Miten kutistat kaamoksen vaikutukset?

Anonyymi

Vai siedätkö pimeää vuodenaikaa tai peräti viihdytkö?
Beng

70

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs "pimeän" on pimeässä viihtyä ? Ihan kodikasta ! Kiitos kysymästä !
      Entä itse ?

      • Anonyymi

        No, kärvistelen.
        Arvelin, jotta jospa puhkeaisitte antamaan vinkkejä.
        Beng
        Onneksi 'kellot on siirretty' eikä tarvitse pimeässä häslätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, kärvistelen.
        Arvelin, jotta jospa puhkeaisitte antamaan vinkkejä.
        Beng
        Onneksi 'kellot on siirretty' eikä tarvitse pimeässä häslätä.

        Kelloko sinulle valoa antaa.
        Eikö sinulla ole sähköjä.

        Meillähän ei tällä tasalla kaamosaikaa olekaan. Eikö se ole vain tuolla Lapissa se kaamos.
        Ei minua pimeys pelota tai ahdista yhtään. Jos olisi ensimmäinen kerta elämäni aikana, kun ulkona on pimeää, niin sitten voisin kummeksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kärvistelen.
        Arvelin, jotta jospa puhkeaisitte antamaan vinkkejä.
        Beng
        Onneksi 'kellot on siirretty' eikä tarvitse pimeässä häslätä.

        Ei ole mitään vinkkiä antaa, kun ei kärsi.
        Niin pimeällä kuin valoisalla ajalla on puolensa.
        Joskus mietin millaista olisi asua maaseudulla talvenpimeässä metsän siimeksessä,
        jossa olisi pelkkää pimeyttä, ehkä jossain kaukana toisen talon valot.
        Kaupungissa ei ole pimeä samalla lailla koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään vinkkiä antaa, kun ei kärsi.
        Niin pimeällä kuin valoisalla ajalla on puolensa.
        Joskus mietin millaista olisi asua maaseudulla talvenpimeässä metsän siimeksessä,
        jossa olisi pelkkää pimeyttä, ehkä jossain kaukana toisen talon valot.
        Kaupungissa ei ole pimeä samalla lailla koskaan.

        Olen asunut maalla, jossa naapurin valot ei näkynyt, eikä ääni kuulunut, ihan hyvä oli. Kauhistuin, kun kuulin että tietä aletaan valaista, olisin pimeyden puolesta noussut barrikaadeille. Onneksi ei valaistus yltänyt meille asti, oli mukava kävellä pimeällä, vaikka hyvinhän siellä näki, kun silmä tottui.
        Asun nyt katuvalojen loisteessa, mutta en halua lähteä pimeän aikaan kävelylle, ei tunnut turvalliselta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      marras 2 syntymäpäivä, viihdyn tosi hyvin.....

    • Anonyymi

      Rakastan vuoden aikoja. Yksin asuvalle ja yksinäiselle lähes 69v. naiselle,tuo aina jotain uutta,mitä odotaa: syksy talvi kevät kesä.Jokaiselle vuoden ajalle on vaatteet,kuin jalkineet. Kivuista huolimatta ja polvien nivelrikoista menen ulos. Paistoi tai satoin.Tuiskui lunta tai räntää ei estä minua ulos meno mikään sää.Ei masenna tai säryt.Se on oma Asenne mikä ratkaisee. Eihän sitä kerkisi kuin surra itkeä yksin oloa ja kirota niverikko särkyjä.Mitä elämä se olis?Ei ollut koskan omistus asuntoa.ei kesämökkiä.Mutta on meta meren rantaa mielin määrin ITÄ-HELSINKI ja metsää. Vaikka asuu kivikylässä ja kylässä korkeassa vuokra-kerrostalossa. On onnelinen mitä on!

