Esim. Jos tapaat jonkun ihmisen,kenen ikää et tiedä,mutta ihastut häneen, ja saat sitten tietää että hän onkin sinua vaikka 10 v vanhempi tai 10 v nuorempi (kuitenkin 18v) niin annatko ikäeron haitata ettet halua jatkaa henkilön kanssa?
Paljon ikä ero haittaa ?
60
276
Vastaukset
- söafjfköaf
ikäero haittaa erityisesti silloin kun toinen on tuon mainitun 18 tai vähän päälle. Sitten kun nuorempi on 30-35 vuotias, 10 vuoden ikäerolla ei ole niin suurta roolia. Itselläni oli 23 vuotias tyttökaveri vähän aikaa ja olin itse 38, ei siitä kyllä mitään tullut. Tyttö etsi isähahmoa ja itse etsin uutta nuoruutta, lopun nyt sitten arvaa helposti mutta eipä sitä silloin ajatellut. En tekisi uudestaan jos tilanne syntyisi
- tykkäsitkumminkin
Mutta pääsit kuitenkin kiksuttelemaan!
- saölfjasöl
pääsin toki mutta se olikin about ainoa hyvä asia koko suhteessa. Enemmän siitä jäi haavoja ja tunnontuskia
- sönkkis
Ei se haittaa, kun asennoituu tykkäämään ihmisestä eikä iästä. Täysi-ikäisyys huomioiden. Myönnän kyllä, että vähän säpsähdin ihastukseni kerrottua olevansa vasta 24-vuotias, mun ollessa jo 33-vuotias. :D
Olin kaikista jutuistaan päätellyt olevan vanhempi, kun ei ollut millään tavoin sellainen kun olin 24-vuotiaat tottunut näkemään. Ja millaisia ikäisiään siis olin nähnyt ja sen mukaan ajatellut että lapsellisia. Hummaaminen päällimäisenä mielessä jne. Mutta ei, jouduin toteamaan että olen löytänyt löytänyt jonkun tavanomaisista ikäisistään poikkeavan yksilön.
Näiden yhteisien vuosien aikana mulle on käynyt selväksi, että ikä on asia joka ei kerro paljoakaan siitä mimmoinen luonne ihminen on tai kuinka aikuinen. :)Eli kymmenen vuoden ikäero ei ole paljoa Sinusta. Olen samaa mieltä, mutta tunne tapauksen, jossa nainen taisi olla jotain 18-vuotias ja mies 39-vuotias, kun he tutustuivat ja ihastuivat. Aluksi se toimi, mutta sitten naisella tuli mittariin 3-alkuinen luku ja samalla mies vanheni 5-alkuiseksi. Silloin ikäero taisi olla liikaa ja nainen vaihtoi itsensä ikäiseen mieheen 20 vuotta vanhemmasta. Minulla jäi sellainen maku, että pitemmän päälle ehkä kahdenkymmenen vuoden ikäerolla suhde ei välttämättä toimi loppuun asti, mutta kymmenen vuotta ei välttämättä ole niin suuri ikäero.
Olen muuten se entinen Sininen.Enkeli. Otin uuden nimimerkki, sillä yksi kirjoitteli samalla kuvalla ja nimellä SINlNEN.ENKELI. Neljäs kirjain oli pikku-l, miksi järjestelmä hyväksyi samalla kuvalla varustetun ja samalta näyttävän nimen. Lopetin nimimerkkini ja otin uuden.
Sönkkiksiä täällä on ainakin kaksi. Sinä olet se fiksummin kirjoitteleva! :)
Joko lehdet on puutarhasta haravoitu? Mitä tänään on lapsille ruokana ja ovat ne leikkineet tänään kiltisti? Mitä kuuluu?- sönkkis
STELLA92 kirjoitti:
Eli kymmenen vuoden ikäero ei ole paljoa Sinusta. Olen samaa mieltä, mutta tunne tapauksen, jossa nainen taisi olla jotain 18-vuotias ja mies 39-vuotias, kun he tutustuivat ja ihastuivat. Aluksi se toimi, mutta sitten naisella tuli mittariin 3-alkuinen luku ja samalla mies vanheni 5-alkuiseksi. Silloin ikäero taisi olla liikaa ja nainen vaihtoi itsensä ikäiseen mieheen 20 vuotta vanhemmasta. Minulla jäi sellainen maku, että pitemmän päälle ehkä kahdenkymmenen vuoden ikäerolla suhde ei välttämättä toimi loppuun asti, mutta kymmenen vuotta ei välttämättä ole niin suuri ikäero.
