Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7416

1. Tänään tein vielä kävelylenkin Heemsteden keskustaan. Nyt riittää tältä erää itsensä rääkkäys, pätkin teleskooppisauvani matkalaukkuun. Onhan ne sauvani keränneet katseita, mutta ystävällisiä sinänsä. Täällä ei kävelysauvoja näe, vain kävelykeppejä niin miehillä kuin naisillakin.

Kirkolta ostin pahvisen putken, johon laitan matkaanmme lähtevää P.n taiteilijaveljen grafiikkaa. Taulut jäävät odottamaan ensi kesää.

Teetätin A4 valokuvan digikuvasta, siinä tököttää esikoisen syntymäpäiväteeman mukainen keramiikkatyöstäni. Olisi ollut riskaapelia kuljettaa itse keramiikkaesinettä päivänsankarille Helsinkiin, Hollannin kautta.

Kivaa vaihtelua syksyyn tämä matka on ollut, mutta palaamme mielellämme jo Suomeen.
  2. Istuimme illalla parvekkeella, oli lämmin ilta. Yritin videoida kovaäänistä naakkaparvea, heillä lie ollut lauantaipartyt.

Asetin parvekelaatikon tuijaan valonauhan tunnelmaa tuomaan. Täytimme lasit ja nostin pöydälle kipon, jossa oli oliveja, juustoja, ja katkarapuja valkosipulimausteliemessä.

Alkoi itään lähtevien lentokoneiden nousu Shipholin kentältä. Ensimmäisenä nousun teki upea kaunotar Corendon Boeing 737 MAX 9. AH, Siihen kun pääsisi, no, nyt se on livenä bongattu.

Asiaan, olen pian 17-vuotta lentänyt Suomen ja Hollannin väliä. Ei siis mitään uutta. Aikaisemmista lentokoneista poiketen lensimme nyt Airbus 350.

Kun Venäjä sulki ilmatilansa, nämä isot kaukoidän kohteiden koneet siirrettiin lentämään suosittuja Euroopan reittejä.

Jos olet lähdössä Eurooppaan ja haluaa nauttia luxusmatkasta kannattaa tutkia millä reiteillä koneet lentää.

No, ainakin Amsterdam - Helsiki - Amsterdam.

Ilmeisesti matkustamistani on jonkun teistä vaikea ymmärtää, vaikka pitäisi tajuta, että puolisoni on hollantilainen ja hänellä on suku täällä. Olen hänen kihlattunsa jo yli 17-vuotta, olen 100 %.sti mukana hänen elämässään.

Onneksi meidän ei ole ollut pakko avioitua kuten Tarja Halosen ja Arajärven. He elivät periaatteensa mukaisessa avoliitossa, mutta ulkopuolisten paineiden vuoksi heidän piti avioitua.

Meillä on kaunis kolmio Heemsteden rauhallisella asuinalueella. Tästä on hyvät yhteydet kaikkialle.

Sunnuntaiaamu, sumuverhoa taivaalla, pian selkenevää. Kyläkirkon kellot kutsuvat jumalanpalvelukseen.

Hyvää sunnuntaipäivää.
  3. No, ota rauhallisesti.

Kysymys ei ole yhdestä lennosta vaan kolmesta. Olenhan kiertänyt maailmaa senhän toki olet jo lukenut kommenteistäni. Nyt lähdenne Korvesta ennen puoltapäivää ja ollaan Amsterdamissa iltapäivällä, ilmassa noin 4-tuntia. Välilasku Helsingissä ja koneen vaihto.

Takaisin lennolla ilmassa noin 2,5 tuntia. Jäämme Helsinkiin. Toista se oli kun lennettiin Amsterdamista Singaporeen tai
    Amerikan Atlantaan. Oikeesti ne lennot eivät olleet pitkästyttäviä. Syötiin juotiin ja katseltiin elokuvia. Singaporen matkalla neuloin yhden sukan.

En osaa täysin kuin Suomea, ymmärrän ruotsia ja hollantia, englannilla pärjään sen mitä tarvitsen.

Miten sinä pärjäätkö netin sokkeloissa, osaatko tilata heinäsirkkamatkoja?