Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En muista, että 60-palstalla olisi ollut näin sekavaa tilannetta. Ei kahdeksankymppiset ole sekoilun takana, kyllä nämä pakan sekoittajat tulevat nuoremmista ikäryhmistä. Muistaakseni 60-palstalla oli vahva reķkautuneiden porukka. Oliko se jopa niin, että piti olla nimimerkki eli ei rekattu mutta jotka käyttivät tunnistetta.
Sen tiedän, että täällä on vain pari törkeää , he pitävät isoa ääntä.
Haluaisin demeterin ottavan kantaa. Esim. 70-palstalla siili/lusiina/ja demeter olivat hyvää pataa.
Siilen tunnistaa kirjoitusvirheistä ja rumasta kielenkäytöstä.
05.01.2025 18:36
En tarkoittanut heittää aloitusta muistelijoille vaan odotan demeteriä antamaan oman näkemyksensä aloitukseen. Onko hän samaa mieltä, että viha ja vihjailut pitää loppua.
05.01.2025 16:40
No, tämä vastausten samankaltaisuus todistaa ainakin yhden mielipiteen ja mitä hän aloituksesta ymmärsi.
Mielestäni kahtiajako pitää loppua. Sen voivat lopettaa Demeter ja Korpikirjailija.
Olen valmis edistämään palstarauhaa. Jätetään vihjailut ja ilkeydet.
05.01.2025 15:19
Kävin mökillä tekemässä lumitöitä. Onneksi ei ollut kuin kevyttä lunta. Aurasin vain autopaikan. Pitää rasittaa itseään fyysisesti niin pysyy liikuntakyky.
Vuosi sitten löysin yrittäjäjäksi harjoittelevien koulupoikain porukan, jotka auttavat pihatöissä. Pyydän heitä jos tarvis. En taida kuitenkaan toipilaana mökille mennä.
03.01.2025 18:53
Iltaa korvesta@
Joulunaikana en osallistunut keskusteluihin. Korppis nimimerkkiä käytin viimeksi ennen joulua 20.12 ja Korpokirjailija nimimerkkiä 22.12.
Huomasin, että uutta palstalaista on luultu minuksi ; ) Jouheva kirjoittaja, mutta eroa meistä löytyy.
Kirjoitinkin jo aijemmin, että en tykkää kirjoitella iteksein. Joku jo huomasikin hänen kirjoittaneen lapsenlapsistaan ja sehän ei sovi minuun.
Toivoisin hänen ottavan osaa myös nojatuoliin, mutta on ilmeisesti tajunnut, että paree.pysyä erossa.
03.01.2025 18:43
Tuli mieleen syyskesästä päivä kun kävin laminoittamassa kulmakarvani. Olin tyytyväinen lopputulokseen ja olen vieläkin.
Eilen mainitsin ostaneeni kulmien muotoilukynän. Se oli iloa tuova ostos, hemmoittelin itseäni ostamalla sen.
Pienistä asioista ilon tunteet ovat tehty.
Harmikseni nyt totesin, että lumisade on estänmässa minun päivittäisliikunnan mökillä. Katselin säätietoja, ehkä loppuu kohta puolin ja lähden lumitöihin. Ostin eilen myös Diclofenac ratiopharmin 23.2 mg/g kipuvoidetta. Näillä mennään.
03.01.2025 13:01
Huomenta korvesta@
Nojatuoliin kirjoitetaan arjen asioita.
Vakioiden suosikkeja ovat esim.
Eliaana kertoo kissastaan ja mökkipuuhasteluistaan
Hilla siivouksistaan, lapsistaan ja kaupareissuistaan.
Ramoona kommentoi matkoistaan asuntoautolla ja yhteisistä päivällisistä lasten ja lastenlasten kanssa.
Paloma kertoo valmistamistaan herkuista ja päivittää säätietoja Dalajoelta.
Brinkkalalla menee välillä lujaa päin brinkkalaa.
Makriina tekee sukututkimusta ja antaa viisaita elämän ohjeita.
Demeteri kamppailee terveytensä kanssa, kilpirauhanen kiukuttaa.
Liekko virkkaa isoäidin neliöitä ja kaveri käy viikonloppuisin auttamassa.
Hurskainen luo lunta ja paistaa kinkkua.
Kylmätotuus soittaa youtubea ja painottaa totuuden kertomista.
Tepa on moniosaaja, säilöjä, puutarhuri ja talollinen.
Anojakin on mukana kirjoittamassa tavan arjestaan.
On myös anoja, jotka vain lukevat toisten arjesta, mutta eivät kerro omasta arjestaan. He antavat elämän ohjeita, opastamalla omille tavoilleen.