Olen muuten se entinen Sininen.Enkeli. Otin uuden nimimerkki, sillä yksi kirjoitteli samalla kuvalla ja nimellä SINlNEN.ENKELI. Neljäs kirjain oli pikku-l, miksi järjestelmä hyväksyi samalla kuvalla varustetun ja samalta näyttävän nimen. Lopetin nimimerkkini ja otin uuden.
Sönkkiksiä täällä on ainakin kaksi. Sinä olet se fiksummin kirjoitteleva! :)
Joko lehdet on puutarhasta haravoitu? Mitä tänään on lapsille ruokana ja ovat ne leikkineet tänään kiltisti? Mitä kuuluu?Ei se kymmenen vuotta ole paljon aikuisiällä. Minusta ainoa asia millä oikeasti on merkitystä suhteen kannalta, on persoonien yhteensopivuus. :)
Mulla oli joskus mökkinaapurina pariskunta, jolla oli tuollainen liki 20-vuoden ikäero, niin päin että nainen on vanhempi ja mies nuorempi. Heillä se oli selvästi oikeaa rakkautta. Olivat olleet vuosikausia yhdessä, muistakseeni ainakin yksi aikuinen lapsi. Muitakin isommilla ikäeroilla nainen vanhempi, mies nuorempi pareja olen toki nähnyt. Työn merkeissä kuin tuttavapiirissäkin.
Niin, mihin se kiinnostus lopahtaa toisessa toisen ikääntyessä? Onko se seksin loppuminen, lapsettomuus, ikääntyminen henkisesti tai fyysisesti, sairastuminen tms. Luulen, että perimmäinen syy on, ettei alunperinkään toista otettu sydämeen myös ystävänä, vain rakastajana. Voin olla väärässäkin. :)
Mjoo, huomasin Anzzyn kanssa käytyä keskustelua lukiessani, että sulla on uusi nimimerkki. En viitsinyt kommentoida mitään, siinä näkyi se mun nimikaimanikin Anzzylle jotain kommentoineen. Elämme nimikaimani kanssa vähän eri vuorokausirytmillä.
Sillä on aikaa kirjoitella, kun mulla on kiirettä. Mutta samapa se, olihan se tiedossa että joku alkaa samalla kirjoittamaan. Niin on käynyt joskus ennenkin.
Ei ole lehtiä mitä haravoida, tuuli vei loput. Ollaan mummulla ja paapalla, ruokana näyttäs olevan jauhelihaa ja makaronia. Mitä se mummu tuolla parasta aikaa tekee...
Onhan noi muksut kilttejä, joskus on honoja päiviä kaikilla. Pääasiassa mulla on herttaiset ja kiltit lapset, ite olen vaan joskus kränkkä perse äiti. :) sönkkis kirjoitti:
Ei se kymmenen vuotta ole paljon aikuisiällä. Minusta ainoa asia millä oikeasti on merkitystä suhteen kannalta, on persoonien yhteensopivuus. :)
Mulla oli joskus mökkinaapurina pariskunta, jolla oli tuollainen liki 20-vuoden ikäero, niin päin että nainen on vanhempi ja mies nuorempi. Heillä se oli selvästi oikeaa rakkautta. Olivat olleet vuosikausia yhdessä, muistakseeni ainakin yksi aikuinen lapsi. Muitakin isommilla ikäeroilla nainen vanhempi, mies nuorempi pareja olen toki nähnyt. Työn merkeissä kuin tuttavapiirissäkin.
