Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7420
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tunteellinen+siili+
Oi,+sanoi+siili,
olen+tunteellinen+siili,
olen+hyvä,+kiltti,+hellä.
Ja+kenelläpä+kellä
on+vastaansanomista?
Se+vain+on+surullista,
että+piikkikuoren+alla
siilin+hellyys+piili.
Kirsi+Kunnas
Huomenta@+
Kuten+illalla,+pitkän+anojen+"keskustelun"+jälkeen+aiheesta+korppis,+kirkoitin+jatkan+näitä+"törkeitä"+kommenttejani".
Luin+juuri,+että+palstaikäni+nousi+neljä+vuotta+alkuperäisestä.+Nousukautta+eletään+lastenikin+ovat+leski-ikäisiä+ja+kumppanini+jo+100-+vuotias.+iIkeyksissä+tehtyä+suurentelua,+joku+eilen+kirjoitti,+moni+vanha+ihminen+uskoo+valheet.+Näin+on+käynyt+myös+sinun+skillan+kohdalla.+Ei+se+tarkoita,+että+olisit+tyhmä,+olet+vain+harhaanjohdettu.
Kukaan+vakiokirjoittaja+ei+ole+ketjua+minun+takia+jättänyt+vaan+minua+seuraavan+sairaan+ihmisen+aiheuttaman+sekasorron+vuoksi.+En+siis+vaihda+koulua+hänen+takia,+turha+edes+kuvitella.+
Heitit+tulta+anojen+nuotioon,+ei+toivoakaan,+että+syntyisi+leppoisaa++keskustelua+joulukoristeiden+tekemisestä.+Niin+moniko+ano+on+ollut+kiinnostunut+lasitöistäsi?+
Minä+olin.
No,+ei+haittaa,+euraan+pinterestiä,+sieltä+sain+yhden+kivan+lasi-idean.
Seuraan+mielenkiinnolla+alkavaa+"keskustelua".
Lähden+pian+selkä-hartia+hierontaan,+pistäydyn+mökillä+hakemassa+lisää+luonnon+askartelutarpeita+nyt+teen+hautakransseja.
12.11.2021 10:58
Päivä+illassa@+
Hieno+päivä,+keramiikassa+odotti+valmis+uurna+pinjanvihreä+viimeinen+leposija+ystävättäreni+koiralle.
Puolukoita+5+kg+korissa+kylmäkaraisukeskukseen,+jossa+pulahdin+jokeen.+Sauna+oli+vielä+remotissa,+mutta+se+ei+haittannut,+pukuhuoneesta+veteen+ja+takas,+ihana+olla+hurahtanut.
Kiireisen+päiväohjelman+uuvuttamana+otin+torkut+päivällisen+jälkeen.+Katsoin+puoli+yhdeksän+uutiset+ja+napsautin+saunan+päälle.+
Ihan+törkeetä,+eikö+;+))
11.11.2021 21:19
Kieltämättä+kahvipirttiketju+on+vaikeasti+sisäistettävissä+tänne+kirjoittaville.+
Päivä+alkaa+kun+emäntä+lukee+edellisen+illan+kirjoitukset,+vastaa+ja+avaa+ovet+sekä+pyytää+sisään+juttelemaan+arjen+pienistä+iloista.+
Sisään+ei+aluksi+ole+tungosta.+
Ovelle+syntyy+käsirysy+kun+sisään+astuu+allekirjoittanut+tai+Paloma.+Kirjoittaen+niitä+näitä+päiviensä+tapahtumia,+aivan+kuten+muutkin+vakiokirjoittajat,+mutta+anon+mielestä+sillä+erolla,+että+heiltä+puuttuu+nöyryys+ja+he+leuhkivat+ja+jyräävät+;+))+Eihän+sellaista+kestä.+
Kahdenkeskeisiä+keskusteluja+ei+juurikaan+synny+tai+jos+syntyy+vain+muutaman+kirjoittajan+kesken,+mutta+miten+näille+keskusteluille+käy,+ano+huutaa+turpa+sojolla+väliin+"menkää+muualle+ei+täällä+saa+keskustella."+
Anon,+yhden+"heistä"+jokainen+tunnistaa.+Hienotunteisuuden+ja+suvaisevaisuuden+nimissä,+häntä+ei+mainita+kuin+positiivisin+huomioin.+
Paloman+Etelä+Amerikan+tuntemus+on+huomattavasti+heikompaa+kuin+wikipedian+asiantuntija+anon+tiedot.
