Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7404
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Maanantaita Korvesta@
Odotettua vesisadetta yön aikana, jatkunee vielä, hyvä niin, vettä tarvitaan.
Siinähän se äitienpäivä meni eka sellainen mummona.
Kuopukseen olin yhteydessä puhelimen ja viestien välityksellä. Opasti kuvaviestein minua uusien tietokoneviritysten kanssa. Kertoi tulevasta taidenäyttelystään Saksassa. Näin ne harrastuksetkin periytyvät.
Odotellessani tilaamani vuorimäntyjä tienvarteen haen tänään puutarhalta vuorimäntyjä ja istutan itse muutaman aidan jättämiin aukkoihin.
Koulupojat siivosivat eilen mökin rannan ja kaivoivat männyille istutuskuoppia ja haravoivat pihaa.
Nojatuolia vastaan aloitettu ketju hiljenty hieman kun kirjoitin nimen, jonka uskon hääräävän täällä ja jolla oli jo v. 2019 yli 900 faceseurattavaa. Viesti poistui välittömästi ketjusta.
Tarkistakaa onko teillä facekaveri, jolla on punaisia avautuneita tulppaaneja facekuvana.
Jos löytyy voin antaa lisävinkkejä.
Kohti nousuviikkoa ; ))
11.05.2026 09:48
Myöhäisiltaa@
En tiedä sinun läheisistäsi mitään joten en osaa pelätä heidän puolestaan.
Onko se narsismia ; ))
Yötä.
08.05.2026 23:01
Terveiseni Korvesta@
Vielä tänään voimat olivat vähissä, mutta jotain sain aikaseksi. Minulle on tullut tapa ottaa ettoset päivällisen jälkeen. Heräsin juuri ja lukaisin palstaa.
Nojatuoli ketju Hilla sekä Mdk, Paloma, ja minä ollaan taas niiden tutuksi tulleiden moitteiden keskiössä. Eliaanakin sai osansa.
Demeteriä kaivattiin.
En löydä mitään uutta, samoja lauseita ja lauseiden toistoa sekä viestien selkeyttämistä, mitä joku toinen kirjoittaja tarkoitti....
Positiivinen kirjoittaminen loukkaa, se on mielistelemistä. Aloituksessa pelätään, että läheiseni ovat uhattuina kun kirjoitan heistä. Omituisia pelkoja, en tunnista itse pelkääväni toisten kirjoittajien läheisten puolesta.
No, ilta aurinko kutsuu parvekkeelle, jahka jaksaisi nousta.
08.05.2026 19:56
Kiitos palautteesta, mikä lie sinun motiivi, en tiedä. Et saa aikaiseksi keskustelua esim. harrastuksista, joita sinulla ei ilmeisesti ole.
Sain idean selfiestä käydessäni Nelimarkan taidenäyttelyssä. Kokeile, istu peilin eteen ja piirrä. Ei sen tarvitse olla tarkka vaan etsi tyypilliset piirteesi ja korista niitä.
Vaikka tapasi katsoa otsa rypyssä elämää ympärilläsi.
08.05.2026 09:22
Olet noussut ylös väärällä jalalla.
Miksi luet sellaista josta et tykkää. En katso TV.stä ohjelmia joissa on mieltäni pahoittavaa aihetta. Ei me kaikki nojatuolilaiset olla vielä edes 80-täytetty, eikä meillä kaikilla ole tekemisen puute mikä ajaisi palstalle aikaa viettämään.
Näin aamuisin selaan nettiä ja käyn täällä. Luen otsikot, mutta harvoin kirjoitan muihin kuin nojatuoliin. Tätä ketjua aloin lukemaan koska mietin aloittajaa, kaipaatko huomiota, mutta et tiedä mikä olisi oikea tapa tulla huomatuksi.
Jos haluat tulla huomatuksi kirjoita siten, että kirjoituksesi vetää mukaan positiivisia kommentoijia. Keskustelua tai vain mielenkiintoisia tarinoita.