    • Minulle tulee joskus pimeänajan bluesia eli syysmasista elikkä SAD. (Seasonal Affective Disorder)
      Huonekasveille ostin pari kirkasvalolamppua, mutta ne nostattavat tunnelmaa myös koko olohuoneen osalta.
      Töissä oli aamulla hämärää koulun ruokasalissa, valot pois ja jotain tuikkuja, kuulemma tunnelmallista. Minä sytyttelin valoja ja ihmettelin että miten te näette edes syödä. Ei ollut suosittua.
      Tunnelmavalaistus kuuluu kodin ja ehkä jonkun ravintolan ruokapöytään, jos niinhaluaa.
      Me SAD-ihmiset tarvitsemme valoa, josta saamme energiaa.

    • Onhan tätä jo yli 70 vuotta harjoiteltu, joten ei ole vaikeuksia sietää/viihtyä.

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat erilaisia pimeän suhteen.
        Minua ei juuri häiritse, kun olen yksin kotona, pidän vain pikku valon, kun tykkään hämärästä.
        Puolisolla pitää olla täysi valaistus , muuten kuulemma ahdistaa.


    • Anonyymi

      Aattelen pälvettä hänen näyttäessä herttaiselta ihmiseltä. Kevätpälvi on eri.

    • Hei Beng, kaamos pohjoi-Norjassa v, 1986-1987 talvi kun reontulet värjäsi taivaan kannen niin meinas henki salpautua, asuin puolivuotta siellä, päivä ol puol hämärää, siit muisto kun katseltii Nojan televisiosta tuli Kekkosen hautajaiset. Kaamos muute hiljais eloa ei hätiä.

    • Anonyymi

      Ei haittaa pimeys. Olen yleensä polttanut kynttilöitä mutta nyt ei sytytä.
      Tullut into seuloa tavaroita ja järjestellä paikkoja. Yleensä olen vielä hiljaisuudessa ja ajattelen omiani. En minä itselleni hassumpi kaveri ole.

      • Anonyymi

        Kiitos kommenteista.
        Olen aurinkoriippuvainen. Tässä oli pari kaunista päivää. Sitten tulee näitä 'saderopiseekaikenaikaapäiviä' ja majailen kotona paitsi kun käyn metsästämässä apetta.
        Olen laskenut, että ensi viikonloppuna marras on puolessa välissä ja helmen puolivälissä alkaa valoisuus kasvaa elikkäs 3 kk pimiää.
        Okei. Lumi on auringon korviketta. Tullennee joulun jälkeen.
        Revontulia olen joskus nähnyt näilläkin leveyksillä, harvoin.
        Olen neulonut. En tiedä tuleeko slip-ooveri vai villis.
        Palautit kaikki intuitiokirjat - tuli tällainen intuitio. Olin niin pahalla tuulella opponenttina. Hihhih. Taidan lueskella nyt 50 % faktaa ja 50 % fiktiota vaihteeksi eli vähän lällärihistoriallista.
        Beng
        Kynttilöiden suhteen olen niin neuroottinen. Niiden pitää olla näkösällä, nokan alla (ettei vain ...)
        Minust helpottaa, kun saa sanoa, ettei tämä pimein vuodenaika nappaa.
        Laskin, että 9 kk jää jäljelle.🌞
        Tellu: herätyskellosta saan valoa...


      • Anonyymi

        Yksin hämärässä on hyvä olla. Liika valo ainakin minua ärsyttää, mistä johtuu en tiedä.


    • Taidan kuulua niihin pimeän vuodenajan viihtyjiin,
      vaikka olenkin kesän lapsia.
      On mukava marista ja valittaa tasaharmaasta ,
      kun tuntuu, että taivas just kohta tipahtaa niskaan.

      Vietän hämärähyssyä, siitä nautin,
      kudon tavallisesti sukkia tai muuta
      nyt on viimeiset kerrokset islantilaispaidasta menossa.
      Se olikin niin vikkelä tehdä, että toinen on jo suunnitelmissa.

      Polttelen kynttilöitä, olen siirtynyt patterikynttilöihin,
      niitä jätän yöksikin huoletta valaisemaan huushollia,
      aamulla on mukava herätä kynttilän valoon.

