Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hunksi on "ihan" hyvä.
Mikä on vika kun on vain "ihan" hyvä ; ))
Ei kun hyvä.
26.08.2015 11:29
Voi ei sinäkin pruutukseni. Muistan sen kuuluisan Typyn itsensä kehumisen omalla nikillään kun ei ollut muistanut kirjautua ulos. Itsensä kehuminen on sanoisinko sairasta.
26.08.2015 11:26
Kun luette aloituksen kommentit, jokainen jauhaa samaa, ei , ei , ei ; )
26.08.2015 11:24
Hyvä siili ihan kiva aloitus. Kehutaan välillä toisiamme. Aloitan. Siili on aktiivinen kirjoittaja. Siili vetää porukkaa liikkeelle ; ) Siili kuuluu palstan sisäpiiriin yhtä lailla kun kaikki muutkin nimimerkilliset ja puskat, jotka kirjoittelevat vakituisesti.
Minulla on mökin kannonnokassa kaksi siiliä, äiti siili ja Sinara siili. Tykkään kiroilevasta siilihahmosta. Tekisi mieli pistää autoni takalasiin kiroileva siili tekstillä "Älä perkele päälle tunge" ; )
26.08.2015 11:22
shimsh@
Kirjoitit, asiaa juuri noin uskominen pitää sisäistää. Kun on paha olo on joku johon nojata, joku jolle puhua ja kertoa. Sairauden keskellä rukous auttaa eteenpäin jne.
Miesystäväni on entinen katolinen nykyinen ateisti. Hän rakastaa laulaa kauneimpia suomalaisia joululauluja kirkossa. Hän kertoo sulautuvansa kuolemansa jälkeen taivaan tähtitomuun. Kaunis ajatus ihan samalainen kuin uskovan, joka halajaa taivaaseen. On sanomattakin selvää, että ruumis maatuu ja se ei ole kiva ajatus, mutta kun ajattelee sielu pääsee vapaaksi ja kohtaa uuden ulottuvuuden, tähtitomun, taivaan tai jotain muuta.
Satuja sanoo yksi, sairasta touhua toinen. Ei ole. Usko auttaa, usko lohduttaa, uskon ei tarvitse olla näkyvää, ei vaatteilla esitettyä hurskautta vaan sisällämme antamassa valoa elämään.
Kuvaus katajan kihelmöinnistä muistutti itseäni eräästä kauniista illasta korpimökillä. Mäntyjen ja kuusien keskellä auringon säteet tekivät valospotteja. Yksi valon kohde oli rannan kataja, joka ikään kuin kultanauha liekehti auringonvalossa.
Luonto on täynnä ihmeitä.
26.08.2015 11:15
Vuoraemäntäni on moniosaaja. Hän remppasi saunan ja teki myös sähkötyöt. Hänen veljensä on sähköasentaja. Hän kävi tarkistamassa työn ja kehui oikeaoppisesti tehdyn. Ei remppahommat ole ydinfysiikkaa. Ihmiset niitä tekee.
Mökkisaunani lattian kävi hiomassa remppamies, itse tasoitin ja maalasin sen.
14.08.2015 17:53
Minulla on aina jokin projekti mielessä. En ole pienten asioiden näpertäjä vaan isohkojen kokonaisuuksien, jotka vievät monta päivää halliten aivolohkojani. Kesän kynnyksellä kiireitteni keskellä verikokeet osoittivat Hb:ni olevan liian korkea, mikä kertoi siitä, että paneudun asioihin unohtaen riittävän veden juomisen. Tuntien aherruksen jälkeen havahdun usein nälän tunteeseen, olen unohtanut syödä.
Ei ole elämäni yksitoikkoista. Aikataulu lyöty lukkoon jouluun asti. Tänään olen levännyt, nukkunut 3,5 tuntia keskellä päivääkin. Eilinen tukkisavotta vei voimani miinukselle, nyt on lataus menossa.
Musta- ja punaherukat pitäisi poimia. Pölkyt pitää pilkkoa, se mietityttää, miten ja kuka. Paljon on tekemistä yhdelle ihmiselle. Kun lataan itseäni tulen kaupunkiin täällä on rauhallista kun vedän verhot ikkunaan ja kömmin vällyjen alle. Kun lataan aivojani asetun netin syövereihin. Piipahdan facessa ja täällä. Täällä lukiessa mietin ihmisten periksiantamattomuutta omille periaatteilleen. Minä olen oikeassa, minä.
Kohta lähden Petzen luo, ei tarvitse ajatella mitä söisin illalla, siellä on valmista pöydässä, sauna lämpiämässä ja Tv:stä tulee Hercule Poirotin seikkailuja, kummallekin meille yhteistä hupaa ; )
Sinulla hmp.f on sievä kuva profiilissa.
14.08.2015 17:41
Homot ovat ihmisiä siinä kuin sinäkin ja jos huoraat, sinä huoraat kaikki huoraavat ovat huoraavia.
09.08.2015 14:13
Takaisin facebookin keskusteluihin. Mitä mieltä olet?
Suomalainen - "en ole ulkomaalaistaustainen suomalainen vaan suomalainen, väittää englantilaista alkuperää oleva Suomen kansalainen"
Kantasuomalainen, ketkä ovat kantasuomalaisia?
Perussuomalainen, onko perussuomalainen yhtä kuin kantasuomalainen?
Mitä eroa on perusuomalaisella ja kantasuomalaisella?
Suomen kansalainen, on jokainen suomalainen ja suomen kansalaisuuden saanut ulkomaalainen. Muuttuuko suomen kansalaisuuden saanut, suomalaiseksi?