Kokemustieto+ei+ole+oikeaa+tietoa+wikipedia+tietää.+
Eli, +aloittajan+on+turha+haikailla+kyöpelinvuorelle+ne+ajat+ovat+ohi+ja+sopuisat+kirjoittajat+jättäneet+tämänpuoleisen+elämän.Tilalle+on+tullut,+tänään+jo+"17-vuotta"+allekirjoittaneen+törkyteksteistä+kärsinyt+ja+jyrän+alle+jäänyt+traumatisoitunut+kirjoittaja.+
Olen+tietoinen+about+jokaisen+rekatun+elämäntarinat.+He+ovat+itse+niistä+avoimesti+tänne+kirjoittaneet+tämä+anokin.+
Jos+ano+"kuvittelee"+tietävänsä+kaiken+ja+osaavansa+kaiken+oikein,+niinpä+toivon,+että+myös+hän+ymmärtäisi+panoksensa+ketjun+ajautumisesta+kerta+kerran+jälkeen+kaokseen.
Umpimähkään+kopasin+kepillä+jäätä,+hajoaako+vai+pysyykö+kasassa.
11.11.2021 09:23
Näinhän+se+yleisella+tasolla+menee.+
Jos+olisin+sitoutunut+sulhaseni+kanssa+70-luvulla+yleisen+tason+mukaan+olisin+ollut+jo+yli+7-+vuotta+leskenä.
Sinäkin+jäit+leskeksi+joku+vuosi+sitten.+
Mummoiässä+tehdyillä+lapsillani+on+nuori+isä,+joten+he+saanevat+pitää+isänsä+vielä+vuosikymmeniä,+jos+luoja+suo.
10.11.2021 15:36
Mitä+mie+luulen?+Luin+avautumisiasi+kuinka+elät+päiväsi+kituen+ja+kuolemaa+odotellen.+Tokihan+uskon,+mitä+kirjoitat.
10.11.2021 14:01
Olet+ilmeisesti+vanhempaa+sukupolvea+kuin+minä+ja+tykkäät+opastaa+asioissa,+jotka+ovat+meille+nuoremmille+itsestään+selvyyksiä.+
Nuoremmasta+sukupolvesta+kirjoitin.++Esim.+omat+lapseni+ovat+syntyneet+80-luvulla.+Veljieni+lapset+naineet+about+2000-luvulla+ja+sisareni+lapset+1990-luvulla.
Mummot+ja+ukit,+isät+ja+äidit+ovat+noudattaneet+aikansa+tapoja+naidessaan.
10.11.2021 13:31
Toivottomuutesi+löytää+loppuelämällesi+iloa,+huolettaa+siksi+kysyin+ja+myös+siksi,+että+kumppanini+on+ehkä+ikäisesi,+ei+valita,+on+tyytyväinen+ja+täynnä+elämän+iloa.
10.11.2021 12:10
Minkä+ikäinen+olet?
