Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Hmmmm......jos oikein luin sinua, niin sinulla on ollut tälläinen mustasukkaisuus tarina jossain suhteessasi täysin syyttä? - itse en nyt ihan sitäkään tarkoittanut, enkä ihan noin "köykäisestä" jutusta, vaikka varmasti henkilökohtaisesti voi olla todella pahaakin, jos mitään aihetta ei ole edes ollut ja se on jatkunut pitkään.....siis en tarkoita, ettei olisi paha asia varsinkaan pahimmillaan, mutta "karejakin" on eri kokoisia ja sitten sen lisäksi voi olla myös todellisia "jäävuoria".....

Tuo negatiivinen ympäristö on paha.....sitten kun menee oikein pahaksi ympäristöksi, niin joutuu jo melkein leikkaamaan veitsellä happea, että pystyy hengittämään......sitten ollaan todella pahassa ympäristössä.... ;D

Itseensä tutustuminen vie aikaa olet siinä oikeassa ja pitää myös olla kykyä, sekä uskallusta tutkia ja tutustua itseensä sukeltamalla todella syvälle......siinä joutuu raa`asti repimään itsensä auki ja on vaiheita jotka eivät ole helppoja....

Tuota elämä opettaa ja muutoksia tapahtuu voin kompata varauksella.....riippuu ihan mitä sillä tarkoitetaan - elämä opettaa se on fakta, mutta tuohon muutos kohtaan sanoisin, että joissakin asioissa enemmän ja toisissa asioissa vähemmän....

Tuota "kultainen timantti" termiä joudut minulle vielä valaisemaan joskus tarkemmin, eli avaamaan termin täydellisen tarkoituksen, niin hyvin kuin se suinkin on mahdollista sanoin tehdä........siis ihan siitä syystä, kun se kiinnostaa kovasti ja jätit nyt suuren "tiedon nälän" tunteen tuon asian kohdalta... ;)

Ei sinun tarvitse "teititellä".....paitsi jos haluat, mutta sitten minulla menee kyllä hetki totutella siihen... ;D

Hyvää yötä ja hyviä, sekä syviä Unia!
  2. No moikka... =)

Toki minä tuon kaiken jo tiesinkin minkä kerroit, eli ovat ihan normaaleja asioita normaalien ihmisten ihmissuhteissa, mutta minä puhun jostain ihan muusta......

Eli on ns. "huonoja" persoonia, jotka voimaantuvat ja saavat "voimaa" esim. tappeluista, kateudesta, vihasta, toisten hyväksikäyttämisestä jne...jne....tuntuu, että se on heillä elinehto ja se voima pitää heidät liikenteessä ja mitä kovemmin he pääsevät tätä toteuttamaan sitä enemmän heillä tuntuu olevan puhtia.....

Itselläni on taas juuri päinvastoin, eli minulta samat asiat vievät "voimaa" varsinkin pidemmän päälle, olen siis näitä kohdannut erillaisissa ihmissuhteissa, sekä myös tietenkin tunnistanut näitä myös hieman sivummaltakin....

Tälläiset yksilöt suorastaan tuntuvat "imevän" voimaa sinusta, ainakin jos et ole heidän kaltainen ja se tilanne on sitä pahempi, mitä läheisempi ihmissuhde sinulla on tälläisen "huonon" persoonan kanssa.

Esim. narsistien tapauksessa voidaan puhua ja puhutaan "lähteestä" ja heillä on tarve sellainen saada......luultavasti mieluiten useampi, mutta ainakin se yksi jota käyttää "lähteenään".....saati sitten kun mennään tästä vielä asteittain pahempiin persooniin.....

Itsellä on ollut elämässäni "hieman" huono tilanne, kun pahimmillaan näitä "huonoja" persoonia oli lähellä ihan turhan monta ja siinä helposti "hukkaa" itsensä silloin, sekä sitten vielä se etten pystynyt ymmärtämään, että yksilöt voivat olla niin paljon erillaisia, kuin itse on, koska sitä kuvittelee, että ihmiset ovat ainakin sinnepäin mitä itse on...........vaikka näin ei todistetusti ja oikeasti ole.

Enkä nyt itsekään ehkä ole ihan "normaali", vaan enemmänkin ehkä sitten sieltä toisesta päästä, kun persoonaan ja luonteeseen on taidettu antaa ehkä niitä muita ominaisuuksia sitten vähän liiankin isolla kauhalla, en tosin vaihtaisi itsestäni mitään, ainakaan enää, kun olen itseeni paremmin nyt ehtinyt tutustumaan... =).......vaikka helpommalla pääsisikin monen asian suhteen näin ainakin monesti on tuntunut, niin kuitenkin toisaalta en haluaisi olla sellainen joka pystyy sellaisiin juttuihin joihin en itse pysty....ainakaan ilman, että menetän enemmän kuin saan........ja toisaalta on niillä "piirteillä & ominaisuuksilla" omat hyvätkin puolensa.....mutta eipä näistä asioista tällä kertaa enempää.

En usko, että tulen ikinä edes oikeasti ymmärtämään niin itsestäni poikkeavien sielunelämää ja ajatusmaailmaa mitenkään kunnolla, vaikka se osittain kiehtoisi tietää niistä enemmän ja olisi halua oppia ymmärtämään ja sisäistämään heidän ajatuksiaan ja tunteitaan.......mutta toisaalta en tiedä olisiko siinä edes järkeä yrittää, eli olisiko siitä vain enemmän haittaa, kuin hyötyä.....

Piti lähteä jo aikaa sitten hapelle, mutta jäin "päästäni" taas kiinni tänne......toivottavasti saa jotain selvää, voi olla hieman sekaisesti ja epäselvästi/epätarkasti kirjoitettu, kun on aika laaja aihepiiri ja myös kun yrittää edes hieman pitää pakettia tiiviinä, niin on aika pintaraapaisua monesti.... =)

Nyt meen käymään......hyvää illan jatkoa sinulle.... =)
  3. =) hyvää ja aurinkoista päivänjatkoa Leidille.....