Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. sami-90
                                                1. Keskustelu24
                                                2. sami-90

sami-90

sami-90 profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen<br />toinen jäästä sulattaa vain sen<br />joku täällä aina rakastaa<br />joku vain tahtoo unohtaa<br /><br />Yksi liikkuu leijonan askelin<br />toiselle riittää pieni haavekin<br />joku leijuu keijujen suojissa<br />toinen tanssii susien kanssa

Liittynyt 12v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                37 aloitusta · 329 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Kolmena päivänä äiti auttoi kantamaan tavaroita tänne asuntooni. Kun muutto oli valmis, niin tarjosin äitille pitsan pitseriassa, joka avattiin viime kesänä.

Löysin repun taskusta muistitikun, johon olin alkanut kirjoittaa muistelmia viime kesänä, kun vielä asuin vanhempien luona. Kirjoitustyö pääsee taas jatkumaan.
                                                  02.10.2015 23:12
                                                • Mä kun olen luullut, että nälkä lähtee syömällä, ja nainen juomalla.

Ennen vanhaan mun isä veti kännit joka viikonloppu. Äiti sai isän lopettamaan alkoholin. Heillä oli jo erohakemus vireillä. Äiti lupas jäädä, jos juominen loppuu. Eivät sitten eronneet, kun isä lopetti juomasta.

Samalla kadulla oli viereisellä tontilla kioski, ja sen kioskin seinän takana kapakka. Sinne isä meni aina perjantaisin saunassa otetun kaljan jälkeen. Koskaan ei ollut tarkoitus sinne mennä. Mutta kun näki makkarin ikkunasta jonkun tutunkin sinne menevän, niin pitihän sitten mennä seuraksi juomaan. Se koko rakennus on nykyään purettu, ja on vaan tyhjä tontti joutomaana.

Kerran lapsena menin katsomaan keittiöön, oliko pääsiäisruohon luokse tullut suklaamuna. Suklaamunan lisäksi keittiössä oli krapulainen isä nojaamassa pöytää vasten. Pöytä oli oksennuksessa.Otin suklaamunan, ja menin sen omaan huoneeseen syömään.

Vaarini veli oli eläessään alkoholisti. Hän oli siis setä isälleni. Hän kuoli 90-luvulla. Viimesinä elinhetkinään hän oksensi verta ämpäriin. Sitten hän talvipakkasessa kuoli lumihankeen kadulle. Sydämessä oli arpi.

Isälleni sitten myöhemmin kehittyi peliriippuvuus.
                                                  28.09.2015 19:32
                                                • Pohjanmaalla.28.09.2015 06:14
                                                • Sain elokuussa aikaiseksi muutettua pois vanhempien luota. Olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Saan siis työmarkkinatuen 9€ päivältä, kun osallistun kuntouttavaan työtoimintaan. Säästin työmarkkinatuesta yli kolme vuotta, jotta saan takuuvuokran yms maksettua.

Paikka, jossa olen kuntouttavassa työtoiminnassa, on kierrätyskeskus. Sain sieltä ostettua huonekaluja. Samasta paikasta saa myös muuttopalvelun. Eli muutto hoitui sitä kautta.

Edelleenkään ei parisuhteesta tietoakaan. No, ehkä vaan asia on niin, ettei kaikkia ole tarkoitettu parisuhteeseen. Eipä tuo sinkkuus pahemmin häiritse.
                                                  27.09.2015 21:49
                                                • Olen pian 25 täyttävä mies. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa työttömien työpajalla marraskuusta 2012 lähtien. Olin samassa paikassa jo aiemmin puoli vuotta työelämänvalmennuksessa. Tämä työpaja, jossa olen työtoiminnassa, on kierrätyskesus. Ihmiset lajoittaa sinne käytettyä tavaraa, jota sitten myydään edullisesti eteenpäin. Tavaroilla on kotiinkuljetus.Lahjoitettavia huonekaluja myös haetaan asiakkaan kotoa.

Työpajalla on myöskin tehtaista tulevia alihankinta hommia, joita itsekkin teen. Työpaja tarjoaa ihmisille muuttopalvelua. Ja sitten on omakotitalossa asuville veteraaneille ruohonleikkuu apua kesäisin, ja lumityö apua talvisin. Itse osallistun veteraanien siivouspalveluun päivittäin. Siivousporukkaan kuuluu kolme ihmistä. Tamppaan joka kuukausi yli 40 asunnon matot. Kesäisin on myös ikkunan pesuja. Siivouksia on myös lähiseudun paikkakunnilla.
                                                  26.09.2015 17:50
                                                • Ite oon nyt syksyn aikana käyny paljon iltasin kävelyllä. Puistossa on paljon perjantai-iltasin teinejä. Jotkut sanoo jopa moi, vaikkeivät tunne mua.14.09.2015 14:50
                                                • Oon kierrätyskeskuksessa kuntouttavassa työtoiminnassa. Sain sieltä huonekalut, kun muutin omilleni vanhempien luota. Siellä on myös muuttopalvelu saatavana.