10.11.2021 11:44
Kävin+eilen+mökillä+hakemassa+luonnon+askartelutarpeita.+Niistä+tulee+pihakoristeita+joihin+liitän+valoketjuja.+Luovuuteni+kukoistaa,+no,+joo+ainahan+se+kukoistaa+;+)+joka+vuoden+ajalle+omat+juttunsa.+
Pilahdin+jokeen+kylmäkarastuskeskuksessa.+Lunta+tuhruutti,+kävi+pienoinen+viima+-+6+C,+mutta+kylmyys+ei+tuntunut+kun+laskeuduin+hyisen+näköiseen+veteen.+Olen+aina+kuvitellut,+että+avantouimarit+eivät+säitä+vapise.+No,+olin+ihan+yksin+ekakertaa,+saunakaan+ei+ollut+lämmin.+Saunapäivinä+keskuksessa+on+tungosta.+No,+se+tunne+kun+kävelin+laiturilta+pukuhuoneeseen,+jonkun+olisi+pitänyt+nähdä+se+hölmön+onnellinen+hymyni.+
Suvun+jatkumisesta+olette+kantaneet+huolta.+Oman+sukuni+ovat+veljieni+pojat+taanneet.+(Vaihdoin+takaisin+vanhempieni+sukunimen+kymmenkunta+vuotta+sitten)+Yksi+nuoremman+veljeni+pojista+vaihtoi+äitinsä+nimen,+syy+juuri+tuo+sukuhaaran+loppumisen+pelko.+
Sukunimethän+eivät+enää+mene+vanhan+kaavan+mukaan.+Meidänkin+suvuissa+on+naiset+pitäneet+omat+sukunimensä+avioliitossa+ja+kaksosnimiäkin+on+käytössä.+
Tänään+käyn+kampaajalla.+Noin+20+cm+lähtee+kuivunutta+latvahiusta+pois.+Jotain+piristävää+väriäkin+laitatan.+
Nyt+jatkan+askartelelujani.+Illalla+tein+asetelman+kukka-amppeliin,+istutin+pienen+kuusenalun+ja+sen+ympärille+muraatteja.+Kuuseen+kiedoin+kevyen+valonauhan.+Soma+tuli.
10.11.2021 11:31
En+ole+ikään+kärsinyt+kaamosväsymyksistä+tai+masiksista.+Pimeän+aikaan+voi+valaista+lähitienoita++valoin.+Kävin+tänään+mökillä+hakemassa+luonnon+askartelutarpeita.+Niistä+tulee+pihakoristeita+joihin+liitän+valoketjuja.+Luovuuteni+kukoistaa,+no,+joo+ainahan+se+kukoistaa+;+)+joka+vuoden+ajalle+omat+juttunsa.
Tulin+äskeen+kylmäkarastuskeskuksesta.+Lunta+tuhruutti,+kävi+pienoinen+viima+-+6+C,+mutta+kylmyys+ei+tuntunut+kun+laskeuduin+hyiseen+veteen.+Olen+aina+kuvitellut,+että+avantouimarit+eivät+säitä+vapise.+No,+olin+ihan+yksin+ekakertaa,+saunakaan+ei+ollut+lämmin.+Saunapäivinä+keskuksessa+on+jopa+tungosta.++No,+se+tunne+kun+kävelin+laiturilta+pukuhuoneeseen,+jonkun+olisi+pitänyt+nähdä+se+hölmön+onnellinen+hymyni.
Tällaisia+kaamoksen+torjunta+kokeiluja+;+))
09.11.2021 18:30
Huomenta@
Kylmä+yö+oli+korvessa,+nyt+harmaan+oloinen+päivä.+Heräsin+kuuden+maissa+kun+käsivartta+jomotti,+koronapiikin+jälkikipua.+Otin+buranan,+helpotti+ja+jatkoin+unia.
Tänä+iltana+kokeilen+pulahtamista+veteen+kylmäkaraisukeskuksessa+ilman+löylyjä.+Sauna+on+ollut+viikonlopun+remontissa+ja+voi+olla,+ettei+ole+vielä+käytössä.
Pakko+myöntää,+ettei+minusta+olisi+ollut+paperin+pyörittäjäksi+tai+konttoristiksi+ei+liioin+tietokone+ekspertiksi.+Yritin+kasata+kotitalousvähennyksiin+materiaalia,+mutta+vaikeaa+oli+päästä+maksettujen+laskujen+arkistoihin+firmojen+kautta.+Laskut+menevät+suoraan+tililtä+ja+alkuvuoden+maksuerittelyitä+en+pankin+arkistosta+enää+saanut.+Monen+mutkan+kautta+onnistui.+Tai+toivotaan,+että+onnistuu,+saisi+joulukuun+eläkkeen+puhtaana+käteen+;++)
Pastellivärejä+en+ole+ikinä+kokeillut.+Posliinia+olen+maalannut,+nuorenpana+piirsin+ja+väritin+kynillä.
Kuopukseni+omaa+piirustustaidon,+nythän+nuoret+piirtää+tietokoneelle+piirustusohjelmilla.+Animet+ovat+pojan+erikoisosaamista.
