Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7419

1. En+käytä+käteistä+ulkomailla+juurikaan.+Luottokortti+on+turvallisin.
  2. Keksitkö+ihan+ite+🤭
  3. Ketkä+te?
  4. Iltapäivää@Paluu+alkuun...Oli+vuosi+2005+seisoin +tienhaarassa,+etsin+uutta+elämän+suuntaa.+Aloin+kirjoittamaan,+olin+saanut+läppärin+lahjaksi.+Vuonna+2006+kirjauduin+ikäryhmät+keskusteluihin.Kirjoittelin+asiatekstejä+sekä+runoja,+novelleita+jatarinoita.+Korpikirjailija+voi+ei,+nikkini+herätti+kiukkua+suurta,+minäkö+mukatiedätkö+kuka?+Tiesinhän+toki,+nimimerkkini+oli+korven+kuulun+kirjailijan+lempinimi,+mutta,+että+julkesit+kirjailijaan+itseäsi+samaistaa,+ennenkuulumatonta.+Perääni+sain+rajunkateuden+hajun.+Siitä+se+alkoi...Olin+kuitenkin+tyytyväinen+löytäessäni+leskustelupalstan,+jonka+kautta+pääsin+"puhe-etäisyydelle"+ympäri+Suomea+asuvien+ikäisteni+kanssa.+Selailin+vanhoja+ketjuja.+Mietin+miksi+kilteimmät+kuolivat+ensin.+Seppä+pohjanmaalta,+kotikiusattu,+raspikurkku,+Late,+kaikki+miehiä.Ei+minua+kenenkään+kannattanut+elämäntilanteeni+mukaan+kadehtia,+pitkän+työrupeaman+tehneenä,+loppuun+palaneena+entisenä+pienyrittäjänä,+yksinhuoltajana+ja+13-vuotta+yksineläjänä?+Ei,+ei.+Olin+päässyt+yli+väsymyksen+ja+löytänyt+kirjoittamisen+ilon.+Jopa+rakkauttakin+oli+ilmassa.+Jotain+kuitenkin+oli+mikä+ei+yhtä+henkilöä+palstalla+miellyttänyt,+liekö+elämänmyönteinen++luonteeni+ja+kirjoittajan+lahjani,+avoimmuuteni+ja+runoni.+Hän+takertui+kuin+karvamato+iholleni.+Vääristeli+kirjoituksiani,+alkoi+kanssakirjoittajieni+manipuloinnin.+Niin+moni+teistäkin+yli+80-vuotiaat+sorruitte+uskomaan+häntä.+Vyyhti+alkoi+avautumaan.+Näin+se+avautui....+Paloma,+jota+olin+pitänyt+ystävänäni+meni+Maduizan+viimeiseen+ansaan.+Eihän+minulla+saanut+olla+ystäviä+sitä+maduiza+ei+voinut+hyväksyä.+"Miksi+ette+mene+selvittelemään+välejänne+muualle+kuin+tämä+palsta."+minulta+on+usein+kysytty.+Enhän+minä+voinut+tietää+kuka+on+tarttunut+iholleni+jo+heti+palstahistoriani+alkumetreiltä.Epäiltyjä+oli+monta,+jotka+ovat+kirjoitelleet+palstoilla+alusta+asti.+Miksikö+"maduiza",+se+on+karvasmarja+kun+taas+maduixa+on+ahomansikka.+Tykkäsin+kirjoittaa+ja+tykkään+vieläkin+runoja.+Samoin+tarinoita+ja+novellia.+Hän+on+aina+halveksinut+ja+mitätöinyt+tekstejäni.+Nimimerkkikin+oli+hänelle+pyhäinhäväistys.+Tämä+ketju+vei+minut+alun+lähteille+runoihin.No,+nyt+sana+on+vapaa.