Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin, en ole koskaan valittanut enkö olisi pärjännyt ja elänyt jopa ruhtinaallisesti ruuhkavuoteni, mutta kun ikää karttui ei enää jaksanut. Onneksi siinä vaiheessa kun lopetin esikoinen oli jo ammatissa ja elätti itsensä ja kuopus kirjoitti ylioppilaaksi, kävi armeijan ja sitä tietä omilleen joten pystyin pistämään sen luudan yritykseni oven eteen.
Tuo esimerkki oli lopun alkua yritystoiminnalleni. Ei jaksanut.
Joku kysyi miten minulla on niin paljon kirppismyytävää. Voi kristus. Olen koko päivän lajitellut lasi- ja posliiniastioita. Niistä suurin osa esim. alkoholilasit ovat yritystoiminnan ajoilta. Nyt kun en niitä jaksa enää mukanani kuljettaa laitan ne sievästi kirpputoripöydälle myyntiin.
Kauaskantoista on yrittäminen ollut kun vieläkin on tavaraa pistää rahoiksi.
Minä taidan olla tyyppiä revin itsestäni irti kaiken kun johonkin alan, nytkin. Ei se paha juttu ole päinvastoin nyt kuitenkin on varaa maata aamulla pitkään tai ottaa nokkaunet päivällä, muu aika sitten kuluukin puuhasteluun. Eilen kun myin vanhan piirongin vein siitä saamani rahat puupilkkeiden tekijälle.
Niin se tuo raha pyörii, ei se pyöri jos pistää perseen penkkiin.
19.09.2015 21:53
Kirjoitin tämän esimerkin aijemmin erääseen ketjuun.
Voi herranjumala, palkkatyöläinen ei ikinä suostuisi siihen mitä itse tein pienyrittäjänä.
Esim. Vappu oli tulossa ja ruokaravintolassani oli ensin lounasaika ja aatto iltana yksityistilaisuus. Vappupäivänä vappulounas. Kokkini repes ryyppäämään. Tein yhtäjaksoisesti aattona 16-tuntia kävin kotona sängyn vieressä kontallaan muutaman tunnin ja jatkoin aamulla tehden 14-tunnin työpäivän. Apuna oli yksi salityöntekijä. Itse riuduin keittiössä ja salilla kun työntekijä oli tehnyt oman osuutensa vajaan 8- tuntia hän lähti kotiin. Ylityökorvauksiin en katsonut minulla olevan varaa, saati sunnuntai korvauksiin, joten minun oli tehtävä aina sunnuntaivuorot itse.
Isommissa tilaisuuksissa esim. hää- tai yritysjuhlat jne. oli useampi työntekijä. Tilapaistöihin oli vaikea haalia porukkaa ja kaikkien tunnit piti laskea tarkkaan, että tilauksista jäisi jotain itselle ja yritykselle.
Pakko oli itse tehdä ei auttanut alkaa ryyppäämään tai hakea sairaslomaa kun asiakkaat odottivat myymiäni palveluita.
Esimerkiksi kesäjuhlat myytiin edellisen vuoden lopulla ja seuraavana kesänä piti olla täysvahvuus työntekijöitä. Jos ei muulloin niin itse juhlatilaisuudessa. Itse tein ruokavalmistelut pitkälle kokkini kanssa.
Jos olisi ollut mahdollisuus palkata enempi työvoimaa, olisi työntekoni ollut ihanaa, rakastan juhlien järjestlyitä, organisointia. Mutta kun kaikki piti repiä OMASTA SELKÄRANGASTA se ei enää ollutkaan ihanaa.
Onneksi lapseni eivät ryhtyneet yrittäjiksi.
19.09.2015 16:59
Niin, onhan se hirveää lukea yhtä ja samaa, mutta niin luen minäkin yhtä ja samaa vuodesta toiseen.
Jaa, sitä tuota tavaraa on kertynyt elämän varrella. Olen myynyt mm. ravintolayritystoiminnasta jääneitä astioita ja posliinia. Nyt luovun taas joistakin komeronhyllyillä lojuneista laseista mm. konjakkilaseista.
Mummolan irtaimen olen aika pitkälle realisoinut. Omien vanhempien entisöintiä kaipaavia huonekaluja pistin nyt myyntiin. Vanhoja nelkyt- ja viiskytluvun piironkeja ja pöytiä.
Samalla luovun sellaisistakin tavaroista joilla on muka ollut tunnearvoa, mutta ei enää lapsillani joten jos minusta aika jättää heidän ei tarvitse alkaa romppeitani lonihtemaan.
Muutapa kokeeksi vaikkapa kuten minä kerran kuudessa vuodessa niin huomaat kuinka kaapit ovat kuin itsestään keränneet tavaraa sisäänsä.
Jos ja kun asuu samassa talossa tai osakkeessa ei tajua sitä tavaramäärää mikä siellä nurkissa lojuu tyhjän panttina.
Yleensä teen asunnossani perusteellisia siivouksia pari kertaa vuodessa, keväällä kun muutan mökille ja syksyllä kun palaan mökiltä kaupunkiin. Siirtelen siis tavaroiden paikasta A (asunto) paikkaan B (mökki) ja päinvastoin. Siinä se aika kuluu eikä ole mukana muussa pahassa.
17.09.2015 19:36
Oli miten oli jos köyhä iskee parsiensä penkkiin istukoon siinä vaikka taivaan napaan kuvitellen siten auttavansa Suomea.
Huominen ei tuo elämääni mitään suurempaa muutosta. Pakkailen tavaroita, olen muuttamassa marraskuun lopussa.
Touhua riittää, onneksi on riittävästi aikaa tutkia kaapit ja erotella myytävät, pois heitettävät ja mukaan lähtevät tavarat toisistaan. Ne tavarat, jotka ovat kiikun kaakun siinä pidänkö ne vai en vien mökille odottelemaan ensi kesää.
Avasin kirpputori kuva-albumin netiin, kauppa on alkanut kivasti käymään. Kyllä köyhä konstit keksii jos rahat on vähissä.
Kuulin juuri, että ei se huomisen lakko ole lakko vaan mielenilmaus jaa, noin sitä yritetään sanoilla kikkailla.
17.09.2015 18:19
Olen miettinyt samaa. Toinen maailman sota loppui kuin seinään Hiroshiman pommiin. Paljon kuoli ihmisiä, mutta se lie ollut ainoa keino lopettaa kauheudet. Kuoleehan niitä ihmisiä koko ajan mnytkin mitä kauheimmalla tavalla. Olen varma, että suurin osa pakolaisista haluaisivat palata kotimaihinsa. Odotan mielenkiinnolla moniko haluaa pois Suomesta jos tulee kova pakkastalvi.
06.09.2015 11:04
Hollannin kuninkaan puoliso Maxima on kansalaisten keskuudessa hyvin suosittu . Samoin tyttäret kruunun prinsessa Catharina sekä prinsessat Alexia ja Ariane. Vanhempien huolet on samoja kuin meillä muillakin vanhemmilla. Nuorimmalla tyttärellä Arianella on vakava keuhkosairaus.
Ruotsin ja Englannin kuninkaallisten perhe elämää seurataan mielenkiinnolla. Onpahan sekin aika pois muusta pahan teosta kun näkee onnellisia pareja ja kauniita lapsia.
Rahalla saa, mutta ei onnea.
06.09.2015 10:56
Katselin kuvaa aikani ja rinnastin Rintalan naistaiteilija Paula Koivuniemeen.
05.09.2015 19:34
Kyllä se on niitä maailman pieniä ihmeitä, kaikki kun ei lisäänny kuin kanit.
05.09.2015 19:22
En todellakaan olen tiedän onnen tunteen, olen itse saanut nuorimmaisen 42-vuotiaana.
05.09.2015 18:47
http://www.mtv.fi/viihde/kuninkaalliset/artikkeli/kruununprinsessa-victoria-on-raskaana/5296222
05.09.2015 18:42
Olisiko sinulla aihetta miettiä mitä tarkoitin ja jos sen ymmärrät et ole typerys jos et ymmärrä olet.
02.09.2015 22:19
Minä ajattelin myös samoin oikein nautittuna alkoholi on rentouttavaa. Hyvää seksiä ja lasi viiniä tosi hyvä yhdistelmä.
Ei alkoholin oikea päivittäinen nauttiminen vie katkaisuun, muutoinhan kaikki etelämaalaiset olisivat tutisevia ja horisevia.
02.09.2015 22:15
Näin nimittäin sellaisen siwan paistohyllyssä ja siinä luki kristallimunkki, vaikka se oli kierrepullan näköinen siksi kysyin ; ).
02.09.2015 22:07
Toisaalta jos olemme rehellisiä, suurinta osaa ihmistä kiinnostaa juorut. En tarkoit julkkiksia koska ne ei ainakaan minua lämmitä. Mutta lähipiirin tai työkavereiden tai sukulaisten toilailut.
02.09.2015 21:54
Samalla rahalle ne ilmoitukset tulee kun kuukausimaksu ilman uutisvirtaa.
02.09.2015 21:52
Onko kristallipulla ikään kuin munkki?
02.09.2015 21:49
Tarkoittanet uutisvirtaa ja lehdistöä.
02.09.2015 21:45
Tarkoitat siis politikoista ; )
02.09.2015 21:43
Lähetin sähköpostia ystävättärelleni koska en ole kuullut hänestä mitään. Jotenkin jäi outo olo hänen kirjoittaessaan sisarestaan, joka oli kuollut rintasyöpään.
"Minun ihanan siskoni vei se perkeleen katala syöpä".
Rintasyövän läpikäyneenä tiedän mitä on syöpä vaikka sairauteni ei ollut vaikeaimmasta päästä ja sain lisäaikaa.
02.09.2015 21:41
Olin päivällä mökillä lehtiä haravoimassa. Samalla tein nurmikon parannustöitä. Vaihdoin kielopenkin paikkaa, koska aikaisempi ei ollut hyvä. Katsotaan ensi kesänä onnistuiko vaihto. Kävin kuopuksen luona laitoimme makuuhuoneen sivuverhot omalle tangolle.
Nyt väsyttää vietävästi vaikka tuntuu, että en ole juuri mitään aikaan saanut.
Olen ollut jokseenkin vetämätön. Flunssa on vielä kiusana. Toisaalta tein jotain mikä ei ole minulle lainkaan ominaista. Ostin pussin irtokarkkeja ja ahmin ne kerralla. Nyt olen kuin kinkerilammas vatsankohdalta kiristää.
Paino ei ole laskenut eikä noussut ; )
02.09.2015 21:28
355 / 371