Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7404

  1. Maanantaita Korvesta@

    Odotettua vesisadetta yön aikana, jatkunee vielä, hyvä niin, vettä tarvitaan.

    Siinähän se äitienpäivä meni eka sellainen mummona.

    Kuopukseen olin yhteydessä puhelimen ja viestien välityksellä. Opasti kuvaviestein minua uusien tietokoneviritysten kanssa. Kertoi tulevasta taidenäyttelystään Saksassa. Näin ne harrastuksetkin periytyvät.

    Odotellessani tilaamani vuorimäntyjä tienvarteen haen tänään puutarhalta vuorimäntyjä ja istutan itse muutaman aidan jättämiin aukkoihin.

    Koulupojat siivosivat eilen mökin rannan ja kaivoivat männyille istutuskuoppia ja haravoivat pihaa.

    Nojatuolia vastaan aloitettu ketju hiljenty hieman kun kirjoitin nimen, jonka uskon hääräävän täällä ja jolla oli jo v. 2019 yli 900 faceseurattavaa. Viesti poistui välittömästi ketjusta.

    Tarkistakaa onko teillä facekaveri, jolla on punaisia avautuneita tulppaaneja facekuvana.
    Jos löytyy voin antaa lisävinkkejä.

    Kohti nousuviikkoa ; ))
  2. Huomenta@

    Kun heräsin mietin pyhät jatkuvat, mutta sitten tajusin, että nyt on tavan lauantai. No, siitäpä hoksasin tänään pitää laittaa uusi tulostin/kopiokone kuntoon, vierailemalla asiantuntijafirmassa. Olen tottunut tähän kännykkä kommunikointiin, mutta tajusin se ei yksinään riitä monipuoliseen työskentelyyn netissä, pitää olla erillinen Wi-Fi ja läppäri/tietokone lisänä monimutkaisiin toimintoihin. Siispä vanhat toimettomana koneet töihin.

    Vappu meni hyvin, tapasin ihania taiteen ystäviä näyttelyssäni, vieraita kävi paljon Korvesta ja eri puolilta Suomea. Nuorten taidetoimintaa suunnitteleva Ukrainalainen nuorten ryhmä kävi ihastelemassa töitäni ja haastattelemassa minua.

    Tauluni ja keramiikkateokseni virittivät monta hauskaa keskustelua vieraiden kanssa töitten herättämien mielikuvien ja muistojen tarinoissa. Yksi pariskunta ihastui keramiikkaveneeseeni ja sen soutajiin, " ihan kuin me" muistelivat tervaveneretkeään ensikertaa tavatessaan.


    Olen tyytyväinen että uskalsin avata taidettani jaettavaksi. Ihmiset ihastuivat värikkäisiin maalauksiini ja humoristisiin keramiikkateoksiin. Sainkin palautetta tavasta jolla jaan esineissäni ja maalauksissani väriä ja iloa tähän harmaaseen maailmaan.

    Mahtavinta oli kun syntyi kauppoja ja varauksia. Se innosti minua, ehkäpä jatkan maalaamista ja tietty jos terveys antaa myöten keramiikan tekoa. Ihastelin eilen illalla istuessani parvekkeella orvokkeja. Idea syntyi, maalaan ison orvokkiteoksen. No, katsotaan ; )

    Helatorstaina esikoinen tulee perheineen Korpeen, joten pääsemme avaamaan grillikesän, pikkuinenkin oppii mummolan kesän viettoon.

    Kivaa viikonloppua ;)