Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7412

1. Huomenta korvesta@

Nojatuoliin kirjoitetaan arjen asioita.
    Vakioiden suosikkeja ovat esim.

Eliaana kertoo kissastaan ja mökkipuuhasteluistaan
    Hilla siivouksistaan, lapsistaan ja kaupareissuistaan.
    Ramoona kommentoi matkoistaan asuntoautolla ja yhteisistä päivällisistä lasten ja lastenlasten kanssa.
    Paloma kertoo valmistamistaan herkuista ja päivittää säätietoja Dalajoelta.
    Brinkkalalla menee välillä lujaa päin brinkkalaa.
    Makriina tekee sukututkimusta ja antaa viisaita elämän ohjeita.
    Demeteri kamppailee terveytensä kanssa, kilpirauhanen kiukuttaa.
    Liekko virkkaa isoäidin neliöitä ja kaveri käy viikonloppuisin auttamassa.
    Hurskainen luo lunta ja paistaa kinkkua.
    Kylmätotuus soittaa youtubea ja painottaa totuuden kertomista.
    Tepa on moniosaaja, säilöjä, puutarhuri ja talollinen.
    Anojakin on mukana kirjoittamassa tavan arjestaan.
    On myös anoja, jotka vain lukevat toisten arjesta, mutta eivät kerro omasta arjestaan. He antavat elämän ohjeita, opastamalla omille tavoilleen.

Kerron itsestäni, arjestani, suruistani ja iloistani. Ei ole kiva lukea vääriä johtopäätöksiä kommenteistani. Lapsenlapsettomuus voi olla sen kokeneille ongelma, mutta ulkopuolisille tahallinen kivityksen aihe.

Elän oman näköistä elämää, vuosi on alkanut ja lonkkaleikkaus on jos ei siirry 19 päivän päästä.

Tällaisessa elämän vaiheessa, tarvitsen vahvan tuen. Tukenani on mieheni, henkisesti voimakas ihminen.

Eteenpäin menemme yhdessä olemme tukena toinen toisillemme. Minä enempi fyysisesti, mieheni henkisesti.

Joku kerkesi jo mainita, että kalastan seuraajia, ei minun tarvitse saan seuraajia kalastamatta.

Keskustellaan.
  2. Makriina kommentistasi sain idean muisteloihin.

Joulumuistoja@

Äiti leipoi ja nosteli pikkuleipä- ja torttusankot eteisen kylmäkomeron ylähyllyille siten, että me lapset emme ylettyneet niitä napsimaan..
    Äidin ollessa navetassa lypsyllä, isä nosti meidöt yksi kerrallaan torttuvarkaille.

Ollessani alakoulussa, joulun alla sairastuin ja jouduin sairaalaan. Eniten minua harmitti, etten päässyt koulun joulujuhliin. Koulun joulujuhlailtana näyttämöllä ollut kuusi oli syttynyt tuleen ja yksi luokkakavereistani sai palovammoja. Hänet tuotiin samaan huoneeseen jossa itse olin.

Ruotsista joululomille lähtö kuuskytluvun lopulla oli suurta juhlaa. Saimme 5 kg suklaapaketit joululahjaksi työpaikalta. Se oli
    mieleinen kotiin kannettava vaikka oli raskas.

Kotiin korpeen matkustin aina jouluksi olinpa Suomessa tai ulkomailla. Kodin joulua ei mikään voinut korvata.

Sain kuopuksen jouluna 1989. Olisivat pitäneet minut täyshoidossa sairaalassa, mutta halusin kotiin.

Lasten ollessa pieniä Vietimme jouluaattoa anoppilassa. Ukki lähti jossain vaiheessa aattoiltaa pukkia etsimään ja palasi aina kun joulupukki oli jo käynyt.

Vietin joulun 2019 Hollannissa. Istuin jouluaattoiltana katollisessa kirkossa. Se oli kaunis kokemus.

Nyt joulunvietto on muutoksessa. Lapset aloittavat omia jouluperinteitä luomaan. Me karsimme omaa osuuttamme touhuiluista.

Tänään tein takapihan puutarhapöydän viereen ravintolan linnuille. Kauralyhde nojaa kepin nenässä pöytään ja keskellä pöytää on talikulho. Kynttilälyhty aidan kyljessä ja kynttilä pöydällä luovat tunnelmaa.
  3. Päivää pilvisestä Korvesta@

Jouluvalmistelut hyvällä mallilla. Lohi-ja kinkkuleipärullat pakkasessa. Tänään tein vadelmahyytelökakun, joka on nyt hyytymässä ja siirtyy myöhemmin pakkaseen.

Sain viimeisimmän maalauksen valmiiksi. Ostin ison maalauspohjan, muistelin seitkytluvulla tehtyä julistemaalausta, josta pidin, kuinka ollakaan löysin mökiltä vanhoista valokuviasta kuvia, joissa juliste näkyi.
    Jahka huokasen alan sen työstämisen kankaalle. Esikoinen kertoi alkaneensa vaimonsa kanssa myös maalaamaan. Niinpä ostin heille joulupakettiin akryylivärejä, siveltimiä ja taulunpohjia. Molemmille samaan pakettiin. Kuopus maalaa tietokoneella joten hänelle lähetän rahalahjan.

Minä olen sellainen monen asian yhtä aikaa tekijä, tänään myös pyykkikone on pyörinyt ja puhtaat lakanat ovat jo ulkona kuivumassa.

Väsyttäähän tämä tahti välillä, mutta kukaan ei estä minua huilaamasta. Eikä mukaan patista työn tekoon, vapaa valintaista hössötystä, josta nautin.

Politiikkaa...Minuun vaikutti rauhoittavasti Syyrian vallanvaihto. Venäjä ei tunnu enää ylivaltaiselta uhalta.

Tämmöistä täältä ; )