Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. "vain heittäytä silloin kun olisi mahdollisuus jonkun miehen kanssa"

Tuo ei vain kaikille ihmisille ole ideaali, eli jotkut ihmiset haluavat tutustua rauhassa ja suhteen päämääräkin on eri kuin monella ns. normaalilla ihmisellä, eli eivät halua hypätä/heittäytyä heti sänky puuhiin, eivätkä etsi ns. nykypäivän perussuhteita, vaan aitoa elämänkumppanuutta.

"Suhde vaatiii myös uskallusta koska siinä on aina mahdollisuus saada myös näpeilleen."

Jotenkin paistaa nyt vaan se läpi, ettei jaksettaisi tutustua toisen persoonaan/luonteeseen/arvoihin kunnolla, eli syyllistetään niitä ketkä eivät ole sängyn kautta suhteitaan aloittavia, näpeilleen saa juuri silloin kun "heittäydytään" liian nopeasti.

Vastapallona niille ketkä harrastavat sängyn kautta suhteen aloittamista esittäisin seuraavaa, onko teistä siihen, että pystytte sitoutumaan yhteen ihmiseen kerrallaan, niin että oikeasti tutustuisitte ihmiseen kunnolla rauhassa ja antaisitte mahdollisuuden suhteen syventymiseen tätä kautta vai oletteko jotain suhde "suorittajia", eli teidän mielestä kyseinen yksilö ei ole sen arvoinen, että tähän pystyisitte, koska teidän aikanne on liian "arvokasta" vrt. suhteen toiseen osapuoleen ja siihen mitä hän voisi teille olla, jos ette tähän pysty, niin mitä se kertoo teidän arvostuksesta kyseistä ihmistä kohtaan?
  2. Mukava nähdä sinuakin, "pitkästä" aikaa. :)

Olet ihan oikeassa, mutta edelleen on tilanteita, missä "vaihtoehdot" ovat vähissä sillä hetkellä tai ihminen on siinä tilanteessa, ettei kykene näkemään/uskomaan tärkeästä/tärkeimmästä ihmisestä totuutta, eli joko ihminen itse on niin erillainen, ettei käsitä toisen "täydellistä" erillaisuutta tai ehkä jopa hyväksynyt toisen syytökset väärinperustein, jolloin ihminen syyttää itseään ongelmista, mitkä eivät loppujen lopuksi edes johdu hänestä, vaan syyttävästä osapuolesta.

Asiat eivät kaikissa tilanteissa ole ihan siltä miltä näyttävät eivätkä niin yksinkertaisia, eli eivät noudata tarkalleen mielistelyn kriteereitä, niin kuin noissa teksteissä sanotaan, vaan jotain sieltä väliltä ja hieman eri syistä......

"Kyseessä olisi siis yksipuolinen tilanne, jossa "kiltti mies" tai "kiltti nainen" yrittää saada toisen ihastumaan itseensä olemalla kynnysmatto."

Tämä kohta on juuri näin, kun totesitkin, jos tilanne on juuri kertomasi mukainen, mutta sitten taas..........

Sanon vain, että kahden täysin erillaisen persoonan kohtaamisesta ei seuraavaa mitään hyvää yhdelle persoonalle, saatte miettiä mitä tällä tarkoitan.........siksi olisikin hyvä varmistaa persoonien/luonteiden/arvojen yhteensopivuus rauhassa tutustumalla, varsinkin jos ajatuksena on oikea kumppanuus.

Nämä asiat eivät ole oikeasti aina niin yksinkertaisia ja yksiselitteisiä, eivätkä myöskään yksinkertaisesti käsiteltävissä, muutakuin silloin jos tilanne on täysin kuvauksen mukainen steriili tilanne ja harvoin näin on, en ainakaan itse siihen usko.
  3. " Henkilöillä pitäis olla melko samanlaiset ajatusmaailmat tai yhteensopivat kemiat. Netin kautta on kyllä helppo tutustua."

Hyvä ajatus, vähän sama kuin olisi joku samassa kaveriporukassa tai harrastuksessa, jota näkee usein ja saa välillä vaihdettua ajatuksia.....

"Mä jännitän tilanteita etukäteen esim pelkkää ajatusta että mun pitäis lähteä jonkun kanssa syömään :/ (näin ei ole onneksi tapahtunut)."

Jos persoona/luonne on sellainen, että hän on sinulle oikea, uskoisin, ettei tästä ole ongelmaa, tottakai itseäkin voisi jännittää tälläinen tilanne, jos oikeasti olisi sellainen nainen kysymyksessä, josta on kiinnostunut ja ensi kertaa näkisi.....ihan luonnollista tuntevilla ihmisillä.....myös jännityksen tunteissa, kaikki varmaan samalla "taajuudella" olevat ymmärtävät täysin, eli ei huolta.