Kerron itsestäni, arjestani, suruistani ja iloistani. Ei ole kiva lukea vääriä johtopäätöksiä kommenteistani. Lapsenlapsettomuus voi olla sen kokeneille ongelma, mutta ulkopuolisille tahallinen kivityksen aihe.
Elän oman näköistä elämää, vuosi on alkanut ja lonkkaleikkaus on jos ei siirry 19 päivän päästä.
Tällaisessa elämän vaiheessa, tarvitsen vahvan tuen. Tukenani on mieheni, henkisesti voimakas ihminen.
Eteenpäin menemme yhdessä olemme tukena toinen toisillemme. Minä enempi fyysisesti, mieheni henkisesti.
Joku kerkesi jo mainita, että kalastan seuraajia, ei minun tarvitse saan seuraajia kalastamatta.
Keskustellaan.
03.01.2025 11:08
Makriina kommentistasi sain idean muisteloihin.
Joulumuistoja@
Äiti leipoi ja nosteli pikkuleipä- ja torttusankot eteisen kylmäkomeron ylähyllyille siten, että me lapset emme ylettyneet niitä napsimaan..
Äidin ollessa navetassa lypsyllä, isä nosti meidöt yksi kerrallaan torttuvarkaille.
Ollessani alakoulussa, joulun alla sairastuin ja jouduin sairaalaan. Eniten minua harmitti, etten päässyt koulun joulujuhliin. Koulun joulujuhlailtana näyttämöllä ollut kuusi oli syttynyt tuleen ja yksi luokkakavereistani sai palovammoja. Hänet tuotiin samaan huoneeseen jossa itse olin.
Ruotsista joululomille lähtö kuuskytluvun lopulla oli suurta juhlaa. Saimme 5 kg suklaapaketit joululahjaksi työpaikalta. Se oli
mieleinen kotiin kannettava vaikka oli raskas.
Kotiin korpeen matkustin aina jouluksi olinpa Suomessa tai ulkomailla. Kodin joulua ei mikään voinut korvata.
Sain kuopuksen jouluna 1989. Olisivat pitäneet minut täyshoidossa sairaalassa, mutta halusin kotiin.
Lasten ollessa pieniä Vietimme jouluaattoa anoppilassa. Ukki lähti jossain vaiheessa aattoiltaa pukkia etsimään ja palasi aina kun joulupukki oli jo käynyt.
Vietin joulun 2019 Hollannissa. Istuin jouluaattoiltana katollisessa kirkossa. Se oli kaunis kokemus.
Nyt joulunvietto on muutoksessa. Lapset aloittavat omia jouluperinteitä luomaan. Me karsimme omaa osuuttamme touhuiluista.
Tänään tein takapihan puutarhapöydän viereen ravintolan linnuille. Kauralyhde nojaa kepin nenässä pöytään ja keskellä pöytää on talikulho. Kynttilälyhty aidan kyljessä ja kynttilä pöydällä luovat tunnelmaa.
22.12.2024 16:35
Kiitos samoin ystäväni@
Aloitin jo kakkujen koristelujen esivalmistelut. Huomenna tulee ensimmäiset kahvittelijat.
Aattona teen sushikuusen ja vien sen joulupäivänä Sotkamoon, jonne kokoonnumme jouluaterialle.
Eilen oli taiteilijatonttu-tuvan avajaiset.
Tänään käyn vielä ostoksilla, joulujuomia lähinnä.
Jokohan avaisi sampanjapullon, jonka saimme keväällä häälahjaksi.
Lämpimät jouluterveisemme teille kaikille 🧑🎄
21.12.2024 11:17
En käytä majoneesia kinkun kera ; )
17.12.2024 18:17
Sormus löytyi vanhasta meikkipussistani.
Sormukset olen säästänyt lapsilleni.
17.12.2024 17:57
Tämä jouluni on erilainen, olen sen jo kertonut.
Olemme keskustelleet perheen sisällä, pitkin syksyä kuinka voimme muokata perinteitä, joita lapsemme jatkavat tahoillaan.
Minun ei tarvitse enää, enkä jaksakaan passata jälkipolvea. Eivät hekään halua.
Lämmintä jouluruokaa syömme tänäkin jouluna, mutta jonkun toisen valmistamassa joulupöydässä.
Kotini ovet ovat auki koko ensi viikon ei vain yhtenä päivänä.
17.12.2024 17:52
Tämä joulu on erilainen, en tee mitään perinteisiä jouluruokia.
Jojluvierailijat nauttivat pientä suuhunpantavaa.