Niin, mihin se kiinnostus lopahtaa toisessa toisen ikääntyessä? Onko se seksin loppuminen, lapsettomuus, ikääntyminen henkisesti tai fyysisesti, sairastuminen tms. Luulen, että perimmäinen syy on, ettei alunperinkään toista otettu sydämeen myös ystävänä, vain rakastajana. Voin olla väärässäkin. :)
Mjoo, huomasin Anzzyn kanssa käytyä keskustelua lukiessani, että sulla on uusi nimimerkki. En viitsinyt kommentoida mitään, siinä näkyi se mun nimikaimanikin Anzzylle jotain kommentoineen. Elämme nimikaimani kanssa vähän eri vuorokausirytmillä.
Sillä on aikaa kirjoitella, kun mulla on kiirettä. Mutta samapa se, olihan se tiedossa että joku alkaa samalla kirjoittamaan. Niin on käynyt joskus ennenkin.
Ei ole lehtiä mitä haravoida, tuuli vei loput. Ollaan mummulla ja paapalla, ruokana näyttäs olevan jauhelihaa ja makaronia. Mitä se mummu tuolla parasta aikaa tekee...
Onhan noi muksut kilttejä, joskus on honoja päiviä kaikilla. Pääasiassa mulla on herttaiset ja kiltit lapset, ite olen vaan joskus kränkkä perse äiti. :)Vai on perheessä känkkäränkkä äiti, mutta lapset ovat kilttejä ja herttaisia! :D
Mielenkiintoista se, että tunnet paljon sellaisia tapauksia, jossa nainen on parisuhteessa vanhempi kuin mies. Minusta taitaa olla yleinen sääntö se, että nuorempi nainen menee yleensä yhteen vanhemman miehen kanssa kuin toisin päin. Yleensä se kumppani taitaa olla jokseenkin saman ikäinen.
Hyvää sunnuntai keskipäivää, sillä minä lähden ostoskeskukseen syömään enkä sen ajan ole täällä kirjoittelemassa. En viitsi sunnuntaina tehdä itse ruokaa niinpä käyn ravintolassa syömässä.
Rajoitan muuten hivenen viikolla täällä kirjoittamista. Lähinnä kirjoitan täällä viikonloppuna! Nähdään! :)- sönkkis
STELLA92 kirjoitti:
Vai on perheessä känkkäränkkä äiti, mutta lapset ovat kilttejä ja herttaisia! :D
Mielenkiintoista se, että tunnet paljon sellaisia tapauksia, jossa nainen on parisuhteessa vanhempi kuin mies. Minusta taitaa olla yleinen sääntö se, että nuorempi nainen menee yleensä yhteen vanhemman miehen kanssa kuin toisin päin. Yleensä se kumppani taitaa olla jokseenkin saman ikäinen.
Hyvää sunnuntai keskipäivää, sillä minä lähden ostoskeskukseen syömään enkä sen ajan ole täällä kirjoittelemassa. En viitsi sunnuntaina tehdä itse ruokaa niinpä käyn ravintolassa syömässä.
Rajoitan muuten hivenen viikolla täällä kirjoittamista. Lähinnä kirjoitan täällä viikonloppuna! Nähdään! :)Jeps. En paljon, mutta tiedän/tunnen kuitenkin kourallisen näitä perinteestä poikkeavia pareja. :)
Mukavaa päivällistä! sönkkis kirjoitti:
Jeps. En paljon, mutta tiedän/tunnen kuitenkin kourallisen näitä perinteestä poikkeavia pareja. :)
Mukavaa päivällistä!Kävin syömässä Subwayssa 30 sentin sämppylän, kun en oikein jaksanut itse valmistaa sunnuntaina, sillä vähän laiskotti. Jotenkin haluaa viettää vapaapäivää sunnuntaina. :)
Minäkin tunnen jonkun "puumanaisen", jolla on paljon nuorempi mies. Yksikin lähemmäs neljäkymppisenä nappasi kaksikymppisen ulkomaalaisen nuoren pojan miehekseen. En tiedä mitä sitä tulee, kun nainen on yli 50-vuotias ja poika muuttunut yli 30-vuotiaaksi vielä nuoreksi mieheksi?