Päivittäiset tekemisemme ovat tärkeitä ainakin minulle ja haluan jakaa omaa arkeani iloineen suruineen se on elämää. Valittamalla ei saa mitään aikaiseksi.
08.05.2026 09:12
Kiitos, olen oppinut lopettamaan vouhotukseni kun askel alkaa heittämään tyhjää. No, nyt uimaan; )
07.05.2026 22:56
Iltaa korvesta@
Sitten kun kesä lämmittää, vuorimännyt on istutettu aidaksi rantatontilleni, kun koulupojat ovat siirtäneet uuden laiturin edestä kivet ja siivonneet rannan. Kun kesäkalusteet ovat paikoillaan ja kukat laitettu terassien kupeille, kun yrtit on pistetty yrttilaatikoihin ja riippukeinu asetettu aurinkoon. Kun sauna ja saunamökki on pesty silloin alkaa ihana kesälomani. No, tietty u9nohtamatta myös tärkeää, tilata ulkohuussin tyhjennys.
Tänään siivosimme mökin Iinan kanssa. Hän laittoi ylisen kesäkuntoon ja siivosi muut tilat, minä ahkeroin keittiössä, pesin hiiren papanat ja pannut, lautaset sekä aterimet.
Siistiä tuli, mutta selkä ja lonkka ei tykänneet, kiukuttelivat, onneksi panadol auttoi, kyllä se tästä.
Olen ihmetellyt itseäni, miten kauan jaksan, mutta onhan sekin jotain kun näkee tässäkin hullun hommassa kättensä töiden tuloksen. Kyllä se tuntuu hyvältä, pitää vain välillä levätä
Huomenna käyn päivystämässä galleriassa, mutta se ei rasita fyysisesti.
Tämmöstä ; )
07.05.2026 20:12
Päivää@
Pitkän yöunen jälkeen taas pelittää.
Sää on epävakaa ja tuuli hyytävää. Odottelen tuulen laantumista, jotta pääsen mökkihommiin. Vuorimäntyjen istuttajia myös odottelen, mutta kaipa viheralueisiin keskittynyt firma tietää milloin on hyvä aika istuttaa.
Tietotekniikkatuntemukseni tökkää, olen yrittänyt uudelleen aktivoida ABC.n -ohjelmaa huonolla menestyksellä. Onnistuin kuitenkin mobileplayn tilinumero vaihdoissa, tai saa nähdä jahka eka kertaa käytän, toimiiko.
Suunnittelin jo helatorstain seutua. Esikoisen perhe saapuu Korpeen. Muutama projekti on pojan kanssa kesken, mutta ruokia aloin suunnittelemaan. Olen leiponut pakkaseen mansikkatorttua ja ajattelin tehdä lohivoileipärullan. Lisäksi jos säät sallivat jotain grillihyvää. Ehkäpä loimulohta.
Sain juuri viestin koulupojilta, joille lähetin viestin aamulla. He ovat käyneet
auttamassa mökkitöissä.
Apua tarvitsen rannan siivouksessa kivien siirrossa uuden laiturin alle ja muutenkin hiekan haravointia ja laiturin tikkaiden juurelta.
Jess, kyllä apua saa, kun ei itse kykene ; ))
No, jos nyt tokeneisi päivän hommiin.
06.05.2026 12:38
Myöhäisiltaa@
Olen monesti vihainen itselleni kun vertaan työtehoani menneisiin vuosiin. No, terve olin, aina v. 2016 putoamitapaturmaan asti. Selvisin siitäkin, mutta vaivoja siitä jäi, selkä tarvitsee tukiliivit tälläisenä päivänä kuin tänään.
Mökin kesäkuntoon laitto on alkanut. Vein
60 l vettä auton perällä siivousvedeksi ja saunaan. Kannoin vedet pirttiin ja saunaan. Apuna oli nokkakärryt.
Järvivesi lainehtii noin viiden metrin päässä laiturista. Joten katsoin helpommaksi tuoda vedet kotoa. Pesin samalla saunan kiukaan vesisäiliön. Vähän kerralla paljon viikossa.