Tänään graavasin ison lohifileen ja pistin pakkaseen. Siitä tulee mm. täytettä sushikuuseen. Hyytelöityjä juustokakkuja olen tehnyt kaksi piparkakku-vadelmanmakuisen. Taatelikakun ja lusikkaleivät ostin valmiina joulutorilta.
Kinkku-ja lohikääretortut tehty pakkaseen, vain ja koristelu puuttuu. Koska vieraissa on jos jonkinlaisia ruokarajoitteita olen ottanut ne
huomioon, kaikille jotain, kevyttä ja kivaa.
Ei kinkkua, ei laatikoita, ei pottuja ei rosolleja.
17.12.2024 15:07
Kultaa ja kimallusta iloa tähän aamuun@
Herätys ja havahdus. Löysin eilen kauan hukassa olleen edellisen avioliittoni vihkisormuksen. Se oli "pienentynyt" ja sopi pikkusormeen. Jätin sen sormeeni ja aloitin päivän touhut. Tänä aamuna heräsin olin nähnyt unta sormuksesta. Havahduin, sormus ei ollut enää sormessani. Harmitti, miten voisin sen löytää kaiken touhuiluni jälkeen..
Tutkin paikkoja ei löytynyt. Lähdin kahvin keittoon, hain päivänlehden postilaatikosta. Naapuri rivarin pihassa traktori puhdisti pihaa. Otin rappuharjan ja putsasin autotallin- ja postilaatikon edestan.Yhtääkkiä pysähdyin, sormus tuli mieleeni ja katsoin maahan. Siellä sormus oli kasaamani pienen lumikasan päällä postilaatikon edessä.
Tunsin , että joku outo voima oli kuljettanut minut sormuksen luo.
Nyt se on tallessa korurasiassani, muisto, joka jää lapsilleni.
.
17.12.2024 11:34
Usein tapahtuu, että meitä ihmisiä suurempi voima puhaltaa pelimme poikki, muodossa tai toisessa.
Lonkkaleikkauksen peruminen varmitti, mutta nyt ymmärrän senkin tarkoituksen.
Olemme molemmat minä ja mieheni flunssan kourissa, minä yleensä pääsen helpommalla kuin mieheni, nyt hoidan häntä, ei hän olisi yksin pärjännyt.
Joulu rakentuu hiljaa, piipahdin päivällä jouluostoksilla. Kauppatorilla, jossa oli joulumarkkinat sekä taiteilijoiden joulutorilla ja Kajaanihallin joulutorilla. Ostin lahjoja sekä lusikkaleipiä ja tatelikakun joulutarjottaviksi.
Itseäni hoidan levolla ja flunssaa yskän tropeilla. Parin tunnin verran jaksan touhuta, sitten lepään.
Kyllä se joulu tulee.
14.12.2024 17:54
Päivää pilvisestä Korvesta@
Jouluvalmistelut hyvällä mallilla. Lohi-ja kinkkuleipärullat pakkasessa. Tänään tein vadelmahyytelökakun, joka on nyt hyytymässä ja siirtyy myöhemmin pakkaseen.
Sain viimeisimmän maalauksen valmiiksi. Ostin ison maalauspohjan, muistelin seitkytluvulla tehtyä julistemaalausta, josta pidin, kuinka ollakaan löysin mökiltä vanhoista valokuviasta kuvia, joissa juliste näkyi.
Jahka huokasen alan sen työstämisen kankaalle. Esikoinen kertoi alkaneensa vaimonsa kanssa myös maalaamaan. Niinpä ostin heille joulupakettiin akryylivärejä, siveltimiä ja taulunpohjia. Molemmille samaan pakettiin. Kuopus maalaa tietokoneella joten hänelle lähetän rahalahjan.
Minä olen sellainen monen asian yhtä aikaa tekijä, tänään myös pyykkikone on pyörinyt ja puhtaat lakanat ovat jo ulkona kuivumassa.
Väsyttäähän tämä tahti välillä, mutta kukaan ei estä minua huilaamasta. Eikä mukaan patista työn tekoon, vapaa valintaista hössötystä, josta nautin.
Politiikkaa...Minuun vaikutti rauhoittavasti Syyrian vallanvaihto. Venäjä ei tunnu enää ylivaltaiselta uhalta.
Tämmöistä täältä ; )
10.12.2024 14:56
Juhlat juhlittu@
Vieraina nähtiin tänä vuonna pitkän uran tehneitä henkilöitä, jotka ovat omalla alallaan toimineet tienraivaajina, esimerkkeinä ja mentoreina. Lisäksi kutsuttuna on nuoria innovatiivisia osaajia, tulevaisuuden menestystekijöiden parissa työskenteleviä sekä yhteiskunnan ja arjen turvallisuuden takaajia.