Hyvää sunnuntain jatkoa perheen parissa! :D- sönkkis
STELLA92 kirjoitti:
Kävin syömässä Subwayssa 30 sentin sämppylän, kun en oikein jaksanut itse valmistaa sunnuntaina, sillä vähän laiskotti. Jotenkin haluaa viettää vapaapäivää sunnuntaina. :)
Minäkin tunnen jonkun "puumanaisen", jolla on paljon nuorempi mies. Yksikin lähemmäs neljäkymppisenä nappasi kaksikymppisen ulkomaalaisen nuoren pojan miehekseen. En tiedä mitä sitä tulee, kun nainen on yli 50-vuotias ja poika muuttunut yli 30-vuotiaaksi vielä nuoreksi mieheksi?
Hyvää sunnuntain jatkoa perheen parissa! :DOnko ne subbarin sämpylät hyviä? En ole koskaan syönyt ko. sämpylöitä, mielessä on joskus ollut käväistä. Ihan vaan uteliaisuudesta.
Niinno puuma, mahtaaks se olla puuma sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta onhan niitäkin paljon, joille se suhde onkin tietoisesti tilapäistä. Ikinähän ei voi vannoa, että mikään suhde kestää eliniän, mutta miksei kestäisi tuollakin ikäerolla, jos rakkautta löytyy. Mä olen optimisti aina, kun puhutaan oikeasta toisen rakastamisesta. :) - sönkkis
Ja kiitos, sunnuntain jatkoja sullekin Stella92. :)
sönkkis kirjoitti:
Onko ne subbarin sämpylät hyviä? En ole koskaan syönyt ko. sämpylöitä, mielessä on joskus ollut käväistä. Ihan vaan uteliaisuudesta.
Niinno puuma, mahtaaks se olla puuma sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta onhan niitäkin paljon, joille se suhde onkin tietoisesti tilapäistä. Ikinähän ei voi vannoa, että mikään suhde kestää eliniän, mutta miksei kestäisi tuollakin ikäerolla, jos rakkautta löytyy. Mä olen optimisti aina, kun puhutaan oikeasta toisen rakastamisesta. :)sönkkis: "Onko ne subbarin sämpylät hyviä? En ole koskaan syönyt ko. sämpylöitä, mielessä on joskus ollut käväistä. Ihan vaan uteliaisuudesta."
On ne hyviä. Itse tykkään juusto-oregano-sämpylästä, johon ota yleensä Subway Clubin sisällöksi eli kinkkua, kalkkunaa ja paahtopaistia. Maistuu hyvältä kolmella lihalla. :) Lisäksi valitsen tuoreet kasvikset eli jätän säilyketuotteet pois: suolakurkun, oliivit ja jalopenon. Tuoreet kasvikset ovat: kurkku, salaatti, tomaatti, paprika ja sipuli. Lisäksi valitsen juustoksi tavallisen sijaan voimakkaamman maistetun ja paahdan tämän juuston sämpylä sekä lihan keran paahtouunissa. Kastikkeeksi otan southwestin, joka vähän ihanasti tulinen. Rakastan esimerkiksi tätä Subwayn sämpylää. :) Kannattaa kokeilla! :) Suosittelen!
Ihanaa, kun olet rakkaudessa optimistinen. :D Niin pitääkin olla. :)- kidutustappamista
STELLA92 kirjoitti:
sönkkis: "Onko ne subbarin sämpylät hyviä? En ole koskaan syönyt ko. sämpylöitä, mielessä on joskus ollut käväistä. Ihan vaan uteliaisuudesta."
On ne hyviä. Itse tykkään juusto-oregano-sämpylästä, johon ota yleensä Subway Clubin sisällöksi eli kinkkua, kalkkunaa ja paahtopaistia. Maistuu hyvältä kolmella lihalla. :) Lisäksi valitsen tuoreet kasvikset eli jätän säilyketuotteet pois: suolakurkun, oliivit ja jalopenon. Tuoreet kasvikset ovat: kurkku, salaatti, tomaatti, paprika ja sipuli. Lisäksi valitsen juustoksi tavallisen sijaan voimakkaamman maistetun ja paahdan tämän juuston sämpylä sekä lihan keran paahtouunissa. Kastikkeeksi otan southwestin, joka vähän ihanasti tulinen. Rakastan esimerkiksi tätä Subwayn sämpylää. :) Kannattaa kokeilla! :) Suosittelen!
