Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ageless_stranger
profiilit
ageless_stranger
ageless_stranger
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
599
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+merkittävästi+ylipainoinen+ja+hiljaista+on.
31.10.2016 16:42
Olen+kauris,+mutta+en+luokittele+ihmisiä+horoskooppien+mukaan+ja+pidän+tuota+pääosin+huuhaana.
31.10.2016 16:39
Jos+oikein+ihastun+johonkin+niin+en+usko,+että+antaisin+haitata.
Ikä+antaa+osviittaa+siitä+kuinka+kypsä+henkilö+on,+mutta+ei+kerro+varmasti+mitään+(muuta+kuin+todella+nuorissa).+Kyllä+elämänkokemus+ja+mielenkiinnon+kohteet+ovat+tärkeämpiä+asioita.+Oon+monesti+miettinyt,+että+kun+näytän+noin+10-vuotta+ikäistäni+nuoremmalta,+että+tulisko+sen+ikäisen+kanssa+seurustelusta+mitään.+Mutta+vaikea+sanoa+kun+ei+ole+mitään+kokemusta+seurustelusta.+Yleensä+olen+kuitenkin+etsinyt+naisia+deittisovelluksilla+tuolla++-5+vuotta+haarukalla.
30.10.2016 22:49
Jos+en+tietäisi,+että+päässäni+on+vikaa+alkaisin+epäillä+sen+takia,+että+seuraan+palstaa.
30.10.2016 22:21
Samaan+oon+kiinnittänyt+huomioo+ja+on+kyllä+valitettava+trendi.+Taas+lisää+ulkonäköpaineita+naisille+eikä+huomioida+ollenkaan+meitä+miehiä,+jotka+pitää+isoja+häppäreitä+hyvän+näköisinä.+Satuin+näkeen+kerran+dokkarin+jossa+mies+työkseen+photoshoppaili+roikkuvat+häppärit+pois+ja+kysyin+vaan+mielessäni,+että+minkä+takia.
30.10.2016 22:10
Taitaa+oma+heteroutesi+olla+epävarmaa+kun+täytyy+noin+aggressiiviseen+sävyyn+kysellä.+Olen+ehkä+aavistuksen+verran+bi-curious,+mutta+siihen+se+jää.
30.10.2016 21:48
Homoilua+esiintyy+myös+eläimillä+joten+se+on+täysin+luonnollista+joskin+harvinaista.+Synti+taas+on+käsite+josta+tarvii+murehtia+vaan+satuolentoihin+uskovien.
30.10.2016 21:35
Erittäin+hyvää+pohdintaa.+Itse+näen+asian+kyllä+niin,+että+tieteen+avulla+ei+voi+todistaa+jumalaa+sen+enempää+olevaksi+kuin+olemattomaksikaan.+Jumalan+olemassaolo+vain+tuntuu+kaiken+tietämäni+perusteella+äärimmäisen+epätodennäköuselta+kuten+Russelin+teekannu.+Jumalkäsitykset+ovat+muuttuneet+ihmiskunnan+historian+saatossa+yhteiskunnan+kehityksen+mukana,+joten+näen,+että+ihminen+on+luonut+jumalan+kuvakseen+eikä+toisinpäin.+Olen+melko+pitkällä+Daniel+Dennettin+teosta+Lumous+murtuu,+missä+hän+todistaa+hienosti+kuinka+uskonto+on+voinut+syntyä+lajinkehityksemme+myötä.
Nuo+evoluution+rajoitukset+on+mielestäni+kumottu+useaan+kertaan,+mutta+en+nyt+löydä+tähän+hätään+hyviä+lähteitä+väitteeni+tueksi.
Itse+uskon+myös+tuohon+kvanttivakuumiselitykseen,+mutta+se+ettei+tiedetä+mistä+se+on+tullut+ei+ole+mielestäni+mikään+todiste+jumalan+puolesta.+Aivan+yhtä+hyvin+voi+kysyä+mistä+se+jumala+on+tullut.+Mielestäni+tuntuu+kuitenkin+todennököisemmältä,+että+alussa+on+ollut+jotain+äärimmäisen+yksinkertaista+(kvanttivakuumi)+kuin+äärimmäisen+monimutkaista+(luoja)+josta+kaikki+on+kehittynyt+monimutkaisemmaksi+pitkän+ajanjakson+aikana.+Mutta+jos+oletetaan,+että+kaiken+takana+onkin+luoja+niin+miksi+juuri+kristinuskon+luoja?
Itse+en+näe+miksi+naturalistien+mielestä+seksi+olisi+tärkein+asia+parisuhteessa.+Kyllähän+se+siinä+mielessä+jos+ajatellaan+parisuhdetta+vain+lisääntymiseen+tähtäävänä+sopimuksena,+mutta+ihmisellä+parisuhde+on+paljon+muutakin.+Nostan+myös+tuon+rakkauden+tärkeimmäksi+parisuhdetta+ylläpitäväksi+asiaksi.
Kiitos+kirjavinkeistä.+Pitäisi+yrittää+lukea+myös+tuota+teististä+näkökulmaa+tieteeseen+oman+maailmakuvan+avartamiseksi+ja+argumentitaitojen+parantamiseksi.