Kirjoitti MTV.n uutiset.
Muistelen myös illan aikana kommentaattorin maininneen, että 1/3 osa vieraista oli ensikertalaisia 1700/3, eli noin 567 ensikertalaista.
Olivatko he näitä presitenttimme eliittiystäviä. Tähän vierasjoukkoon on mediakansa vastalauseensa julkituonut.
No, juhlat on juhlittu, olihan ne katsomisen arvoiset. Minun silmiini valaistus sopi hyvin, tarjottavia olisin halunnut enempi nähdä.
Sitä miettii, mitähän olisi päälle pannut ja mitenkähän olisi selvinnyt siellä ihmisvilinässä. No, ei mitenkään, mutta mukana saimme olla arkisissa asuissamme ja aitiopaikalla, omiin sohvatyynyihin nojaten.
Nyt pitäisi alkaa kokoamaan kuusien ympäröimää piparilinnantornia.
07.12.2024 13:04
Aurinko tervehti tänään Korpea, on sillä mahtava vaikutus mielialaan, heti kirkastu ajatukset. Ne menivät loppuviikosta hiukan sotkuun, mutta avautuivat kun kirjasin jouluvalmisteluohjelman muistiinpanoihin. Nyt pysyy tehtävät järjestyksessä.
Parina päivänä olen myös kierrellut kauppoja, se on raskasta hommaa joten yritän muistaa kaikki tarpeelliset ostokset.
Joulutarjottavat tahtovat monimutlaistua kun yhdellä miniäehdokaalla on gluteeniruokavalio, yksi on allerginen melkein kaikille, suurin osa lapsistamme ovat vegejä.
No, lämpimiäruokia en valmista, vain runsaan kahvituspöydän satunnaisille kävijöille.
Tänä iltana saan kuopuksen luokseni. Hän viettää joulun anoppilassaan.
Hän tuleekin nyt sopivasti sillä torstaina tarvitsen kantoapua kun viemme yhden joulutuunatun nukketaloni lasten joulunäyttelyyn.
Piparitaikinan olen tehnyt ja päättänyt piparkakkuteoksen muodon.
Siitä tullenee korkea kirkontorni, jota ympäröi kuusiaita.
Sain tänään valmiit joulukortit. Ne teki Korven yrittäjä ja hyvin tekikin. Ifolorilta olisi saanut vakiomittojen kortit. Nyt sain omilla mitoilla tehdyt.
Huilailen, pitänee kohta tarttua puuhasteluun, vaikka selkä vihoittelee. Joudun syömään kipulääkkeitä, sain toki vatsansuojalääkettä, mutta se ei käynyt, ilman pärjään paremmin.
03.12.2024 15:01
Illan hämärää Korvesta@
Tänään väsymys otti vallan. Viime viikko kulutti energiatasoni nollaan.
Onneksi kalenteri on tyhjä voin levätä.
Ei viikkoon mahtunut juurikaan fyysisiä ponnisteluja, mutta luovatyökin voi johtaa energian nollaukseen kun tavoitteet on saavutettu.
Eilinen teatteri-ilta oli mielenkiintoinen näyttelijät tekivät upat roolisuoritukset, mutta aihe ei uponnut minuun kuten edellinen näkemäni teatteriesitys, Anna Liisa.
Mielenkiintoista oli teatterivieraiden pukeutumistyylit. Itse panostin pukeutumiseeni kuten moni muukin, mutta osa ei ollut vaivautunut. Oli kuitenkin ensi-ilta näytös.
No kukin tavallaan.
Nousuviikolle mennään, jotain merkintöjä on kalenterissa. Joulukuuhun siirrytään viikon päästä.
Hyvää nousuviikkoa🫠
24.11.2024 15:42
Huomentapäivää, kauniista lumisesta Korvesta@
Otin valokuvia takapihastamme päivällä 16.11 jolloin ruohikko oli vihreä. Illalla 17.11 pihan peitti kaunis lumipeite, pihalyhty pilkisti utuisella valollaan tuomipihjajapensaan kätköistä ja humalaritilässä roikkuva iso lyhty loisti kirkkaana pimenevässä illassa.
Tummat puiden oksat eivät enää harota peloittavina sormina vaan kauniina, valkomustien hanskojen peittäminä.
Tänään ajelen mökille, käyn tarkistamassa tilukseni. Katkaisin sähköt mökiltä viikonlopulla joten vesikanisterit pitää tyhjentää, samoin saunan kiuas.
Siinäpä tämän päivän keksimiseni.
Nautitaan talven tulosta ja kynttilälyhtyjen loistosta.
19.11.2024 12:15
48 / 371