Ihanaa, kun olet rakkaudessa optimistinen. :D Niin pitääkin olla. :)Subway on sitoutunut tarjoamaan myymälöissään halal-lihaa. Ympäri maailman.
Siinäpä miellyttävä paikka ruokailla, varsinkin eläinten ystävälle. - sönkkis
STELLA92 kirjoitti:
sönkkis: "Onko ne subbarin sämpylät hyviä? En ole koskaan syönyt ko. sämpylöitä, mielessä on joskus ollut käväistä. Ihan vaan uteliaisuudesta."
Ihanaa, kun olet rakkaudessa optimistinen. :D Niin pitääkin olla. :)Pitänee harkita tuota subin käyntiä vielä, mä kun olen leivästä vähän oppinut jo ulos. Ei maha kestä leivän puputtamista oikeen mitenkään, gluteenitonta joo. Mutta kai sitä leipääkin ilman voi olla. :)
Se sisältö on siis se juttu tässä subway ketjussa. Mistä se maku koostuu. sönkkis kirjoitti:
Pitänee harkita tuota subin käyntiä vielä, mä kun olen leivästä vähän oppinut jo ulos. Ei maha kestä leivän puputtamista oikeen mitenkään, gluteenitonta joo. Mutta kai sitä leipääkin ilman voi olla. :)
Se sisältö on siis se juttu tässä subway ketjussa. Mistä se maku koostuu.Siellä voi ottaa myös salaattiaterian eli ei tarvitse syödä leipää ollenkaan! :) Itse olen tässä tämän päivän, tiistain ja keskiviikon poissa täältä. Sitten torstaina joskus iltapäivällä tai illalla ilmestyn seuraavan kerran tänne. Perjantaista sunnuntaihin tällä viikolla meinaan kirjoitella aika paljon täällä. Törmätään silloin? :D
Hyvää alkuviikkoa! :)- Lapsenne-ovat-homoja
STELLA92 kirjoitti:
Ihanaa, kun olet rakkaudessa optimistinen. :D Niin pitääkin olla. :)Hei hönöt! Viekää voileipiä koskevat mässytysjuttunne omaan ketjuun.. LÄSKIT!!!
- sönkkis
Lapsenne-ovat-homoja kirjoitti:
Hei hönöt! Viekää voileipiä koskevat mässytysjuttunne omaan ketjuun.. LÄSKIT!!!
Mun lapsien seksuaalinen suuntautuneisuus tuskin on vielä selvää heillekään, saati sinulle. :)
- suhteellistahanse
Hyvä nyrkkisääntö on max 10% omasta iästä.
- 2416
10% on kyllä naurettavan tiukka raja. Toisaalta ei se muilta pois ole, jos joku niin valitsee.
- Nnnaainennnn
Ensirakkauteni väitti olevansa 33 vaikka oli 21. Kymmenen vuotta tunsimme ja sekoilimme ja säädimme ja vasta 10v myöhemnin sain tietää hänen todellisen ikänsä. En katsonut häntä koskaan niin tarkkaan että olisin pohtinut hänen ikäänsä. Kyllä se maailman mullistava Tunne esti kaiken rationaalisen tarkkailun.
Kaikille nuorille miehille joiden kanssa olen vuosia ollut (3kpl) ...on yksi yhdistävä piirre: he käyvät töissä..ovat olleet työelämässä kun olen tavannut. (On toki muitakin mutta tuo töissä käynti antaa nuorestakin miehestä "miehekkäämmän" vaikutuksen kuin se että olisi työtön tai opiskelija)- Karvamuna-
Et sitten kyselly henkkareita
- Nnnainennnnn
Karvamuna- kirjoitti:
Et sitten kyselly henkkareita
En kyselly. Ajokortti ois varmaan löytyny. Valehteli etunimensäkin mut henkilöllisyyden kunnon stalkkerina selvitin jo tuolloin.
- olet.hölmö.lahna
Nnnainennnnn kirjoitti:
En kyselly. Ajokortti ois varmaan löytyny. Valehteli etunimensäkin mut henkilöllisyyden kunnon stalkkerina selvitin jo tuolloin.
Olet sinä tosiaankin kunnon stalkkeri. Ainoastaan 10 vuotta onnistui sinua kusettamaan. Siis vautsi Sherlock!