      Kuuntelen äänikirjaa tai hämärähyssymusiikkia.
      Tänään kuuntelin Laura Malmivaaran Vaiti kirjan,
      Se kertoo kesästä, joiloin oli menossa meetookamppanja.
      Pidin kirjasta ja kirjailijan kuvakulmasta asiaan,
      se kertoo äidin ja tyttären suhteesta, saariluonnosta
      Kirja tuntui hyvin omakohtaiselta vaikka romaani onkin,
      koska kirjailija itse sen lukee omalla äänellään ja äidin ääntä käyttää
      Marja Packalen.

    • Tämä vuodenaika on hyvä, silmät saavat levätä hämärässä, ei ole kiirettä mihinkään, levon aikaa ennen joulutouhuja.
      Kuljen paljon ulkona, ei haittaa vaikka satelisikin, pidän marraskuusta.

    • Anonyymi

      Aurinko helottaa niin, että ulkoillessa täytyy olla aurinkolasit. Mukavasti valoa antaa välillä paiste. Eilen olikin sateisen harmaata hämärää. En minä ole mielialoissani huomannut muuttumista. Kuten mainittu on siihen olen tottunut. En mitään erikoisia muutoksia ole tehnyt, en edes ruokavalioon. Satokauden tuotteita ympäri vuoden minkä aika milloinkin. Nyt juurekset pääosassa.
      Sori vaan ettei ole heittää mitään helpotusvinkkiä sulle.
      Hyvää syksyä, kyllä se ohi menee :)

      • Anonyymi

        Olen paininut tabletin kanssa. Voip olla, että vetelee viimosiaan.
        Sen kanssa oli black weekend. Silleen.
        Minulta on kysytty islantilaisneuletta. Epuu. Pelkään, että verenpaineet pompahtaa, kun on ollut muuten koetuksella.
        Tänään ihana aurinko; tuuli riepotteli naakkaparvea kuin linnut olisivat paperista.
        Minusta näyttää siltä, että lumi tulee justiinsa, koska toisella rusakolla oli valkea essu ja toisella pampperssit. Siis puolipukeisia vielä. Hassulta näytti. Orava on sitten pihistänyt viimeisen ompun ja kätkenyt sen. Jäi yläoksille muutama ja ensin nskutti tikka ja yhden oravan äo ylti varastointiin.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen paininut tabletin kanssa. Voip olla, että vetelee viimosiaan.
        Sen kanssa oli black weekend. Silleen.
        Minulta on kysytty islantilaisneuletta. Epuu. Pelkään, että verenpaineet pompahtaa, kun on ollut muuten koetuksella.
        Tänään ihana aurinko; tuuli riepotteli naakkaparvea kuin linnut olisivat paperista.
        Minusta näyttää siltä, että lumi tulee justiinsa, koska toisella rusakolla oli valkea essu ja toisella pampperssit. Siis puolipukeisia vielä. Hassulta näytti. Orava on sitten pihistänyt viimeisen ompun ja kätkenyt sen. Jäi yläoksille muutama ja ensin nskutti tikka ja yhden oravan äo ylti varastointiin.
        Beng

        Kevättä ja valoa päin mennään joka päivä !
        nm. yli-optimistinenko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen paininut tabletin kanssa. Voip olla, että vetelee viimosiaan.
        Sen kanssa oli black weekend. Silleen.
        Minulta on kysytty islantilaisneuletta. Epuu. Pelkään, että verenpaineet pompahtaa, kun on ollut muuten koetuksella.
        Tänään ihana aurinko; tuuli riepotteli naakkaparvea kuin linnut olisivat paperista.
        Minusta näyttää siltä, että lumi tulee justiinsa, koska toisella rusakolla oli valkea essu ja toisella pampperssit. Siis puolipukeisia vielä. Hassulta näytti. Orava on sitten pihistänyt viimeisen ompun ja kätkenyt sen. Jäi yläoksille muutama ja ensin nskutti tikka ja yhden oravan äo ylti varastointiin.
        Beng

        Sulla on sitten laitteita myöten kaamosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten laitteita myöten kaamosta.