Jaa,+uloskin+pitäisi+itsensä+saada,+no+kohtapuolin.
09.11.2021 12:39
Valittajat,+muuttakaa+pakolaisiksi+Valko+Venäjälle.
08.11.2021 23:03
Seliseliseli+😊+ystäväni
1.+Kesäinen+taiteitten+yön+taiteenharrastaja+oli+40-vuotias+lapseton+naisihminen+enkä+minäkään+ole+vielä+toistaiseksi+mummo.
2.+Yöllä+nukutaan,+päivällä+tehdään+töitä,+harrastellaan+kun+aikaa+jää.
3.+Taulua+ei+päivässä+tehdä,+maalaaminen+vaatii+pitkäjännitteisyyttä.
4.+Harrastelijat+eivät+ole+ammatinharjoittajia,+joskus+tulee+kyselyjä+paljollako+myyt.+En+myy,+annan+lahjaksi.
5.+Maalaan+ihan+omassa+omistamassani+talossa,+en+kumppanini+enkä+jakamattomassa+kuolinpesässä.
6.+Koirakuppia+en+ole+tehnyt+,+mutta+koiran+uurna+nimeltään+"syli"+on+valmis+ja+lähtee+Vaasaan+ystäväni+lemmikin+tuhnauurnaksi.
Harrastetaan+omaksi+iloksi,+olipa+harrastus+vaikka+ministyyrimaailman+rakentamista,+neulomista,+ompelua,+maalaamista,+keramiikantekoa,+lasitaidetta,+puutarhanhoitoa,+nikkarointia,+matkailua,+patikointia,+mökkeilyä,+veneilyä,+hyväntekeväisyyttä+jne.+
Mieleisestä+tekemisestä+saa+hyvän+mielen.
Suosittelen+kokeilemaan+jotain+muutakin+kuin+lukemista.
08.11.2021 20:26
Oli+ruokaa+ei+eletty+köyhyydessä.+Alpakkalusikoilla+oli+pöytä+katettu,+ei+tarvinnut+puukapustalla+kattilasta+syödä.
08.11.2021 18:40
Pimeä+pimeän+kohtaa,+onneksi+saimme+jo+lunta,+ei+paljoa,+mutta+nimeksi.+
Kynttilöistä+juttelitte,+kyllä+ne+minullakin+pääsääntöisesti+on+ledkynttilöitä.+Takassa+tosin+palaa+koivuhalot..
Tuota+joskus+itsekin++ihmettelen,+kun+kirjoitan+matkoistani+niin+johan+syntyy+tykinkuulan+kokoisia+repeämiä+ilmakehän+otsonikerroksiin+ja+ulkomaanmatkani+koetaan+kehumiseksi+;+))+
Sorry+Ramoona,+tämä+tuli+mieleeni+kun+luin+kommenttisi+ja+ano+saman+huomion+teki.+
Joskus+näistä+kommentteihini+hyökkäilystä+on+hyvä+saada+ulkopuolisilta+rehellistä+palautetta.+
En+tiedä+ketkä+juttujani+anona+puolustaa,+mutta+lämmin+kiitos+heille.
Emäntä+kiittelikin+kristiinaa+mielenkiintoisista+muisteloistaan+minimaailmani+muovikalkkusista+;+)
Nousuviikko+edessä,+kaikkea+kivaa+tiedossa.
08.11.2021 09:44
Miten+aloittajan+nyt+käy+kun+reissumiehetkin+muuttuu+tumman+tummiksi+;+))
07.11.2021 19:14
Kekriä+täällä+korvessa+juhlitaan.
06.11.2021 22:52
En+tiennytkään,+että+omaat+huumorintajua+;+)
06.11.2021 22:48
No,+en+ole+päässyt+eikä+kumppanikaan+;+))++Vuosien+saatossa+olemme+kyllä+usein+lentäneet+KLM.n+ja+Finnairin+siivillä.
06.11.2021 18:38
Eilen+juhlistimme+teatteriillalla+15+v.+kihlapäiväämme,+joka+on+tulevalla+viikolla.
15-vuotta+se+on+pitkä+aika+;+)+
Ai+niin,++kello+on+nyt++yli+17.00+;+))
06.11.2021 17:52
90 / 371