- Nnnaainennnn
olet.hölmö.lahna kirjoitti:
Olet sinä tosiaankin kunnon stalkkeri. Ainoastaan 10 vuotta onnistui sinua kusettamaan. Siis vautsi Sherlock!
No luulen että nuorena päässäni liirasi vähän kun en ymmärtänyt yhtään epäillä sitä ikää. Eihän hän näyttänyt edes kolmikymppiseltä vaikka lihaksikas valmentaja olikin.
- Karvamuna-
Yhden yön jutuissa ei ikäero haittaa jos nainen on vähintään 18 vuotias. Jos parisuhdetta haluan niin sitten pari vuotta nuorempi nainen on mulle sopiva.
- miehenmielipide
Elämäntila ja yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ovat oikeastaan tärkeämpiä. En usko, että vaikka 18-vuotiaan ja 30-vuotiaan suhde voisi toimia pidemmällä tähtäimellä (olen itse ollut tässä tilanteessa). Kuitenkin 18-vuotias on vasta aloittelemassa elämää ja haluaa kokeilla uusia asioita. Lapsiakaan ei haluta tuossa iässä vielä. Sen sijaan 25-vuotiaan ja 37-vuotiaan suhde voisi toimia paremmin, koska tuossa vaiheessa kummatkin saattavat olla samalla tasolla mitä haluavat elämässä.
Mutta ihanteellinen ikäero olisi varmaan 0-6 vuotta. - troltroltrol
Jos ei osaa kirjoittaa ikäeroa yhteen niin sitä ikäeroa on varmasti liikaa
- trotlotro
Samoin silloin, jos ei osaa lopettaa virkettä pisteeseen.
- Onnellinensuhteessa
Nyt 49 vuotiaana mulla on 21 vuotias tyttöystävä. Olen tosi onnellinen ja mua ikäero ei haittaa yhtään. Hänkin on vakuuttanut ettei se haittaa.
- NytKysynEttä
oletsä julkkis?
- Kullervok
Mullakin 87-vuotis syntymäpäivät marraskuussa ja Julia rakas täytti vasta 22.
- Onnellinensuhteessa
NytKysynEttä kirjoitti:
oletsä julkkis?
Hyvä kysymys.
En tiedä, en ainakaan mikään suuri julkkis, mutta kyllä musta on tänä vuonna ollut juttu ainakin puolessa tusinassa lehdessä ja onhan tässä oltu radiossakin muutaman kerran. Viime vuonna oli ainakin kymmenen lehtijuttua ja pari tv- haastattelua Ylelle.
Heti seuraavana päivänänä TV haastattelun jålkeen tuli yksi opiskelijatyttö moikkaamaan että näin sinut eilen teeveessä.
En mielestäni ole julkkis vaikka kyllähän musta on ollut juttu Hymyssäkin.
Mutta olen hyvässä ja hyvätuloisessa työssä ja ajelen urheiluautolla, ehkä se jotain vaikuttaa.
Ainakin tyttöni ihailee autoani. Itse asiassa on viime viikkoina alkanut vihjailemaan avioliitosta ja kutsumaan mua miehekseen. - Nnnainennnnnn
Onnellinensuhteessa kirjoitti:
Hyvä kysymys.
En tiedä, en ainakaan mikään suuri julkkis, mutta kyllä musta on tänä vuonna ollut juttu ainakin puolessa tusinassa lehdessä ja onhan tässä oltu radiossakin muutaman kerran. Viime vuonna oli ainakin kymmenen lehtijuttua ja pari tv- haastattelua Ylelle.
Heti seuraavana päivänänä TV haastattelun jålkeen tuli yksi opiskelijatyttö moikkaamaan että näin sinut eilen teeveessä.
En mielestäni ole julkkis vaikka kyllähän musta on ollut juttu Hymyssäkin.
Mutta olen hyvässä ja hyvätuloisessa työssä ja ajelen urheiluautolla, ehkä se jotain vaikuttaa.
Ainakin tyttöni ihailee autoani. Itse asiassa on viime viikkoina alkanut vihjailemaan avioliitosta ja kutsumaan mua miehekseen.Niin sellasta se on rikkailla. Unohdit sen anna lehden haastattelun mainita.