        Voiko paremmin sanoa!
        Beng


    • En ole ikään kärsinyt kaamosväsymyksistä tai masiksista. Pimeän aikaan voi valaista lähitienoita valoin. Kävin tänään mökillä hakemassa luonnon askartelutarpeita. Niistä tulee pihakoristeita joihin liitän valoketjuja. Luovuuteni kukoistaa, no, joo ainahan se kukoistaa ; ) joka vuoden ajalle omat juttunsa.

      Tulin äskeen kylmäkarastuskeskuksesta. Lunta tuhruutti, kävi pienoinen viima - 6 C, mutta kylmyys ei tuntunut kun laskeuduin hyiseen veteen. Olen aina kuvitellut, että avantouimarit eivät säitä vapise. No, olin ihan yksin ekakertaa, saunakaan ei ollut lämmin. Saunapäivinä keskuksessa on jopa tungosta. No, se tunne kun kävelin laiturilta pukuhuoneeseen, jonkun olisi pitänyt nähdä se hölmön onnellinen hymyni.

      Tällaisia kaamoksen torjunta kokeiluja ; ))

      • Anonyymi

        Olet rohkea: avantouinnin aloittanut. Minusta ei ole.
        Mutta nostan myssyä, kun sitä vähän jo tarvitaan.
        Beng


    • Anonyymi

      Siitä päätellen, että päivät viikot ja kuukaudetkin hujahtavat nopeasti, ei voi mennä kovin huonosti.
      Näinkin vanhaa miestä lapsettaa siinä, että kesästä luopuminen on kurjaa.Lokakuu ennakolta tuntuu vuodelta.
      Nyt sekin meni nopeasti. Lauha sää säästää energiaa lämmityskustannuksissa. Pimeä häipyy kun laittaa lamppuun valkeeta.

    • Anonyymi

      Vuodenajat ovat pienimmät ongelmistani. Onneksi olkoon teille,
      joilla ei muita ongelmia ole kuin "kaamos".
      70 vuodessa luulisi jo osaavan ottaa sen pohjolaan kuuluvana ilmiönä,
      jos sellaista kokee. Minä en koe.

    • Stadissa ei Kaamosta oikein ole.
      Eikös se ole sel-lainen Saa-Melais-juttu?
      Niinkö Revon-Tulinen Lapin-Nuttu.
      Aikoinaan minulla oli sen-lainen yö-valo.
      Pistokkeessa hehkuva.
      Sen jälkeen Aurinko-lamppu ajastuksella.
      Kun Aurinko nousi, alkoi lampussakin Valo hiljakseen heräämään.
      Nykyään hoidan Kaamokseni Nukahtamalla.
      Valo ei ole yön asia.
      Maa-Pallollakaan.

      H.

      • Anonyymi

        Tosi Hieno, ääneen kun lukee niin on kuin runo.
        Sellaisen sanan versiot kun poistaisi ja tuon pitkän virkkeen, avot.
        AAh, siellä on oikea runosielu.


      • Anonyymi

        Onko mahdollista, että entisessä elämässä olin karhu.
        Nukun jokseenkin älyttömän hyvin.
        Luotan D-vitamiiniin, jospa siitä.
        Beng


    • Anonyymi

      Kello 16.00 ulkona tihkusade ja hämärää.- Kaikenlisäksi tuli tanään sähkölasku :(

      Gubbe 72

    • Anonyymi

      Vanhemmillani ei kummallakaan ollut saamelaisjuuria. Kuitenkin pimeän aika laukaisee minulla "elähännythättäile" fiiliksen.

      Kun on pimeä herätessä, ja pilvisinä päivinä kuten tänään, pimeä tulee kohta klo 16 jälkeen. On otettava hyvin rauhallisesti mikäls mahdollista.

      Alkoholin käyttö meikämatilla jää vai fingerporilliseen wiskyä ettoneille käytäessä. Tämä käytäntö vain 365 päivänä vuodessa.

      • Anonyymi

        Hämäryys on rauhoittavaa mielelle ja sielulle. Tykkään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämäryys on rauhoittavaa mielelle ja sielulle. Tykkään !

        Etelä-Suomessa on kirkasta auringonpaistetta, ei tietoakaan kaamospimeydestä
        tällä hetkellä ja pohjoisempana valaisee jo lumi. Päivittäinen valoisa aika on lyhyt tosin.
        En juuri kiinnitä huomiota hämäryyteen, olen elänyt yhden toisenkin talven tähän ikään mennessä. . . .
        Iltaisin on tunnelmallista, kotoisaa "kotoilla" !


      • Anonyymi

        Minulla olisi sulle monta pulloa whiskyä ja fingerporittain siitä riittäisi moneksi, moneksi vuodeksi.
        Beng


    • Hämäryys ja hiljaisuus on aika hyvä pari
      silloin on aikaa ja rauhaa ajatella omiaan.
      Jos ei osaisikaan vain pyöritellä peukaloitaan,
      ja jos näpeillä pitää olla aina jotain näpelöitävää,
      niin silti jo pelkkä hiljaisuus antaa uusia ajatuksia.

      Voi vaikka rupatella itekseen.

      • Anonyymi

        Neulomus edistyy.
        Ei minullakaan ole kaiken aikaa jokin aparaatti äänessä.
        Hiljaiisuudessa o n hyvää.
        Beng
        Minkä on paras vitamiinilähde, mikä piristää ihmeesti - kahville kilpailija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neulomus edistyy.
        Ei minullakaan ole kaiken aikaa jokin aparaatti äänessä.
        Hiljaiisuudessa o n hyvää.
        Beng
        Minkä on paras vitamiinilähde, mikä piristää ihmeesti - kahville kilpailija?

        D-vitamiinia riittävän suurena annoksena nyt joka iikalle. - Nm. Valon vitamiini


    • Anonyymi

      Kutistan neulomalla, telkkaria katsomalla ja ellei sada vettä lenkkeilemällä.
      En viihdy, pieni alakulo päällä, - päivät on pitkiä näin yksin ollessa.

      Yritän pitää päivisin mahdollisimman kirkkaat valot päällä, ja iltasella sytytän kynttilöitä. Luen ja neulonkin aina jotain pientä, sukkia ja lapasia, ja tietysti jos telkusta tulee jotain mielenkiintoista, katselen sitä. Huoks.

      Pirre

    • Anonyymi

      Katsoin tämän päivän Kouvolansanomista, että valoisan päivän pituus Salpausselällä olisi vielä 6 tuntia?
      Näin pilvisinä päivinä kuin tänään ja eilen hämärää riittää aamusta ja illasta. Sisällä on pidettävä valot päällä.

      Mutta eihän meillä oikeesta kaamoksesta voi puhuu! Siinähän se myöhäisyksy mennä jolkottaa kuin erakkosusi.

    • Anonyymi

      Pimeä ei haittaa. Viime keväänä valoisan tulo oli paljon pahempi paikka. - Nm. Liian suuri ero mielen maisemaan

    • Anonyymi

      MUISTAKAA HEIJASTIN PIMEÄLLÄ.

    • Hämärän voi sulkea mielestään, sen täytyy pystyä mieltään hallita.

      • Anonyymi

        Pertikki hei.
        Oletkos huomannut, että saatamme olla energiatasoltamme erilaisia eri aikoina vuodesta.
        Tämä aika, kun ruohosta alkaa vihreys loppumaan ja maa muuttuu likaisen harmaan ruskeaksi, voi ei....
        Ei siinä täydet valot riitä. Käy vain silmiini.
        Beng
        Kotimaiset minisarjat jopa uusintana ovat olleet mukavia: Päätalosta kertova, Tauno Tukevan sota ja nyt nämä huijattavat kullankaivajat. Ei tarvitse ripustautua johonkin sarjaan ikiaikaisesti ja toisaalta Musiikkitalon konsertit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pertikki hei.
        Oletkos huomannut, että saatamme olla energiatasoltamme erilaisia eri aikoina vuodesta.
        Tämä aika, kun ruohosta alkaa vihreys loppumaan ja maa muuttuu likaisen harmaan ruskeaksi, voi ei....
        Ei siinä täydet valot riitä. Käy vain silmiini.
        Beng
        Kotimaiset minisarjat jopa uusintana ovat olleet mukavia: Päätalosta kertova, Tauno Tukevan sota ja nyt nämä huijattavat kullankaivajat. Ei tarvitse ripustautua johonkin sarjaan ikiaikaisesti ja toisaalta Musiikkitalon konsertit.