Torstaina tulee siivoja auttamaan.
Touhusin taas niin, että mieheni kauhisteli ja oikeassa hän on, unohdan, että näillä jaloilla ei enää hyppelehditä, jalkani väsyy ja siinä vaiheessa on syytä lopettaa.
Ennen tätä työrupeamaa kävin Kainuun Sanomien avoimienovien vieraana. Tapasin kulttuuritoimittajan, keskustelimme Kajaanissa tapahtuvista taidetapahtumista.
Samalla tapasin monta entistä työkaveriani seitkytluvulta. Kainuun Sanoman toimitilat ovat entisissä Hotelli Ravintola Seurahuoneen tiloissa, joista meillä vanhoilla työkavereilla oli kivoja kivoja muistoja.
Nyt olen valmis sänkyyn, yötä ;)
05.05.2026 22:40
Alkuviikkoa@
Lämmin tosin tuulinen sunnuntai oli toinen hääpäivämme. Lähdimme kierrokselle keskustaan. Mieheni näki ensimmäistä kertaa näyttelyni.
Kun saavuimme Galleriaan siellä oli näyttelyvieraita ja iloinen puheen pulputus alkoi heti ja hauskaa oli. Seurassani ei seistä arvokkaasti pikkusormi pystyssä ; ))
Jatkoimme päivälliselle Terva Ravintolaan. Syötyämme hyvin maukasta hyvää ruokaa,
istuimme vielä tovin aurinkoisella terassilla ennen kuin palasimme kotiin.
Myöhemmin kotona luin facebookista fb-kamuni päivityksen, hän oli ostanut kainuulaisen keramiikon tekemän kukkapotin optikkoliikkeestä.
Edustamani Taidevaltatie Toivon
perustaja on tehnyt valtavasti työtä yhteisöllisen hyvän mielen taiteen tekemisen eteen ja järjestänyt useita mm. nuorille suunnattuja taidetapahtumia. Kajaanissa toimii myös mm. Kajaanin kuvataiteilijat ry.
Ikään kuin alalla alkaisi olla kilpailua, vaikka yhteen puhaltaminen olisi hedelmällisempää. Optiikkaliikekin on alkanut myydä sivutuotteena kainuulaista taidetta koteihin ; )
Toinen fb-kamu oli postannut myyneensä yhden taulun, sitä hän ei ole aikaisemmin tehnyt. Tällaisia ajatuksia halusin kirjata kun äimistelin fb- päivityksiä, no, seuraan tilannetta.
Olen miettinyt josko pölynimurin ottaisin käyttöön. Kierreportaitten alla alkaa olla aika sekaista ja pölyistä ; )
Katotaan;))
04.05.2026 12:10
Keskipäivää@
Nyt kun netti toimii, avasin vanhan läppärini ja voi kuinka hähämmästyin olen kopioinut muistiooni suuren määrän kirjoituksia täältä keskusteluista. Tulikiven katkeria sanasotia ja miellyttäviä keskusteluita.
Säilössä on paljon runoja, tarinoita ja elämän pohdiskelua. Onneksi ei tarvitse tyhjästä aloittaa jos alan oikolukemaan kirjoituksiani. Tietty oikolukuapuna voi käyttää tekoälyä.
Sinäkin Mdk kerää nämä tarinasi kansien väliin, ne ovat tosi kivoja lukea. Eli tulevien aikojen mielekästä tekemistä ; )
Tiedä mitä niiden julkaisemisesta seuraa.
03.05.2026 12:15
Huomenta@
Kevät on todella mieliä koettelevaa Joillekin raskasta suurimmalle osalle ilon ja uuden luomisen aikaa. Kirjoitin joskus takavuosina synkän/omasta mielestä hauskan runon, se oli tarkoitettu tälle... luen, mutta EVVK.
Sunnuntai 3.5.26 tänään vietämme 2-vuotis-hääpäiväämme. Sen kunniaksi käymme ulkona syömässä.