Voihan se olla, jos oikein "kolahtaa" molemminpuolin niin menee punastellessa ja sanattoman viestinnän parissa koko ruokailu, mutta sehän on vain silloin hyvä asia.......ehtii sitä sitten puhumaan vielä, eikä siinäkään mitään ongelmaa ole, jos toista jännittää enemmän, edelleen uskon, että toinen ymmärtää kyllä, jos ei ymmärrä ja on liian tunkeileva tjmv. niin tuskimpa on sitten oikea, hyvänä mittarina varmasti se että jos toisen käytös ei tunnu "hyvältä", niin mitään ei sitten kyllä menetäkään, eli on varmasti "ei jatkoon" persoona.

"Näihin alistaviin persooniin olen ehkä törmännytkin. He ovat kyllästyneet kun en ollutkaan niin helppo saalis."

Kyllä sinä pärjäät, tuolla tyylillä et satuta itseäsi pahasti, olet ihan oikeilla jäljillä, jos haet oikeaa elämänkumppanuutta.

Hyvin sai selkoa tekstistäsi, omistani en ole aina itsekään varma, kun tulee nopeasti kirjoitettua ja välillä on ihan väsynyt jne....

Laita viestiä vain jos haluat vielä jostain kysyä ja kiitos mietteistäsi. :)
  4. Ketjun aloittajalla ihan hyviäkin ajatuksia, varsinkin jos huomasin oikein, eli kommentoit myös vastauksia välissä.

Katsotaan jos jaksan/ehdin palata tähän aiheeseen myöhemmin, koska aihe on ihan hyvä ja kiinnostava, mutta jos kyse on pinmpin metsästyksestä pääosin, niin sellaiseen keskusteluun minulla ei ole syytä osallistua, eikä minkäänlaista haluakaan.

Palaillaan ehkä illemmalla, jos asian ympärillä vielä keskustelua käynnissä....
  5. Hmmm....manipuloinnilla tarkoitin tässä tapauksessa ketjuja, joissa yritetään yleistää/provota ja manipuloida ihmisten ajatuksia, eli saada ihmiset ajattelemaan kyseisestä asiasta niinkuin ketjun aloittaja haluaa, sekä yksinkertaistaa asiat tarkoituksenmukaisesti ketjun aloittajan toiveiden suuntaan.

Nuo sinun esimerkkisi taas ovat ihan jotain muuta, mutta voidaanhan nuokin tietenkin luokitella yksinkertaiseksi manipuloinniksi yksinkertaisille ihmisille......

Nuo esimerkkisi eivät kuulu omaan käytökseen, kun en harrasta yhdenillan juttuja, eli en tee tuollaista, enkä alentuisi tuollaiseen käytökseen, se on sama asia kuin sanoisi toiselle "olet halpa makkara", mutta niin monet haluavat olla jostain syystä "halpoja makkaroita", en tiedä miksi.

Olen joskus ostanut drinkin naiselle, jos ollaan keskusteltu jo jonkin aikaa, mutta aina niin että nainen on ensin halunnut tarjota syystä tai toisesta minulle ensin, kieltäydyn yleensä aina, mutta joskus ei vain uskota, jolloin on turha kinastella asiasta, jos toinen siitä saa itselleen hyvän mielen, jolloin jos olemme jatkaneet ajatustenvaihtoa sen jälkeen pidempään, olen tarjonnut luontevasti seuraavan, mikä on ihan normaalia käytöstä mielestäni.

Alkoholin tarjoaminen naiselle on muutenkin jollain tavalla "väärin", ennemmin tarjoaisin vaikka yöllä keskustelun jälkeen ruuan, jos olemme pitkään keskustelleet, siinä voi sitten vaihtaa vielä ajatuksia rauhallisemmassa paikassa, tätäkään ei tehdä niin että olisi jotain takaajatuksia, vaan pyyteettömästi, koska seura on ollut hyvää.

Joskus olen juoman tarjonnut naiselle yöllä, jopa lähes tuntemattomalle, mutta se on ollut limsaa, jos nainen on ollut siinä kunnossa, että ei pysty enää itsestään huolehtimaan, näitä kertoja ei ole kovin montaa, mutta pitänyt sen aikaa seuraa, kunnes joku hänen hieman selväpäisempi tuttu/ystävä on ottanut vastuun hänestä.