09.08.2015 14:07
Tänä vuonna ilahdutti hieroma- ja jalkahoitolahjakortit sekä koska olen kesän lapsi perennat ja kukkaset ovat aina tervetulleet. Kuution halkokuorman sain yhtenä vuonna ja tykkäsin. Kesämökin seinällä on isosta koivupäreestä tehty vieraskirja jonka sain 50-vuotislahjaksi.
65-synttäreillä ilahdutti maalauskopio Niilo Hyttisen Työttömän päiväkirja-sarjasta, Mallina on ollut Erkki-enoni, äitini vuorin veli, joka eli vaatimattoman elämänsä muiden nurkissa, auttaen talon töissä. Erkki ja Niilo ystävystyivät ja Erkki oli mallina useassa Niilon maalaamassa taulussa.
Erikoinen, koskettava, hullua luovuutta omaava lahja kiehtoo minua.
06.08.2015 10:33
Jalkahoito keskiviikkona. Olen antanut kynsien kasvaa jos saisin siten kauniit muotoillut kynnet ja ilman muuta punaista lakkaa.
03.08.2015 15:14
Iltapäivää, vieläkö onnistuu maton pesu kontallaan? Minulta onnistuu ei ongelmia, viisi mattoa kuivuu tuulessa, huomenna lisää ; )
03.08.2015 15:08
Olen tänä aamuna keskustellut facebookin kautta Suomessa asuvien ulkomaalaisten maahanmuuttajien kanssa. Heidän vihapuheesa alkavat olla huolestuttavia. Suomen poliisin lain mukaiset oikeudet valvoa rajojamme koetaan ulkomaalaisväestössä uhkana.
Euroopassa velloo sama muukalaisviha kuin Suomessakin. Olemme sen vihavyöhykkeen pohjoisrajalla ja vielä aika untuvikkoja, mutta vuotellaan.
01.08.2015 23:28
Ihana Henrij I like you, You will always have good intentions.
Sorsanpesän johtajan nimi oli palveluaikanani Erkki Itäkylä, olen kuullut hän on kuollut.
Minulla on kauniit sääret ja viimeksi tänään kuulin, että minulla on aurinkoinen hymy ; )
01.08.2015 22:54
Eläkeläiset trampoliinissa voi kauhistus ei taitaisi polvet kestää ; ) Eräs tuttavani 4-vuotias pikku prinsessa, mursi nilkkansa trampoliinissa ja kesä on mennyt nilkuttaen.
30.07.2015 22:43
Tuostapa muistui iltapäivän tapaaminen kuopuksen kanssa, Auto pitänee kohta puolin vaihtaa. Katselimme autoja hintahaarukassa 3000 - 5000 ja ajokilometreiksi kaavailimme alle 100000 sekä vuosimallia jälkeen 2005. No, mahtaako löytyä meille mieleistä ; ) Uuteen ei ole varaa jos pappa (siis kuopuksen ) ei tuu apuun ; (
30.07.2015 22:37
Joko olette ymmärtäneet sanan epäkurantti.
Kertokaapa minulle miten suomentaisitte. Horisontaalisesti ja vertikaalisesti?
30.07.2015 22:25
Kuules nyt Bessie, ravintolat elävät myynnillä ja jos hinnastossa on 12 cl/16 cl lasi-hinnat silloin sinun ei tarvitse surra, aukaiseeko yrittäjä pullon sinua varten vai ei.
Jos ravintolassa ei mene viiniä sekään ei ole asiakkaan suru vaan silloin ravintoloitsija hinnoittelee viineille pullohinnat.
Ei tarvitse olla kuin neljän hengen seurue ja pullo menee huomaamatta. Pullosta tulee 6kpl/12 cl annosta ja jos lasin täyttää kuten Euroopassa ylejään niin kukin seuruueen jäsen saa yhden lasin viiniä.
joten kun menet seuraavan kerran ravintolaan nauti ja syö hyvin ota viiniä, älä sure mitä sille viinille tapahtuu sen jälkeen kun olet maksanut laskusi. Voihan sen viinin perän käyttää ruokiin antamaan makua ; )
30.07.2015 22:16
Milloinkahan olisin ostanut jotain uutta, en muista. Kirpparilta löytää hyviä puuhuonekaluja ja kätösissä on taitoa loihtia niistä uusia. Laituriolohuone on viehättävä ja kaikki itse tehtyjä kesäkalusteita pehmusteineen ja tyynyinee.
Syksyllä aloitan taas keramiikkakurssilla joten joululahjatkin tulee olemaan omien kätösten tekemiä.
Panostan matkailuun. Roomaan olen ollut menossa jo monta kertaa, jospa nyt syystalvella saisi aikaiseksi ; )
30.07.2015 22:06
Kana-ateria oli 2,85 euroa. Odotukseni suuret, olin nälkäinen. Kansikuvan kana-ateria oli runsaasti kanapaloilla kuvattu. Kun avasi paketin kanapalojen kohdalla oli aukko. Kastiketta vasemmalla reunalla ja riisiä oikealla.
Miksi valitin oli pettymys aterian kansikuvan ihanan houkuttelvaan ansaan. Yritys kuten kerroin oli hyvin kiitollinen reklamaatiostani, valmisruokalinjastossa kuten he kirjoittivat oli jo ollut ongelmia.
Ei raha merkitse kaikkea, en ikinä hyväksyisi huonoa ruokaa tai härskiintynyttä viiniä ravintolassa sillä perusteella että sosiaalinen hetki kärsii.
29.07.2015 23:25
358 / 371