Käyn vielä myös Galleriassa, vetäjä haluaa tehdä minusta video haastattelun ; )) No, mikäpä hänessä.
Illalla Elämäni biisissä näyttelijöinä, tanssijoina ja tubettajana menestyneet korostivat itsensä ja kykyjensä hyväksymistä ja tärkeyttä tuoda ne muiden tietoisuuteen sekä tulevaisuuden toiveiden asettamista korkealle. Samoin ajattelivat kaksi viehättävää nuorta taiteilijan alkua joiden kanssa keskustelin eilen pitkän tovin. Heillä on syksyllä oma taidenäyttely samoissa tiloissa kuin minulla nyt.
Minä emmin liian pitkään, vihdoin uskalsin ja olen tyytyväinen nyt voin auttaa nuoria omilla kokemuksillani ja kannustaa heidän unelmia menestyä taiteen eri aloilla.
Hyvää sunnuntaipäivää.;)
03.05.2026 09:26
Iltaa@
Kiitos palautteista. Kun kirjoitin esittelytekstin itsestäni pohdin jatkoa, lopetanko ja alanko kirjoittamaan. No, kun tänään Palasin Galleriasta, ajoin kauppaan ja ostin maalauspohjan 80 x 80 cm. Ideakin valmis toteutustekniikka auki. Voi olla, että jätän toteutuksen mökin terassille jos päädyn vaahtomaalaamaan pohjan ; ))
02.05.2026 20:14
Huomenta@
Kun heräsin mietin pyhät jatkuvat, mutta sitten tajusin, että nyt on tavan lauantai. No, siitäpä hoksasin tänään pitää laittaa uusi tulostin/kopiokone kuntoon, vierailemalla asiantuntijafirmassa. Olen tottunut tähän kännykkä kommunikointiin, mutta tajusin se ei yksinään riitä monipuoliseen työskentelyyn netissä, pitää olla erillinen Wi-Fi ja läppäri/tietokone lisänä monimutkaisiin toimintoihin. Siispä vanhat toimettomana koneet töihin.
Vappu meni hyvin, tapasin ihania taiteen ystäviä näyttelyssäni, vieraita kävi paljon Korvesta ja eri puolilta Suomea. Nuorten taidetoimintaa suunnitteleva Ukrainalainen nuorten ryhmä kävi ihastelemassa töitäni ja haastattelemassa minua.
Tauluni ja keramiikkateokseni virittivät monta hauskaa keskustelua vieraiden kanssa töitten herättämien mielikuvien ja muistojen tarinoissa. Yksi pariskunta ihastui keramiikkaveneeseeni ja sen soutajiin, " ihan kuin me" muistelivat tervaveneretkeään ensikertaa tavatessaan.
Olen tyytyväinen että uskalsin avata taidettani jaettavaksi. Ihmiset ihastuivat värikkäisiin maalauksiini ja humoristisiin keramiikkateoksiin. Sainkin palautetta tavasta jolla jaan esineissäni ja maalauksissani väriä ja iloa tähän harmaaseen maailmaan.
Mahtavinta oli kun syntyi kauppoja ja varauksia. Se innosti minua, ehkäpä jatkan maalaamista ja tietty jos terveys antaa myöten keramiikan tekoa. Ihastelin eilen illalla istuessani parvekkeella orvokkeja. Idea syntyi, maalaan ison orvokkiteoksen. No, katsotaan ; )
Helatorstaina esikoinen tulee perheineen Korpeen, joten pääsemme avaamaan grillikesän, pikkuinenkin oppii mummolan kesän viettoon.
Kivaa viikonloppua ;)
02.05.2026 09:52
Huomenta Korvesta@
Kai sitä vielä on epävarma vaikka toisaalta luulee olevansa varma. Vatsa kuitenkin ilmoittaa tressistä kuten tänä aamuna teki. Imodiumia suuhun, kyll se tästä.
Tressiä on tuottanut myös skanneri/tulostin jonka hankin, viimeisen päälle digiä. Sain eilen monistettu kaksi tärkeää paperia, mutta tänä aamuna tökkäsi tieto/taito.
Mieheni tietokonepöydällä on jos jonkin sortin vempainta joita hän ei enää käytä. Arjen alkaessa pitänee käydä operaattorilla ja aktivoida yksi tärkeä vehe, koko asunnon käsittävä wifiverkko. Kännykällä ei onnistu monimutkaiset toiminnot.
No, nyt pitää tehdä se mansikkakakku, jonka aijoin eilen tehdä. Aika tahtoo olla väliin kortilla.
Ai niin ja mistähän löytäisi sen vappuhatun. Kuhan ei olisi mökin kaapissa.
No, kyllä tämä tästä, lohipiirakka onnistui hyvin, tein siitä pieniä suupaloja paperivuokiin.
Hyvää Vappua!
30.04.2026 11:19
Päivää@
Aurinko yrittää lämmittää, mutta tuuli hankaa vastaan.
En tarennut istua kauaa parvekkeella, viitisen minuuttia vain kun pistin toisen lohipiirakan uuniin. Hyviä tuli, huomenna vien isomman näyttelyn avajaisiin, pienempi jää vierasvaraksi kotiin.
Teen vielä mansikka tortun jahka käyn ostamassa lisää kuohukermaa.
Kun luin ketjua tuli mieleeni piirros, jonka tein luokan seinälle toimiessani kouluttajana pitkäaikaistyöttömille.
Olin piirtänyt lintuja istumassa sähkölangalla, kun joku kurssilainen löysi töitä yksi lintu lensi pois. Näin lie käynyt tämänkin ketjun kirjoittajien kanssa. Kun ovat löytäneet tähellisempää he lentävät pois.
Itsellä on paljonkin tähellistä tekemistä, mutta tykkään pistää puumerkkini ehkäpä vain omaksi ilokseni.
Kivaa päivää, huomenna munkkia poskeen ja kellastunut yo-hattu päähän, jos vielä sopii.
29.04.2026 13:35
Sunnuntaita@
Korpi on säästynyt lumimyrräköiltä. Olemme saaneet vain pieniä hehtoja lumihiutaleita, auringon paisteen seassa.
Pyhyyttä kaivataan kirjoitteluun. Arjen elämää voi kertomalla jakaa, mutta mielestäni uskon asiat ovat henkilökohtaisia.
Ihmisiä voi kannustaa, heille voi osoittaa kiitollisuutta heidän hyvien tekojensa mukaan. Heidät voi kuvainnollisesti nostaa itsemme yläpuolelle.
Kun kuopukseni auttoi minua taidenäyttelyn teosten siirtämisessä galleriaan, hän sanoi lähtiessään "äiti olet löytänyt kivan porukan, näen olet onnellinen, jatka".
Olen päässyt sisään yhteisöön, jossa nuoret, keski-ikäiset ja vanhat ihmiset tekevät yhteistyötä kaikkien eteen. Nuoret pääsevät näyttämään koulutuksiensa mukaisia taitoja esim. tilojen kunnossapidossa ja kahvilan pidossa. Me keski-ikäiset ja vanhemmat autamme toisiamme kykyjemme mukaan.
Minua autettiin teosteni esille laitossa.
Itse lupasin auttaa tekemällä taidenäyttelyn avajaisiin suolaisia ja makeita piirakoita.
Elämästä tulee mielekästä, touhutessa yhdessä muiden kanssa.
26.04.2026 13:15
Päivää koleasta Korvesta, olemme vielä säästyneet lumelta ja aurinkokin on väliin piipahtanut pilvien lomasta. Ei valittamista.
Katselin vanhoja valokuvia, vanhan laiturini historiasta, kuvat toi mieleeni ihanat kesät ja laiturijuhlat. Saimme viettää lämpimiä saunan jälkeisiä vilvoitteluhetkiä laiturin korituoleissa.