Lastasivat ensin pakuun huonekalut, joissa oli varattu-lappu. Sitten tulivat sitten mun kotiin hakemaan tavaroita, jotka menee uuteen asuntoon.
                                                  14.09.2015 14:47
                                                • Minulla on edelleen se säästötili, jonka avasin huhtikuussa 2012. Mainitsin siitä aloitusviestissä. Sinne pistän säästöön niin paljon kun pystyn. Hyvä olla säästöjä pahan päivän varalle.29.08.2015 18:25
                                                • Lyhyen ajan olen vasta asunut omillani. Mutta kaksi kertaa on isä ollut rahaa vailla. En ole lainannut. Isä on saanut lainaksi muualta.24.08.2015 21:49
                                                • Löysin 50 neliön kaksion edullisella vuokralla. En ajatellut alunperin muuttaa näin isoon asuntoon, mutta kun vuokra on tarpeeksi edullinen. Tässä kuvia asunnosta.

http://aijaa.com/Ll4yPd
                                                  http://aijaa.com/f0Lnio
                                                  http://aijaa.com/vbfzYR
                                                  http://aijaa.com/lApaMz
                                                  http://aijaa.com/5G4bDF
                                                  http://aijaa.com/S9uZNe
                                                  http://aijaa.com/9cqLEw
                                                  http://aijaa.com/nDmkwK
                                                  http://aijaa.com/yzHy6h
                                                  http://aijaa.com/bvbHOS16.08.2015 19:10
                                                • Katsoin tarkemmin, niin tuo onkin vaan kirjautumaton käyttäjä. Mutta on silti salasanan vaihto välillä hyväksi.04.08.2015 15:16
                                                • Joku on saanut salasanani selville, ja kirjoitellut nimimerkilläni. Vaihdoin salasanani, ja tein tuosta viestistä Ilmiannon.04.08.2015 15:13
                                                • Tänään tehtiin vuokrasopimus. Saan asumistukea, kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja saan työmarkkinatuen 9 euroa ylläpitokorvausta päivältä. Olen laskenut pärjääväni omillani.

Isä oli heti, että miten voi ilman palkkatyötä saada asunnon. Väitti, etten saa vuokraa maksetuksi pienillä tuloilla. Kerroin saavani asumistukea. Isä laski kelan asumistukilaskurilla, paljonko saan asumistukea. Väitti, etten saisi yhtään asumistukea. Menin koneelle katsomaan, niin siellä oli tiedot laitettu väärin. Isä oli laittanut tuloihin mukaan ylläpitokorvauksen, vaikkei se vaikuta asumistukeen. Asumistuki niillä tiedoilla olisi ollut 229 euroa, ja isä väitti etten saa sitä. Täytin itse tiedot oikein, ja näytin isälle, että saan asumistukea 289 euroa.
                                                  28.07.2015 22:56
                                                • Tänään tehtiin vuokrasopimus. Saan asumistukea, kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja saan työmarkkinatuen 9 euroa ylläpitokorvausta päivältä. Olen laskenut pärjääväni omillani.

Isä oli heti, että miten voi ilman palkkatyötä saada asunnon. Väitti, etten saa vuokraa maksetuksi pienillä tuloilla. Kerroin saavani asumistukea. Isä laski kelan asumistukilaskurilla, paljonko saan asumistukea. Väitti, etten saisi yhtään asumistukea. Menin koneelle katsomaan, niin siellä oli tiedot laitettu väärin. Isä oli laittanut tuloihin mukaan ylläpitokorvauksen, vaikkei se vaikuta asumistukeen. Asumistuki niillä tiedoilla olisi ollut 229 euroa, ja isä väitti etten saa sitä. Täytin itse tiedot oikein, ja näytin isälle, että saan asumistukea 289 euroa.
                                                  28.07.2015 22:54
                                                • En edes tiedä, mihin tarkalleen ottaen tuo 600 euroa per tili menee, jonka isä minulta vaatii. Kerran koitin kysyä, että mihin isä tarvitsee noin paljon. Vastaus oli, ettei se raha edes riitä. Isä lainailee myös vanhemmiltaan rahaa, ja entiseltä työkaveriltaan lainailee. Ja varmaan on lainaillut muiltakin tuttavilta.