        Muutamat vuodet ollu tasapaksua kun liikkuminen keuhkoahtauman takia vähän kehnoa, sitä ennen näin loppu syksyä tuli oltua kesäviettopaikkassa, nytkin olisi mahdollista mut kun ei kaveria mukaan, mennään näin. Viihdyn kyllä sisällä oikeesti aika hyvin, niin hyvin ettei malta lueskella, muutama kirja oottaa kunhan innostun.
        Vuoden aika, helmikuussa kun päivät pitenee lisää vireyttä näin luonto ihmiselle, jotain ajatuksia käy mielessä jospa joku reissu ettei homehdu kotiinsa..kyllä tämä tästä hissukseen.

        Pertikki


      • Anonyymi

        Mitä virkkeesi loppuosa tarkoittaa? - Nm. Hoono soomi


    • Anonyymi

      Minkä näille tekee? En tykkää pimeästä ja kylmästä.

    • Anonyymi

      muistele mennyttä kesää, ja näe tulevasta unta
      nj

      • Tuota minäkin teen, muistelen mennyttä erikoista kesää, järjestelen valokuvia yms

        Nyt on kiva tehdä jopa kirjoja valokuvistaan,
        suunnitella tekstit mukaan ja muistaa niillä
        sitten niitä, jotka menneestä kesästä
        erityisen muistorikkaan tekivät.

        Muuten olen lisännyt liikuntaa,
        kaivanut ompelukoneen esille
        ja vanhat tyynyt saavat uudet nutut jouluksi.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Tuota minäkin teen, muistelen mennyttä erikoista kesää, järjestelen valokuvia yms

        Nyt on kiva tehdä jopa kirjoja valokuvistaan,
        suunnitella tekstit mukaan ja muistaa niillä
        sitten niitä, jotka menneestä kesästä
        erityisen muistorikkaan tekivät.

        Muuten olen lisännyt liikuntaa,
        kaivanut ompelukoneen esille
        ja vanhat tyynyt saavat uudet nutut jouluksi.

        Täytyisi myös kaivaa ompelukone esille. Muutostyötä; en vain oikein tiedä miten paljon kaventaa pitkiksiä, kun pillit ei oikein ole kivat, suorat taas lepattavat.
        Tiedän, että koneen kanssa tulee verenpaine nousemaan...
        Beng
        Huomaatteko minulla on uus vehje. Pääsee tännekin vähän kaamosta helpottamaan.


    • Anonyymi

      Marraskuun pimeys....harmaus on ihanaa!

      • Anonyymi

        Joulukeikat edessä, sellaista ikämuusikolla.
        Sen jälkeen rauhallista. Tammi ja helmikuussa en ota yhtään keikkaa.

        Pitää ruveta harjoittelemaan.

        Pimeetä ja kylmää on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulukeikat edessä, sellaista ikämuusikolla.
        Sen jälkeen rauhallista. Tammi ja helmikuussa en ota yhtään keikkaa.

        Pitää ruveta harjoittelemaan.

        Pimeetä ja kylmää on.

        Keitin kahvia pitkiin aikoihin. Piristää vähän.
        Otankin toisen kupin vielä. On ainakin kuukausi sitten kun join viimeksi kahvia.

        Viime joulun joulutähti on elossa vihreänä. Saas nähdä punastuuko jouluksi.
        Järjestelin muitakin kukkia.
        Aloe veerat kukoistaa, kolmessa ruukussa, poikivat paljon.
        15 pentua jo. Viihtyvät kuulemma pienissä ruukussa.
        Jos joku haluaa, niin saa tulla hakemaan.
        Keitin kahvit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitin kahvia pitkiin aikoihin. Piristää vähän.
        Otankin toisen kupin vielä. On ainakin kuukausi sitten kun join viimeksi kahvia.