Saimme syödä päivällistä laiturille nostetun ison pöydän ympärillä hollantilaisten ja kotimaisten sukulaisten kanssa.
Syntymäpäivieni vakio seurustelupaikka oli vilpoisan veden ympäröimälla laiturilla.
Saimme laskeutua laiturilta veteen pullikoimaan tai veneeseen lähtiessämme onkireissuille kaislikkoon.
Uusi laituri aloittaa kesämme, sen terassiosuus on puolta pienempi kuin vanhan, sen yhteys saunamökkiin on tehty turvalliseksi. Saunan kuistilta laskeutuu portaat laiturille.
Kesää odotellessa.
Ystäväni yllätti eilen, omat näyttelyn ripustustehtävät jäivät olemattomaksi, sillä näyttelytila oli lähes valmiiksi tehty, kun sinne saavuin. Tänään vien vielä muutaman keramiikkaesineen sinne. Viimeistelen selfie maalauksen ja esittelytekstikin pitää kirjoittaa.
Helpotus oli suuri sillä pelkäsin taulujen nostoa seinillä oleviin pidikkeisiin. Huoli oli turha kiitos siitä näyttelyn organisoijalle.
Toivon positiivisuutta tähän ketjuun. Vaikka positiivisuus kirosana joillekin on se kuitenkin parempi kuin negatiivisuus.
Kivaa päivää; )
25.04.2026 12:53
Päivää myös Korvesta@
Aamupäivä on mennyt näppäimillä naputellen kännykkää. Sain viestejä taidenäyttelyn organisaattorilta ja korjailimme mainoksessa olleita virheitä ennen virallista versiota. Vieläkin siellä on virhe, nimeni on vanhassa muodossa, no, mikäpä hänessä.
Lähden kahden maissa, tauluja esille laittamaan.
Onneksi on aikaa, avajaiset 30.4.kello 15.00.
Ei kai saisi mainostaa, mutta jos piipahdatte Korvessa tervetuloa juttusille. Päivystää ahkerasti paikan päällä.
Ruoasta olette kovasti puhuneet. Olen joutunut turvautumaan puolivalmiisiin kiireiden keskellä. Tänään friteerattuja katkarapuja, juureksia ja salaattia.
Siivoojakin pitänee tilata, alkaa pöly tulla silmille.
No, tästä etiäpäin.
24.04.2026 11:30
Korvesta kaikkea kivaa ; ))
Se on taas illassa tämäkin touhupäivä. Heräsin aikaisin ja luin esikoisen vekarakirjaa, jonka eilen löysin mökin ylisiltä. Noin ne vauva ajan yöheräämiset tulee kerrattua, olen kirjoittanut, että 4 kk ikäisenä poika alkoi nukkumaan koko yön, eli kahdeksasta illalla aamu kuuteen.
Auton renkaat vaihdettu. No, sääennusteteen mukaan ehkä liian aikaisin.
Mökillä piipahdin ihastelemassa remontti reiskojen työtä. Laiturin malli jo oli nähtävissä, suunniteltiin turvakaiteita.
Mdk kirjoitti turvavallisesta liikkumisesta niitä mietittiin ja vaarakohdat käytiin läpi.
Olen joutunut käyttämään turvapuhelinta kun olin yksin kotona sairaalasta paluun jälkeen. Kyllä se antaa turvallisuuden tunnetta. Kännykkää pyrin pitämään aina käden ulottuvilla kun yksin liikun. Olishan siinä mökin pihassa montakin kompuroinnin kohtaa, mutta kun routa tyystin sulaa osa montuista tasoittuu.
Parvekepäivälliset jatkuvat, jos ennusteita uskoo niin ainakin keskiviikkoon.
Sain juuri puhelun Taidevaltatie Toivon organisaattorilta. Hän aikatauluttaa kevään ohjelmistoa ja näyttelytarjontaa. Vappuaattona starttaa, simaa, mukkeja ta taidetta ; ))
Positiivisuutta kehiin vaikka sitä ei saisi kai mainostaa.
20.04.2026 18:08
4 / 371