Molemmat vanhemmat polttavat tupakkaa, ja vieläpä sisällä. Kerran, kun söin keittiössä ruokaa, niin äiti istui vieressä sätkä huulessa. Käskin menemään muualle polttamaan, minulla on oikeus syödä savuttomassa tilassa. Äiti käärii tupakkansa keittiössä, ja keittiön pöytä on useimmiten ihan tupakan puruissa.

Tupakan kääriminen itse tulee halvemmaksi, kuin askitupakka. Isä on aikanaan äitin käskenyt vaihtamaan askitupakan itsekäärittyyn, koska tulee halvemmaksi. Kuitenkin isä itse polttaa askitupakkaa.
                                                  25.07.2015 13:29
                                                • Isälle aion kertoa, kun on vuokrasopimus tehty. Äiti tietää jo asiasta. Kertoi, että tulee varmaan itku sitten, kun muutan.

Isä varmaan sitten ihmettelee, että miten minulla on varaa takuuvuokraan yms. Kerron sitten säästötilistä, jonne säästin yli kolme vuotta muuttoa varten.

Asunto on kilometrin päästä kotoa vanhempien luota. Prisma, Citymarket ja Lidl ovat alle 500 metrin päässä. Lähin Siwakin on alle kilometrin päässä.
                                                  24.07.2015 12:27
                                                • Kerroin aiemmin täällä isäni rahaongelmista, ja siitä kun hän vaatii liikaa minun pienistä tuloista itselleen.

Nyt kerron vähän tilannepäivitystä. Kävin eilen katsomassa asuntoa, ja tänään vuokranantaja soitti ja lupasi asunnon minulle. Ensi viikolla alkuviikosta tehdään vuokrasopimus. Elokuun alussa pääsen muuttamaan.
                                                  23.07.2015 14:36
                                                • Kävin eilen katsomassa asuntoa. Tänään vuokranantaja soitti ja lupasi asunnon minulle. Ensi viikolla alkuviikosta tehdään vuokrasopimus. Elokuun alussa pääsen muuttamaan.23.07.2015 14:12
                                                • Pari vuotta ainakin pyörinyt mielessä, että vois ruveta kirjottamaan omasta elämästä muistelmia. Nyt tänä kesänä sitten aloin niitä muistelmia kirjottamaan. Olen ladannut netistä LibreOffice nimisen tekstinkäsittelyohjelman, ja kirjoitan sillä. Noin pari sivua olen jo saanut tekstiä aikaiseksi. Ehkä joskus julkaisen muistelmani jossain muodossa. Ajattelin, että ehkä julkaisen muistelmani e-kirjana netissä.15.07.2015 22:14
                                                • En ole seurustellut koskaan, en edes ollut treffeillä. Seksissäkin olen täysin kokematon. En ole pahemmin edes yrittänyt saada parisuhdetta aikaiseksi.

Isäni on vihjaillut, että voisi niitä naisia jo ruveta kattelemaan. On monesti sanonut, ettei ne naiset kotoa tule hakemaan. Viime vuonna sanoi, että pitäisi jo tuon ikäisen kovasti käydä naisissa.

Viime vuonna kesällä mietin paljon, että mistä se sopiva vois löytyä. Laitoin tuolloin Suomi24:n treffisivustolle kuvallisen profiilin. Sitten tuli jotenkin outo olo, niin poistin sen profiilin näkyvistä.
                                                  10.07.2015 20:16
                                                Edellinen
                                                Sivu 14 / 17

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.92

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta27

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."18

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä113

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

• Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?12

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle varsin härskin kommentin suorassa lähetyksessä. Vai oliko tämä paljastus uudesta TTK-romanssista? Lu…

Suomi24 Viihde

• Some repesi – Kiti Kokkonen jakoi humoristisen perälisto-kuvan itsestään: "On PERSpektiiviä..."Suosikkiuusinta: Voisi sanoa leikkisästi, että hersyvänä komediennena tunnettu Kiti Kokkonen on jakanut "uuden puolen" itsestään.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Vinski ja näkymättömyyspulveri -elokuva tv:ssä – Kuura Rossi ja Martti Suosalo loistavatVinski ja näkymättömyyspulveri perustuu Aapelin suosittuun Koko kaupungin Vinski -kirjaan.

Stara

• Neljä heijastinta testattiin – kaikissa ilmeni puutteitaHeijastimen käyttö on tärkeää syksyisin ja talvisin pimeän aikaan ulkona
                                                • Työmatka voi olla lokakuussa haastava – pienet valmistelut auttavatSyksy tuo mukanaan uusia haasteita liikenteessä. Pienet valmistelut ennen työmatkalle
                                                • Mallorcalla maanjäristys – jo toinen muutaman päivän sisälläEspanjalle kuuluvalla Baleaarien saariryhmällä on havaittu muutaman päivän sisään jo

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia