sami-90

sami-90 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Liittynyt 11v sitten
37 aloitusta · 329 kommenttia
Mä kun olen luullut, että nälkä lähtee syömällä, ja nainen juomalla.

Ennen vanhaan mun isä veti kännit joka viikonloppu. Äiti sai isän lopettamaan alkoholin. Heillä oli jo erohakemus vireillä. Äiti lupas jäädä, jos juominen loppuu. Eivät sitten eronneet, kun isä lopetti juomasta.

Samalla kadulla oli viereisellä tontilla kioski, ja sen kioskin seinän takana kapakka. Sinne isä meni aina perjantaisin saunassa otetun kaljan jälkeen. Koskaan ei ollut tarkoitus sinne mennä. Mutta kun näki makkarin ikkunasta jonkun tutunkin sinne menevän, niin pitihän sitten mennä seuraksi juomaan. Se koko rakennus on nykyään purettu, ja on vaan tyhjä tontti joutomaana.

Kerran lapsena menin katsomaan keittiöön, oliko pääsiäisruohon luokse tullut suklaamuna. Suklaamunan lisäksi keittiössä oli krapulainen isä nojaamassa pöytää vasten. Pöytä oli oksennuksessa.Otin suklaamunan, ja menin sen omaan huoneeseen syömään.

Vaarini veli oli eläessään alkoholisti. Hän oli siis setä isälleni. Hän kuoli 90-luvulla. Viimesinä elinhetkinään hän oksensi verta ämpäriin. Sitten hän talvipakkasessa kuoli lumihankeen kadulle. Sydämessä oli arpi.

Isälleni sitten myöhemmin kehittyi peliriippuvuus.
Pohjanmaalla.