No itse olen 38 ja kyllä 48-vuotias nainen on jo liian vanha mulle, eikä se tarkoita sitä, etteikö senikäinen voisi olla vielä ihan seksikäs ja ihana nainen, mutta en vaan pystyis olemaan sellaisen kanssa vakavissaan. Ja toiseen suuntaan taas oikeastaan vielä huonommin. Poikkeuksia on, mutta yleensä sen ikäiset naiset tarvitsevat vielä itsetunnolleen pönkkää ja minä en sellaiseen suostuis. Ja toisaalta siinä voi tulla myös kysymykseen lisääntyminen, mihin minä en enää halua puuttua....olen jo sillä saralla vastuuni kantanut/kannan. Eli puolitus tuohon ja mielummin plussapuolelle. :)
- qwdffrdx
Nyt nelikymppisenä voisin kuvitella olevani -10 v. ikäisen naisen kanssa, enemmän merkkaa habitus kuin numero mutten parikymppisen lapsen kanssa voisi olla tuntematta itsehäpeää.
- 3278
Yläraja on aika lähellä omaa ikääni, koska haluan lapsia. Alarajaa ei ole kuin mitä laki sanoo, jos kerran oletuksena on, että on jo tutustuttu ja kiinnostuttu eli esim. jutut ovat tarpeeksi kypsiä ja mielenkiinnon kohteet ym. yhteiset. Treffeillä olen käynyt sekä 10 v. vanhemman että nuoremman kanssa.
- kukintyylillään
On meitä täällä moneen junaan.. :) Itse olen 42v nainen. Alaikäraja on 45, yläikäraja vähän alle 60. Nyt olen totaalisen ihastunut erääseen mieheen, joka on "vasta" 50 -vois olla vähän vanhempikin. :)
- Emma1987
Kuten minullakin, paitsi että oon 29v, ja ikärajat väh. 35v. ja korkeintaan 50v. :)
- ääksp
Riippuu tapauksesta mutta yleisesti ottaen -5v kuulostaa ok.
Vanhemmillani oli se 20v ja lopulta se aiheutti paljon ikäviä tapahtumia. Nuoremman näkemys "ikäero oikeuttaa panemaan naapuruston miehiä", pitää olla vapaus hummailla vaikkei vanhempi puolisko enää jaksa jne.. Vaikka sain hyvät geenit niin sain myös kammot suurista ikäeroista ja jonkinlaisen "naisvihan" sukupuoltani kohtaan. :D
Osa naisista kun on suunnitelmallisia kiipijöitä, ei mitään muuta ja saatanan laiskoja.. Oma napa menee omien lastenkin edelle. *oksetus*
Toki ymmärrän ettei kaikki ole sellaisia tapauksia vaikka ikäeroa oliskin ja sukupuolesta riippumatta luonne-eroja on. Kuitenkin välillä näkee noita samantyylisiä "pareja" nykyäänkin. Mutta itsepähän ovat höynähtäneet.
Käyttäisin silti vähän harkintaa jos vastaan tulee kovin paljon nuorempi, joka on muka täysin "hullaantunut".. Itse en uskaltaisi. - 12O3
Otsikko jo sen kertoi että aloittaja on nuori. Oikeinkijoitus ei ole vahvimpia puolia ja kirjoitettaessa tulee käytettyä puhekieltä.
Itse sanoisin että ikäero ei haittaa. Niin kauan kuin molemmat rakastavat toisiaan se on vahvalla pohjalla. Ikäero tuo kuitenkin paljon ongelmia joiden ratkomiseen vaaditaan vahvaa suhdetta. Mutta sanoisin että itsessään ikäero ei ole ongelma. yhteiskuntamme ja yleinen moraalikäsitys luovat siitä painostavan onelman.
Onnen voi löytää vaikka 27 vuoden ikäerosta. - Niinpänii
Kyllä ikäeroa voi olla, mutta sitten tulee mieleen moni muu asiakin. Helppoa ei tule olemaan. Toiset osaavat olla välittämättä ja tyytyvät mitä saa.