        Viime joulun joulutähti on elossa vihreänä. Saas nähdä punastuuko jouluksi.
        Järjestelin muitakin kukkia.
        Aloe veerat kukoistaa, kolmessa ruukussa, poikivat paljon.
        15 pentua jo. Viihtyvät kuulemma pienissä ruukussa.
        Jos joku haluaa, niin saa tulla hakemaan.
        Keitin kahvit!

        Kiitos kiitos.
        Ovatko hoitavia veeroja, nimittäin niiden lehtien neste?
        Mitähän taikoja joulutähden kukalle voisi tehdä? Kukkavalolamppu?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulukeikat edessä, sellaista ikämuusikolla.
        Sen jälkeen rauhallista. Tammi ja helmikuussa en ota yhtään keikkaa.

        Pitää ruveta harjoittelemaan.

        Pimeetä ja kylmää on.

        Missä keikkailet?
        Jouluesiintymiset tuovat joulumieltä, kun voi ilahduttaa, oli genrei kuin vain.
        Beng
        Vähän kirkastaa kaamosta, kun vihdoin voin levollisin mielin kirjoitella, ettei joudu lataamaan tolkuttoman kauan.
        Ulkona on kiva keli. Pitää vain päätellä siivoamisen.


    • Anonyymi

      Oletteko käyneet jossain kuuntelemassa joulumusiikkia?
      Olisi tunnelmallista mennä kirkkoon konserttiin.
      Beng
      Uusi minisarja: Havukka-ahon ajattelija. Vallan mainiota suomenkielellä herkuttelua.
      Välikäsi....
      Ohessa voi tehdä käsityötä.

    • Anonyymi

      Suomen maantieteellisellä korkeudella luonto on opettanut pimeän vuodenajan elämään sopuisasti.
      " Toivossa elämmä ja ja aikamm viätämmä sanos entiin ikätyttö kissalles".

    • Anonyymi

      En kärsi kaamoksesta, luulen. Eihän kaamosta ole kuin Lapissa ?
      Siellä lumi valaisee. Etelämmässä on pimeämpää.

    • Anonyymi

      Sanon kuten O Virta aikoinaan. Onhan tässä pitelemistä.

    • Anonyymi

      Ulkoilen. En tee numeroa pimeä aika tai säät. Tai kivut säryt. Pyrin kiitolisuuteen. Jokainen valitaa kurja tylsää ,särkee ei nukuta. Ei nukuta jos koti olaan ja juorutaan puhelin. Yritäen johonkin tutavapiirin päästä kahville kun eläkellä.Kuka jaksaa oikeasti koko ajan valitajaa kunella? CEi tarkota jos ei valita kivut,säät ja säryt,raha.On terve ja rikas. Jokainen voi säiden mukaan ostaa vatettet jalkineet. 5-6 e saa liukuesteet jalkineihin saituri. Tokman ymm.halpaliiket.Kuin Heijastimia halvimat 2e .Ilmanen henkivakutus. Jätää ne saipua operat TV -väliin.Lähtee ulos. Jokainen osaa sen tehdä itsekin. Kaupassa käynti ei ole ulkoilua!Masenukset lopuisi ja unettomuus sihen kun joka säällä ulos. Vaikka kerostaloa ympäri kävelee!

      • Anonyymi

        Tuo kaikki, mitä kirjoitit, sisältää hyviä ohjeita.
        Minulla on kaikki nuo välineet.
        Kyllä kaupassa käynti käy hyötyliikunnasta. Jos tilaa ruokaa kotiin tai käy autolla, onhan se passiivisempaa.
        Saa kotona hyörimisestäkin jotain.
        Beng


    • Anonyymi

      Veikko Huovisen kirja Hamsterit neuvoo kuinka valmistaudut elämään kaamosajan, varautumalla talven ruuat varastoituna ja sulkeut talveksi asuuntoosi, keväällä kömmit ihmisten ilmoille kuin karhu pesästä.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Täytyypä kaivaa tuo kirja esiin. Jos kieli on samanmoista, olisi sitä mukava lukea. Kiitos vinkistä.
        Kuvauksesi mukaan sopii minulle vallan mainiosti....kuin karhu pesästä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyypä kaivaa tuo kirja esiin. Jos kieli on samanmoista, olisi sitä mukava lukea. Kiitos vinkistä.
        Kuvauksesi mukaan sopii minulle vallan mainiosti....kuin karhu pesästä.
        Beng

        "Salaperäisen" kommenttien poistajan kommentti tänään 80 plussassa:

        "Näin uskon kohdallesi. Itse en vaivaudu aivopierujesi poistoon pitäähän niiden näkyä kaikille.

