietoa, jota yritän sopeuttaa korvieni väliin.
Olen viime aikoina keskittynyt omiin puuhasteluihini. Kuitenkin tuo älypuhelin pimpauttaa vähän väliä tietoa joka kumoaa toisen hieman aijemman tiedon.
Tietotulva on korvieni välissä on talkkuapuuroa.
03.10.2015 11:39
Kaikkea löytyy kaupan hyllyiltä tai pakkasesta jos on tarvetta. Selkä kipee kesämökin jo syystöiden vuoksi vielä tässä metsään rämpimään tai pottuja kuokkimaan. Mustikoit keräsin kaksi kiloa, mustaherukoita toiset kaksi kiloa mökiltä hiukka vadelmaa kaupasta ja punaherukkaa mökiltä. Loput herukat söi linnut. Marjat menivät kotiviiniin ja hyvää tuli.
26.09.2015 12:26
Elämä on toljottamista jos kaikki on rakennettu.
26.09.2015 12:10
Niinpä K-K ainaista väkerrystä, välillä hip heijaa ja välillä mitähän tässä taas vouhotan, mutta juuri nyt on se hip-heijaa fiilinki.
25.09.2015 19:08
Olen syksyn aikana tehnyt kaksi isoa uunivuokaa, yhden hedelmävadin, kynttilälyhdyn. Keramiikan opetteja lähti lomamatkalle, joten ensi viikko huilataan saven vääntämisestä.
Kun saa käsiinsä kauniin itse tehdyn esineen, tunne on upea, I did it. Lopputuloshan on aina yllätys kun on kysymys keramiikasta. Onneksi yleensä positiivinen yllätys.
Rantasaunan löylyt tänään oli hieno kokemus. Täällä korven keskellä uutisten ulottumattomissa oli vain niin helvetin hyvä olla. Kohta korpi ja työn paska ja raataminen jää, pääsen vaihtamaan maisemaa saan pistää ulsterin päälleni nappaskengät jalkaani ja nousen Finnairin koneeseen ja ei kun menoksi ; )
Elämä on juuri sitä miksi sen itse rakennamme.
25.09.2015 19:04
Muutokset tuovat vastarintaa ja valitusta. Kun vastarinta murtuu alkaa uuden vastustuksen ja valituksen etsiminen.
Olen viime ajat keskittynyt aivan muuhun kuin musiikkiin tai pakolaisiin. En toki osallistunutkaan musiikkialoituksiin koska mielestäni musiikin kuuntelu kuuluu tiettyyn paikkaan, tilaan, jossa musiikki tulee oikeuksiinsa.
Olen viime päivät toiminut timpurina, saven vääntäjänä ja kuriirina. Koti alkaa näyttämään kivan tilavalta kun komerot käyty läpi ja jätesäkilla jonninjoutavaa viety pois tai myyty netissä. Uuteen kotiin en sitten aijo kerätä jonninjoutavaa. Toivon ainakin ; )
Tänään pääsin nauttimaan syksystä ulkona. Siivoilin mökkiä talvikuntoon, haravoin lehtikasoja. Nautin. Lämmitin saunan ja hakkasin raihnaista kehoani koivuvastalla.
Söin ja istuin ison tuvan ikkunan edessä katsellen järvelle. Tuuli ja aaltoili. Uskomattoman rauhallinen olo. Ei sinne yltänyt maailman murheet. Eikä niitä nyt juuri olekaan kun olen saanut muuttourakan siihen tilaan, että tavarat lähtee sitten kun lähtee. Itse suuntaan Hollantiin. Pitää laitattaa tekokynnet, nyt kun niille on tilaus, saapi hienostella ; DDD
Huomasin, että olen hävittänyt paljon vanhoja vaatteitani. Hyvä, otan lähes tyhjän matkalaukun mukaan ja shoppailen Hollannissa.
Ajoin mökiltä takaisin kaupunkiin, kävin marketissa (yksityinen yrittäjä). Lidliin en haikaillut. Ajattelin alkaa ostamaan suomalaista ja käyttää suomalaisten pienyrittäjien palveluja.
Minusta on tullut sinivalkoinen, nämä ajat ovat opettaneet minua. No, oikeesti en rikastuta ketään sillä olen alkanut myös säännöstelemään ruoan ostoa.
Olikos tässä valitusta, ei toki niin ja jos joku löytää tästä valitusta hän on ymmärtänyt väärin.
25.09.2015 18:52
Satoi kaatamalla ajelin mökilleni. Auton ajajan puoleinen ikkunan pyyhkijä sippasi. En nähnyt juuri mitään, oli pakko hidastaa, ajoin kahtakymppiä. Ohittavia autoilijoita varmaan vitutti kun köröttelin hiljaa Black Beautyllani, pää kenossa kuikkien vänkärin puoleisesta ikkunasta pysyäkseni tiellä. Kun pääsin mökille sade loppui. Hain työkalupakin ja aloin töihin. Mietin miten saisin vipusen kiinni. Jysäriteippiä se tepsi. Ei enää satanut kun ajoin takaisin kotiin.
19.09.2015 22:05
354 / 371