- Niinpänii
Kyllä ikäeroa voi olla, mutta sitten tulee mieleen moni muu asiakin. Helppoa ei tule olemaan. Toiset osaavat olla välittämättä ja tyytyvät mitä saa. Toisilla ei mistä valita. Hirveätä draamaa luvassa. Sinkkuja tupa pullollaan.
- Vainiinkö
Kyllä kyllä jaa joo niin.
- Juurinoin
Niin se sitten on.
- Noinelinäin
Ehkä asia voisi olla juuri noin, mutta voiko olla juuri näin?
- Loppuratkaisu.tähän
Niin se vaan on että ikäero haittaa jos sitä on riittävästi.
- normimies36
Ei se haittaa jos 18 vuotias nainen ihastuu minuun
- Nnnainennnnnn
Ei musta iällä oo mitään väliä, ennemminkin elämänkohtaloilla et kuuluuko yhteenkuuluvuutta vaiko ei.
Seksi on se mikä voi rajata ikää. Eli jos esim miehellä ei ole valmiiksi kulli pystyssä kun lähestyy minua, niin ei kyllä mitään mahdollisuutta jatkaa tapailua. Eli sen verran pitää olla toimintakunnossa. Ja sperman pitää maistua ihanalle.- jkdajkadsjkdjkdjskjdsad
Minkä ikänen oot? Voisitko esim seurustella 18v kanssa? tai 50v kanssa?
- Nnnainennnn
jkdajkadsjkdjkdjskjdsad kirjoitti:
Minkä ikänen oot? Voisitko esim seurustella 18v kanssa? tai 50v kanssa?
Olen palstaa lainatakseni muumioitunut vanha huora. En ole koskaan seurustellut 18v kanssa mutta 19-21v ikäisten kanssa kylläkin kun on jotain yhteistä ollut. Viimeiset 7v siis seurustellut 19-22v kanssa.
Isäni on 50v että toki voisin seurustella 50v kanssa mutta pilluni ei vaan vedä minua kohti 50 vuotiaita. Menen sinne missä kostuu.
- PerusSinkku
Ei ikäerolla ole merkitystä, kun iälläkään ole merkitystä. Vain sillä on merkitystä minkä ikäiseksi itsensä tuntee. Jokainenhan sen itse tietää parhaiten minkä ikäinen oikeasti on. Ihan sama onko 27-vuotias vai 35-vuotias tai joku muu transikäinen. Että tietäkää te se!
- bertilperversson
Aivan,ikäerolla ole mitään merkitystä,kunhan vastapuoli on sokea,kuuro,mykkä,sekä nymfomaani joka omistaa viinakaupan.
- csddsds
Haittaa tai ei. Ketään ei juurikaan haittaa.
Olen 49 mies ja tyttis just täytti 22. Hyvin menee eikä se ole keneltäkään pois.- Kerrankos-sitä-erehtyy
Tajusin juuri, että ne ovatkin varmaankin te, kun välillä näkee kaupassa isää ja tytärtä yhdessä ostoksilla.
- csddsds
:) :D
- rakkkaudonn
Oon 46 v nainen ja poikkis 19v
Jos oikein ihastun johonkin niin en usko, että antaisin haitata.
Ikä antaa osviittaa siitä kuinka kypsä henkilö on, mutta ei kerro varmasti mitään (muuta kuin todella nuorissa). Kyllä elämänkokemus ja mielenkiinnon kohteet ovat tärkeämpiä asioita. Oon monesti miettinyt, että kun näytän noin 10-vuotta ikäistäni nuoremmalta, että tulisko sen ikäisen kanssa seurustelusta mitään. Mutta vaikea sanoa kun ei ole mitään kokemusta seurustelusta. Yleensä olen kuitenkin etsinyt naisia deittisovelluksilla tuolla -5 vuotta haarukalla.- NäinMinulla
25 ikäisiä pidän aikuisina, eikä haittaa ikäero sen jälkeen. Kaikki omat rakkauteni/suhteeni ovat kyllä olleet /- 2v.
- koettakaa
minä tykään nuoristanaisista ite oon 55 v ,viimeksi sain 22 v suomalaiselta naiselta oli kiva panna 8nyt ollaan kihloissa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723