        Ei olisi mitään järkeä poistaa älyttömyyksiäsi, itseäsi ja tyhmyyttäsihän niissä korostat.
        Siitähän minä juuri nautinkin; )

        Korppis"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Salaperäisen" kommenttien poistajan kommentti tänään 80 plussassa:

        "Näin uskon kohdallesi. Itse en vaivaudu aivopierujesi poistoon pitäähän niiden näkyä kaikille.

        Ei olisi mitään järkeä poistaa älyttömyyksiäsi, itseäsi ja tyhmyyttäsihän niissä korostat.
        Siitähän minä juuri nautinkin; )

        Korppis"

        Hän manipuloi poistoilla ja valitsee tarkkaan mitä poistaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Salaperäisen" kommenttien poistajan kommentti tänään 80 plussassa:

        "Näin uskon kohdallesi. Itse en vaivaudu aivopierujesi poistoon pitäähän niiden näkyä kaikille.

        Ei olisi mitään järkeä poistaa älyttömyyksiäsi, itseäsi ja tyhmyyttäsihän niissä korostat.
        Siitähän minä juuri nautinkin; )

        Korppis"

        Onpa tyhmä, kun menee vahingossa tunnustamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa tyhmä, kun menee vahingossa tunnustamaan.

        Kierolla on halvat huvit, palstojen manipulointi.


    • Anonyymi

      "Kaamos on vuotuinen ajanjakso, jonka aikana aurinko ei nouse horisontin yläpuolelle. ... Suomessa, esimerkiksi Sodankylässä kaamos kestää 4 vuorokautta, kun taas Utsjoella 52 vuorokautta. Tämä käytännössä tarkoittaa sitä, ettei Utsjoella nähdä aurinkoa miltei kahteen kuukauteen!"

      Asun etelämmässä, en kaamosalueella. Ei ole kaamosmasennusta.

      • Anonyymi

        Olisiko niin, että suomalainen on yllensäkin masentuneisuuteen taipuvainen
        (erakko)jörrikkä, joka tarvitsee syyn olotilalleen ?
        Se voi olla vaikka kaamos.
        Lehdessä kirjoitettiin yhtenä päivänä Matista Vantaalta,
        joka oli Ruotsissa töissä ja joka ihmetteli miksi häneltä kysytään tämän tästä,
        mikä sinua vaivaa, onko kaikki hyvin ?
        Vantaalla kukaan ei kysynyt. Vantaalla olis ihan normaalia
        kulkea hartiat lysyssä ja olla maansa myyneen näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko niin, että suomalainen on yllensäkin masentuneisuuteen taipuvainen
        (erakko)jörrikkä, joka tarvitsee syyn olotilalleen ?
        Se voi olla vaikka kaamos.
        Lehdessä kirjoitettiin yhtenä päivänä Matista Vantaalta,
        joka oli Ruotsissa töissä ja joka ihmetteli miksi häneltä kysytään tämän tästä,
        mikä sinua vaivaa, onko kaikki hyvin ?
        Vantaalla kukaan ei kysynyt. Vantaalla olis ihan normaalia
        kulkea hartiat lysyssä ja olla maansa myyneen näköinen.

        Saan auringosta energiaa.
        Enää pari kuukautta, niin iltapäivä venyy.
        Minusta ei tarvitse masentua. Energiaa ei ole kuten valoisaan aikaan.
        Mutta muistanemme, että liika kuumuus ja vetoveks.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      63
      2915
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2212
    3. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      50
      1856
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1814
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      271
      1608
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      81
      1304
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1234
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1170
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1032
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      832
    Aihe