30.10.2016 21:07
Kiitos+piristävästä+kirjoituksesta+:-)+Hienoa,+että+olet+itse+selvinnyt+tästä+sairaudesta+noin+hyvin.+Masennus+on+kyllä+valitettavan+yleistä.+Meidänkin+perheessä+"vain"+äidilläni,+hänen+vanhemmillaan,+veljelläni+ja+siskollani+on+diagnosoitu+tuo+joten+tuntuu,+että+koko+elämä+on+pyörinyt+masennuksen+ympärillä.+Aina+jos+itse+onnistuu+nousemaan+pahimasta+suosta+niin+jonkun+läheisen+huono+tila+laskee+omaa+mielialaa.+Tällä+hetkellä+olen+erittäin+huolissani+veljestäni.
30.10.2016 20:32
Täällä+vaihtuu+naiskirjoittajat+aika+tiuhaan+tahtiin+(sattuneesta+syystä)+niin+en+oikein+ole+ehtinyt+muodostaa+kunnon+mielikuvaa+kuin+muutamasta.+Pidän+useimmista+naiskirjoittajista,+mutta+en+osaa+nimetä+kuka+olisi+järkevin.
30.10.2016 17:56
No+jaa,+itse+en+sanoisi,+että+uskonto+on+mikään+suuri+kunnioituksen+synnyttäjä.+Kyllä+monet+uskovaiset+sihtautuvat+melkoisen+halveksivasti+ateisteihin/vääräuskoisiin+vaikka+kyllä+sitä+armotonta+pilkkaa+ateistitkin+harrastavat.+Kyllä+se+kunnioitus+tuntuisi+lähtevän+ihan+muualta+kasvatuksesta.
30.10.2016 17:46
Monet+kirkot+on+kyllä+hienoja+rakennuksia.+Taisin+viimeksi+eksyä+kirkkoon+kun+kävin+ihastelemassa+Turun+tuomiokirkkoa+puoltoistavuotta+sitten.
Mut+joka+tapauksessa+onnea+etsinnällesi+:-)
30.10.2016 17:42
Kunnioituksen+puutteesta+ketä/mitä+kohtaan?
30.10.2016 17:37
En+ärsyyntynyt.
30.10.2016 17:14
Kuka+sen+sanoo+mikä+on+uskonnon+tarkoitusperä?+Eikö+sen+määrittele+jokainen+uskonto+ts.+uskovat+itse?+Islamissakin+on+tapettu+vääräuskoisia+käsittääksenu+jo+Muhammedin+ajoista+lähtien.+Nykyisin+varmaan+valtaosa+muslimeista+tuomitsee+tuollaisen,+mutta+pyhistä+kirjoituksista+varmasti+löytää+tuota+puoltavia+tekstejä.
Olen+samaa+mieltä,+että+tuollainen+uskonnollisuus+esiintyy+yleensä+maissa+joissa+on+sotaa+ja+muista+levottomuuksia+ja+alhainen+koulutustaso.
30.10.2016 17:13
Kyllähän+usko+varmasti+tuo+mielekkyyttä+ja+toivoa+elämään+eikä+sitä+siksi+haluaisi+keneltäkään+riistää.++Olisi+kuitenkin+hienoa,+jos+ihmiset+voisivat+löytää+samat+asiat+joistain+todellisista+asioista.+Yhteisöllisyys+on+uskonnon+hienoja+puolia,+mutta+siinäkin+on+negatiiviset+puolensa+jos+vähänkään+poikkeavia+ei+suvaita.+Ja+sitten+on+tuo+kysymys+uskon+tulkinnasta.+Kuka+sinä+olet+sanomaan+kuka+tulkitsee+uskoa+oikein+ja+kuka+väärin?
30.10.2016 16:56
No+pitkäaikainen+masennus+ja+pitkään+jatkunut+sosiaalituilla+eläminen+ovat+ainakin+aika+luontaantyöntäviä+ominaisuuksia.+Ja+olen+29-vuotias+koskaan+seurustelematon+neitsyt.+Onneksi+olen+nyt+viimeaikoina+päässyt+hiukan+voiton+puolelle+tuon+masennuksen+suhteen+vaikkei+tämä+elämän+laatu+tässä+ole+juuri+kohentunutkaan.
30.10.2016 16:45
Saudit+syö+kyllä+uskottavuutta+tulta+tutkimukselta.+Sita+paitsi+luin+toiselta+sivulta,+että+tuossa+kyselyssä+oli+toisten+maiden+kohdalla+aivan+naurettavan+pienet+otannat.+Toisaalta+itsellä+on+kyllä+sellainen+perstuntuma,+että+suomalaiset+ovat+aika+kylmäkiskoisia+ja+huonoja+osoittamaan+myötätuntoa+toisia+kohtaan.
30.10.2016 16:39
Palstalle+on+kerääntynyt+Suomen+turhautuneimmat+ja+katkerimmat+tapaukset,+joten+en+vetäisi+mitään+johtopäätöksiä+kaikkia+suomalaisia+koskian.
30.10.2016 16:34
Kirkko+tekee+noilla+rahoilla+paljon+hyvää+mm.+köyhien+eteen,+mutta+suuri+osa+silti+uppoaa+uskonnolliseen+hömpötykseen.+Mielestäni+olisi+parempi+jos+sekulaarit+ihmiset+lahjoittaisivat+mieluummin+hyväntekeväisyyteen.+Itse+en+kannata+kirkkoa+siitä+syystä,+että+näen+uskonnolliset+instituutiot+yhteiskunnallisen+kehityksen+jarruina.
30.10.2016 16:24
21 / 30